Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2011, 18:51
PerfectWay
PerfectWay is offline
Heyy,

Ik heb een hele leuke vriendin, als ik bij haar ben, gaan we beetje klieren op bed enzo, dan beetje strelen/aaien, ook zoenen we regelmatig, dan ga ik met me hand onder haar kleding, en ook knoopjes van de broek los, maar dat gebeurd alleen bij haar, en niet andersom..
Wil ze dan uberhaupt al wel zo ver? En durft ze nog niet zo goed "Nee" te zeggen? Of moet ik gewoon doorgaan en steeds stapje verder gaan totdat zij ook beetje van dat soort dingen begint te doen, of juist stapje terug..

Kortom: Ik onderneem wel stappen, alleen zij niet.

Help?
Oud 28-02-2011, 18:53
Em.
Em. is offline
Misschien kun je er met haar over praten? Waarschijnlijk weet ze het beter dan wij. En het is sowieso goed/handig om over seks en zo te kunnen/durven praten. Ook al moet je dan opnieuw de eerste stap zetten.
Oud 28-02-2011, 18:59
PerfectWay
PerfectWay is offline
Ja oké, maakt niet uit als ik de eerste stap weer moet doen, maar zij begon met de stap van zoenen, dus dat vond ik al opmerkelijk. Toen deed ik er een schepje bovenop en volgens mij vind ze het wel heel leuk/lekker, ze lacht wel, dus ja. Maar als ik dan naar onderen ga met mijn hand, wordt ze vrij stil en wordt ze beetje gespannen.

EDIT: Wat betekent dat, bang? of geniet ze dan juist?

Laatst gewijzigd op 28-02-2011 om 19:17.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 19:40
honkballertje
honkballertje is offline
Ik gok bang
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 19:47
PerfectWay
PerfectWay is offline
Citaat:
Ik gok bang
Waar zou ze bang voor moeten zijn dan?
Oud 28-02-2011, 19:52
Catch
Catch is offline
Misschien is ze er nog niet klaar voor. Het is best eng als een jongen voor de eerste keer in je onderbroek gaat zitten frutten. Dat is namelijk nogal intiem. Het kan zijn dat ze dát eng vindt, het kan ook zijn dat ze gewoon onzeker is over andere dingen. Maar práát erover met haar, want dit is niet relaxed voor jullie allebei. En als je ze groot bent om je hand in haar broek te stoppen kun je ook vragen waarom ze zo gespannen wordt als je dat doet.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 20:17
PerfectWay
PerfectWay is offline
Citaat:
Misschien is ze er nog niet klaar voor. Het is best eng als een jongen voor de eerste keer in je onderbroek gaat zitten frutten. Dat is namelijk nogal intiem. Het kan zijn dat ze dát eng vindt, het kan ook zijn dat ze gewoon onzeker is over andere dingen. Maar práát erover met haar, want dit is niet relaxed voor jullie allebei. En als je ze groot bent om je hand in haar broek te stoppen kun je ook vragen waarom ze zo gespannen wordt als je dat doet.
Oké, dat stelt me wel gerust Cath, bedankt.

Ze wil het misschien wel, ze reageert wel blij, of hoe zeg je dat... Totaal niet bang in ieder geval.
Als ik haar een beetje aan het strelen ben, dan wil ze juist wel zoenen en toebehoren.
Ik zal er eens met haar over praten, weet nog niet hoe ik dat aan ga pakken, maar ik zie het wel. Niet echt een gemakkelijk iets om over te praten, maar inderdaad, ik durf het wel hoor, gaat wel goed komen hoop ik
Oud 01-03-2011, 06:53
Volk
Volk is offline
Het kan ook best eng zijn om dat soort dingen bij een ander te doen, misschien is dat voor haar enger dan het laten gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 14:32
PerfectWay
PerfectWay is offline
Jups, maar ze wordt ook heel gespannen als ik het bij haar doe. (Ben nog niet verder gegaan dan alleen hand in haar broek en beetje op onderbuik strelen hoor)
Oud 01-03-2011, 15:57
Sofiieee
Sofiieee is offline
Ik zit nu in precies dezelfde situatie met mijn vriendje. Hij neemt bijna al het initiatief en ik doe gezellig mee. Laatst ging hij me toen we bij mij thuis waren en op mijn bed lagen te zoenen en te knuffelen strelen en daarna met zijn hand in mijn onderbroek. Ik had voor mezelf nog niet echt uitgemaakt of ik daar al aan toe was, maar toen het gebeurde vond ik het heel fijn en liet ik het toe, ook al was ik er zelf nog niet helemaal over uit. Ik deed alleen niks bij hem (maar dat is ook een beetje mijn probleem, ik vind het doodeng om initiatief te nemen).

Ik denk niet dat het per se komt omdat ze bang is of er nog niet aan toe is, maar meer dat het haar een beetje overkomt, of dat ze zelf nog niet echt heeft besloten wat ze er van vindt en hoever ze wil gaan. Dan kan het waarschijnlijk overkomen alsof ze gespannen is, wat natuurlijk ook wel een beetje zo is, maar dat betekent niet automatisch dat ze het niet wil. Het is denk ik een beetje 'wennen' aan het idee dat een jongen zoiets bij je doet.

Ik weet natuurlijk ook niet precies hoe het bij haar zit, als je dat wilt weten kun je haar dat het beste vragen, alhoewel dat natuurlijk een beetje raar is, over zo'n onderwerp haha.
In ieder geval succes!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 21:01
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Ik zit nu in precies dezelfde situatie met mijn vriendje. Hij neemt bijna al het initiatief en ik doe gezellig mee. Laatst ging hij me toen we bij mij thuis waren en op mijn bed lagen te zoenen en te knuffelen strelen en daarna met zijn hand in mijn onderbroek. Ik had voor mezelf nog niet echt uitgemaakt of ik daar al aan toe was, maar toen het gebeurde vond ik het heel fijn en liet ik het toe, ook al was ik er zelf nog niet helemaal over uit. Ik deed alleen niks bij hem (maar dat is ook een beetje mijn probleem, ik vind het doodeng om initiatief te nemen).

Ik denk niet dat het per se komt omdat ze bang is of er nog niet aan toe is, maar meer dat het haar een beetje overkomt, of dat ze zelf nog niet echt heeft besloten wat ze er van vindt en hoever ze wil gaan. Dan kan het waarschijnlijk overkomen alsof ze gespannen is, wat natuurlijk ook wel een beetje zo is, maar dat betekent niet automatisch dat ze het niet wil. Het is denk ik een beetje 'wennen' aan het idee dat een jongen zoiets bij je doet.

Ik weet natuurlijk ook niet precies hoe het bij haar zit, als je dat wilt weten kun je haar dat het beste vragen, alhoewel dat natuurlijk een beetje raar is, over zo'n onderwerp haha.
In ieder geval succes!
Precies dit had/heb ik ook!
Zelf doen jongens alles bij mij, ik geniet er ook heel erg van maar ik vond het altijd doodeng om iets bij hen te doen. Ik heb het er wel over gehad met mijn vorige vriend, en hij begreep het ook. Hij vond het wel jammer natuurlijk, maar hierdoor was wel al mijn angst al weg (door erover te praten). Dus dit raad ik ook jou aan.
Toen we uiteindelijk werkelijk seks hadden durfde ik eerst niet bovenop te gaan, omdat het dan vooral mijn intiatief zou worden. Na enige tijd deed ik het gewoon, en dat heeft mij ook goed geholpen.
Dus als het uiteindelijk zover is kun je haar gewoon vragen of ze meer initiatief wilt tonen, en zoniet, heb er respect over. Praat er in ieder geval over, en daarna kun je haar ook fysiek een beetje helpen om over de streep te gaan. Dat maakt het vaak alleen maar spannender en leuker uiteindelijk
Oud 02-03-2011, 21:04
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Sorry voor de spellingsfouten. Heb er in ieder geval respect 'voor'.
Oud 02-03-2011, 21:20
Catch
Catch is offline
Puur uit nieuwsgierigheid, wat maakt je dan zo bang? Je eigen lichaam, ben je bang dat hij je raar vindt of afwijst als jij het initiatief neemt?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 23:11
ZitriN
ZitriN is offline
Toen ik 16 was vond ik praten over seks ook vervelend met het vriendje van die tijd. Ik voelde me opzich wel op me gemak bij hem, toch durfde ik niet en was ik bang dat dingen raar waren. Verder had ik grote piemelvrees en het was voor mij echt een hele grote stap om zoiets aan te raken, laat staan daar ook nog dingen mee doen. Achteraf denk ik dat ik daardoor misschien nog te jong was voor seks, in ieder geval is praten over seks altijd goed en je seksleven kan er alleen maar beter van worden. Voor jou is het toch ook handig te weten wat ze wel en niet lekker vindt?
Oud 03-03-2011, 21:50
PerfectWay
PerfectWay is offline
Ik snap wel dat initiatief nemen een grote stap is hoor, heb ik ook wel respect als je het niet durft, maar als je elkaar echt leuk vind, en je vind het lekker/leuk, vind de ander dat meestal ook wel.

ONtopic:
Ze laat het gewoon toe, ze vind het ook wel lekker en leuk, maar zelf doet ze niet zoveel. Maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo erg, vind het ook wel opwindend om haar te zien genieten, in de toekomst veranderd dat hopelijk nog wel. Ik praat er in ieder geval wel over.
Oud 03-03-2011, 21:57
PerfectWay
PerfectWay is offline
Citaat:
...ben je bang dat hij je raar vindt...
Ik denk dat je je over dat eerste heen moet zetten, omdat je elkaar gewoon leuk vind. Als je echt verliefd bent op elkaar, ziet de ander geen nadelen/slechte dingen aan jou.

Citaat:
..of afwijst als jij het initiatief neemt?
Dat tweede lijkt me het grootste obstakel. Maar als de ander het initiatief neemt, wil hij/zij meestal ook wel dat jezelf ook eens het initiatief neemt, dus afwijzen gebeurd niet. (Moet je natuurlijk wel overwegen wát je doet). Ikzelf ben altijd zo zacht en teder mogelijk, en steeds stapje verder, dan kan het (bijna) nooit fout gaan.
Oud 03-03-2011, 22:47
Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Ik denk dat jij de touwtjes in handen moet nemen, sommige mensen zijn eenmaal onderdaniger
Maar er is nog hoop, al doende leer je, en je bent nooit te oud OM te leren!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 22:58
Catch
Catch is offline
Citaat:
Ik denk dat je je over dat eerste heen moet zetten, omdat je elkaar gewoon leuk vind. Als je echt verliefd bent op elkaar, ziet de ander geen nadelen/slechte dingen aan jou.

Dat tweede lijkt me het grootste obstakel. Maar als de ander het initiatief neemt, wil hij/zij meestal ook wel dat jezelf ook eens het initiatief neemt, dus afwijzen gebeurd niet. (Moet je natuurlijk wel overwegen wát je doet). Ikzelf ben altijd zo zacht en teder mogelijk, en steeds stapje verder, dan kan het (bijna) nooit fout gaan.
Ik heb het idee dat meisjes er toch echt anders over denken, vooral het eerste punt is misschien niet zo makkelijk. Ik vond mijn vriendjes altijd supergeweldig en lief en teder maar sommige delen van hun lichaam waren gewoon doodeng. Een beetje wat ZitriN zegt. Maar tof dat je reageert .
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 05:14
Batave
Batave is offline
Ik merkte dat ook wel eens bij mijn vriendin, dus nu zeg ik eens om de zoveel tijd, oké.. bepaald jij maar hoe het gaat vandaag.
Oud 04-03-2011, 08:47
Verwijderd
Ha, ik vond het ook doodeng op m'n zestiende, durfde het geval echt niet aan te raken hoor Maar goed, daardoor wist ik inderdaad dat ik misschien nog niet helemaal klaar was voor het hele gebeuren. Een paar jaar later was het een stuk minder eng.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 16:58
PerfectWay
PerfectWay is offline
Citaat:
Ik heb het idee dat meisjes er toch echt anders over denken, vooral het eerste punt is misschien niet zo makkelijk. Ik vond mijn vriendjes altijd supergeweldig en lief en teder maar sommige delen van hun lichaam waren gewoon doodeng. Een beetje wat ZitriN zegt. Maar tof dat je reageert .
=)

Maar weet je wat het is, ik vind het zonde om nou stapje terug te doen, zodat zij ook rustig kan opbouwen, want ze geniet er wel van, of ze kan hééél goed acteren, maar dat is zeker weten niet het geval.

Edit: klinkt best egoďstisch als ik terug lees Is niet zo, maar kan het niet anders verwoorden

Laatst gewijzigd op 04-03-2011 om 17:04.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten