![]() |
|
![]() |
Hey mensen. Alweer als reactie op "Zoek (MMO)RPG" topic.
Hieronder maak ik een lijstje met RPG's die wat ik gespeeld heb en interessant / aanrader vond. Eigen meningen zijn natuurlijk toegestaan maar a.u.b geen Troll comments (Onzinnige reacties) Rage Of Mages 1 / 2 (Oldskool) Ik vond het spelletje, ondanks de vreselijke graphics, geweldig in elkaar gezet. Je begon heel simpel. Je zocht te makkelijk monstertjes op en lokte deze naar je stad toe. En je zag hoe de wachters er tegen gingen vechten. En stiekem ging ik altijd erachter staan om ze mee te helpen zodat ik ook mijn skill ups had. Daarna was het een kwestie van gold verzamelen en items. Om deze weer te verkopen in het algemene winkeltje waar altijd willekeurige items tevoorschijn kwamen. Tot je uiteindelijk in je crystallen armortje stond met max magic effects. Ik had hier altijd wekenlang plezier aan ![]() Nox: Nox was ook al een ouder spel. Het verhaallijn was grappig. De magie en spells waren ook grappig alleen vond ik het een beetje duf gemaakt. Het is wel eens een aanrader om deze gewoon es te proberen. Revenant: Ook een ouder spelletje. Je werd herroepen van de dood (Revenant dus) om een zeer machtige demon te verslaan die de wereld natuurlijk weer es dwars zat. Je kreeg eerst een eeuwenlange intro met allerlei tutorials. Zodra je in de vrije wereld kwam was het een kwestie van makkelijke monsters op te zoeken en deze te bevechten met een aantal combo's die je steeds meer uit deed breiden. Het grappige was dat bij dit spel het eigen combat systeempje al was. Je deed dodgen, blokken, opzij rollen etc. Was het monster te sterk? Dan rende je net dat sterke spinnetje naar een trolletje die elkaar niet moesten en liet je hun vechten. Om vervolgens het verzwakte spinnetje te doden en 2 voor 1 loot pakte. De gebeurtenissen en alles waren toen wel grappig. Multiplayer leek me wel vrij saai. Diablo series: Iedereen kent ze wel. Oud maar ik heb deze 4 jaar geleden of zo pas gespeeld. Machtig spel. Diablo 2 dan. Diablo 1 was toch weer te oud voor mij. Final Fantasy series: Ge-wel-dig. Allemaal (Behalve 11 en 13). Storyline, muziek, filmpjes. Alles was gewoon prachtig. De emoties in FF10 was echt geweldig. Heeft me zeer vaak wat natte wangen gekost! Volgens mij. Weer zo'n tijdje geleden haha. Hunted: The Demon Forge: Bij deze kon ik toch niet het filmpje posten. Het spel is voor 17+. Teveel Gore And Blood effecten. Hunted is een zeer brute Action/Adventure/RPG. Je bent ten alle tijden met 2 man. Een schaars gekleed elf vrouwtje. En een brute gespierde man. Het elfje is natuurlijk voornamelijk Boog gericht en beetje melee. Terwijl de mannelijke variant natuurlijk andersom was. Bij Hunted moet je door de hordes van beesten allerlei puzzels oplossen om vervolgens door te komen. Je douwt een pijltje in een fakkel, deze brand, je schiet net op deze uitstaande fakkel en ineens gaat er een deur / poort open. De meeste puzzels liggen erg voor de hand. Het word gewoon letterlijk verteld door de personages. Ik heb hier nog steeds wel mijn lol aan. Dungeons Siege 2 / 3: 3 Is absoluut geen aanrader. Het is overgenomen door een ander bedrijf en het is gewoon zo zwak in elkaar gezet. Deel 2 aan de andere hand is weer een stuk beter. Je begint op een strand en je word gebruikt als soldaatje voor de slechte kant. Waardoor al heel wat dingen duidelijk worden (Ga geen spoilers zeggen). Je vecht je weg door alle vijanden met 4 man tegelijk. Iedereen zijn eigen specialiteiten. Op zich vrij goed in elkaar gezet. Hier waren de lvl-ups ook niet zo belangrijk geloof ik. Gebruikte je bogen voornamelijk kreeg je hier lvls in. Gebruikte je magie of melee. Kreeg je daar weer lvls in. Je had bepaald aantal lvls nodig in 1 van deze aspecten om door geheimen deuren te komen. Wel leuk in elkaar gezet. Veel items.. Etc.. Neverwinter Nights: Geweldig spel. Super verhaallijn! Er gebeurde super veel maar ik vond het spel in de loop der "Modules" toch wel erg saai aan het worden. Zo herhaaldelijk. Mijn beste vriend vind het spel nog steeds geweldig en heeft het letterlijk 3x uitgespeeld. Ik ben afgehaakt bij Module 2. (Act 2 zeg maar). Neverwinter Nights 2 vond ik niet zo geweldig. Die vriend van mij vond deze juist heel geweldig. Altijd te overwegen! Alleen al het begin vind ik het waard om deze eens te proberen! (Deel 1 dan) Age Of Wonders 2: Een turn-based RTS spel. Je hebt je eigen tovenaar die leert allerlei magies. Je verovert gebieden om je magische domein uit te breiden waarbij je meer invloeden hebt over de wereld. Al snel komen de helden (Die tot lv 30 kunnen groeien) zich bij je aanmelden. Waardoor je kerkers en al moet veroveren om door te komen. Zeker een aanrader als je van Heroes Of Might And Magic series houd. Warlords Battlecry 2 / 3: Dit is ook een episch spel. Je hebt een held(in) die je maakt op het begin. Je geeft deze een class (30 classes ofzo?) en ras (15 rassen ofzo?) Dit maakt je held uniek aan vaardigheden. Het is wel een RTS spel! Je kunt deze hero in Campaign mode EN multiplayer gebruiken. Je bouwt je dorp, convert resources (krijg je automatisch dan) en blijft zo je legers bouwen en breid verder uit. Uiteindelijk krijg je goden en alles waarmee je het slagveld al snel kan bepalen. De teamplay en alles is geweldig. Ook krijg je held(in) rangen naarmate hoeveel gebouwen die sloopt, units dood, goden dood en nog 100 andere dingen. Voor elke unit wat sneuvelt krijg je unieke held(in) 1xp en elk gebouw 3 of 4xp. Waarbij al snel nieuwe vaardigheden, stats, magies, summons unlocken. Leuk spel om tussendoor te spelen. Majesty 2: Uniek spel. Jij bent The Majesty. Je hebt een koninkrijk en moet een vast inkomen krijgen. Je bouwt markets, warrior guilds, cleric temples etc. Om snel je heldjes te creëren. Over deze heldjes heb je geen controle! Ze doen wat ze zelf willen en dat is vaak nogal.. Dom. Vooral de Mages. Ze beginnen met zéér weinig hp en gaan al snel dood. En al vaak vinden ze die ene draak interessant om te bevechten waardoor ze snel dood gaan. Ik ben alleen bang dat ik voor deze een filmpje moet posten. Elke held(in) die je koopt heeft zijn of haar eigen items, potions, vaardigheden of magies. En ook eigen lvls, damage enz. Best een grappig spel. http://www.youtube.com/watch?v=4YhGb0eC_S0 Zoals het animatie filmpje al laat zien, kunnen helden nogal dom zijn ![]() Oh! Bijna vergeten! The Elder Scrolls: God.. Dit spel heeft mij wekenlang.. Maaaandenlang thuis laten zitten! De nieuwste momenteel is The Elder Scrolls IV: Oblivion. Het is een verhaal die eindigend lang door gaat. Je bent continu bezig met bepaalde reputaties overal voor te behalen. Je word als het waren in een wereld gesleept waar alles en iedereen leeft. Je hebt je eigen reputatie met iedereen. En je moet je karakter maken en die bepaald wat bij je past. Ben jij meer sneaky en houd je van stelen? Dan behoor je meer bij de thieves guild. Ben je meer bruut en sterk? De fighters guild. Meer het intelligenter mens? De Mages Guild. Of houd je van bloemen en geloof? Dan bij de .. Geen idee.. Church ofzoiets. Ik haatte die quests altijd ![]() The Elder Scrolls is voor mijn doen een aanrader voor iederen. De wereld is zo mooi. Er gebeurd zoveel en je kunt teveel doen. Deel 3 heb ik letterlijk 3/4e jaar gespeeld. Ik was 2 weken gestopt en speelde weer en wist bij god niet meer wat ik moest doen. De "Main" story line is zo te halen. Maar de side quests allemaal zijn er teveel om op te noemen. Je komt ook gewoon boeren tegen waar een rattenplaag in hun kelder zit. En ze zien jou als een held en vragen of jij kunt helpen. Hierbij heb je ook weer de keuze of je deze mensen negeert, sneuvelt of helpt. The world is too free to be true. Hier blijft het even bij ![]() Laatst gewijzigd op 13-08-2011 om 13:59. Reden: Elder Scrolls! |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Inderdaad Mass Effect 2 was minder. Ik vind ME2 gewoon mega vet omdat het grafisch mega goed was. De gameplay zelf wel redelijk. Dungeon Siege 2 had ik als voorbeeld gegeven omdat deze weer een soort van uniek's had in mijn ogen. Het speelde vrij fijn. De continu respawns and bosses gaf me het gevoel van Diablo weer. Daarbij vond ik de skills / stat up systeem ook super gedaan. Je was niet altijd maar alleen rond aan het rennen maar je had dit keer een stuk meer om je heen. Ik heb pertinent geen idee waarom jij hier zo'n drama over maakt. Ah.. Ik snap het al. Er is een groooooooooooooooot verschil tussen Baldurs Gate 2 en Dark Alliances haha! Dark Alliances is schijnbaar een Hello Kitty variant van Shadows of.. Uhn ofzoiets |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dark alliance is ook een kleine console RPG uitgepoept door bioware om wat centjes te verdienen aan de baldur's gate naam. Baldur's gate 1 maar zeker Baldur's gate 2 + expansions zijn gigantische RPG's die de blueprint hebben gelegd voor 90% van de RPG's die daarna ooit zijn uitgebracht.
Ja, dark alliance is inderdaad de hello kitty variant. Regel BG 1 + 2 voor de pc, zet je even voorbij de verouderde graphics en ontdek dat je een spel hebt gemist waar je weken mee zoet zal zijn. Dungeon siege...... ging er bij mij gewoon niet in na diablo. |
![]() |
|
![]() |
Dat is niet zo'n probleem
![]() Das Rage Of Mages 2 ...... ---v http://www.gamerankings.com/pc/19839...s/screen4.html Graphics zal niet zo'n probleem zijn haha. Ik wil deze het liefste voor de Xbox nog regelen. Ik speelde Dark Alliances puur vanwege de Co-op mode ![]() Besteld! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb rage of mages ook gespeeld vroegah. Net als de meeste andere games die je noemt. Hunted demon forge vond ik trouwens erg zwak.
Maar veel plezier met baldur's gate iig. Hier een guide. Niet dat je dat nu helemaal moet gaan volgen maar in het begin staan er een hoop handige tips over welke class je kan nemen en waarom etc. Zoals gezegd is Baldur's gate verschrikkelijk uitgebreid dus het kan helemaal geen kwaad om je in ieder geval een klein beetje in te lezen over hoe het werkt. |
![]() |
|
Kutgersom, ik wilde net Planescape: Torment aan gaan raden!
![]() Die is voor een paar knaken te koop op gog.com trouwens (BG1&2 en Icewind Dale 1&2 ook).
|
Verwijderd
|
De laatste twee acts van NWN1 OC zijn érg leuk hoor! Ook de addons Hordes of the Underdark en Shadows of the Undrentide vond ik vermakelijk. Met name HotU, met de Drow. En echt een heel groot voordeel van NWN1 is de enorme hoeveelheid aan user content en sommige van die gasten hebben écht mooie modules gemaakt voor zowel de H&S- als RP-liefhebbert <3
Ook vind ik de topdown-view en algehele camerabesturing van NWN1 erg prettig. Jammer dat de engine van NWN2 niet zo smooth is. Of nou ja, misschien is-ie dat inmiddels wel, geen idee wat latere patches gebracht hebben aan performance improvements. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Dungeon siege I was ook erg goed imo. Ik vond hem beter dan II.
Ook zeker de moeite waard: spellforce 2. Het is een mengelmoes van RPG en RTS gameplay. De verhaallijn is gigantisch, het spel zelf is zeer uitdagend (leuk-uitdagend, niet frustrerend-uitdagend) en je bent er makkelijk 2 tot 3 keer zo lang mee bezig om het uit te spelen dan de gemiddelde standaard RPG of RTS hit. Er zit ook heel veel variatie in de missies en het zit ook vol met puzzel-elementen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Leuke rpg's robbzooi | 43 | 22-02-2006 22:01 | |
Games |
rpg's faassie | 32 | 12-01-2005 08:39 | |
Games |