Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Waar heb jij last van tijdens je menstruatie?
Buikpijn 47 72.31%
Rugpijn 19 29.23%
Pijn in mijn benen 8 12.31%
Hoofdpijn 18 27.69%
Misselijkheid 15 23.08%
Puistjes 19 29.23%
Stemmingswisselingen 28 43.08%
Iets anders (zet svp in een berichtje waarvan dan) 8 12.31%
Ik heb nergens last van 4 6.15%
Ik ben een jongen 10 15.38%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2011, 13:48
Verwijderd
Ja, ik vroeg me af hoe vaak de verschillende klachten nou voorkomen bij tieners en twintigers, dus vandaar een poll. Je kunt meerdere opties aanvinken. Maar als je aanvinkt dat je nergens last van hebt, is het natuurlijk wel zo logisch dat dat het enige is dat je aanvinkt.
Je kunt natuurlijk ook erbij vertellen wat je eraan doet, zodat anderen daar wat aan hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 13:51
Verwijderd
Zelf heb ik last van buikpijn, maar dat valt bij mij heel erg mee, dus daar doe ik niets aan. Ik heb ook stemmingswisselingen, vooral merkbaar doordat ik dan jank over onzinnige dingen, maar gelukkig niet in het openbaar, dat los ik op door als ik emo word even pas op de plaats te maken en na te denken of het nou echt zo ernstig is. Daarbij heb ik heel soms migraine, en dat is dan meestal als ik ongesteld ben. Dan neem ik paracetamol en ga ik in bed liggen met een oogmasker op. Als ik dat op tijd doe, helpt dat net goed genoeg om te kunnen slapen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 13:54
Verwijderd
Lol. Buikpijn & bovenbenen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 13:58
Verwijderd
Buikpijn, pijn in bovenbenen, hoofdpijn, misselijkheid, puistjes, stemmingswisselingen. Alles behalve rugpijn dus

Buikpijn, pijn in bovenbenen en stemmingswisselingen heb ik vooral de dag (of twee dagen) voor ik ongesteld moet worden, zodra ik ongesteld ben, gaat dat weg. Die bovenbeenpijn is overigens het meest irritante, het voelt als enorm spierpijn en vroeger kon ik dan niet eens rechtop staan, zo verkrampt was het. Nu gaat dat gelukkig wel, maar die zeurende pijn vind ik echt heeel irritant. Buikpijn was vroeger ook heel erg, nu vooral een zeurende pijn in mijn onderbuik die prima vol te houden is - helemaal met een pijnstiller, dan is die pijn gewoon weg. Stemmingswisselingen betekent dat ik soms gewoon ineens om álles kan huilen (van een puppy tot een tomaat, echt álles dus ), echt chagrijnig ben ik niet.

Hoofdpijn, misselijkheid en puistjes vooral tijdens de menstruatie. Hoofdpijn eigenlijk altijd wel 's avonds tijden m'n menstruatie, vaak goed te verhelpen met pijnstillers, maar niet altijd noodzakelijk. Misselijkheid vooral 's ochtends, als ik regelmatig eet, valt ook die wel mee. Puistjes verdwijnen ook altijd snel weer.
Tijdens m'n menstruatie ben ik overigens altijd zéér opgewekt en slaap ik echt extreem goed
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 14:02
Verwijderd
Overigens heb ik het alleen de eerste dag en dan ben ik een beetje chagrijnig want zielig. De overige dagen nergens last van en merkt niemand wat aan me
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 14:03
Balance
Balance is offline
Rugpijn en buikpijn.
En anders, namelijk: mogelijk ook duizeligheid en vermoeidheid.
Dat laatste moet ik nog een beetje testen, want daar heb ik sowieso wat meer last van de laatste tijd. Maar als ik ongesteld ben lijkt het toch wel erger te zijn.
Oud 07-03-2011, 14:26
Rationeel
Rationeel is offline
ik heb de laatste 2 opties gestemd
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 14:27
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Alles behalve misselijkheid, maar wel last van mijn borsten. Gelukkig niet altijd hoofdpijn, rugpijn en pijn in mijn benen, het hangt er ook wat vanaf hoeveel weken er tussen zitten en zo. En als ik 's nachts wakker word van de pijn, slik ik een pijnstiller, maar overdag liever niet.
Oud 07-03-2011, 14:34
Verwijderd
Oh ja, duizeligheid ook, wel niet meer zo erg als vroeger (toen viel ik nog wel eens flauw als ik ongesteld was, wat een hel was dat toen eigenlijk ).
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 14:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
De dag van tevoren merk ik altijd een duidelijk verschil in mijn stemming, want dan kan ik huilen om niks en ook ineens heel erg boos worden. Opzich wel handig, want dan weet ik dat de rest van de ongein eraan komt.
Op dag 1 heb ik altijd erg veel last van buikkramp. Als ik niet snel genoeg heel veel pijnstillers neem resulteert het erin dat ik echt krom lig van de pijn, licht word in mijn hoofd, koud zweet, overgeven, soms zelfs flauwvallen.
Als het thuis gebeurt is er niet zoveel aan de hand, maar ik heb wel regelmatig meegemaakt dat dit buitenshuis gebeurde en dan is het geen pretje, aangezien ik dan alleen maar kan liggen en spastisch bewegen en stomme geluiden maken.
(Vroeger op school ben ik een paar keer afgevoerd omdat ik van m'n stokkie ging, bij concerten is het gebeurd, op m'n werk en recentelijk heb ik nog een uur liggen stuiptrekken in een WC-hokje op den Uni. )
Oud 07-03-2011, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Op dag 1 heb ik altijd erg veel last van buikkramp. Als ik niet snel genoeg heel veel pijnstillers neem resulteert het erin dat ik echt krom lig van de pijn, licht word in mijn hoofd, koud zweet, overgeven, soms zelfs flauwvallen.
Dit had ik hetzelfde toen ik nog niet aan de pil was. Bijna elke maand was het ellende.

Nu heb ik alleen nog heel licht buikpijn en wat extra puistjes. En bestwel pijnlijke borsten een week vantevoren.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 20:22
Pluis
Pluis is offline
Buikpijn, hoofdpijn, en stemmingswisselingen. Vooral die laatste heb ik last van, 2 dagen voor ik ongesteld moet worden. 8/10 keer dat ik dan 's avonds in bed een potje moet janken om niks :')

ohja, puistjes vergeten. maar die komen eigenlijk altijd pas ná m'n stopweek opzetten.

Laatst gewijzigd op 07-03-2011 om 20:54.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 20:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb gestemd op hoofdpijn, buikpijn en puistjes maar ik vergat eigenlijk dat ik ook vreetbuien krijg. Tijdens m'n menstruatie heb ik óf honger óf ik ben misselijk omdat ik teveel gegeten heb. Iets er tussen in lijk ik niet te kennen. Verder heb ik altijd wel wat buikkramp maar dat vind ik altijd wel 'fijn' omdat ik dan weet dat ik ongesteld ben/moet worden en het me eraan herinnert m'n tampon te verwisselen (en omdat ik dan weet dat ik niet zwanger ben ). Ik kan soms echt vreselijke hoofdpijn hebben. Vaak de eerste twee dagen van m'n menstruatie. Ben er nog niet achter wat daar tegen helpt. Paracetamol helpt niet, twee ook niet, ibuprofen niet, sanalgin ook niet. Meestal werkt er gewoon niets behalve het proberen te negeren maar irritant is het wel. Ik heb ook altijd een puistje als ik ongesteld ben, heel vaag. Slik trouwens wel de pil weet niet of dat uitmaakt voor je poll.
Oud 07-03-2011, 20:46
anne11112
anne11112 is offline
OOOH ik heb altijd zon buikpijn. maar 1 meevaller. ik ben het vaak maar 2 tot 3 dagen. ik heb ook stemmingswisselingen echt normaal ben ik blij niet snel boos te krijgen. Als ik dan ongesteld ben. Hmm alles het tegen overgestelde.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 20:59
Verwijderd
@hierboven, 3 dagen !!das echt de oneerlijkheid der ongesteldheid
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 21:07
Diamera
Diamera is offline
Buikpijn, maar dat is ongeveer eens per seizoen en niet echt hinderlijk. Ik heb niets te klagen qua pijn, vind het wel zo'n rommeltje altijd om ongesteld te zijn. Het is wel eens anders geweest, vooral in het begin, maar ik heb het nooit echt erg gehad.
Raar genoeg krijg ik ook altijd zin in chocolade, meestal alleen op de eerste dag.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 21:15
anne11112
anne11112 is offline
Citaat:
@hierboven, 3 dagen !!das echt de oneerlijkheid der ongesteldheid
Whahaha myn moeder is verdomd lang 8dagen!! Mens dat houd ik nie eens volxD. Maaja ben er wel ly over.

