Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2011, 00:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Games, boeken, films, muziek, speelgoed, bordspellen, alles mag! Wat vond je vroeger tof, waar was je fan van? Ben je nu volwassen en er helemaal uitgegroeid?

TS begint:

Ik zie nog wel eens beelden terug van bepaalde games of films die ik vroeger extreem tof vond, maar nu eigenlijk maar extreem cheesy vind.
Zoals de film Commando met Arnold Schwarzenegger. Een van de eerste actiefilms die ik zag als klein, dom jongetje die nog niets van de wereld had gezien. Natuurlijk was ik onder de indruk van het geweld, de explosies, de wapens, de stoerheid van Arnie. Nu terugkijkend zie ik een cheesy B-film met lachwekkende actiescenes. Alleen nog maar grappig omdat het zo slecht is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2011, 00:20
Carn
Carn is offline
Damn you Noedelhap. Commando is juist een 'uitgekristalliseerd' eindresultaat van een generatie aan B-films! Het IS een 'flauwe B actiefilm' waar gewoon centen in zitten. Juist nog gaver om dus al die flauwe B films te kijken waar dus geen budget voor was

Maar nee, er zijn bar weinig dingen waarvan ik nu zeg "dude, waarom vond je dit leuk?". En stiekem zou ik al mn technisch Lego weer hier willen
Oud 04-02-2011, 00:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Niets. In alle eerlijkheid. Mijn smaak was vroeger ook al verpletterend briljant.
Oud 04-02-2011, 00:24
Verwijderd
Mwa, er zijn uiteraard een hoop dingen die ik nu niet meer leuk vind (ligt er ook aan hoe ver je teruggaat natuurlijk) maar waarvan ik me heus nog wel kan voorstellen dat ik het ooit wel leuk vond.
Lijkt me alleen maar logisch dat je al 12-jarige dingen cool vindt die je nu niet meer cool vindt.

Maar goed, ik ga erover nadenken.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 01:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Vanaf m'n 5e tot m'n 10e ofzo ben ik hardcore into dinosaurussen geweest, maar die fascinatie ging over toen ik begon met puberen.
Vanaf m'n 11e ongeveer is m'n smaak niet heel veel meer veranderd, alleen wat uitgebreid.
Ik luister nog naar dezelfde muziek en hou nog van dezelfde series...

Alleen snap ik niet waarom ik ooit obsessief fan ben geweest van Tom Green. Dat keek ik altijd en ik nam het op enzo en daar praatte ik dan over met m'n homeboi van toen. Ik was 15 denk ik, dus dan is puberale humor wel verantwoord.

to be continued...
Oud 04-02-2011, 02:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben heel hard aan het nadenken, maar ik kan niks bedenken.

Dingen die in mijn hoofd schieten zijn Jip en Janneke, Hanson, Spice Girls, DBZ en Disney, maar dat vind ik allemaal nog steeds awesome.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 02:38
Verwijderd
peter andré
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 08:47
Volk
Volk is offline
Sneeuwbalgevechten vond ik vroeger onwijs tof, tegenwoordig vind ik ze akelig koud.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 10:25
AzN
AzN is offline
Chatboxen, Carnaval, Furby, insecten in potjes/bekertjes gevangen houden, hele zakken snoep of chip naar binnen werken, Happy Meals, Slimy, en dat soort onzin .
Oud 04-02-2011, 11:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Msn
Oud 04-02-2011, 12:32
Röps
Röps is offline
Citaat:
Ik ben heel hard aan het nadenken, maar ik kan niks bedenken.

Dingen die in mijn hoofd schieten zijn Jip en Janneke, Hanson, Spice Girls, DBZ en Disney, maar dat vind ik allemaal nog steeds awesome.
Ik vind Hanson nu nog toffer dan dat ik ze vroeger vond

Enige wat ik kan bedenken is GTST, maar als ik er tijd voor zou hebben/maken zou ik het misschien opnieuw wel tof vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 13:09
snoopy
snoopy is offline
Van die plastic speentjes om m'n nek, snap nu echt niet meer wat daar zo gaaf aan was

Verder wil ik allemaal dingen noemen, maar die vind ik eigenlijk nog steeds leuk: snoopy, sesamstraat, Alfred J. Kwak, disney etc.

Laatst gewijzigd op 04-02-2011 om 13:29.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 13:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oeh, van die plastic tatookettingen! Die waren zo hip. En tribalprints, naveltruitjes, wierook (wierrook?), chinese tekens, boedha's.
Oud 04-02-2011, 13:28
snoopy
snoopy is offline
Oh ja, naveltruitjes idd. Sowieso de kleren die ik droeg toen ik 15 was
Oud 04-02-2011, 13:30
snoopy
snoopy is offline
Oh, en ik ben een tijdje nogal fan geweest van Marc Overmars. Maar dat was wel omdat ie goed kon voetballen, want ik vond 'm niet mooi ofzo
Oud 04-02-2011, 13:53
Uice
Uice is offline
Er zijn heel veel slechte horrorfilms die ik op jonge leeftijd serieus goed vond, zoals de Friday the 13th-serie en nog allerlei titels die ik inmiddels vergeten ben.

Ook hield ik van nu-metal en vond ik Radiohead een supergoede band.
Oud 04-02-2011, 13:57
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Er zijn heel veel slechte horrorfilms die ik op jonge leeftijd serieus goed vond, zoals de Friday the 13th-serie en nog allerlei titels die ik inmiddels vergeten ben.

Ook hield ik van nu-metal en vond ik Radiohead een supergoede band.
Oh, god ja! Scream vond ik 'een heel goede film met een boeiend verhaal'
Oud 04-02-2011, 14:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Oh, god ja! Scream vond ik 'een heel goede film met een boeiend verhaal'
Dat vind ik nog steeds, afgezien van dat 'heel'.
Oud 04-02-2011, 14:04
Verwijderd
Ik heb eigenlijk geen idee. Ja, veel dingen zijn nu heel kinderachtig, maar juist omdat ik het vroeger tof vond, vind ik dat nu nog steeds. Jeugdsentiment bezoedelt m'n beoordelingsvermogen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 14:04
snoopy
snoopy is offline
@ Uice: Hm. Welk deel precies?
Oud 04-02-2011, 14:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
@ Uice: Hm. Welk deel precies?
Wat bedoel je? Ik vind het een goede film, geen 'heel goede film'.
Oud 04-02-2011, 14:10
snoopy
snoopy is offline
Mja, en ik vraag me af welk deel je precies goed vindt
Oud 04-02-2011, 14:13
Schrödinger
Schrödinger is offline
Dit, toen ik 13 was:

Dit, toen ik 15 was:

Dit, toen ik 16 was:

Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 14:18
Verwijderd
Nicknames met cijfers of leestekens in plaats van letters op sommige plaatsen. Ik kon dat zelf nooit bedenken en ik was ZO JALOERS op mensen die dat wel hadden.
Afwijkende spellingen zoals kewl.
Wijde ribbroeken.
Trollen op ICQ en Ilse chat. Op de Ilse chat deed ik alsof ik zestien was en heel grote borsten had en eigenlijk niet op de computer mocht omdat mijn ouders strenggelovig waren, en dan jongens laten sekschatten met me (ik typte alleen op gezette tijden 'ohhh jaaaa'), en afspraakjes met ze maken waar ik natuurlijk nooit kwam opdagen (en die jongens in kwestie waarschijnlijk ook niet). Op ICQ had ik hele complotten samen met klasgenoten, dan keken we hoe veel idiote dingen we iemand wijs konden maken voordat ze ons niet meer geloofden (in die tijd kon je daar nog heel ver in gaan).
Boekenseries van het soort dat meisjes van twaalf nu eenmaal tof vinden, zoals De Babysittersclub, Droomvriendinnen, Bianca en de paarden en De Drieling.

Laatst gewijzigd op 04-02-2011 om 14:42.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 14:42
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
De Babysittersclub en De Drieling.
Wahaha, de babysittersclub heb ik onlangs nog allemaal gelezen Misschien moet ik de Drieling ook weer eens doen
(hmm... maar misschien moet dit in het guilty pleasures topic)
Oud 04-02-2011, 14:51
Verwijderd
OMG, ja, De Drieling! Ik had daar vroeger één boek van, De Drieling knapt het op, en ik vond dat zo fantastisch. Dat ze met z'n drieën een heel huis gingen opknappen als cadeautje voor een tante ofzo. En ik vond ze toen zo gaaf en zelfstandig enzo <3
En natuurlijk ook De Olijke Tweeling, iets ouder maar ook heel fijn
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 14:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik las Maaike en Kwispel, want (bijna) zelfde naam.
Oud 04-02-2011, 15:54
Verwijderd
Disney was ik fan van, net als K3 en Chipzz overigens
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 16:10
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik heb eigenlijk geen idee. Ja, veel dingen zijn nu heel kinderachtig, maar juist omdat ik het vroeger tof vond, vind ik dat nu nog steeds. Jeugdsentiment bezoedelt m'n beoordelingsvermogen
Vooral dit. Maar sommige boeken die ik toen las - en ook leuk vond - heb ik laatst weer proberen te lezen, maar ik vond ze niks aan.
Oud 04-02-2011, 16:57
Verwijderd
Ooit vond ik Feist goeie fantasyboeken schrijven Daar ben ik wel van afgestapt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 16:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mja, en ik vraag me af welk deel je precies goed vindt
Gewoon, de film in zijn geheel. Het is een effectieve, intelligent geschreven slasher met een zelfbewust soort humor en ironie, wat toen de film uitkwam nog zeer vernieuwend was in het genre. En hij is spannend.
Oud 04-02-2011, 17:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Disney was ik fan van, net als K3 en Chipzz overigens
En wat is er mis met Disney?
Oud 04-02-2011, 18:40
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Gewoon, de film in zijn geheel. Het is een effectieve, intelligent geschreven slasher met een zelfbewust soort humor en ironie, wat toen de film uitkwam nog zeer vernieuwend was in het genre. En hij is spannend.
Nou ja, dat vond ik toen dus ook. Maar ik heb 'm laatst weer eens gezien en toen vond ik 'm erg voorspelbaar (en niet omdat ik m al s gezien heb ) en vooral ranzig.
Oud 04-02-2011, 19:35
Verwijderd
Ik heb hier een tijdje over nagedacht, en het enige wat ik kan verzinnen is dat ik het vroeger tof vond om brandnetels te eten . Gewoon zo, rauw, los, een sappige brandnetel uitkiezen, de bladeren plukken en die zo HOP in mijn mond stoppen. Nu vind ik dat niet meer zo'n tof idee, maar toen ik dat nog deed, was ik bijna nooit ziek, dus ik kreeg er vast een goede weerstand van of zo.

Verder kan ik niks bedenken. Natuurlijk, sommige kleren die ik droeg toen ik vijf was vind ik nu niet meer zo mooi, maar ik droeg ook wel echt zakken. Bij wijze van spreken. En ik had vroeger wel artiesten die ik toen ge-wél-dig vond (ik adoreerde iedereen die aan het Songfestival had meegedaan, bijvoorbeeld, en kon het hele oeuvre van Dima Bilan meezingen), maar als ik dat nu luister, vind ik het hoogstens niet meer zo geweldig. Maar wel een beetje sentimenteel.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 20:05
Batave
Batave is offline
Citaat:
En wat is er mis met Disney?
My thought exactly. Disney wordt nooit oud. Hoe ouder je wordt hoe meer grappen je begrijpt.

Overigens: anime, Idols.
Oud 04-02-2011, 23:57
Noedelhap
Noedelhap is offline
Spy Hard tomatoes was de meest hilarische film ever. En ik luisterde naar System of a Down en Happy Hardcore.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 11:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nou ja, dat vond ik toen dus ook. Maar ik heb 'm laatst weer eens gezien en toen vond ik 'm erg voorspelbaar (en niet omdat ik m al s gezien heb ) en vooral ranzig.
Uiteraard is hij voorspelbaar; het is een parodie op voorspelbaarheid. Bovendien zijn alle films die de norm hebben gezet na een paar jaar voorspelbaar, omdat ze zo vaak geïmiteerd worden.
Oud 05-02-2011, 14:38
Verwijderd
Kan nergens op komen, al een paar dagen niet.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 18:05
Daboman
Daboman is offline
Ik vond de boekenserie kippenvel altijd wel leuk. Ging eruit toen ik een jaar of 13-14 was.

Op gebied van muziek, tv en games is er weinig veranderd. Zo vertelde mijn moeder dat ik op heel jonge leeftijd altijd mee probeerde te zingen met bijv another day in paradise. Ik vind jaren-80 muziek nog steeds leuk. Wel is er sinds kort een remix van een heel oud nummer dat ik echt 20 jaar niet meer heb gehoord maar op 5-jarige leeftijd helemaal geweldig vond. Ik vind het juist wel leuk om die weer eens te horen. En toen ik een jaar of 14 was kwam de trance sector op met bijv. DJ Tiësto. Zijn oude nummers vind ik nog steeds leuk, maar zijn recentere nummers vind ik bagger.

