Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2011, 19:08
F.
F. is offline
Hoi!

Ik vroeg mij laatst af hoe men hier eigenlijk macaroni eet: ik had het idee dat daar toch écht saus bij hoort, terwijl mijn moeder een pak van die macaroni groenten en gehakt ruim voldoende vindt..

Dus, hoe eten jullie macaroni? Met saus, zonder saus of een heel klein beetje saus voor de kleur?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2011, 19:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Macaroni (van die elleboogjes dus) eet ik op twee manieren:
- met tomatenpuree, hamreepjes en geraspte kaas. Macaroni koken, afgieten, tomatenpuree er doorheen roeren, hamreepjes even aan bakken met een knoflookje en er ook doorheen roeren, helft van de kaas er doorheen roeren. Macaroni in een ovenschaal doen en de andere helft van de kaas er over en even in twintig minuutjes een mooi korstje laten krijgen.
- met kaassaus, hamreepjes en eventueel courgette. Kaassaus maken volgens het pakje, macaroni koken, hamreepjes bakken met een knoflookje, eventueel courgette in blokjes snijden en even mee bakken. Alles door elkaar roeren, klaar.

Gehakt en saus en alles vind ik meer bij spaghetti, penne oid horen.
Oud 17-01-2011, 21:27
dennis018
dennis018 is offline
tis gewoon maar hoe je het lekker vind... in italie eten ze ook pasta met alleen een tomatensausje ofzo

ik eet het meestal met tomatne/gehakt/groente saus
NOOOIT iets uit pak wij hebben een hekel aan die mixjes

en soms met tomaten/minigehaktballen/groenten saus
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 21:36
Balance
Balance is offline
Ik eet het zonder saus. Ik neem meestal een pakje macaroni mix. Je doet daar een heel klein beetje water bij om het over de macaroni te krijgen. Hiermee verkrijgt je macaroni wel een beetje kleur en naar mijn idee meer dan voldoende smaak. Verder doe ik er zelf vaak nog champignons, ui en paprika bij en soms ham of gehakt.
Oud 16-02-2011, 18:48
Vluggertje
Vluggertje is offline
Wij eten altijd macaroni met saus, mijn moeder maakt meestal saus waar heel veel verse basilicum en verse tomaten doorheen gaan! zonder saus vind ik het niet lekker.
Voorlopig heeft het voor mij niet zo veel zin om lekker te eten, mijn smaak is volledig weg en ik slaap hele dagen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 15:11
dennis018
dennis018 is offline
je kan het eten hoe je maar wilt, ga maar naar italie...
zelf vind ik met tomaten/gehakt/groenten saus (dus bolognese) het lekkerste
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 15:56
LW
LW is offline
Oeh bah dat lijkt me echt smakeloos, ik ben overigens dol op macaroni!

Ik maak het als volgt:

Eerst gehakt in een pan ( ruim voldoende ) en dan snijd ik groentes die ik er in wil hebben. Dit even rul bakken, en daarna als eerste smaakmaker ketchup erin, en daarna ook wat soya saus. Even goed door elkaar mengen, dan neem ik een pot augurken en laat wat zuur in het mengsel lopen en roer dat weer goed door. Daarna wat zout en peper en weer door roeren. Als aller laatste doe ik wat knoflook saus er door heen. Weer goed roeren en daarna samen mengen met de macaroni, ik vind hem zo echt heerlijk! Zelf doe ik er ook wel eens Italiaanse kruiden door heen, maar let daar wel op want niet iedereen vind dat lekker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten