Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Kijk, op een kleuter school kan ik het me nog voorstellen, maar hier met mensen die zogenaamd al in de twintig zijn en die dan anderen lopen te pesten, dat vind ik gewoon te ver gaan!
|
Verwijderd
|
Waarom trek je je zoveel aan van wat compleet onbekende mensen op een internetforum tegen je zeggen over iets waar ze klaarblijkelijk geen verstand van hebben?
Wat je allemaal hebt meegemaakt is ongetwijfeld heel naar geweest en ik gun je absoluut geen pesterijen maar als je je daadwerkelijk zo druk maakt om wat vreemden tegen je zeggen is een forum misschien geen goede plaats voor jou. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Die vergelijking tussen buiten en op een internetforum gaat niet op. Eerlijker zou het zijn als je me zou vragen wat ik zou doen als ik de hele tijd pesterige pm's krijg. Dan zou ik die persoon namelijk gewoon negeren. Hier, ik heb een leuk voorbeeld voor je. Een pareltje van een PM, ik kreeg het niet over mijn hart om die te verwijderen:
Citaat:
Maar waarom zou ik me hier slecht over voelen? Ik heb geen idee wie deze persoon is, hij heeft geen idee wie ik ben, dus je kan al snel concluderen dat alles wat hij zegt compleet uit zijn duim gezogen is. Waarom waarde hechten aan totaal ongefundeerde pesterijen van vreemden? Ik kan de post deleten, iets gevat terug zeggen of gewoon doen alsof het niet bestaat. Hartstikke tof dat je het wil opnemen voor mensen die op internet gepest worden, maar ik vrees dat de oplossing voor het probleem is dat die mensen het juist voor zichzelf opnemen. De eerste stap in die richting is leren om idioten en clowns die gemene dingen zeggen te negeren want geloof mij, internet zit er vol mee. Ook als je niet ziek bent. |
![]() |
|
![]() |
Reverend, om eerlijk te zijn zou ik me ook wel het leplazarus schrikken als ik zo'n hatemail kreeg. Maar in het geval van Eend en Lentekriebel, als je psychotisch bent of iig in een dusdanige staat bent dat je gesepareerd wordt, dan is het ook wel overduidelijk dat zij zich in een situatie bevinden waarin ze al heel kwetsbaar zijn. Dan sta je niet stevig in je schoenen en kun je dit wellicht helemaal niet relativeren. Ik begrijp dat dat het beste is, maar ik begrijp ook dat niet iedereen op ieder moment daartoe in staat is.
Ik vind het gewoon dieptriest dat er mensen zijn die genoegen scheppen in het kwetsen van anderen. Dieptriest. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat dat betreft vrees ik dat het probleem, specifiek als het om internet gaat, meer bij de gepeste persoon ligt dan bij degene die pest. Als je alles letterlijk en serieus gaat nemen wat mensen op internet tegen je zeggen is het een verloren zaak. Trouwens; Als je dergelijke PM's binnen krijgt en je hebt het er even over met een FB dan zullen ze daar heus wel wat mee doen hoor. Laatst gewijzigd op 21-05-2011 om 19:45. |
![]() |
||
Citaat:
Jij zet bepaalde details over jezelf op internet, maar dat is waarschijnlijk geen goed idee als je er niet tegen kunt dat mensen misbruik van die kennis maken. Ik trek ook meer dan genoeg haat aan van bepaalde figuren die niet tegen mijn mening en verkondigen daarvan kunnen. Deadlock bijvoorbeeld postte zonder enige aanleiding in een topic over hoe snel je dronken bent, dat ik al na één biertje ver heen zou zijn, uit pure frustratie over dat hij elders de discussie weer eens van mij verloor. Toevallig neem ik dan de moeite dat te melden omdat de knop daarvoor zo handig is en hij toch érgens gecorrigeerd moet worden, maar als je mij naamzoekt zal er vast plenty meer van dat soort onvolwassen gedrag opduiken. Boeiend. Maar als ik me daardoor echt dwars zou laten zitten, zou dat hele forummen toch geen goed idee zijn? Dan zou ik zulke mensen eigenlijk toestaan me te kwellen en werk ik daar aan mee. Ik zou zeggen, hoe die persoonlijke dingen voor je, of voel je er niet door aangevallen. Een andere optie is er eigenlijk niet.
|
Mij doet schelden geen pijn, het irriteert me eerder dat de sterke de macht nemen over de zwakkere. Als één van die mensen zou zeggen: "Nahhhhhhh die T_ID is gestoord! Hij zit in een inrichting, de creep!"
Het enige wat jullie hier doen is het pesten goed praten en het voor elkaar opnemen. Want voor jullie geldt ook: "Waar maak je je druk om als je dit dom vindt?!"
||
Verwijderd
|
- De sterken hebben sinds het begin der tijden al de macht over de zwakken en dat zal ook altijd zo blijven. Dat dat je irriteert is jammer. Wil je wat voor de zwakken betekenen? Voeg je bij de sterken.
- Ik weet zeker dat T_ID het allemaal eerder heeft gehoord en dat hij zich niet druk zal maken om zo'n opmerking. - Er is hier niemand die het pesten goed praat. - T_ID hoeft niets voor mij op te nemen en dat doet hij ook niet. Wij delen gewoon dezelfde mening, net als bloemmetje het blijkbaar met jou eens is. Citaat:
|
![]() |
|
Gekken heb je overal, dus ook op het internet. Zeker op een forum is het anoniem en sommige snappen niet dat bepaalde opmerkingen voor andere pijnlijk kunnen zijn. Zeker als het persoonlijk wordt. Zelf vind ik dat het hier, vergeleken met ander sites zoals Fok! (waar ik inmiddels zelf ook al 8 jaar kom), nog redelijk aan toe gaat. Maar goed, ik moet zelf niet klagen, aangezien ik gelukkig nog nooit hatelijke pm's heb gehad.
Mocht het echt te ver gaan, gebruik dan dit ![]()
||
![]() |
Citaat:
Kijk, een pester zal altijd vinden dat het wel meevalt hoeveel hij pest. De gepeste zal het ook langer bijblijven als de pester. Mensen die hier zitten kijken anders tegen iemand die ze niet kennen. En al helemaal op het internet. Want terwijl er voor jou iemand heel belangrijks gaande is, is het voor een ander maar een verhaaltje en dan scrollt hij weer verder. Dit zou iemand die gepest worden ook moeten doen. Het zijn maar pixels. bv. Je weet van jezelf dat je nooit het hoofd en het lichaam van een hoofdcheerleader hebt. Je gaat een foto van je zelf plaatsen op het internet, met de vraag "Ben ik lelijk?" Wedden dat dan meer van de helft van de kijkers je compleet afzeikt. Soms moet je dingetjes gewoon ontwijken, omdat je ze al aan kunt zien aankomen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Betekent dit trouwens dat je opeens hebt uitgevonden hoe je moet naamzoeken? Want dan moet je vooral niet op T-ID en aanverwante termen gaan zoeken. Laatst gewijzigd op 22-05-2011 om 01:24. |
![]() |
|||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar er zijn meer kerels die Bas heten. Verder weet ik niks van je, en dat hoef ik ook helemaal niet. Dus voor wat het MIJ betreft, ben jij gewoon een anonieme user met een nickname. En dat geldt voor 99,9% van dit forum. Slechts een enkeling is de moeite waard om meer van te willen weten, en dat gebeurt dan ook wel. Dat heb jij ook, neem ik aan. Dus ik denk dat anonimiteit wel degelijk bestaat mits je zelf zorgt voor dat stukje privacy. Post geen dingen waar je niet later mee geconfronteerd wil worden. |
![]() |
|
Ik geloof niet in pesten via het internet. Dat laat je zelf toe en vat je zelf op als pesten. Je doet het dus eigenlijk jezelf aan. Je kunt ook gewoon lachen en verder scrollen. En als iemand een opmerking plaatst waarvan duidelijk is dat hij/zij niet weet waar die het over heeft, prima toch? Waar maak je je druk om?
IRL pesten vind ik erger, omdat je er dan soms niet omheen kunt als het fysiek wordt en autoriteiten vaak ook niks doen. Maar dan nog is er de optie om zielig te gaan doen of gewoon voor jezelf op te komen en jezelf eraan te herinneren dat jij weet wie je bent en dat niks wat iemand anders zegt daar iets aan kan veranderen. En keihard doorgaan met je leven. Dat is pas stoer! Eerlijk toegegeven vind ik het ook hilarisch om mensen na te doen, of om mensen andere mensen na te zien doen of ze nou gestoord zijn of niet. Ik zie ook niet in waarom "ga toch lekker naar je Isoleer" erger is dan "ga toch lekker naar X" En bij X mag je een willekeurig iets invullen. Het heeft pas effect als jij je er iets van aantrekt. En naar mijn mening doe je het dan dus jezelf aan. Ik ben niet voor pesten, helemaal niet. Maar de voorbeelden die jij noemt vind ik helemaal niet onder pesten vallen maar onder jezelf dingen aandoen/aanpraten. |
![]() |
||
Citaat:
Jij wordt gepest en en vindt het vreselijk. Toch zijn de pesters de zwakkeren. In plaats van zelfmedelijden te hebben kan je toch beter jezelf vermannen? Nee, ik weet niet hoe het is om gepest te worden. Ik heb geen ziekte die ik als smoes voor alles kan gebruiken, zelfs als anderen het tegen me gaan gebruiken. Kijk nou eens naar Reverend. Pesten heeft alleen zin als de gepestte het voelt. Reverend lacht Stephen gewoon uit. Kijk nou eens naar jezelf. Jij wordt gepest en iemand stopte alleen omdat hij het allemaal wel erg zielig begon te vinden. Jij maakt een topic over hoe zielig pesten wel niet is. Ik maak een reactie over hoe sommige mensen niet eens een beetje zelf- of familierespect wíllen kunnen opbrengen. Natuurlijk hebben mijn ouders altijd gezegd dat pesten slecht is. Ik heb het ook nooit goed gepraat. Ik keur alleen mensen af die hun zwakte goedpraten met dat ene zinnetje die ze vroeger hebben geleerd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens met alleen mijn nickname vind je ook mijn adres en telefoonnummer. Boeiend. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar zie je een aantal posts verder hoe het gebeurd? Ik wist al dat het ging gebeuren toen ik postte, maar zie je hoe Deadlock zich erdoor op de kast laat jagen? Zes regels puur boos zijn over mijn post. Daarna trekt hij het zich ook heel erg aan, en zit binnen no time met de capslock aan te typen. Hij stelt zich open voor door alles op de kast gejaagd worden zoals jij je openstelt voor opmerkingen over je psychiatrische verleden. Daardoor kan dat vervolgens ook gebeuren en zit het je dwars. Door je ervoor af te sluiten kan je dat hele proces voorkomen, en hoe je je niet druk te maken tenzij dat noodzakelijk is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() OT: Ik denk dat internetpesten voor de mensen die het ook opvatten als pesten even erg is al pesten irl. Echter kun je internetpesten enigszins ontwijken door mensen te negeren en blokkeren daar waar dat mogelijk is.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Zou je ook antwoord willen geven op de vragen die ik gesteld heb? |
![]() |
|
Pesten is het gevolg van het ontstaan van groepen. Ben je hier erg gevoelig voor, meng je dan dus niet in enig groepsverband wanneer onnodig. Pesten over internet kan niet bestaan, omdat de 'internetwereld' virtueel en dus niet 'echt' is.
Negeer het of zet je eroverheen.
|
Verwijderd
|
Er zijn volgens mij maar een paar manieren er mee om te gaan (want wat deadlock terecht zegt; om alles moet gewoon gelachen kunnen worden) en één daarvan is je er geen reet van aantrekken. Wat zou het dat volslagen onbekenden "vervelende" dingen over je zeggen? Kweek wat relativisme, zelfspot en humor en/of probeer er zelf ook een grap over te maken. Het wordt namelijk pas écht leuk als mensen merken dat je het niet leuk vindt. Zo werkt het nou eenmaal. Waar je in het eckte leven de pester met de grootste bek een tik op z'n kin kunt geven en zo het virituele (huhu) bordje met "SAR MIJ" van je af kunt halen zul je het op intarwebs moeten doen met negeren óf met gevatte weerwoorden komen waaruit blijkt dat je er zelf ook wel om kunt lachen soms.
Uiteindelijk is er maar één persoon die wat kan doen aan pesten en dat is degene die gepest wordt. |
![]() |
|
Maar los van dat het aan degene is die een nare opmerking over zich heen krijgt om te besluiten of hij daar iets mee wil gaan doen of niet, vind ik wel dat je mensen in hun waarde kunt laten. Natuurlijk: het zijn mensen die je niet kent, mensen die jou ook niet kennen, en daarom hoef je je er niet al teveel van aan te trekken. Maar dan nóg kan het zo zijn dat je, als je psychisch al wat minder stabiel bent, je er toch heel veel van aantrekt. Ik kan me goed voorstellen dat je er dan juist een bevestiging van je zogenaamde minderwaardigheid in ziet: zelfs mensen die je niet kent, hebben de neiging je de grond in te boren.
Ik vind wel dat je je gewoon fatsoenlijk kunt gedragen tegenover mensen. Ook als je ze niet kent. @ Dobermann: ik ben het niet met je eens dat de enige die iets aan pesten kan doen, de gepeste zelf is. Er zijn mensen die gevoeliger zijn voor gepest, natuurlijk. Maar dat betekent niet dat zij dan degenen zijn die het probleem op moeten lossen. Uiteindelijk is het iemand anders die jou loopt te sarren, die zich onbeschaafd opstelt; dan moet hij daar mee stoppen. En dat staat, natuurlijk, los van het feit dat je zelf ook kunt proberen om allerhande zaken minder serieus te nemen. Maar met het idee dat het de schuld van de gepeste is dat hij gepest wordt, ben ik het fundamenteel oneens.
|
Verwijderd
|
Ik snap wat je bedoelt, Roosje, maar mensen die gepest worden zullen zélf hun eigen uitstraling moeten veranderen. Net als je een nieuwe leraar voor de klas zet; de klas "voelt" instantly of de leraar in kwestie de boel "aan kan" of niet. Dat is een vibe die je uitstraalt en daar kan maar één persoon effectief wat aan doen.
Merk op dat ik ook niet de pesters verdedig en het met je eens ben dat het soms ronduit asociaal is hoor. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Pes 2010 komt eraan! Caviamax | 4 | 08-08-2009 12:29 | |
Games |
Invloed van de media op jongeren.... vertel je verhaal!! applelicious88 | 2 | 25-02-2008 16:30 | |
Algemene schoolzaken |
(digitaal) pesten Jel007 | 33 | 17-04-2006 11:07 | |
Films, TV & Radio |
Bang Bang! You`re Dead Verwijderd | 4 | 01-07-2003 11:49 | |
Psychologie |
wat is het nut van pesten? Tjaslon | 58 | 06-05-2003 14:52 | |
Psychologie |
Eenzaamheid.. onzekerheid.. verdriet [autobiografie] Pinkeltje | 5 | 15-12-2001 13:56 |