Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2002, 16:55
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Hai..

Ik schrijf geregeld een briefje naar mijn vriend om hem te verrassen en ook op z'n tijd eens een mailtje. Dit is toch altijd
leuk om te lezen.. maar hij stuurt nooit iets terug. Hij zegt dat hij de inspiratie er niet voor heeft en dat hij dat niet kan.. ' een brief schrijven '.. hij belt me liever dan naar me te mailen of te schrijven. Ik heb hem gezegd dat ik daar veel waarde aan hecht.. bij een telefoongesprek leg je de hoorn neer.. en het is voorbij.. je kan het gesprek niet meer opnieuw horen.. Maar bij een brief is dit anders.. die bewaar je en kan je na 10 jaar nog een keertje lezen, en terugdenken aan die tijd.. Zijn er nog zo van die meiden die een vriend hebben die nooit een briefje schrijft?

Ik snap niet waarom men vriend er niet de tijd voor neemt.. om es ff een lief briefje te schrijven voor in mijn brievendoosje. Kaartjes vb. met valentijn of zo krijg ik ook niet.

En hij weet nochtans dat ik hier veel waarde aan hecht. Ik zou een lief briefje boven 200 € verkiezen, omdat het voor mij veel meer waarde heeft. Hij zegt altijd dat ik hem ff tijd moet geven om iets te schrijven.. maar dat zegt ie nu al wel een jaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2002, 17:10
Angeles
Angeles is offline
Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat hij nooit terugschrijft, maar aan de andere kant heb je ook niks aan een brief die hij met zeer veel moeite uit zijn pen of toetsenbord heeft weten te wringen. Een brief moet voor mij wel met plezier geschreven zijn en als iemand gewoon écht geen brievenschrijver is dan is dat plezier ver te zoeken.

Een vriendin van mij houdt van bijzondere gelegenheden altijd een bewaarmap bij, misschien kan jij dat ook doen. Spullen als toegangskaartjes of tickets van vakanties of dingen waar jullie samen zijn geweest, foto's van dingen die jullie samen hebben beleefd, dat is ook allemaal heel leuk om te bewaren. En je kunt zelf ook een dagboek bijhouden waarin je al jullie leuke en mooie momenten samen beschrijft.

Ik zou als ik jou was gewoon accepteren dat hij niet zo'n brievenschrijver is, dat scheelt je zo veel teleurstelling en frustratie. Voor hem is het ook niet zo leuk als je alsmaar BLIJFT zeuren omdat ene dingetje dat hij in jouw ogen niet goed doet als er zo veel dingen aan hem zijn die WEL leuk zijn.

Het is jammer als iets dat je heel leuk vindt of lijkt er niet is, maar de kunst is dan om plezier te halen uit dingen die er wel zijn. Dat kost soms wat moeite en creativiteit, maar het kan wel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 18:17
Verwijderd
Nja.. Mn ex was ooit begonnen met brieven schrijven, en dat vonnik zoooo leuk en toen ben ik het terug gaan doen. Hij nam dan af en toe wel de moeite me te schrijven, maar deed er meestal lang over of iets dergelijks. Hij meelde me ook amper terug..

Hij gaf dezelfde redenen als je vriend..

en dan zei ik altijd van: ja, nouw.. dan schrijf je op dat je niets weet te schrijven en dat je heel slecht bent in brieven schrijven en het toch maar es probeert.. en dan heb je alweer een zin..

Mja, ik weet niet goed hoe je je vriend zover kunt krijgen dat ie je toch schrijft.. Het is voor hem kennelijk een stuk minder belangrijk..

Wij hebben op een gegeven moment een dummy gekocht (leeg boek) en daarin schreven we dan aan elkaar, dan kun je echt reageren op elkaars stukje.. en daar deden we dan iets artistieks omheen. Hij rommelde vaak iets op de computer, ik schilderde of tekende vaak iets. Of we knipten leuke plaatjes uit tijdschriften. Zelf iets maken betekende daarna weer iets krijgen en dat motiveerde toch ook wel..

misschien een idee?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 18:21
Gothic
Gothic is offline
Ik snap je idee... een brief kan je bewaren, het is tastbaar bewijs van zijn gevoel of wat hij ook schrijft...

Brieven zijn gewoon een bewijs, een bevestiging...
Oud 17-07-2002, 18:24
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Mja, ik weet niet goed hoe je je vriend zover kunt krijgen dat ie je toch schrijft.. Het is voor hem kennelijk een stuk minder belangrijk..
Het interesseert hem nochtans wel.. die brieven en mails.. want telkens als ik zeg 'check je mailbox es' of ik zeg 'ik heb weer een briefje voor je'.. dan is ie heel blij en hij vindt dit superleuk..

Heb net met 'm gechat.. en hij heeft me nogmaals gezegd dat hij me vanavond gaat schrijven.. Ik heb hem wel gezegd dat als ie het doet, dat hij het dan met plezier moet doen, omdat het anders voor mij niet hoeft.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 18:25
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Ik snap je idee... een brief kan je bewaren, het is tastbaar bewijs van zijn gevoel of wat hij ook schrijft...

Brieven zijn gewoon een bewijs, een bevestiging...
Jij begrijpt me!

Jah, zo'n briefje steek ik in een doos bij anders waardevolle spulletjes.. en als ik later met me kleinkinderen op schoot zit, kan ik vertellen over mijn briefje

Gewoon.. een telefoontje is iets wat vergaat.. een brief kan je bewaren, een mail kan je nog afprinten.. Ik kan toch moeilijk elk gesprek gaan opnemen op een dictafoontje e

En als ik 'm dan een keertje een hele tijd moet missen.. kan ik z'n briefjes herlezen.. dat maakt het gemis een stuk minder
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 18:28
Verwijderd
Citaat:
[Divinity] schreef:

Het interesseert hem nochtans wel.. die brieven en mails.. want telkens als ik zeg 'check je mailbox es' of ik zeg 'ik heb weer een briefje voor je'.. dan is ie heel blij en hij vindt dit superleuk..

Heb net met 'm gechat.. en hij heeft me nogmaals gezegd dat hij me vanavond gaat schrijven.. Ik heb hem wel gezegd dat als ie het doet, dat hij het dan met plezier moet doen, omdat het anders voor mij niet hoeft.
Nja.. wat het voor mij ook was dat irriteerde.. mn vriend zei dan heel vaak ik ga je schrijven, voor dan is ie dr.. en dat was dan nooit zo, dan had ik iets van zeg het dan niet, dan verheug ik me dr niet zo op..

En ik kreeg het gevoel dak dr om moest zeuren enzow, en dat vond ik heel kut want idd, ik wou wel dat ie het uit eigen beweging, omdat hij het ook wou deed...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 18:33
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

En ik kreeg het gevoel dak dr om moest zeuren enzow, en dat vond ik heel kut want idd, ik wou wel dat ie het uit eigen beweging, omdat hij het ook wou deed...
Hij zei net ook.. 'Ik wil het wel, maar ik kan het niet' .. Ok ik begrijp hem.. ik ben nu eenmaal goed in brieven schrijven, en kan op 1 dag wel 5 brieven aan hem schrijven.. jongens zijn daar over het algemeen minder goed in.. maar voor mij hoeft het echt niet zo superpoëtisch te zijn fzo.. gwoon een lief woordje dat ik kan bewaren..

Ik zou ook graag willen.. dak binne een maand of zo in de brievenbus kijk, dat ik ineens een briefje van hem krijg, dat ie uit eigen beweging heeft geschreven
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 18:48
youriw
youriw is offline
we zien elkaar nu even niet, maar ondanks dat we elke dag even bellen en meerdere keren mailen, zo af entoe een kaartje kan helemaal geen kwaad, gewoon een paar lieve (gemeende) woordjes erop ... doet zo goed!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 21:39
Verwijderd
Brieven schrijven doe ik eigenlijk niet..

Maar ik meel hem wel heel vaak. En hij meelt mij eigenlijk vrij weinig zomaar..
Of hij antwoordt op mijn meeltje, of hij is op z'n werk. Buiten zijn werk om meelt ie mij nooit spontaan een keertje.

En ik hecht daar heel veel waarde aan, maar hij heef er dan "geen tijd" voor, of er was geen gelegenheid, of er waren "dingen die belangrijker zijn".

Naja ik ben dr nu wel aan gewend
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 21:47
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Buiten zijn werk om meelt ie mij nooit spontaan een keertje.
Dat is het em juist.. nooit es 'spontaan'.. en ik zeur niet graag aan zijn hoofd zodat hij toch maar een brief zou schrijven. Hij vertelde me juist dat hij geprobeerd heeft maar dat hij niet verder raakt dan 'dag lieve schat,..'

Vraagje aan de jongens: is dit nou zo moeilijk voor jullie? Om een brief te schrijven? Of ligt deze eigenschap nu echt veel beter aan de meiden?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 22:07
ilsensine
ilsensine is offline
Volgens mij is het typisch voor jongens om geen brieven terug te schrijven! Ik doe nooit meer de moeite om een speciale brief te schrijven naar na gast...ze denken enkel in zichzelf "kan je het me niet gewoon vertellen??". Niet dat alle gasten zo zijn, maar veel wel...
Oud 17-07-2002, 22:14
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Citaat:
ilsensine schreef:
Volgens mij is het typisch voor jongens om geen brieven terug te schrijven! Ik doe nooit meer de moeite om een speciale brief te schrijven naar na gast...ze denken enkel in zichzelf "kan je het me niet gewoon vertellen??". Niet dat alle gasten zo zijn, maar veel wel...
Dat denk ik ook wel.. dat er vele jongens zijn die zo denken. Mijn vriend vindt het heel leuk om brieven en mails te ontvangen van mij.. hij probeert wel terug te schrijven.. maar het lukt um niet Vet spijtig
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 22:42
punkyfish
punkyfish is offline
volgens mij moet ik heel erg blij zijn met mijn vriend, want hij vindt brieven schrijven (en krijgen) leuk! wij hebben ook zo'n boekje waarin we telkens naar elkaar schrijven, maar daar schrijven we eigenlijk de laatste tijd niet meer in. toen hij een weekendje naar Parijs was, heeft hij daar 15 blz in volgeschreven! lieflieflief! ik krijg opzich elke dag wel een mailtje van hem, als dat iig mogelijk is. hij schreef eerst ook wel eens een briefje op school en dan vond ik dat daarna op zijn kamer, omdat hij dat dan vergeten was te geven, ghe. hij schrijft ook geregeld een brief die hij dan opstuurt, dat hebben we een tijdje heel fanatiek gedaan, daarna kwam dat boekje en nou mailen we vooral eigenlijk...
Oud 18-07-2002, 23:00
casey
casey is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Wij hebben op een gegeven moment een dummy gekocht (leeg boek) en daarin schreven we dan aan elkaar, dan kun je echt reageren op elkaars stukje.. en daar deden we dan iets artistieks omheen. Hij rommelde vaak iets op de computer, ik schilderde of tekende vaak iets. Of we knipten leuke plaatjes uit tijdschriften. Zelf iets maken betekende daarna weer iets krijgen en dat motiveerde toch ook wel..

misschien een idee?
Hey Dusjcrib, wat een leuk idee! Misschien is dat ook wel iets voor ons?
M'n vriend mailt wel es (meestal een antwoord op iets van mij), maar nooit echt speciaal. Ik mail hem vaker en maak iedere maand iets voor hem, iets creatiefs. Hij nooit. Soms heb i khet gevoel dat hij't nie belangrijk vind. Hij zegt wel dat 't ie lief vindt enzo, ja, dat zal wel zo zijn natuurlijk, 'k heb best wel een lieve gevoelige jongen, maar toch mis ik iets. Misscien dat zo'n boek hem kan helpen. Want i kweet dat hij ooit iets voor me heeft gemaakt, maar toen heeft ie't weggegooid. En hij zegt dat ie vaak 's morgens voor z'n scherm zit, maar gewoon niet goed weet wat mailen. De laatste tijd is het veel gebeterd: hij belt ook bijna alle dagen, terwijl ie vroeger eerder dacht dat 't geld kostte. Mailt ook weer wat vaker (zoals in't begin). Allen iets liefs doen als we zoveel maandjes samen vieren kan/doet hij nog niet (hij koopt wel iets ij speciale data: 1 jaar, 1.5 jaar enzo). ochja, ik moet er maar aan wennen denk ik. Anders is hij wel heel lief. neemt me vast waar anderen bijstaan, streelt m'n haar, heeft een handkusje. 'k Heb niet te klagen, maar toch zou 'k het leuk vinden dat ie die creatieve dingetjes van me wat meer waardeert. Maar da's vast omdat ie dan moet toegeven dat ie dat nie kan en 't dan nog meer opvalt. Nochtans, hij heeft dan wel m'n muziekintsrumentjes gemaakt voor school, dus daarbij was hij een hele grote hulp en hij wil't zo uit, de lieverd.
Oud 20-07-2002, 07:26
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Hai!!

Men lieverdje gaf me gisteren een briefje.. het was superlief en hij zegt dat hij geen brieven kan schrijven Het was niet lang.. maar wel zeeeeeeeeeeeeeer mooi! Hij heeft wel aan me gemerkt dat ik er superblij mee was hehe
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 07:42
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
[Divinity] schreef:
Hai!!

Men lieverdje gaf me gisteren een briefje.. het was superlief en hij zegt dat hij geen brieven kan schrijven Het was niet lang.. maar wel zeeeeeeeeeeeeeer mooi! Hij heeft wel aan me gemerkt dat ik er superblij mee was hehe
Oud 21-07-2002, 12:29
Tox
Tox is offline
Ik heb weleens gedichten geschreven, ik geef ze alleen nooit en ik heb het er ook nooit over. Was meer als uitlaatklep. Want als ik het aan de persoon geef aan wie dat gedicht gericht, dan voel ik me opgelaten. Maar ben het schrijven beetje heel erg aan het verwaarlozen, doe het vrijwel niet meer.
Reageren

Regels voor berichten