Omg indd wel erg oneerlijk geregeld he.xD
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 21:23
Verwijderd
Buikpijn, maar ik heb een spiraaltje dus dat maakt het erger dan het is.

En stemmingswisselingen, sinds ik van de pil af ben. Echt pms. Vroeger had ik dat nooit (ook voor ik met de pil begon niet), maar nu merk ik dat ik emo doe om iets en dan na een halve dag zegt iemand tegen me (van wie ik het kan hebben, mijn moeder of vriendje ofzo ) "hee moest je eigenlijk niet bijna ongesteld worden?" en dan denk ik, oh ja. Zal wel bij het volwassen worden horen? Als tiener had ik alleen maar reteveel buikpijn, maar totaal geen stemmingswisselingen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 21:25
Verwijderd
Oh ik was de puistjes ook vergeten! Maar dat moet is meer 'normaal geen puisten' -> 'als ik ongesteld ben eentje', zoiets, niet dat m'n kop dan vol zit En ik hou ook een beetje meer vocht vast, maar dat staat niet in je poll? Ben als ik ongesteld ben zo 1 of 2 kilo zwaarder dan normaal
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 21:26
Verwijderd
Hč, nu klinkt het allemaal heel smerig, maar je ziet heus niet aan m'n buitenkant dat ik ongesteld ben
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 21:28
saadiie
saadiie is offline
Hmm, ik heb eigenlijk nergens last van ..?
Héél soms heb ik last van buikpijn.
Oud 07-03-2011, 22:09
Vice
Vice is offline
Het enige waar ik last van heb is dat ik het vaak vergeet, terwijl ik aan de pil ben en altijd op een donderdag ongesteld wordt.

