Ik ben 18 j (bijna 19) , een redelijke knappe , gespierde jongen (mager maar wel sterkste van de klas + meest sportieve van heel mijn jaar) alhoewel ik lullige lange benen heb waar ik me iedere dag voor geneer.
Ik ben 2j blijven zitten, en zit momenteel nog altijd in het 5de middelbaar
Ik was heel vroeger altijd de populairste jongen van de school, (althans zo voelde ik me) (ik spreek dan over de periode voor mijn 14e verjaardag) ik zat toen nog in het 2e aso,,
hoewel ik altijd stout was enzo : s, (extreem tegendradig maar wel populair)
en ik was echt superknap en grappig en ik had echt veel succes bij de meisjes en was een van de slimste / creatiefste van de klas) (weten dat ik toen slimmer was als mensen die nu in latijns zitten enz tot op vandaag nu ik 18 ben , wat nu niet meer het geval is natuurlijk bij gebrek aan studeren enz)
nu, daar begint dan de ellende,,
Ik had een c-attest gekregen , en ik was op dat moment al mijn jaar aan het dubbelen (ik studeerde voor geen kloten)
nu besloot ik om naar beroeps richting hotelschool te gaan (beslissing ouders)
Maar daar was dan het einde van mijn populair leventje aangebroken. (dit bewijst dat zelf de populairste jongens het niet halen van de slimme en wijze mensen die in de lagere school het meest gepest werden (waar ik enorm veel respect voor gekregen heb trouwens)
Nu ik kwam daar toe in die nieuwe school, en ik moest een kostuum aandoen enzo (vond ik marginaal btw)
En ik voelde me populair zoals alle sociale-slimme mensen hun voelen en lui, en ongemotiveerd enzo, en dikke nekkerig.
Dus ik besloot om aandacht te zoeken bij een jongen (waar ik dan keihard door gepest zal worden de komende 3 jaar) en ik dacht van , ja ik ben cool enzo, hij gaat me tof vinden enal blablabla, en dat was dan ook een grote blunder om hem aan te spreken want al direct had hij aanmerkingen op mijn kostuum/ ongekamde haren, amateuristische geknoopte das, en de komende 6maand krijg ik de naam , boer jan voorgeschoteld,,
(hij was keihard populair dus hij had de macht om te doen wat hij me aangedaan heeft)
ik had totaal geen ervaring met gepest te worden, en bij deze werden de pesterijen erger en erger, ik kon er niet mee omgaan, ik kon aan geen vriendschap geraken, en die 4jaar waren de ergste jaren van mijn leven, ik was onzeker, klungelig / en het ergste van al was dat ik geen karakter had op de koop toe, dus ik was lui/ slordig / on opgevoed, geen manieren, + dat ik gepest werd, en saai overkwam( gebrek aan gelukkig voelen)
ik weende echt tal van avonden en sloot mezelf op op me internaatskamer, terwijl ze maar bleven roepen , jan-peter is een zigeuner enzo..) , en ik geef ze geen ongelijk , want ik had mezelf ook gepest als ik mij zou tegengekomen zijn op het moment dat ik populair was.
14jaar lang het wonderkindje geweest, en dan ineens zonder waarschuwing, 4jaar behandeld als een hond.
voorbeelden van pesterijen :
-Een van de stoere jongens uit de school vond dat ik leek op een zigeuner (weet dat ik vroeger zot populair en knap en sociaal vaardig was)
en paar dagen later riepen ze de komende Jaar iedere avond door het raam, Jan-Peter is een zigeuner, Jan-Peter is een zigeuner , of Boer Jan , boer jan enzo : s
en dit voor een internaat van 200kinderen, waar iedereen dit gemakkelijk kon horen want ze riepen het in de gang ook.
-ik had me perongeluk eens gewassen met gel, en de week erna iedereen die ik tegenkwam in de pauzes enz (in nabijheid van een meisje waar ik verliefd op was) eeew jij bent die jongen die hem heeft gewassen met gel,, eww je stinkt enz ,
-ik passeer voorbij de rokerszone, en iedereen (er stond wel 50 man) riep ej zigeuner!
(heb ik 30min zitten wenen in men kamer )
ik ben in heel mijn leven nog NOOIT zo vernederd geweest als in die 4jaren.
ik ben die 4jaar ook verslaafd geweest aan runescape trouwens, omdat dat mijn enige plezier was. (ik deed niets absoluut niets, ik was een complete loser geworden,, ik stotterde ineens tegen vreemden een bepaalde periode omdat ik zo gekraakt was en me zo slecht voelde)
Nu beetje per beetje ben ik volwassener geworden met invloeden van pesterijen, maar ik kan zeggen dat ik daar nu al 1jaar deffinitef vanaf ben (veranderd van school). , ik ben ondertussen gestopt met mijn rs verslaving (zeer veel afgezien maar so what),, ik ben beginnen sporten zodat ik mijn mannetje kan staan, ik ben beginnen studeren enz, en heb mij echt dramatisch herpakt.
maar nu, ik voel me nu al 5jaar niet meer mezelf, en ik heb in die 5j geen enkel antwoord weten te vinden waarom ik me niet kon herpakken qua gelukkig voelen diep innerlijk dan!
ik ben een verlegen creatieveloze , domme , oninteressante jongen geworden (althans zo voel ik me) , ik ben in niets meer geinteresseerd, en ik ben enorm associaal geworden!
ik heb geprobeerd sociaal te doen en dit lukt ook, maar ik krijg geen voldoening als ik met mijn vrienden omga,, ook al word ik enorm geaccepteerd!
Mijn interesses voor restaurant en keuken voelt niet aan als mijn eigen keuze, dus gebrek aan vrijheidsgevoel wat betreft studies
maar het probleem is dat ik niet meer grappig kan zijn! heel vroeger ging dat , en na mijn 14 jaar is dat nooit meer gelukt, en nu vroeg ik mij af,, ga ik ooit nog grappig kunnen zijn?
dat is mijn grootste angst!! en ik wil niets liever dan mijn gevoel voor humor terug te kunnen krijgen en mijn zin in het leven enz, want ik voel me nog iedere dag keihard ongelukkig en ik heb al alles geprobeerd maar niets helpt,, mijn ouders snappen er niets van, en ik heb echt advies nodig!! ik heb hierover in geen 5jaar met iemand gepraat en nu heb ik besloten om ervoor uit te komen hoewel ik betwijfel of het enig nut gaat hebben
sorry voor eventuele fouten, en voor de saaie tekst enzo =(