Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2002, 17:45
Kimmzzie4u
Kimmzzie4u is offline
Je op dit moment zou vertellen...

"mam, pap, ik ben zwanger!"
? ? ? of misschien wel hartsikke

zouden ze je steunen???

Ik kan me echt geen reactie van me ouders voorstellen... ze zouden me wel steunen...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 17:53
Souljah
Souljah is offline
Als ik zou vertellen aan mn moeder dat ik een meisje zwanger heb gemaakt zou ze in heel erge paniek raken. Wel beetje boos worden, maar vooral paniek.
Oud 05-08-2002, 17:59
Verwijderd
Ze zouden verbaasd zijn denk ik.. en zich afvragen hoe het had kunnen gebeuren.. en misschien een beetje boos worden, maar dat weet ik niet..

Maar ze zullen me wel steunen, in alles wat ik dan verder beslis..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 18:05
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
mijn ouders zullen eerst kwaad en verbaasd zijn en dan mijn vriendin opbellen.
Oud 05-08-2002, 18:06
Faery
Faery is offline
Ze zouden stomverbaasd zijn.
Oud 05-08-2002, 18:06
Rosie
Rosie is offline
Ik denk heel erg teleurgesteld dat ik het zo ver had laten komen..
Het zou namelijk heel stom zijn van mij, vanwege de pil enzo. Ze zou denk ik best wel '''verdrietig'' zijn eerst daarna wel blij denk ik..

Rosie
Oud 05-08-2002, 18:16
Verwijderd
ik hbe het zo eens voorzichtig gevraagd aan m'n moeder. ongelukjes gebeuren en ze zou helpen om voor het kind te zorgen. Het feit dat ik helemaal gek zou worden als ik zwanger was staat hier natuurlijk buiten.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 18:22
Desp
Desp is offline
Niet boos, dat niet, maar beetje geschrokken.. Mijn vader zou me zeker steunen, daar twijfel ik niet aan..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 18:35
cerys
cerys is offline
zucht, beide ouders hebben me in mn koppie gestampt dat ik het gewoon moesten vertellen en we dan naar de dokter zouden gaan

blahblah, ik hou niet van dat soort praatjes
Oud 05-08-2002, 18:40
Lil_DarkAngel
Lil_DarkAngel is offline
Ik denk ook geschrokken, misschien een beetje verdrietig!
maar ze zou mij zeker steunen!
Oud 05-08-2002, 18:41
Vinzz
Vinzz is offline
mijn ma z0u gigantisch kwaad w0rden denk iek (en me pa ook) hehe
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 19:02
Verwijderd
nou ehm hier denk 'k liever niet aan, gezien mijn situatie....maar goed...

mijn ma zou woest zijn, 'k zou me vriend nie meer moge zien en ze zou me ongeveer bevelen om het weg te laten halen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 19:16
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Mijn ouders zouden schrikken, maar verder niet boos zijn, want ze weet dat ik aan de pil ben en dat we ook een condoom gebruiken.
Ik zou het niet weg hoeven laten halen ofzo.
Mijn ouders denken trouwens heel snel dat ik zwanger ben, echt heel raar. Als k iets later ongesteld wordt dan gepland dan denken ze dat serieus. Terwijl k weet dat t gewoon niet zo iets..
rare ouders
Oud 05-08-2002, 20:46
Roos
Roos is offline
Poeh, ze zouden het niet leuk vinden, maar me wel steunen. ik zou het weg laten halen en dat zouden zij ook het beste vinden.
Oud 05-08-2002, 20:52
Dminor
Dminor is offline
Ze zouden héél raar staan kijken als ik zwanger werd, dat weet ik zeker.
Oud 05-08-2002, 21:09
Verwijderd
nou mijn moeder zeurt al een paar maanden wanneer ze eens oma wordt, misschien van schrik boos en daarna als ze over de schrik heen is dat ze dan zo staat:
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 21:30
LM
LM is offline
Mijne zouden zeggen:
Je bent een jongen
Oud 05-08-2002, 21:34
Evito
Evito is offline
Ik denk dat mijn moeder dat heel gaaf zou vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 21:38
tranzegurl
tranzegurl is offline
ze zouden me steunen

hoop ik...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 21:39
tranzegurl
tranzegurl is offline
Citaat:
LoveMaster schreef:
Mijne zouden zeggen:
Je bent een jongen
ha ha ha
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 22:47
Unexplained
Unexplained is offline
Stel dat mijn denkbeeldige vriendin zwanger zou zijn, dan zou hun reactie iets zijn als "dat is niet zo mooi..hoe denk je dat op te gaan lossen?".

Ze proberen me niet te steunen door opbeurende praatjes, maar meer door naar oplossingen en knelpunten te zoeken.
Oud 05-08-2002, 23:15
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Jadie schreef:
ik hbe het zo eens voorzichtig gevraagd aan m'n moeder. ongelukjes gebeuren en ze zou helpen om voor het kind te zorgen. Het feit dat ik helemaal gek zou worden als ik zwanger was staat hier natuurlijk buiten.
Wrom ben jij niet online??
Oud 06-08-2002, 09:28
BELLEKE
BELLEKE is offline
k denk dat ze zich zouden schamen ten opzichte van familie of buitenwereld... ze zouden wel een manier vinden om het hen uiteindelijk weten te vertellen maar tegen mij zouden ze geen woord meer zeggen...

kind houden zouden ze niet aanraden

maar gelukkig zie k mezelf ook nu nog niet zwanger
x
Oud 06-08-2002, 12:49
xsten
xsten is offline
en een beetje.....

In eerste instantie verdrietig en een beetje boos, maar daarna zou mijn moeder me wel helpen en steunen om een goede oplossing te vinden (abortus)....
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 19:26
Erbenda
Erbenda is offline
Mijn ouders zouden zijn (en niet zo klein beetje ook).
Hoe had ik het in vredesnaam niet veilig kunnen doen.
Verder zou ze zeggen dat het dan beter is om een abortus te laten doen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 20:50
Kirk22
Kirk22 is offline
als ik vertel dat we er 'niets' aan konden doen, dan zal ze zoiets zeggen als "dat kan gebeuren". Zij weet dan denk ook wel dat er geen reden is om boos te worden, dus doet ze dat niet. Ze zou dan wel steunen enzo denk ik. Zou ik ook doen.
Oud 06-08-2002, 21:28
Evito
Evito is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
als ik vertel dat we er 'niets' aan konden doen, dan zal ze zoiets zeggen als "dat kan gebeuren". Zij weet dan denk ook wel dat er geen reden is om boos te worden, dus doet ze dat niet. Ze zou dan wel steunen enzo denk ik. Zou ik ook doen.
Jij ook als ouder of als de vader? LOL!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:44
simple creed
simple creed is offline
mijn ouders zullen eerst net als mij wel heel erg schrikken en misschien zijn ze wel wat boos.... maar ze zouden mij en mijn vriend wel helpen met het opvoeden van het kind
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:54
droomkoningin
droomkoningin is offline
Citaat:
Faery schreef:
bij mij ook, want kben aan de pil
Oud 07-08-2002, 19:41
Mark
Mark is offline
Ik denk dat ze meteen de tv en de krant zouden bellen als ik zeg "mam, pap, ik ben zwanger!"

Oud 07-08-2002, 20:48
*mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
Kimmzzie4u schreef:
Je op dit moment zou vertellen...

"mam, pap, ik ben zwanger!"
? ? ? of misschien wel hartsikke

zouden ze je steunen???

Ik kan me echt geen reactie van me ouders voorstellen... ze zouden me wel steunen...

ze zouden me zeker wel steunen, want ik heb een vaste vriend en we gebruiken bescherming (tenminste, die komt van mijn kant af). Ze zouden het zeker niet leuk vinden, maar wat ik ook zou doen (houden of weg laten halen) ze zouden me zeker steunen. ik weet dat hun voorkeur waarschijnlijk uit zou gaan naar een abortus, maar als ik dat niet zou willen zouden ze me daar ook onder steunen.
Oud 07-08-2002, 22:12
Verwijderd
wat ik hier lees is dat bijna in de meeste gevallen de ouders de meisjes steunen...

is het echt zo raar dat mijn ma me zou bevelen 't kiddie weg te laten halen en dat ze me van mijn vriend weg zou houden zodat 'k em een hele poos niet mag zien....

en dan nog een vraagje.. is het ook raar dat ik niet aan de pil mag terwijl ik al behoorlijk lang met mijn vriend ben, maar mijn ma vind mij te jong... maar stefan en ik kunnen/konden nouja ons niet goed inhouden...

van welke planeet komen mijn ouders...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 22:25
independancy wanted
independancy wanted is offline
Eerst zouden ze keihard lachen en dan zouden ze iets zeggen in de geest van: "mocht je WILLEN dat je een meisje zwanger had gemaakt!"
Oud 08-08-2002, 03:14
Verwijderd
Ik weet niet hoe ze zou reageren eigenlijk. Ik heb het er wel al over gehad met haar, wat ze ervan zou vinden. Ze zei: "Ik zou het erg leuk vinden om oma te worden, maar ik zou het niet leuk voor jou vinden dat je op zo'n jonge leeftijd moeder zou worden."
Dus ze zou me zeker steunen (en dolblij zijn met een kleinkind ). Maar haar eerste reactie zou ik niet weten.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 03:16
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:
en dan nog een vraagje.. is het ook raar dat ik niet aan de pil mag
Je ouders hoeven het niet te weten...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 09:14
dribble
dribble is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

is het echt zo raar dat mijn ma me zou bevelen 't kiddie weg te laten halen en dat ze me van mijn vriend weg zou houden zodat 'k em een hele poos niet mag zien....

Uh... Van dezelfde planeet als de mijne
Me moeder zou egt doort lint gaan. En ik mocht me vriend echt een paar maanden niet zien!

Mah als je een abortus laat plegen... kan dat zonder dat je ouders er iets vanaf weten...? Of dat ze er achter komen?
Oud 08-08-2002, 10:27
snoopy
snoopy is offline
me moeder zou het volgens mij hardstikke leuk vinden! Maar ja, ik ben al bijna 2 jaar samen met m'n vriend. Als ik van iemand zwanger zou zijn, die zij helemaal niet kende, zou ze het volgens mij al wat minder vinden! En tsja.. ik denk dat ze het wel een beetje zonde zou vinden van m'n studie enz. maar daar zou ze me voor steunen.
Oud 08-08-2002, 12:16
Verwijderd
Citaat:
dribble schreef:

Mah als je een abortus laat plegen... kan dat zonder dat je ouders er iets vanaf weten...? Of dat ze er achter komen?
dat wil ik graag ook weten, of een ovcertijdsbehandeling....??
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 12:27
Yolcu
Yolcu is offline
offtopic: volgens mij kan zowel een abortus als een overtijdsbehandeling zonder toestemming van de ouders, al zal elke arts je 100.000 x aanraden om met je ouders erover te praten.

Ik weet ongeveer hoe mijn ouders zouden reageren.. ik heb nu bijna 2 jaar een vriend, en ongeveer een jaar geleden heb ik hierover een gesprek met m'n moeder gehad. Volgens haar zou ze natuurlijk eerst wel schrikken, maar ze zou me zowat 'verbieden' een abortus te hebben. Ze zou er niet mee kunnen leven dat haar kleinkind 'vermoord' wordt zeg maar. Ook vindt mijn moeder verantwoordelijkheid iets heel belangrijks: ze vindt dat de consequenties moet dragen van alles wat je doet. Toen ik haar duidelijk probeerde te maken dat ik misschien wel een abortus zou willen, zwakte ze wel een beetje af. Ik denk dat ze uiteindelijk elke (weloverwogen) beslissing zou respecteren, maar dat ze liever zou willen dat ik het kindje zou houden, ze zou me dan natuurlijk wel helpen (tot op zekere hoogte), zodat ik toch nog enige vorm van opleiding (thuisstudie o.i.d.) kan afmaken.

Mijn vader zou denk ik eerder boos worden, als hij radeloos is, verheft hij vaak z'n stem en komt ie dus boos over. Na een redelijk gesprek zou het er denk ik op uit komen dat ik m'n eigen beslissing moet nemen, hij zal alle 'alternatieven' duidelijk proberen te maken en de voor- en nadelen ervan bespreken.

Al met al zouden mijn ouders dus erg redelijk reageren
Oud 08-08-2002, 12:29
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik geloof dat ze flauwvallen

Nee, ik zou het niet weten, ben ik niet oud genoeg om dat zelf te beslissen ?
Oud 08-08-2002, 15:18
tinkerbell070
tinkerbell070 is offline
mijn ouders zouden me kelen!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 16:32
PsYcHoBaBe
PsYcHoBaBe is offline
Toen ik zei datk in verw8ing waz waren mn ouderz niet booz ofzow.. ze waren wel ongerust & vroegen zich af wie de vader waz. ze waren ook niet booz ofzow.. maar later toen ze mn buikjuh zagen waren ze wel gelukkug
Oud 08-08-2002, 19:01
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
o mijn moeder wil trouwens nooit oma worden zei ze. Dan voelt ze zich zo oud. Dus ik denk zat ze zelfmoord pleegt als ik iemand met een schreeuwerd opzadel .
Oud 08-08-2002, 19:03
Mystique
Mystique is offline
Ik heb het er wel eens met mijn ouders over gehad. Ze zouden denk wel schrikken en misschien even boos zijn, maar ze zouden me vooral steunen als ik het kind hou of abortus laat doen (wat me op dit moment als ik het zou zijn het beste lijkt).
Oud 08-08-2002, 19:06
Mystique
Mystique is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
wat ik hier lees is dat bijna in de meeste gevallen de ouders de meisjes steunen...

en dan nog een vraagje.. is het ook raar dat ik niet aan de pil mag terwijl ik al behoorlijk lang met mijn vriend ben, maar mijn ma vind mij te jong... maar stefan en ik kunnen/konden nouja ons niet goed inhouden...

Met die kwaadhied bereik je nisk naar mijn idee. Jij voelt je al rot en dan komt dat er nog eens bij. En van je vriend weghouden vind ik helemaal onzin. Jullie doen samen aan seks dus is het ook jouw verantwoordelijkheid en juist op zo'n moment heb je elkaar nodig. Ook zal ze je nooit mogen dwingen het kind weg te laten halen. Straks wilde jij het houden en voel jij je de rest van je leven rot omdat je het weg hebt laten halen.
Ik snap wel dat ouders in eerste instantie in paniek raken of boos worden, maar ik vind niet dat ze zo onredelijk moeten blijven . Je helpt je kind er absoluut niet mee want vaak kies je er zelf niet voor. Dus een beetje steun is dan wel wenselijk.
Oud 09-08-2002, 00:41
Verwijderd
Citaat:
Unique schreef:
offtopic: volgens mij kan zowel een abortus als een overtijdsbehandeling zonder toestemming van de ouders, al zal elke arts je 100.000 x aanraden om met je ouders erover te praten.
Is idd zo.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 10:51
shanli
shanli is offline
Citaat:
Erbenda schreef:
Mijn ouders zouden zijn (en niet zo klein beetje ook).
Hoe had ik het in vredesnaam niet veilig kunnen doen.
Verder zou ze zeggen dat het dan beter is om een abortus te laten doen.
denk k ook
Oud 09-08-2002, 12:22
gizmo
gizmo is offline
Moeilijk voor te stellen dat het gebeurd.. maarja kan altijd tuurlijk..
Maar ze zouden me denk ik wel volop met alles steunen
Oud 09-08-2002, 14:14
AtHell
AtHell is offline
"zo.. daar kunnen we wel geld uitslaan " "KOMT DAT ZIEN!!" de zwangere jongen.. 5 euro per persoon"

ze zouden toch wel in de naam van de wetenschap even willen weten hoe ik dat voorelkaar heb gekregen :]
Oud 09-08-2002, 18:38
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
Faery schreef:
Is 't bij jouw dan uberhaupt nog allemaal 100% functioneel ?

Ik zal maar geen ICQ log's opgraven

Regels voor berichten