![]() |
|
![]() |
k denk dat ze zich zouden schamen ten opzichte van familie of buitenwereld... ze zouden wel een manier vinden om het hen uiteindelijk weten te vertellen maar tegen mij zouden ze geen woord meer zeggen...
kind houden zouden ze niet aanraden maar gelukkig zie k mezelf ook nu nog niet zwanger x
|
als ik vertel dat we er 'niets' aan konden doen, dan zal ze zoiets zeggen als "dat kan gebeuren". Zij weet dan denk ook wel dat er geen reden is om boos te worden, dus doet ze dat niet. Ze zou dan wel steunen enzo denk ik. Zou ik ook doen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ze zouden me zeker wel steunen, want ik heb een vaste vriend en we gebruiken bescherming (tenminste, die komt van mijn kant af). Ze zouden het zeker niet leuk vinden, maar wat ik ook zou doen (houden of weg laten halen) ze zouden me zeker steunen. ik weet dat hun voorkeur waarschijnlijk uit zou gaan naar een abortus, maar als ik dat niet zou willen zouden ze me daar ook onder steunen.
|
Verwijderd
|
wat ik hier lees is dat bijna in de meeste gevallen de ouders de meisjes steunen...
is het echt zo raar dat mijn ma me zou bevelen 't kiddie weg te laten halen en dat ze me van mijn vriend weg zou houden zodat 'k em een hele poos niet mag zien.... en dan nog een vraagje.. is het ook raar dat ik niet aan de pil mag terwijl ik al behoorlijk lang met mijn vriend ben, maar mijn ma vind mij te jong... maar stefan en ik kunnen/konden nouja ons niet goed inhouden... van welke planeet komen mijn ouders... ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet hoe ze zou reageren eigenlijk. Ik heb het er wel al over gehad met haar, wat ze ervan zou vinden. Ze zei: "Ik zou het erg leuk vinden om oma te worden, maar ik zou het niet leuk voor jou vinden dat je op zo'n jonge leeftijd moeder zou worden."
Dus ze zou me zeker steunen (en dolblij zijn met een kleinkind ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Me moeder zou egt doort lint gaan. En ik mocht me vriend echt een paar maanden niet zien! Mah als je een abortus laat plegen... kan dat zonder dat je ouders er iets vanaf weten...? Of dat ze er achter komen?
|
me moeder zou het volgens mij hardstikke leuk vinden! Maar ja, ik ben al bijna 2 jaar samen met m'n vriend. Als ik van iemand zwanger zou zijn, die zij helemaal niet kende, zou ze het volgens mij al wat minder vinden!
![]()
|
![]() |
offtopic: volgens mij kan zowel een abortus als een overtijdsbehandeling zonder toestemming van de ouders, al zal elke arts je 100.000 x aanraden om met je ouders erover te praten.
Ik weet ongeveer hoe mijn ouders zouden reageren.. ik heb nu bijna 2 jaar een vriend, en ongeveer een jaar geleden heb ik hierover een gesprek met m'n moeder gehad. Volgens haar zou ze natuurlijk eerst wel schrikken, maar ze zou me zowat 'verbieden' een abortus te hebben. Ze zou er niet mee kunnen leven dat haar kleinkind 'vermoord' wordt zeg maar. Ook vindt mijn moeder verantwoordelijkheid iets heel belangrijks: ze vindt dat de consequenties moet dragen van alles wat je doet. Toen ik haar duidelijk probeerde te maken dat ik misschien wel een abortus zou willen, zwakte ze wel een beetje af. Ik denk dat ze uiteindelijk elke (weloverwogen) beslissing zou respecteren, maar dat ze liever zou willen dat ik het kindje zou houden, ze zou me dan natuurlijk wel helpen (tot op zekere hoogte), zodat ik toch nog enige vorm van opleiding (thuisstudie o.i.d.) kan afmaken. Mijn vader zou denk ik eerder boos worden, als hij radeloos is, verheft hij vaak z'n stem en komt ie dus boos over. Na een redelijk gesprek zou het er denk ik op uit komen dat ik m'n eigen beslissing moet nemen, hij zal alle 'alternatieven' duidelijk proberen te maken en de voor- en nadelen ervan bespreken. Al met al zouden mijn ouders dus erg redelijk reageren ![]()
|
![]() |
Toen ik zei datk in verw8ing waz waren mn ouderz niet booz ofzow.. ze waren wel ongerust & vroegen zich af wie de vader waz. ze waren ook niet booz ofzow.. maar later toen ze mn buikjuh zagen waren ze wel gelukkug
![]()
|
![]() |
o mijn moeder wil trouwens nooit oma worden zei ze. Dan voelt ze zich zo oud. Dus ik denk zat ze zelfmoord pleegt als ik iemand met een schreeuwerd opzadel
![]()
|
Ik heb het er wel eens met mijn ouders over gehad. Ze zouden denk wel schrikken en misschien even boos zijn, maar ze zouden me vooral steunen als ik het kind hou of abortus laat doen (wat me op dit moment als ik het zou zijn het beste lijkt).
||
Citaat:
Ik snap wel dat ouders in eerste instantie in paniek raken of boos worden, maar ik vind niet dat ze zo onredelijk moeten blijven . Je helpt je kind er absoluut niet mee want vaak kies je er zelf niet voor. Dus een beetje steun is dan wel wenselijk.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd... Carlie | 5 | 30-12-2003 12:56 | |
Liefde & Relatie |
relatie met ouders.... hoe reageren jou ouders soms en hoeveel "macht" hebben ze? Poor twisted me | 42 | 10-10-2003 10:23 | |
Psychologie |
zelfmoord! king112 | 241 | 14-05-2003 13:53 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 |