Verder geen pijntjes, puistjes of stemmingswisselingen.
Oud 07-03-2011, 23:17
AzN
AzN is offline
Buikpijn, maar alleen op de eerste (en soms ook de tweede) dag van m'n menstruatie.
Oud 08-03-2011, 07:43
Verwijderd
Ik heb veel last van buikkrampen. Met de pil was dit een stuk beter geworden maar de laatste maanden heb ik wel weer veel last ervan. Soms heb ik hoofdpijn, maar dat is dan niet heel erg. Wel wordt de pijn (reuma) erger als ik ongesteld moet worden/ongesteld ben.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 08:32
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Oh ik was de puistjes ook vergeten! Maar dat moet is meer 'normaal geen puisten' -> 'als ik ongesteld ben eentje', zoiets, niet dat m'n kop dan vol zit En ik hou ook een beetje meer vocht vast, maar dat staat niet in je poll? Ben als ik ongesteld ben zo 1 of 2 kilo zwaarder dan normaal
ja! vocht vasthouden, vreselijk. Ik ben dan ook zo 2 kilo zwaarder. m'n vriend lacht me dan altijd uit omdat dan onder al mijn vel een soort van laagje zachtigheid zit. Die zit dan voortdurend in me te prikken en te giebelen
Oud 08-03-2011, 09:46
Lorelei
Lorelei is offline
Buikpijn, rugpijn, misselijkheid, iets anders nl: onzekerheid (vond ik niet onder stemmingswisselingen vallen ) en alle stoelgangsproblemen als gevolg van buikkrampen
Oud 08-03-2011, 10:56
Verwijderd
Citaat:
ja! vocht vasthouden, vreselijk. Ik ben dan ook zo 2 kilo zwaarder. m'n vriend lacht me dan altijd uit omdat dan onder al mijn vel een soort van laagje zachtigheid zit. Die zit dan voortdurend in me te prikken en te giebelen
Ohja, ik hou ook vocht vast. Als ik ongesteld ben dan is mijn gezicht duidelijk dikker dan dat ik niet ongesteld ben.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 11:23
Verwijderd
Ik mis gevoelige borsten in de poll. Een week ofzo voor ik ongesteld word, lijken mijn borsten echt op springen te staan, doet echt zó veel pijn. Maar als ik dan eenmaal ongesteld ben, is het ook meteen over. Buikpijn en rugpijn heb ik ook wel vrij heftig. Maar dat is eigenlijk pas sinds ik andere medicijnen heb afgebouwd. En stemmingswisselingen. Wijs niet verkeerd naar me, dan knaag ik je vinger eraf, waarna ik hem er hysterisch lachend zelf weer aan zet
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 12:46
Volk
Volk is offline
Ik heb sinds ik hormonale anticonceptie gebruik amper ergens meer last van tijdens de menstruatie. Soms een klein beetje buikpijn. Ik heb meer PMS (PreMenstureel Syndroom) dus klachten vóór de menstruatie. Ik heb dan heel gevoelige borsten en het rommelt allemaal in mijn buik, en mijn buik maakt zich helemaal leeg. Heb een heel plat buikje voor de mensturatie. Maar ik eet me wel kapot. Frietjes, koekjes, chips. Als het maar vet is en veel is. Terwijl ik verder helemaal niet van dat soort eten houd. Dan maak ik dingen als visticks op brood met kaas en extra kaas, poffertjes met boter en poedersuiker en kaas (en soms ook jam erbij).

Nu ik het zo zie staan zou het best wel eens kunnen komen dat mijn buik zo rommelt door de zooi die ik eet.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 15:50
tuttebel
tuttebel is offline
voor ik ongesteld word heb ik altijd heel erge onderrugpijn en de eerste dag van mn ongesteldheid buikkrampen. maar ik mag mezelf gelukkig prijzend dat ik nooit echt zoveel pijn heb gehad als sommige van jullie.
Oud 08-03-2011, 15:50
tuttebel
tuttebel is offline
oh ja en ik ben altijd geil.
Oud 08-03-2011, 16:11
Verwijderd
Ik ben altijd zo ziek als een hond als ik ongesteld ben. Ben de dag van tevoren harstikke chagrijnig en op de dag van de ongesteldheid ben ik moe, ziek en lam. Telkens als ik zo'n kramp voel opkomen ga ik met mijn benen trappen en kreunen en huilen van de pijn.
Maar op een dag kroop ik over de grond van de pijn en toen heeft mijn moeder me in de auto getild en naar de dokter gereden. De dokter legde mij op de behandeltaffel (het was nog een beginnertje) en hield mijn hand vast. En toen hij zag dat ik echt helemaal crepeerde van de pijn moest ik met spoed naar het ziekenhuis, omdat hij dacht dat het blindendarmontsteking was. Heb een hele middag in het ziekenhuis gelegen van die verrekte ongesteldheid.

Maar nu slik ik Feminax, dat kun je voor 8euro bij de drogist kopen en het is echt een aaanrader! Voel haast niks, alleen de chagrijnigheid gaat niet weg. Meestal ben ik een week ongesteld maar ik merk er dan niet zo heel veel van.

Laatst gewijzigd op 08-03-2011 om 18:00.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 16:21
Verwijderd
Buikpijn inderdaad, stemmingswisselingen ook, puistjes ook. En ik heb áltijd last van mijn borsten. En natuurlijk, krijg ik echt van die vreetbuien. En dat houdt ook wel even aan.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 17:11
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oud 08-03-2011, 17:31
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Oh ik was de puistjes ook vergeten! Maar dat moet is meer 'normaal geen puisten' -> 'als ik ongesteld ben eentje', zoiets, niet dat m'n kop dan vol zit
Oh ja je hebt gelijk! Nooit zo over nagedacht dat het er mee te maken kan hebben, maar inderdaad krijg ik ook soms enkele puisten net voor en tijdens het ongesteld zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 17:42
***ailá***
***ailá*** is offline
Bij mij is het qua *ergheid* 50/50

Ik heb geen PMS, geen pijnlijke borsten, hou geen vocht was, GEEN stemmingswisselingen, geen puisten en van de 6 dagen dat ik ongesteld ben is er 5 dagen geen vuiltje aan de lucht. Niemand merkt iets aan me, ik merk zelf nauwelijks dat ik ongesteld ben. Tampon erin en vergeten maar.

Alleen de eerste dag van mijn menstruatie ben ik wel zwaar ziek. Ik lig dan altijd op bed en ben absoluut niet in staat tot wat dan ook. Echt enorm veel buikkramp met alle gevolgen van dien (diarree, soms misselijk) Op die eerste dag eet ik dan ook bijna niks en ik slaap algauw zo'n 20 uur. Niet 1 pijnstiller helpt ik heb nu zelfs diclofenac voorgeschreven gekregen en dat helpt ook niet. Rugpijn heb ik niet, pijn in mn benen soms. Soms sta ik huilend onder de douche (warm water helpt soms wat) En ben 1 keer flauwgevallen.

Maar dat duurt dus maar 1 dag en ik ben altijd zooo opgelucht als ik het weer heb overleefd haha. Ik merk wel (ook tijdens die andere 5 dagen) dat mijn eetlust wel echt verminderd is als ik ongesteld ben. Geen trek en op het werk zeg ik dan al snel: ach kom, eet wat, je kunt niet de hele dag niks eten. En dan zit ik na 3 happen vol en moet ik echt niet meer
Oud 08-03-2011, 17:59
Verwijderd
Oh trouwens, nadat ik ongesteld ben geworden, heb ik heeeel veel afscheiding. Net zoveel alsof ik ongesteld ben ofzo. Is dat normaal?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 18:18
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Oh trouwens, nadat ik ongesteld ben geworden, heb ik heeeel veel afscheiding. Net zoveel alsof ik ongesteld ben ofzo. Is dat normaal?
Ik weet niet of het normaal is dat het zoveel is, ik heb het ook maar dan veel minder dan jij beschrijft. Heb ook de paar dagen ervoor trouwens al een beetje wittige afscheiding. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, het zal er wel bijhoren, ook al is het best wel veel.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 21:44
cjvolten
cjvolten is offline
Citaat:
Whahaha myn moeder is verdomd lang 8dagen!! Mens dat houd ik nie eens volxD. Maaja ben er wel ly over.

Omg indd wel erg oneerlijk geregeld he.xD
Dat heb ik dus elke maand maar ben het nooit heel erg. Heb wel altijd last van buikpijn en heel erg last van mijn rug. Dan neem ik saridon en heb er nie zo heel veel last meer van.
Oud 09-03-2011, 10:52
Volk
Volk is offline
Citaat:
Haha dit heb ik ook
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Haha dit heb ik ook
Ik ken het ook wel Maar volgens mij is het niet meer dan normaal, alleen het feit dat het niet 'kan' maakt dat ik extra veel zin heb
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 00:15
ThunderShock
ThunderShock is offline
Een zeurende pijn in m'n buik. Het is vaak niet echt buikpijn. Soms last van stemmingswisselingen. Ik kom dan soms erg chaggarijnig uit de hoek. En het klinkt maf, maar soms voel ik mijn schaamlippen soort van pijn doen of gewoon gevoelig. xD
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 16:20
Verwijderd
ik denk vaak dat ik doorgelekt ben, en dan is mn maandverband nog gewoon schoon
maar dat is vaak vooral in de laatste dagen....
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 18:50
Guinie
Guinie is offline
Buikpijn, rugpijn, misselijk en (nog) vettere huid. Zeurderige buikpijn, totdat ik iets actiefs ga doen, dan meteen zware buikpijn en kan ik de paracetamol gaan zoeken -_-. Verder gewoon beetje algemene beroerdheid tot de ergste eerste drie dagen over zijn zeg maar.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten