Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2011, 21:28
Tazer
Tazer is offline
Laten we eens een positief topicje oprichten, iedereen noemt een of enkele dingen waarom hij van Nederland houdt. Wat vind jij nou zo mooi aan ons landje, dit kan met alles te maken hebben! Geschiedenis, cultuur, gewoonten en ga zo maar door!

Regels
Negatieve dingen niet gewenst
Heb respect voor andermans mening, het moet geen discussietopic worden!

Begin met de zin: Ik hou van Nederland want...

De aftrap!
Ik hou van Nederland want op bijvoorbeeld Koninginnedag of het WK ontstaat er zo'n hechte band tussen mensen, wij worden allen een en worden allen elkaars vriend. Nederland wordt één. De sfeer van een land dat zo met elkaar meeleeft, dezelfde gevoelens heeft, zo'n enorme blijdschap laat zien bij bijvoorbeeld een doelpunt zorgt ervoor dat ik van Nederland hou. We zijn als het waren allemaal verbonden met elkaar, en dat maakt Nederland voor mij een land, zoals geen enkel ander land dat is.

Laatst gewijzigd op 24-01-2011 om 22:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2011, 21:29
Verwijderd
Wiet.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 22:06
Vice
Vice is offline
Citaat:
Wiet.
Inderdaad, het is geweldig dat je gewoon in een coffeeshop marihuana kan kopen.
Oud 24-01-2011, 22:11
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Tazer, weet je zeker dat we in hetzelfde Nederland wonen? ...

Ik houd van Nederland, want het Nederlands is zo'n leuke taal.
Oud 24-01-2011, 22:30
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik houd niet van Nederland, want ik kan nadenken.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 22:33
Uice
Uice is offline
Ons liberale beleid op het gebied van softdrugs en prostitutie, onze sociale zekerheid, onze lage misdaadcijfers, onze relatief grote vrijheid van meningsuiting.

En ik ben soms wel Trots op Nederland als ik me bedenk dat we de eerste seculiere staat waren, en het eerste land met een vlag die niet refereert naar de adel.
Oud 24-01-2011, 22:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
De aftrap!
Ik hou van Nederland want op bijvoorbeeld Koninginnedag of het WK ontstaat er zo'n hechte band tussen mensen, wij worden allen een en worden allen elkaars vriend. Nederland wordt één. De sfeer van een land dat zo met elkaar meeleeft, dezelfde gevoelens heeft, zo'n enorme blijdschap laat zien bij bijvoorbeeld een doelpunt zorgt ervoor dat ik van Nederland hou. We zijn als het waren allemaal verbonden met elkaar, en dat maakt Nederland voor mij een land, zoals geen enkel ander land dat is.
Want nationalisme bestaat in geen enkel ander land?
Oud 25-01-2011, 08:11
Mobius
Mobius is offline
Zo gauw ik de kans heb, emigreer ik.
Oud 25-01-2011, 08:15
Tazer
Tazer is offline
Citaat:
Wat in Nederland gebeurt en op welke manier zie je nergens, ik refereer dan ook naar Koninginnedag enzo
Oud 25-01-2011, 09:37
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Wat in Nederland gebeurt en op welke manier zie je nergens, ik refereer dan ook naar Koninginnedag enzo
Kijk eens naar de yanks met hun Onafhankelijkheidsdag op 4 juli, en er zullen vast veel meer voorbeelden zijn.
Oud 25-01-2011, 12:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dit topic is een goed voorbeeld van Nederlands nationalisme; onze nationale identiteit bestaat voor een groot deel uit het ontkennen van het bestaan daarvan.

En dat komt weer uit iets dat typisch Nederlands is en wat mij prima bevalt: we zijn erg no-nonsense en direct ingesteld in de manier waarop we met elkaar omgaan.

Vergelijk dat eens met een land als Japan waar conformisme en kruipen voor iedereen die 'hoger' zou zijn de absolute norm is...
Oud 25-01-2011, 13:26
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Vergelijk dat eens met een land als Japan waar conformisme en kruipen voor iedereen die 'hoger' zou zijn de absolute norm is...
Geldt overigens ook voor Amerika.
Oud 25-01-2011, 13:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
Niet waar. Heel veel landen hebben nationalistische feestdagen. Vergeleken met bijvoorbeeld Amerika en Engeland zijn wij helemaal niet zo saamhorig als volk.
Oud 25-01-2011, 14:08
Verwijderd
Rusland heeft zelfs een Dag van de Nationale Eenheid!

Hoe dan ook, ik houd van Nederland om het klimaat en om de oprechte onbeschoftheid die sommige mensen hebben. En om de taal, ik vind Nederlands een heel interessante grammatica hebben. En om de Noordzee, geen zee zwemt zo fijn als de Noordzee, en om de polders en de kranten en de verjaardagskalenders en het eten. Niet zozeer de recepten, met hutspot heb ik weinig op, maar de ingrediënten die je kan kopen: de groentes zijn zo vers! En ik houd van de Nederlandse architectuur.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 14:17
Joostje
Joostje is offline
Ik houd van Nederland, want nederlanders ontkennen het nederlnader-zijn

Oud 25-01-2011, 14:36
Steelpan
Steelpan is offline
Ik hou van Holland omdat Nederlanders zo heerlijk kunnen zeuren over alles.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 15:18
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ons liberale beleid op het gebied van softdrugs en prostitutie, onze sociale zekerheid, onze lage misdaadcijfers, onze relatief grote vrijheid van meningsuiting.

En ik ben soms wel Trots op Nederland als ik me bedenk dat we de eerste seculiere staat waren, en het eerste land met een vlag die niet refereert naar de adel.
Dit basicly.
Oud 25-01-2011, 15:34
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik hou van Nederland omdat:
- het eten lekker is. (ik hou echt van stamppot, maar ook veel lekkere snoep/chips of vla oid kan ik in het buitenland ook niet snel vinden)
- het klimaat prettig is. (ik zou echt niet in een warmer land willen wonen, en kouder hoeft het van mij ook niet)
- sociale zekerheid
- redelijk grote vrijheid in veel dingen in vergelijking met andere landen, zoals softdrugs en meningsuiting.
- de tv met ondertitelingen ipv synchronisatie
Met citaat reageren
Oud 25-01-2011, 18:41
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Drop is ook zo geweldig. Vooral zachte zoete...
Verder is het meeste al wel genoemd. Maar het is vooral een wat nationalistisch gevoel hoor.
Oud 25-01-2011, 20:16
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
uiteraard bestaat dat in andere landen ook. Maar Tazer heeft wel een punt. De Nederlanders zijn tijdens wk's over het algemeen graag geziene gasten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Britten. De oranjekaravaan in Zuid-afrika was wel iets waarmee Nederland in positieve zin opviel.
Oud 25-01-2011, 21:01
Uice
Uice is offline
Citaat:
uiteraard bestaat dat in andere landen ook. Maar Tazer heeft wel een punt. De Nederlanders zijn tijdens wk's over het algemeen graag geziene gasten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Britten. De oranjekaravaan in Zuid-afrika was wel iets waarmee Nederland in positieve zin opviel.
Dat is niet omdat nationalisme bij ons groter is, dat is omdat voetbal bij ons groter is. Britten hebben meer met cricket.
Oud 26-01-2011, 10:39
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Dat is niet omdat nationalisme bij ons groter is, dat is omdat voetbal bij ons groter is. Britten hebben meer met cricket.
HAHAHAHA......sorry, cricket is een sport voor de Britten. Voetbal is de sport.
Oud 26-01-2011, 12:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
HAHAHAHA......sorry, cricket is een sport voor de Britten. Voetbal is de sport.
Cricket 'een sport' voor de Britten? Het is de nationale sport. Hoewel voetbal populairder is, denk ik dat cricket dat meer patriottistische harten sneller doet kloppen.
Oud 26-01-2011, 13:16
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Cricket 'een sport' voor de Britten? Het is de nationale sport. Hoewel voetbal populairder is, denk ik dat cricket dat meer patriottistische harten sneller doet kloppen.
Cricket is meer de sport voor de hogere klasse, voetbal is de sport voor de gewone man.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 14:37
wolle19
wolle19 is offline
Ik hou van Nederland omdat:Het alseerste weg is als er een grote overstroming is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2011, 04:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik hou van Nederland vanwege de relatief hoge welvaart.

Maar zo geweldig vind ik Nederland nou ook weer niet in absolute zin.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 12:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik houd van Nederland omdat er hier relatief weinig enge beesten zijn. Geen erg gevaarlijke slangen, krokodillen, tijgers (een enkele in de kermis nog...), muggen enzovoorts.

En verder hebben we chocoladepepernoten
Oud 27-01-2011, 13:15
ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Ik hou van mijn leventje hier, daarom hou ik wel van Nederland.

Ik ben niet trots op Nederland, ik ben alleen trots op mijn eigen prestaties. Ik verleen geen trots uit de prestaties van anderen. Wel ben ik blij Nederlander te zijn, het brengt hele leuke voorrechten met zich mee.
Oud 27-01-2011, 22:11
Jefar
Jefar is offline
Ik vind het leuk dat Nederlanders het meeste schaatsen kijken op tv
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 11:06
Volk
Volk is offline
Ik houd van Nederland omdat alles hier wel goed geregeld is, relatief gezien. Daarbij ben ik gek op het weer met 4 seizoenen hier. De gemoedelijkheid van het volk, de bereidheid om te helpen. De geschiedenis van ons kleine landje vind ik ook heel mooi en een beetje stoer. Ik houd van het feit dat alles met de fiets is te doen en dat je dus helemaal geen auto nodig hebt als je daar geen zin in hebt. Ik houd van de flora en de fauna. En de Nederlandse man is in mijn ogen nog altijd de lekkerste.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 14:11
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Omdat het overal elders in de wereld nog altijd een grotere tyfus-bende is dan hier. Bepaalde delen van Californië en Scandinavië uitgezonderd.
Oud 28-01-2011, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Ik hou van mijn leventje hier, daarom hou ik wel van Nederland..
Daarom.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 23:40
Gatara
Gatara is offline
Nou... omdat we ons eigenlijk wel gelukkig mogen prijzen dat we een dierenpartij hebben en ons druk kunnen maken over de natuur en niet hoeven te vrezen of er de volgende dag wel wat voedsel op je bord ligt. Nog wel, tenminste.
Oud 06-02-2011, 14:33
Verwijderd
Ik hou van Nederland want...

Tja...

Nederland is gewoon goed.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 18:30
Unrat
Unrat is offline
Zou voor geen geld in Nederland willen wonen, ik hou van Vlaanderen.
Oud 10-02-2011, 18:37
Geel
Geel is offline
Citaat:
- de tv met ondertitelingen ipv synchronisatie
Citaat:
Nou... omdat we ons eigenlijk wel gelukkig mogen prijzen dat we een dierenpartij hebben en ons druk kunnen maken over de natuur en niet hoeven te vrezen of er de volgende dag wel wat voedsel op je bord ligt. Nog wel, tenminste.
Oud 10-02-2011, 19:06
Verwijderd
Oh en geprakt eten is lekkerrr
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 20:33
Verwijderd
Legaal blowen, maar ik blow toch niet meer.
Het eten is ruk het weer is ruk.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 11:18
Koekiemonster.
Koekiemonster. is offline
Citaat:
Zo gauw ik de kans heb, emigreer ik.
Oud 20-02-2011, 12:59
Straight 007
Straight 007 is offline
Citaat:
Ik houd van Nederland, want nederlanders ontkennen het nederlnader-zijn

Je hebt gelijk ik hou van Nederland omdat het mij land niet eens is en toch lijkt het zo.
TAKE OVER
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten