Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2003, 14:34
Alexander
Alexander is offline
...is het zo dat vrouwen macho's verfoeien, terwijl dat soort jongens juist de meeste kans hebben op een meisje?
Even nader toelichten: Maarten 't Hart is nogal uitgescholden door (sommige) feministen, die vinden dat hij de vrouw te geïdealiseerd weergeeft. Dan heeft hij niet genoeg vrouwenkennis en neemt vrouwen (dus) niet serieus, net zoals alle andere macho's.
Zelf zegt hij hierover: 'Het is niet zo verwonderlijk dat feminsten zich nu tegen deze mannen verzetten en over hanig gedrag spreken, maar het is zo hels makend onrechtvaardig dat ze het doen voorkomen alsof alle mannen zo zijn, terwijl ze nota bene zelf deze mannen gekozen hebben en voor de schuchtere, zachtmoedige, timide en argeloze jongen op zijn best gevoelens van medelijden over hebben gehad'. Hij heeft het hier natuurlijk wel over de 'fundamentalistische' groep, en niet over alle feministen

Eigenlijk zit er wel wat in. Ik zal zeker niet zeggen dat alle meisjes zo zijn, maar toch gedraagt een aardig aantal als hierboven geschetst. Waarom verkiezen meisjes toch keer op keer harige en "stoere" macho's, die hun toch alleen maar als een stuk vuil behandelen, en laten ze degenen die hen met het allergrootste respect zouden behandelen, rustig achter?
Eens kijken wat men hierop te zeggen heeft
Oud 29-01-2003, 14:58
Methuselah
Methuselah is offline
Omdat die lieve jongens voor hun eerder goede vrienden zijn...
Oud 29-01-2003, 14:59
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Ik verkies niet telkens harige " stoere " macho's die me als een stuk vuil behandelen....

Dat soort types zijn UIT !!! ( bij mij in ieder geval ) nooit op zulk soort types gevallen trouwens....

Ik val op gevoelige ietswat onzekere types..
Dus zeker geen harige ( blegh ) " stoere macho's "
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 16:03
lenkje
lenkje is offline
heej !!
ik snap eigenlijk precies wat je bedoelt..
Er zijn zoveel lieve jongens, maar daar geef ik vaak niet veel om. niet lullig bedoelt , ik vind ze hartstikke aardig en het zijn vaak vrienden van me....Maar dat is ook de enige manier waarop ik ze kan zien, absoluut niet als mijn vriend.
Als vriendje wil ik tenminste graag iemand die, jah macho wil ik niet zeggen, maar die toch n beetje stoer is en er goed uitziet. Betekent dat dat deze persoon ook wat minder lief is dan die goede vriend zou zijn, dan is dat maar zo..
t Klinkt eigenlijk best stom, als je het zo zegt, wat uiteindelijk moet je het met het innerlijk doen, maar ja -> het uiterlijk is toch je eerste indruk, en soms is het moeilijk door de lelijke jongen heen te prikken en daar de lieverd in te zien
Kusje
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 16:28
cha0s
cha0s is offline
feministen zijn kansloos imo
Oud 29-01-2003, 16:46
Orion16
Orion16 is offline
[QUOTE]Alexander schreef:

Eigenlijk zit er wel wat in. Ik zal zeker niet zeggen dat alle meisjes zo zijn, maar toch gedraagt een aardig aantal als hierboven geschetst. Waarom verkiezen meisjes toch keer op keer harige en "stoere" macho's, die hun toch alleen maar als een stuk vuil behandelen, en laten ze degenen die hen met het allergrootste respect zouden behandelen, rustig achter?
Eens kijken wat men hierop te zeggen heeft

Ook altijd al eens willen weten! Jammer dat die meisjes gewoon stekeblind zijn en achteraf altijd komen aankakken van 'mijn VriendJuhH heeft me bedrogen en gekwetst?' Tsja, eigen schuld?
Zijn lieve jongens echt te saai voor jullie? Ik ken er wel een aantal waarvan 't uiterlijk niet slecht is ofzo maar gewoon nog nooit een vriendin hebben gehad of een hele tijd geen vriendin hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 17:09
Verwijderd
Nou ja, het zal inderdaad gelden voor een aantal meisjes. Ik val zelf ook wel op een beetje stoer, maar zeker niet op de players die je hart vervolgens breken.

Verder kun je je gevoel natuurlijk niets sturen. Je kan niet gewoon maar even besluiten verliefd te worden voor de jongen die je het beste zal behandelen, en gevoelens voor degene die je als een stuk vuil behandeld uitzetten. Ik vind dus niet dat je meisjes af kunt rekenen op het type waarop ze vallen.. Je word verliefd op iemand, en als diegene je vervolgens kwetst doet dat je pijn.. Je kunt dat gevoel nu eenmaal niet controleren.. Zielig gaan lopen doen is natuurlijk wel onzin, maar verdrietig zijn niet lijkt me.

Waarom het zo is dat er eerder gevoelens onstaan voor de macho klootzakken weet ik ook niet. Misschien hebben ze een bepaald charisma, sex appeal.. weet ik veel..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:07
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Ik val juist WEL op lieve jongens,
maar zo te lezen ben ik een van de uitzonderingen ( wat ik altijd al wel dacht hahaha ) Maarjah.., ik hoef niet zo'n macho-klootzak....
geef mij maar een lieve gevoelige jongen....( ja niet echt zo'n nerd maar gewoon: een spontane LIEVE LEUKE jongen )

Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:27
Verwijderd
Omdat meisjes iets willen wat eigenlijk onmogelijk is.

Een jongen die tegelijkertijd stoer en bescheiden is, lief en macho, ruwe bolster blanke pit, grote mond klein hartje, zorgzaam maar ook ruig en ongeschoren, trouw maar niet bezitterig, niet jaloers maar ook niet onverschillig.

In het echt vind je nooit al die eigenschappen in één persoon, en dan gaan meisjes (heel logisch) volgens het evolutionaire pad toch voor de meest vruchtbare partner. En da's die met de grootste bek.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:01
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
nare man schreef:
Een jongen die tegelijkertijd stoer en bescheiden is, lief en macho, ruwe bolster blanke pit, grote mond klein hartje, zorgzaam maar ook ruig en ongeschoren, trouw maar niet bezitterig, niet jaloers maar ook niet onverschillig.
dat uh... klinkt als mij

maar door dit te zeggen ben ik niet bescheiden dus klopt 't weer niet.. hmm

Laatst gewijzigd op 29-01-2003 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:24
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Whaaa..., ik voel me niet aangesproken JIPPIEE
ik ben een vrouw met realistische ideeen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 21:04
20marianne12
20marianne12 is offline
Volgens mij is het zelfs zo dat als je als vrouw in een vruchtbare periode zit, ze extra naar macho mannen wordt ''aangetrokken''.
Toch weet ik niet helemaal zeker of het zo is.

Ik val denk ik toch meer op ''gewone'' jongens. Zoals mijn vriendje ! Geen macho types, maar jongens met inhoud, waar je meer mee kan doen dan alleen maar seksen. Wie wil er nou een vriendje die je alleen maar nodig heeft voor de seks. Volgens mij zijn meestal vooral de ''macho'' jongens die zo denken. Sorry als ik iemand nu erg beledig

Toch snap ik meisjes ook niet! Als ik kijk naar een vriendin die een macho vriendje had, dat ging uit, ze vond hem ook te erg macho, en vervolgens wordt een hele leuke aardige, slimme jongen verliefd op haar, maar dat wordt niks omdat zij hem te ''kneuzig'' vindt dan heb ik wel zoiets van huh wat wil je dan? Dan wil je dus toch een machotype...

En verder al die meisjes die zeggen een lieve jongen te zoeken, maar uiteindelijk vooral voor de macho jongens vallen... Nou ja het zal wel...

Ik had het er laast nog wel met mijn zus over, dat je aan ''kneuzige'' jongens veel meer hebt dan aan macho jongens.
Oud 30-01-2003, 00:04
notbonefish
notbonefish is offline
Maarten 't Hart is
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 00:24
Verwijderd
Citaat:
xXxEvaxXx schreef:
Whaaa..., ik voel me niet aangesproken JIPPIEE
ik ben een vrouw met realistische ideeen
Ja over 3 jaar misschien.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 00:41
Verwijderd
Waarom kiezen vrouwen keer op keer de macho: hormonen.

En vrouwen denken vaak dat er onder die harde laag een hele lieve zachte jongen zit en dat hij voor haar wel zal veranderen. Fout!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 01:38
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Jadie schreef:
(...) en dat hij voor haar wel zal veranderen. Fout!
die gedachte snap ik echt nog steeds niet.
"hmm, hij is toch anders dan ik dacht... laat ik maar gaan proberen hem te veranderen tot hij wel klopt met het beeld dat ik van hem had"
Oud 30-01-2003, 09:12
Verwijderd
*herrijst van de dood voor deze topic*

Vrouwen vallen op mannen die hun uitdagen (lees: spontaan, grappig, beetje arrogant maar toch lief, etc) en die niet doorzichtig als water zijn (onafhankelijk, stabiel, niet als hondje achter haar aanlopen, etc).

Stom is dat ik het allemaal weet, maar mij er niet naar gedraag .. tijd om mezelf te veranderen volgens mij

*woesh*
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 11:09
Optima
Optima is offline
1) ik vind maarten het hart een slechte schrijver maar zal dat niet laten meespelen in mijn oordeel.

2) feministen zijn overspannen vouwen die door juist hun gedrag zichzelf onsterfelijk belachelijk maken. Er zijn genoeg onafhankelijke vrouwen die in stilzwijgen veel ambitie hebben en het naleven zonder een hoop stampij te maken

3) of het nu gevoelige mannen, macho's narcisten, timide, verlegen jongetjes zijn: er is een verscheidenheid aan mannen die zowel voorkomt bij vrouwen. Leuk toch: maakt de wereld weer wat kleurrijker

wat maarten het hart ervan denkt moet hij weten
Oud 30-01-2003, 15:57
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Whahahahaha

Oke oke : Ik ben een meisje met realistische ideeen !!!!

Jong volwassen....

Whatever.... " vrouw" klonkt gewoon leuk !

oke nu ff ontopic: ik denk dat de meeste vrouwen/meisjes op macho types vallen omdat ze dat wel errug stoer vinden.
Een kneuzig type is TE kneuzig en een macho type meestal TE macho...., een middenweg is moeilijk te vinden. En daarom zijn de meeste ECHT leuke jongens/mannen altijd al bezet....zeg maar....
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 16:16
igfy
igfy is offline
hmm ik weet niet of dat in mijn geval ook zo is... vrouwen vallen iig wel op mannen die iets uitstralen.. of dat nou macho is of niet...

voor mezelf: mijn vorige vriend was heel erg macho... maar hij deed ook heel goed zijn best om lief voor mij te zijn... helaas ging dat liefheid een beetje de verkeerde kant op... ziekelijke jaloezie andere jongens bedreigen e.d. ... en nu is het dus uit...

en nu heb ik dus ongeveer iets met iemand die absoluut niet macho is.... en die door sommige meisjes op mijn school idd als kneuzig wordt beschouwd... maar daar trek ik me lekker niets van aan... ik vind ze nogal naief... ze zijn ook jonger dan mij... misschien heeft zoiets ook wel met bepaalde fases iin je leven te maken...
Oud 30-01-2003, 20:17
Alexander
Alexander is offline
Offtopic: Jeanne, ben het wat 't Hart betreft met je eens. Zijn gezever over dwanggedachten en dergelijke is niet erg... leuk of interessant te noemen..

Ontopic!
Misschien moet ik nog verder duidelijk maken dat het hier natuurlijk niet over alle meisjes gaat, maar wel over een groep van een redelijke omvang. Vrouwen die veelal voor de luidruchtige en macho-achtige lieden kiezen.
Terwijl toch vaak gezegd wordt wat voor een gevoelloze eikels die macho's (vaak) zijn en aan de schuchtere jongens voorbij wordt gegaan. Ik ben het in zoverre met Maarten 't Hart eens (ja, ik ben het niet helemaal met hem eens ), dat daar wel iets dubbels in zit. Het kiezen van de meest nadrukkelijke heeft een evolutionair nut, maar past dat wel in deze maatschappij? Het is en blijft nogal vreemd.
Trouwens, mooi voor je, xXxEvaxXx, dat je zo volwassen bent . Voor de verlegen jongens is nog hoop
Oud 30-01-2003, 20:22
Verwijderd
hmm... ik val niet op harige stoere macho's.... mijn vriend is alleen maar harig, niet stoer of macho...

maar ehm... ik denk dat juist 'stoere' vrouwen dat doen, omdat een macho meer karakterovereenkomsten met hen heeft... verder kan een machotype spannend zijn vanwege het mogelijke gevaar, of kunnen vrouwen zich sexueel misschien eerder tot hen voelen aangetrokken... daarnaast zijn er natuurlijk de 'zwakkere' vrouwen, die er gauw aan toegeven als ze versierd worden, en versieren wordt meer door macho's gedaan

Laatst gewijzigd op 30-01-2003 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 22:22
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef:
die gedachte snap ik echt nog steeds niet.
(..)
Ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 09:57
Optima
Optima is offline
Citaat:
Alexander schreef:
[Het kiezen van de meest nadrukkelijke heeft een evolutionair nut, maar past dat wel in deze maatschappij? Het is en blijft nogal vreemd.[/B]
Nouja, de meest nadrukkelijke hoeft niet perse evolutionair gezien de beste genen te hebben. Meestal gaat het om het uiterlijk bij de voortplanting, niet om het gedrag ( macho, narscistisch etc).

Maar de meest nadrukkelijke heeft juist iets weg van een maatschappelijk ascpect. Nadrukkelijk betekend meer kans op succes. Al;s je als man macho gedrag vertoont, associeren vrouwen het met leiderschap. Leiderschap betekend meestal een goede baan, en daarmee financiele zorg.

Nu is dit wel een maatschappelijk ascpect maar is het ook een sociaal aspect: Nee. Sociaal gezien zijn leidinggevende mannen niet ' goed' voor een vrouw. Wat in deze tijd zou passen is een sociale zorgende liefhebbende man, die verre van egoistisch is. Maar kennelijk komt dit in botsing met het voorgaande hoewel het het beste is voor het gevoelsleven van de vrouw.

kort schema:
evolutionair: goed lichaam
maatschappelijk: autoritair
sociaal: zorgzaam

kennelijk zijn deze 3 niet te combineren, en daarom is het gras altijd groener bij de ander
Oud 05-02-2003, 11:42
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
nare man schreef:
Omdat meisjes iets willen wat eigenlijk onmogelijk is.

In het echt vind je nooit al die eigenschappen in één persoon, en dan gaan meisjes (heel logisch) volgens het evolutionaire pad toch voor de meest vruchtbare partner. En da's die met de grootste bek.
Er zit idd wel een evolutionair aspect in.
Reageren

Regels voor berichten