Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2011, 15:55
Smokeyking
Smokeyking is offline
Ik ben zelf zoals ze dat noemen, meer een metro-man. Ik kleed me netjes, en zie er graag goed uit. Kan me goed inleven in mensen, en dat is wat mijn vriendin ook zo fijn aan me vind. Ben gewoon meer een sociaal iemand.

Maar .. ze vind dat ik ook iets stoerder moet zijn, iets meer macho zijn. Ik fitness 3x in de week heb een mooi lichaam en laat dat graag zien. Ik hockey ook nog 3x in de week, ik weet dat de meningen daarover verdeeld zijn. Maar nu blijft de vraag, hoe kan ik me dan meer "macho" gedragen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2011, 16:26
Volk
Volk is offline
Dat moet je dus aan haar vragen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 16:33
Smokeyking
Smokeyking is offline
Zij zegt : dat moet je zelf kunnen bedenken, erg makkelijk als ik dat voor je bedenk. Daar heb ik dus niks aan. Suggesties?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 16:35
Em.
Em. is offline
Volgens mij heb je al zo'n topic.

En ik vind dat je vriendin zich er niet zo druk over moet maken. Ze wilt jou toch als vriendje? En als jij =/= macho, dan moet ze ook niet zeuren dat ze een macho wilt! Kijk, als ze zich irriteert aan je gesmak tijdens het eten, dan vind ik dat je dat wel moet/kan/wil veranderen voor haar. Maar "macho" zijn is meer zoiets als een karaktertrek, en zoals ik nooit extrovert zal worden, zal een "softie" niet ineens een macho kunnen worden. En als hij dat wél doet, dan was hij óf geen echte softie óf geen echte macho.

Wat wel kan is meer zelfvertrouwen opbouwen, maar zoiets komt meestal al als je ouder wordt (als in: je niet meer lastig gevallen wordt door een puberteit) denk ik. Het helpt in ieder geval niet om je af te vragen of je wel 'stoer' genoeg bent. En mensen die zich gedragen zoals ze niet zijn, zijn niet prettig. Niet voor zichzelf en niet voor hun omgeving. Dus ik vind dat je vriendin zich erbij moet neerleggen dat jij net zo min een macho bent als zij waarschijnlijk net zo min een topmodel is (heuj, hoeveel mensen zijn dat nou?) en dat je dat nu eenmaal ook niet zal worden.
Oud 20-02-2011, 16:42
Volk
Volk is offline
Zij wil dat jij iets doet maar wil je niet vertellen hoe je dat kunt doen of wat ze eigenlijk van je verlangt? Ze moet zich niet zo aanstellen en gewoon van je houden zoals je bent. Het is sowieso al belachelijk dat jij moet veranderen voor haar. Dat is net zo iets als zeggen dat jij eigenlijk niet goed genoeg bent voor haar.. Waarom verandert zij niet zodat ze ook tevreden is met een minder macho man?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 17:54
hookee
hookee is offline
Dat zegt de mijne ook, maar ze verwacht ook dat ik diezelfde lieve, attente, bescheiden man blijf die ieder moment voor haar klaar staat. Macho's zijn leuk, op een afstandje. De naam macho heeft niet voor niets een nare (egoïstische) bijsmaak, die kant wil ze dan waarschijnlijk nèt even niet van je zien..
Zeg maar dat je van een timide, lief, klein vriendinnetje ook niet kan vragen of ze "zich iets meer als slet gedraagt in bed".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten