Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Deze klinkt altijd wel goed
http://www.youtube.com/watch?v=1HAhrvjgIlc&sns=em |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
probeer het een en ander van de lijstjes die genoemd worden in het topic met de top 10 bands van de forumleden (dit topic http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1825214). Dan heb je vanzelf een heleboel muziek van hele verschillende bands en ontwikkel je misschien ook nog wat smaak die wat verder gaat dan de top 40 van afgelopen zomer (niet dat daar wat mis mee is, maar er zijn waarschijnlijk heel wat bands die muziek maken die jij ook goed/leuk vindt)
|
![]() |
||
Citaat:
Het merendeel van de best verkochte albums en singles uit de jaren zestig en zeventig, zijn we nu al lang vergeten. Net zoals in 2040 niemand meer zal weten wie Justin Bieber was. De goede muziek van nu, zal dan echter nog steeds geluisterd worden. Zoals dit:
|
Dit gaat natuurlijk wel allemaal om smaak en ik weet dat mijn eerste comment best wel slecht was, maar dat was ook niet zo serieus bedoeld. Natuurlijk zijn er nog goede artiesten tegenwoordig.
@Schrödinger Je hebt wel natuurlijk een beetje gelijk over de meeste bands die je opnoemde. Neem nou echter The Beatles en The Rolling Stones, iedereen die een beetje verstand heeft van muziek zal wel toegeven dat die muzikaal wel wat beter zijn dan Ke$ha en The Black Eyed Peas (de meest succesvolle singles van 2009 en 2010). Ik begrijp die lijst niet helemaal, want Sgt. Pepper en The White Album verkochten beiden meer dan 30 miljoen keer. Ik heb zelf ook Whipped Cream And Other Delights van Herb Alpert, maar ik had geen idee dat dat nou zo'n populair album was in die tijd. Zelfs m'n vader kent het album niet (Herb Alpert natuurlijk wel), wat erg vreemd is ![]() En verder ook bandleden. Ja, er zijn best wel wat populaire gitaristen tegenwoordig, zoals Herman Li, maar hebben die zo'n godsstatus als die van Jimi Hendrix en Eric Clapton? Nee. Kennen we nog een Ringo Starr of een Keith Moon? I don't think so. De moderne gitaristen van de jaren '90 t/m '00 zullen echt niet worden herinnerd over 200 jaar en ik weet bijna zeker (als de mensheid het weet uit te houden) dat zowel Clapton als Hendrix als een soort Bach en Mozart worden gezien. We hebben nu echt een donkere periode in de muziek. We zullen zeker weten over 100 jaar niks meer herinneren van de jaren '80 to '00. Het is een soort jaren '40 op dit punt. Het komt misschien ook door de tijd waarin we nu leven. Artiesten kunnen een sterke invloed hebben op onze leefwijze (zoals de hippiebeweging in de jaren '60 en '70), maar tegenwoordig zingen mannelijke artiesten over geweld (Rap) en vrouwelijke artiesten over een hoer zijn. Volgens mij kan dit ernstige gevolgen opleveren voor de maatschappij waar we nu in leven. Ik hoop dat er nog een periode van liefde ontstaat. Al die haat klopt niet. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-02-2011 om 17:09. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
[jaren70feminismemodus]Mij lijkt dat de seksistiese invloed van de kultuur ligt in de rolpatroonversterking die uitgaat van nummers als "I like big butts" ofzo [/jaren70feminismemodus]
||
Citaat:
Ik weet dat veel mensen het dus niet met me eens zijn dat er tegenwoordig geen goede muziek meer wordt gemaakt, maar ik ben nog steeds geen enkel nummer tegengekomen wat ik net zo goed vind als die van vroeger. Het blijft niet in je hoofd zitten, en dan bedoel ik niet uit irritatie (zoals 'Baby' van Justin Bieber), maar uit tevredenheid. Geen van de nummers die je hier postte vond ik echt goed. Geen die de kwalitet van 'mijn lijstje' konden overtroeven. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Geen enkele kennis van muziek. Helaas. Komt wel als je wat ouder bent. Toen ik 14 was luisterde ik ook veel van bovenstaande rommel. |
![]() |
|
Och, overgewaardeerd zijn een groot deel van die namen zeker, maar dat geldt ook voor al die zwartjoekels waar jij naar luistert.
Je hoeft je absoluut niet te schamen als je luistert naar al die bands die Helter noemt. Maar wel als je denkt dat er tegenwoordig geen muziek meer gemaakt wordt die in de buurt van dat niveau komt. Dat is gewoon kortzichtig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed, wat dit verder met het punt te maken heeft ontgaat mij. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
vrijdag 6/10 hardcore/punk @ Bolwerk (Sneek): Omission, Rush & Attack + 3 more Crucial Attack | 6 | 04-10-2006 08:20 | |
Verhalen & Gedichten |
WEDSTRIJD-POLL: Predikt de waanzin en de zwartgalligheid! xineof | 231 | 22-01-2006 15:10 | |
Drugs & Alcohol |
Paddo's Verwijderd | 4 | 14-06-2004 22:23 | |
ARTistiek |
Orpheus in lego pimomes1987 | 33 | 16-05-2004 20:25 |