Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2011, 22:11
steelstraw
steelstraw is offline
maya's, zondvloed, meteorieten, zonnestraling, illuminatie, enz. zijn onderwerpen die betrokken worden met het aankomende evenement(??) in 2012.
Iedereen denkt er weer iets anders over of er wat gaat gebeuren en wat er dan eventueel gaat gebeuren.
Ik ben benieuwd wat andere hier over denken, post hieronder waar jij overtuigt van bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2011, 23:14
Kitten
Kitten is offline
Ik zou heel erg oppassen met de term 'iedereen'. Ik denk dat het aantal mensen dat daadwerkelijk overtuigd is van het 'magische' getal 2012 als jaar heel laag is. 2012 wordt een doodnormaal jaar.
Oud 01-02-2011, 23:17
Uice
Uice is offline
Het irritante aan die theorieën is vooral dat mensen denken dat de Maya's echt dachten dat de wereld zou eindigen in 2012. Dat is natuurlijk niet zo; het einde van een kalender betekent niet het einde van de wereld, retards.
Oud 01-02-2011, 23:42
Verwijderd
Ik ga weer smakelijk zitten lachen om de naïevelingen die echt dachten dat er iets zou gebeuren.

Helaas zullen ze zichzelf en de andere clowns wel weer kunnen overtuigen dat er een reden was voor het -niet- gebeuren van die zaken.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 23:51
Verwijderd
De kans dat in 2012 de wereld vergaat is iets groter dan dat deze vergaat in 2011, maar desalniettemin verwaarloosbaar klein.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 01:53
mepsteen
mepsteen is offline
Oud 02-02-2011, 07:48
Volk
Volk is offline
Net als dat bij ons de wereld niet vergaat op 31 december denk ik niet dat de wereld in 2012 vergaat.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 13:42
ganralph
ganralph is offline
Ach, de kalender van de maya's had als beginpunt 11 augustus 3114 v. Ch., en aangezien de wereld toen niet ontstaan/geschapen is, zal hij ook niet aan het eind van hun telling vergaan.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 20:29
Verwijderd
God is de Enige die weet wanneer de aarde zal vergaan.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 20:57
hookee
hookee is offline
Citaat:
God is de Enige die weet wanneer de aarde zal vergaan.
Nou, vraag 't 'm effe morgen, als je 'M weer spreekt.

Hoeveel datums hebben we al niet voorbij zien komen?
Pas als er een flinke meteoriet op botsingskoers wordt gedetecteert (en dat door de overheid wordt gepubliceerd) zou ik me zorgen gaan maken. Dat is de enige "snelle" methode van ondergang. Alle andere opties zijn langdurende processen waar (een paar) mensen de tijd hebben om een plekje te vinden om te overleven.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Nou, vraag 't 'm effe morgen, als je 'M weer spreekt.
ik hoef het niet eens te weten
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 14:19
-annabellah
-annabellah is offline
Citaat:
Ik ga weer smakelijk zitten lachen om de naïevelingen die echt dachten dat er iets zou gebeuren.

Helaas zullen ze zichzelf en de andere clowns wel weer kunnen overtuigen dat er een reden was voor het -niet- gebeuren van die zaken.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 14:20
-annabellah
-annabellah is offline
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Het irritante aan die theorieën is vooral dat mensen denken dat de Maya's echt dachten dat de wereld zou eindigen in 2012. Dat is natuurlijk niet zo; het einde van een kalender betekent niet het einde van de wereld, retards.
Precies dit.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 22:08
Batave
Batave is offline
Citaat:

Bidmarathons enzo. Daarmee hebben ze ook de duivel van de aarde gehouden op 06-06-'06. Overigens heb ik 20 december een feestje. "Het laatste feest"
Oud 05-02-2011, 21:07
Vice
Vice is offline
Citaat:

Ik geloof best dat er iets gaat gebeuren in 2012. Tenslotte gebeurt er altijd wel iets.
Oud 05-02-2011, 21:41
gerard321
gerard321 is offline
Citaat:
Ik geloof best dat er iets gaat gebeuren in 2012. Tenslotte gebeurt er altijd wel iets.
ik gok dat we in 2012 allemaal een jaar ouder worden, hoe denk jij daarover?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 12:04
Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
[irritant huppelkutje]Ik ga gewoon van die dag genieten, alsof het mijn laatste is. Zo doe ik dat altijd namelijk! [/irritant huppelkutje]

nu even serieus. I seriously don't care! Deaud gaan we allemaal een keer, waarom moeten mensen daar toch altijd van die drama's omheen verzinnen. Ik hoop dat als er dan toch iets gebeurt, dat het dan iets is zodat alle moeilijk domme mensen een beetje opgeschort worden, zou dan wel fijn zijn ja.
Oud 10-02-2011, 20:23
Vice
Vice is offline
Citaat:
ik gok dat we in 2012 allemaal een jaar ouder worden, hoe denk jij daarover?
Er zullen in dat jaar vast wel een paar sterven.
Oud 24-02-2011, 19:38
Warsocket
Warsocket is offline
achterlijke logica ook weer, de kalender van e mayas houd op in 2012 nou en.

Onze huidige kalender kan oneindig lang door blijven lopen (aangezien wij er natuurlijke getallen voor gebruiken, en er dus altijd een volgend getal is), en toch geloof ik evenmin dat wij voor altijd zullen bestaan omdat onze kalender nooit eindigd.

Kortom de logica erachter slaat nergens op
Oud 25-02-2011, 11:07
Verwijderd
En ook dat klopt niet want nieuwe theorieën zeggen dat de kalender, mits op een iets andere manier langer duurt dan dat het universum zou kunnen bestaan.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 15:26
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik zou heel erg oppassen met de term 'iedereen'. Ik denk dat het aantal mensen dat daadwerkelijk overtuigd is van het 'magische' getal 2012 als jaar heel laag is. 2012 wordt een doodnormaal jaar.
Ik denk dat je je daarin vergist. In een poll van Time en CNN kwam naar voren dat ruim 20% van de Amerikanen in 1996 ervan overtuigd was dat de aarde in 2000 zou vergaan. Een Gallup-onderzoek wees uit dat 71% van de Amerikanen eindtijdgelovig is. In Nederland zal dit percentage iets lager liggen, maar Van Harskamp (waar ik deze cijfers van heb) schat dat zo'n 10% van de Nederlanders eindtijdgelovig is. Nu zullen deze Nederlanders niet allemaal denken dat het in 2012 zal gebeuren, maar er zijn dus in elk geval een hoop mensen die verwachten dat de aarde (binnenkort) vernietigd zal worden en daar zullen er zeker onder zijn die verwachten dat dat in 2012 zal zijn. Verder zullen er ook een hoop mensen zijn die een vage onrust ervaren, die het als een mogelijkheid zien. Daar hoor ik zelf ook bij. En ik weet dat het niet rationeel is, maar gevoelens zijn nu eenmaal niet rationeel
Oud 25-02-2011, 17:54
DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik denk dat je je daarin vergist. In een poll van Time en CNN kwam naar voren dat ruim 20% van de Amerikanen in 1996 ervan overtuigd was dat de aarde in 2000 zou vergaan. Een Gallup-onderzoek wees uit dat 71% van de Amerikanen eindtijdgelovig is. In Nederland zal dit percentage iets lager liggen, maar Van Harskamp (waar ik deze cijfers van heb) schat dat zo'n 10% van de Nederlanders eindtijdgelovig is. Nu zullen deze Nederlanders niet allemaal denken dat het in 2012 zal gebeuren, maar er zijn dus in elk geval een hoop mensen die verwachten dat de aarde (binnenkort) vernietigd zal worden en daar zullen er zeker onder zijn die verwachten dat dat in 2012 zal zijn. Verder zullen er ook een hoop mensen zijn die een vage onrust ervaren, die het als een mogelijkheid zien. Daar hoor ik zelf ook bij. En ik weet dat het niet rationeel is, maar gevoelens zijn nu eenmaal niet rationeel
Kan dat over eindtijdgelovigen in de VS komen vanwege het hogere aantal Bible bashers? Ik weet het niet, maar Nederland is veel minder extreem en zelfs ongeloviger dan de VS. Heeft dat iets te maken met de cijfers?
Oud 27-02-2011, 00:04
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Je zegt dat er wel enkele mensen daarin geloven, maar het deel ervan dat in 2012 geloof zal niet zo groot zijn als de complete groep; in Nederland is dat dus zeker onder de 10% (en volgens mij eerder 5% of zelfs minder, maar dat is pure speculatie).

Wat versta je onder eindigtijdgelovig in feite? Dat de aarde niet eeuwig zal bestaan of dat de aarde binnen ons leven zal vergaan? Volgens mij is dat een gigantisch verschil: ik geloof bv. niet dat de aarde binnen mijn leven zal vergaan (weliswaar zie ik de aarde verder aftakelen binnen mijn leven), maar ik ben niet van mening dat de aarde eeuwig zal bestaan. Er bestaan al jaren modellen die voorspellen dat over 4.5 miljard jaar de zon door de brandstof door zal zijn en dus in het volgende stadium komt als ster (van die grootte): een rode reus. Het is dan zeer goed mogelijk dat de aarde gewoon opgeslokt zal worden door de toename van het volume van de zon. Andere modellen voorspellen dan weer dat `al' over 1 miljard jaar de temperatuur hier op aarde quasi onleefbaar geworden zal zijn (i.e. verdampen van al het water) doordat de zon ook meer warmte afgeeft. In die zin: de levensduur van de aarde is ook gewoon eindig, die van het heelal mogelijk ook; maar volgens mij meer dan lang genoeg om er mij geen zorgen over te moeten maken (en als het einde der tijden dan toch morgen (of in 2012) zou gebeuren, wel, dan zien we dat dan wel).

Laatst gewijzigd op 27-02-2011 om 12:22. Reden: Correctie van mathfreak
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 10:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Kan dat over eindtijdgelovigen in de VS komen vanwege het hogere aantal Bible bashers? Ik weet het niet, maar Nederland is veel minder extreem en zelfs ongeloviger dan de VS. Heeft dat iets te maken met de cijfers?
Nederland is veel geseculariseerder, wat wil zeggen dat gemiddeld veel minder Nederlanders bij een religie horen, naar de kerk gaan e.d. dan Amerikanen. Het pentecostalisme is in Amerika ook veel belangrijker dan hier en het eindtijdgeloof speelt daarbij een veel belangrijker rol, dus dat heeft wel invloed op de cijfers, ja.

@ILUsion: Stel dat het 5% van de Nederlanders is, dan is dat nog steeds een behoorlijk aantal hè En het gaat niet om het geloof dat de aarde ooit zal ophouden met bestaan, ik denk dat iederéén dat gelooft. Met eindtijdgelovig wordt gewoonlijk bedoeld dat God de wereld laat ophouden met bestaan, dat de mensen beoordeeld zullen worden. Dan wordt er nog onderscheid gemaakt tussen premillennialisme en postmillennialisme; sommigen geloven dat eerst de Messias zal verschijnen en dat er dan het Duizendjarig Rijk aanbreekt, anderen denken dat het andersom is. Nou ja, in elk geval, met eindtijdgeloof bedoel ik wel echt iets wat met religie te maken heeft en met het eindoordeel en de terugkomst van Jezus. Maar ik denk wel dat bij het getal 2012 veel mensen het breder zien, dat ook mensen zich ongerust maken die misschien niet per se in de terugkomst van Jezus geloven.
Oud 27-02-2011, 11:54
LOVE THE GAME
LOVE THE GAME is offline
ik denk dat een groot leger van cavia's de wereld gaan over nemen (het kunnen ook wel schapen zijn);p
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 12:02
DAH
DAH is offline
Citaat:
ik denk dat een groot leger van cavia's de wereld gaan over nemen (het kunnen ook wel schapen zijn);p

Terroristische zelfmoordkonijntjes, ftw!
Oud 27-02-2011, 14:46
LOVE THE GAME
LOVE THE GAME is offline
@ dah
het kunnen ook hamster zijn ben net nog gebeten dooor die van mijn broertje
hij is
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 15:57
DAH
DAH is offline
Citaat:
@ dah
het kunnen ook hamster zijn ben net nog gebeten dooor die van mijn broertje
hij is
Terroristische hamsters die een pact sluiten met de terroristische zelfmoordkonijntjes die de wereld gaan veroveren! Muhahaha!
Oud 27-02-2011, 18:52
cenarulez
cenarulez is offline
ik hoorde een keer (weet niet of het klopt (of misschien anders is)) dat ze verkeerd geteld hebben, en dan het 2100 ofzo is.... maarja ik geloof er toch niet echt in ook al is 2012 erg leuk (de film)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 20:03
hookee
hookee is offline
Citaat:
..al is 2012 erg leuk (de film)
Er zijn twee films 2012, ik had per ongeluk de verkeerde en dat was een afschuwelijk grrristelijk gedrocht van een film.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten