Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2011, 21:15
Verwijderd
Hallo,

Mij leek het leuk om animatie/recreatiewerk te gaan doen in de zomervakantie. Dan ga ik werken op een camping en allerlei activiteiten organiseren onder andere.
Maar nou is mijn vraag: Heeft iemand dit werk al eens gedaan? Zo ja, hoe vond je het werk?
Ik had alleen wel gezien dat het kan zijn dat het weinig verdient. Ligt natuurlijk ook al hoeveel uur per week je maakt... Maar onder het minimumloon mag niet toch? Ik bedoel ook niet als je ineens toch overuren moet werken...

Ohja en is het makkelijk aan te sluiten met collega's? Want die ken ik dan natuurlijk niet

Alvast bedankt voor je reactie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2011, 08:50
Adore
Adore is offline
Ik heb het werk nooit gedaan, maar geen enkele baan mag je onder het minimumloon uitbetalen, overwerk kan in bepaalde gevallen zelfs een hoger uurloon opleveren. Dus hoe je op het idee komt dat je loon dan lager wordt.. ?
Maar als je voor zo'n baan kiest, ga er dan maar van uit dat ze een dag- of weekschema hebben opgesteld waardoor overwerk niet zo vaak nodig is.

Een baan die je een te laag salaris biedt (dus onder minimumloon), zou ik niet eens serieus nemen. Zwart werk moet je overigens ook niet accepteren (logisch).

Minimumloon is uiteraard wel toegestaan, voor jou voor iemand van jouw leeftijd uiteraard. Je kunt overleggen voor een hoger loon, maar of dat bij bijbanen altijd zin heeft is de vraag. Als je het dus te weinig vindt, zul je zelf in overweging moeten nemen of je het er voor over hebt, of op zoek gaat naar iets anders.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 09:01
flower1989
flower1989 is offline
Ik heb het ook gedaan.. Het verdient idd wel verdomd weinig, maar het is de ervaring
Ik verdiende vorig jaar 3,51 per uur en maakte zo´n 10 uur per dag( en dan natuurlijk 7 dagen per week)
Ik weet niet voor welke organisatie jij gaat werken, maar als je echt veel geld wil verdienen kan je beter iets anders kiezen. of eerst goed laten informeren wat je krijgt. Als je het ook vooral voor de ervaring gaat doen zou ik het zeker aanraden!

ik moet wel zeggen dat het werk ontzettend gezellig was. Het is alleen wel hard werken. Ik moest bijvoorbeeld 3x per dag een optreden geven met een typetje. Tevens alle andere uren van de dag moet jij ook nog met de kids bezig zijn. Daarnaast moet je zelf alles bedenken-maken. Pff dat is wel vermoeiend. Omdat je al lange dagen maakt en je bent dan vaak laat in de avond/nacht nog bezig met nieuwe activiteiten.

En met collega's heb je zo een band hoor Je moet zoveel met elkaar doen. Dan dat vanzelf wel gaat.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 18:22
JustADreamer
JustADreamer is offline
Je verblijft natuurlijk ook op het terrein, en krijgt meestal ook eten, het is dan ook niet heel raar dat je niet héél veel geld verdiend. Mijn zusje heeft 2 jaar geleden op een camping gewerkt en het is haar prima bevallen, rijk is ze er echter niet van geworden. Wel had ze 2 dagen in de week vrij, zodat ze zelf ook een beetje vakantie had.
Oud 01-02-2011, 05:14
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Het valt vaak onder 'vrijwilligerswerk' en daar word je niet voor betaald. Je krijgt waarschijnlijk een vrijwilligersvergoeding. Ik weet dat dit een aantal jaar geleden maximaal 28 euro per dag was. (En omgerekend verdien je dan 2 euro per uur )
Oud 03-02-2011, 18:59
Alwien
Alwien is offline
Ik heb het een aantal jaar geleden één zomer gedaan. Ik vond het leuk, maar ook erg zwaar. Ben mezelf behoorlijk tegen gekomen in ieder geval, had ook wel de pech dat ik met wekenlang met één ander meisje samenwerkte en dat het met haar totaal niet klikte.

Ik werkte vijf dagen in de week, maar op de meeste campings is dat zes dagen. Je bent inderdaad bijna de hele dag bezig, vergeet ook niet dat je ook als je geen activiteit aan het doen bent, je dan nog steeds 'in functie' bent, omdat je op die camping rondloopt. Dus het is wel een beetje 24/7 aardig en vrolijk doen. En het verdient dus inderdaad heel weinig, in verhouding met het aantal uur dat je erin steekt.

Maar toch, ik had het niet willen missen! Het is heel tof als mensen blij zijn dat je er bent, je draagt echt bij aan hun vakantie. Het leukst vond ik het spelen van een typetje tijdens het avondverhaaltje / meeleeftheater. Ook de kinderen gaan daar meestal helemaal in op!

Het is trouwens nu wel de tijd om je in te schrijven bij een van de organisaties, want je moet meestal eerst door een selectieprocedure heen (en op trainingsweekend en zo).
Oud 05-02-2011, 06:22
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Betaald idd niet zo veel, maar je moet wel cf minimum loon verdienen, elk uur dat je werkt (hoewel er een pauze van af kan gaan, maar dat is bij elk welk zo).

Zelf soort gelijk iets gedaan, maar was meer voor daguitjes dus niet op een camping. Maar werk is ideaal. 's Avonds in de stad dezelfde dames weer tegen komen als je overdag mee hebt gewerkt, werkt briljant kan ik je vertellen ~.~

Maar al met al, het is wel leuke werkervaring, maar het is wel iets dat je moet liggen. Veel mensen gezien die totaal niet geschikt zijn om activiteiten met mensen te doen. Ze zijn gewoon saai, monotoon, gedemotiveerd en bang om voor een groep te staan. (Hoewel zoiets na 6 maand nog bij kan trekken hoor, no worries, maar sommige mensen leren het gewoon nooit)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 15:40
Alwien
Alwien is offline
Nog even over het minimumloon: bij de meeste organisaties (die ook echt zeggen dat ze je loon betalen, soms noemen ze het ook een 'vrijwilligersvergoeding') krijg je per week betaald. Dat is dan voor zes dagen, of als je geluk hebt voor vijf dagen per week.

Waarschijnlijk hebben ze wel een berekening gemaakt op basis van het aantal activiteiten per dag, en dat zal dan heus wel op een bepaalde manier ongeveer op minimumloon uitkomen, maar ik denk dat de meeste recreatiemedewerkers veel meer tijd besteden aan het werk. Als je, zoals wij toen, met z'n tweeën vier activiteiten per dag moet draaien, ben je daar toch wel praktisch de hele dag mee bezig, want je moet ook alles zelf bedenken, voorbereiden, in elkaar knutselen, leiden en weer opruimen.

Misschien goed om te weten voor mensen die het overwegen, een idee van een dagschema zoals ik dat had:

10.00 uur: meestal knutselen. Duurt misschien maar een uurtje, maar voordat iedereen weg is en alles opgeruimd is, is het minstens half twaalf. En voor tienen moet je natuurlijk opstaan, ontbijten, alles klaarleggen enzovoort.

Dan lunchen, en waarschijnlijk ook nog weer dingen voorbereiden voor de middagactiviteit om 14.00 uur. Meestal een spel, sport, een speurtocht, enzovoort. Duurt toch ook zeker wel weer tot half vier, vier uur.

Daarna vaak nog boodschappen doen, met de campingbaas overleggen, een keer per week kwam er een mevrouw van de organisatie om je te beoordelen en het programma te bespreken (wij mochten / moesten het programma zelf bedenken, maar moesten het dan dus wel steeds aan haar laten zien). En misschien de avondactiviteit voorbereiden.

Daarna natuurlijk koken en afwassen, en ondertussen een verhaaltje bedenken voor het meeleeftheater, omkleden voor het meeleeftheater, meeleeftheater doen (19.00-19.30), weer omkleden en dan om 20.00 uur de laatste activiteit van de dag, meestal iets voor grotere kinderen of volwassenen, maar dat ligt er heel erg aan op wat voor camping je werkt. Op sommige campings zijn er 's avonds grotere dingen, bingo's, playbackshows, grote spellen, droppings enzovoort, shows die soms heel veel voorbereiding vragen (oké, op grote campings ben je meestal wel met meer recreatiemensen dan twee). Ik werkte op een relatief kleine camping en wij hadden 's avonds meestal nog een spel in het bos. Het scheelde dat er sowieso een avond volleybal was en een avond kampvuur, dat hoefden we dan in ieder geval niet te bedenken. Op z'n vroegst waren we dan om 21.30 uur klaar voor die dag.

Als we dan nog iets moesten voorbereiden voor de volgende dag, moest dat dus daarná nog gebeuren, of de volgende ochtend vroeg, vóór het knutselen (of allebei )

Natuurlijk is er tussen de activiteiten door af en toe tijd voor jezelf, maar meestal niet uren lang. De tijd tussen de middagactiviteit en het meeleeftheater is het langst, dan kun je dus meestal best éven naar het dorp fietsen, met je vriendje bellen, een boek lezen, in de zon liggen of wat dan ook, maar het blijft ook dan maar iets van 3,5 uur, waarin je dus ook moet eten en zo en ook tussendoor ben je eigenlijk nog steeds aan het werk, als je over de camping loopt en kindjes komen naar je toe bijvoorbeeld. Dat kan zwaar zijn.

Ik wil je dus niet ontmoedigen, en ik ben zelf ook blij dat ik het gedaan heb, ondanks alles, maar ik denk nu soms wel: wtf, waarom wilde ik dat doen?
Reageren

Regels voor berichten