Ook vind ik spelshows nog steeds leuk. Ik keek altijd programma's als de postcode loterij record show, daar mocht ik speciaal voor opblijven. Of Ron's honeymoon quiz. Op gamesgebied is de interesse verschoven van platformers als mario en donkey kong naar RTS en RPG zoals starcraft of diablo.

Ik was ook heel erg fan van hutten bouwen, zowel binnen als buiten, maar dat ging er op 15-jarige leeftijd uit.
Oud 05-02-2011, 18:06
Batave
Batave is offline
Oh ja, Carry Slee.
Oud 05-02-2011, 18:08
Verwijderd
warhol ;d;;:;;;:
grapje
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 20:01
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Kan nergens op komen, al een paar dagen niet.
Dit.
Oud 05-02-2011, 21:02
Verwijderd
glee ;;d;:
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 21:03
Vice
Vice is offline
Citaat:
Dat heb ik dus ook. Vandaar dat ik op dit moment niks kan bedenken. Maar ik zal er over nadenken.
Oud 06-02-2011, 02:48
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik was vroeger een Ninja Turtle. Leonardo, want ik had zo'n blauw bandje om m'n ogen en ook een gigantisch lichtgevend/geluidmakend schild op m'n rug.
Zo rende ik door de straat met m'n turtle schoenen, turtle trui, turtle horloge en turtle zwaard.
En ik had een boek met kartonnen maskers, zodat ik er ook uit kon zien als 'biebop' 'roksteddie' of 'Swedder' (ik kon toen nog geen 'Shredder' zeggen). En als ik klaar was met buitenspelen ging ik binnen het Ninja Turtle spel spelen op de NES.

Spoiler

Nu, 20 jaar later, ben ik gelukkig iets minder obsessief. Ik heb nog wel af en toe het liedje van het select-scherm in m'n hoofd.
Oud 06-02-2011, 03:06
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik was vroeger een Ninja Turtle. Leonardo, want ik had zo'n blauw bandje om m'n ogen en ook een gigantisch lichtgevend/geluidmakend schild op m'n rug.
Zo rende ik door de straat met m'n turtle schoenen, turtle trui, turtle horloge en turtle zwaard.
En ik had een boek met kartonnen maskers, zodat ik er ook uit kon zien als 'biebop' 'roksteddie' of 'Swedder' (ik kon toen nog geen 'Shredder' zeggen). En als ik klaar was met buitenspelen ging ik binnen het Ninja Turtle spel spelen op de NES.

Spoiler

Nu, 20 jaar later, ben ik gelukkig iets minder obsessief. Ik heb nog wel af en toe het liedje van het select-scherm in m'n hoofd.
Oh god, ja, die eerste Ninja Turtles Echt een onmogelijk spel, vooral dat met die dam waarin je die bommen onschadelijk moest maken, echt hopeloos moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 03:20
Jefar
Jefar is offline
Pokémon en looney tunes is nog steeds leuk
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 07:48
Verwijderd
@Batave en Little Phoebe
ik bedoelde de niet tegenover Disney maar voor het feit dat ik altijd droomde om 1 van de k3 meisjes te worden
Ik ben tot mn 12/13 zelfs nog fan geweest van Disney en nu hangt mn kamer er ook nog wel vol mee maar spaar ik het niet meer ofzo en ben ik er minder mee bezig
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 08:25
Batave
Batave is offline
Citaat:
@Batave en Little Phoebe
ik bedoelde de niet tegenover Disney maar voor het feit dat ik altijd droomde om 1 van de k3 meisjes te worden
Ik ben tot mn 12/13 zelfs nog fan geweest van Disney en nu hangt mn kamer er ook nog wel vol mee maar spaar ik het niet meer ofzo en ben ik er minder mee bezig
K3 hoort niet bij Disney
Oud 06-02-2011, 08:27
Verwijderd
Citaat:
K3 hoort niet bij Disney
dat zegt ze toch ook niet, ze zegt 'ik was fan van disney en k3 en chipzz' en de facepalm hoort dus kennelijk bij k3 en niet bij disney.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten