Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2011, 12:31
Verwijderd
Ik vind een meisje bij mij uit de klas erg leuk, maar ik durf haar
niet goed mee uit te vragen. Is het heel suf om dit op je zeventiende
nog met briefje te vragen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2011, 12:40
Catch
Catch is offline
Nouja, als je een briefje schrijft omdat je het niet rechtstreeks durft te vragen is dat wel een beetje suf. Praten jullie veel met elkaar (m.a.w. is er een kans dat ze met je mee uit wil?), geeft ze signalen dat ze wel openstaat voor een date? Want als je haar nog nooit gesproken hebt en je vraagt haar ineens mee uit is dat misschien wat hoopvol. Misschien kun je verder alvast wat bedenken wat je dan met haar zou willen doen, want als zij zegt: 'ja hoor! wat wil je gaan doen?' wil je ook niet met je bek vol tanden staan (:.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 12:56
Verwijderd
Het zou voor mij in ieder geval een grote afknapper zijn als iemand het niet direct tegen mij durft te zeggen. Hier vallen overigens meerdere dingen onder, zoals vrienden op mij afsturen om een boodschap te brengen, smsjes, emails (Ja, ik weet het, 21ste eeuw enzo; ik heb er een hekel aan), maar dus ook briefjes.

Trouwens, je moet niet zo verlegen zijn (makkelijker gezegd dan gedaan), want zelfs als ze je afwijst zul je waarschijnlijk helemaal geen 'negatieve' reactie krijgen. De meeste mensen zien het als een compliment en iedereen vindt het leuk om te horen dat iemand hen speciaal vindt.

Hoe goed ken je dit meisje eigenlijk? Misschien zou het makkelijker zijn om op een minder 'gevaarlijke' manier met haar om te gaan? Leer haar kennen op school, in de pauze. Of probeer samen met haar in een groepje te komen de volgende keer dat je een project hebt, of ga samen huiswerk maken, etc. Zo kun je haar leren kennen en zo een beetje poolshoogte nemen of ze jou ook een beetje leuk vindt. Zomaar uit het niets haar uitvragen (als je haar dus amper kent) kan misschien een beetje raar overkomen - maar dat is mijn mening, dat is voor iedereen anders.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 17:34
Verwijderd
Als je een keer een feestje hebt, zeg je gewoon: hee, wil jij niet mee?

Een briefje vragen zou ik niet doen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 14:49
Verwijderd
Een briefje is niet zo'n goed idee imo.
Dat is meer groep 7/8
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 16:59
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Stuur alsjeblieft geen briefje. Je kan beter in je gezicht afgewezen worden dan dat je in elk geval nog trots hebt dat je het gewoon gevraagd hebt, dan dat je het met een briefje vraagt en ze nee zegt omdat ze je zo'n schijterd vindt.
Oud 20-02-2011, 12:23
neardo
neardo is offline
Ik zou geen problemen hebben met een briefje. Als ik iemand leuk vind dan maakt het me niet zoveel uit hoe iemand het vraagt. Het is wel een beetje vreemd als het uit het niets komt. Maar als het uit het niets komt, zou ik het ook vreemd vinden als je het wel gewoon zou vragen.
Oud 20-02-2011, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Ik zou geen problemen hebben met een briefje. Als ik iemand leuk vind dan maakt het me niet zoveel uit hoe iemand het vraagt. Het is wel een beetje vreemd als het uit het niets komt. Maar als het uit het niets komt, zou ik het ook vreemd vinden als je het wel gewoon zou vragen.
Meen je dit echt?

Als ik met een briefje gevraagd zou worden, zou ik zelfs iemand tegen wie ik in principe 'ja' had kunnen zeggen afwijzen, omdat een briefje gewoon laat zien dat-ie echt een schijterd is.

Dit klinkt misschien gemeen, maar ik wil geen bangerik. Als je me echt zo leuk vindt, heb dan tenminste the guts om ook op me af te stappen.

Daarbij vraag ik me af hoe goed ik een persoon zou kunnen kennen als hij me al met een briefje uit moet vragen. Dan lijkt het me dat het voor hem ook moeilijk is om een normaal gesprek aan te gaan. En dat zou dan betekenen dat ik die persoon amper ken, en hij mij.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 20:10
neardo
neardo is offline
Citaat:
Meen je dit echt?

Als ik met een briefje gevraagd zou worden, zou ik zelfs iemand tegen wie ik in principe 'ja' had kunnen zeggen afwijzen, omdat een briefje gewoon laat zien dat-ie echt een schijterd is.

Dit klinkt misschien gemeen, maar ik wil geen bangerik. Als je me echt zo leuk vindt, heb dan tenminste the guts om ook op me af te stappen.

Daarbij vraag ik me af hoe goed ik een persoon zou kunnen kennen als hij me al met een briefje uit moet vragen. Dan lijkt het me dat het voor hem ook moeilijk is om een normaal gesprek aan te gaan. En dat zou dan betekenen dat ik die persoon amper ken, en hij mij.
Ik zou er eigenlijk niet van uit gaan dat iemand te bang is om het te vragen maar dat het met een knipoog is naar de goede oude tijd van groep 8.
Reageren

Regels voor berichten