Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En dat komt weer uit iets dat typisch Nederlands is en wat mij prima bevalt: we zijn erg no-nonsense en direct ingesteld in de manier waarop we met elkaar omgaan. Vergelijk dat eens met een land als Japan waar conformisme en kruipen voor iedereen die 'hoger' zou zijn de absolute norm is...
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Rusland heeft zelfs een Dag van de Nationale Eenheid!
Hoe dan ook, ik houd van Nederland om het klimaat en om de oprechte onbeschoftheid die sommige mensen hebben. En om de taal, ik vind Nederlands een heel interessante grammatica hebben. En om de Noordzee, geen zee zwemt zo fijn als de Noordzee, en om de polders en de kranten en de verjaardagskalenders en het eten. Niet zozeer de recepten, met hutspot heb ik weinig op, maar de ingrediënten die je kan kopen: de groentes zijn zo vers! En ik houd van de Nederlandse architectuur. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik hou van Nederland omdat:
- het eten lekker is. (ik hou echt van stamppot, maar ook veel lekkere snoep/chips of vla oid kan ik in het buitenland ook niet snel vinden) - het klimaat prettig is. (ik zou echt niet in een warmer land willen wonen, en kouder hoeft het van mij ook niet) - sociale zekerheid - redelijk grote vrijheid in veel dingen in vergelijking met andere landen, zoals softdrugs en meningsuiting. - de tv met ondertitelingen ipv synchronisatie |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Ik houd van Nederland omdat er hier relatief weinig enge beesten zijn. Geen erg gevaarlijke slangen, krokodillen, tijgers (een enkele in de kermis nog...), muggen enzovoorts.
En verder hebben we chocoladepepernoten ![]()
|
Ik hou van mijn leventje hier, daarom hou ik wel van Nederland.
Ik ben niet trots op Nederland, ik ben alleen trots op mijn eigen prestaties. Ik verleen geen trots uit de prestaties van anderen. Wel ben ik blij Nederlander te zijn, het brengt hele leuke voorrechten met zich mee.
|
Ik houd van Nederland omdat alles hier wel goed geregeld is, relatief gezien. Daarbij ben ik gek op het weer met 4 seizoenen hier. De gemoedelijkheid van het volk, de bereidheid om te helpen. De geschiedenis van ons kleine landje vind ik ook heel mooi en een beetje stoer. Ik houd van het feit dat alles met de fiets is te doen en dat je dus helemaal geen auto nodig hebt als je daar geen zin in hebt. Ik houd van de flora en de fauna. En de Nederlandse man is in mijn ogen nog altijd de lekkerste.
|
![]() |
|
Nou... omdat we ons eigenlijk wel gelukkig mogen prijzen dat we een dierenpartij hebben en ons druk kunnen maken over de natuur en niet hoeven te vrezen of er de volgende dag wel wat voedsel op je bord ligt. Nog wel, tenminste.
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Verhalen & Gedichten |
[Kortverhaal] "Nooit meer vakantie" clubje | 4 | 02-06-2006 17:38 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bericht van Ben Laden, jaa echt deen | 41 | 08-08-2004 01:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar verhalenwedstrijd: Droom van de vrijheid xxesther | 20 | 07-06-2004 19:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Droom van de vrijheid Ieke | 0 | 09-04-2004 14:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Nooit meer vakantie Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:31 |