Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2011, 14:03
Yasz
Yasz is offline
Hallo allemaal,

Ik ben 21 jaar (bijna 22), en volg de opleiding Administratie niveau 2.
Ik was op de middelbare school niet goed geconcentreerd en ben daarom op een laag niveau gezet, terwijl ik veel beter kan presteren en veel slimmer ben dan mijn mede-klasgenoten.

Ik heb al veel verschillende opleidingen gedaan maar aan gebrek van motivatie stopte ik steeds of begon ik op een andere school met een andere opleiding. Uiteindelijk ben ik toch weer terug gekomen bij de opleiding Adminstratie, omdat mij dit het meest ligt en omdat ik dit later wil gaan doen.

Het probleem is nu dat ik dus niveau 2 volg op een samengestelde school met 4/5 andere scholen in 1 gebouw. Middelbare school en paar ROC's. Het is echt een buurthuis gewoon en ik voel me niet meer op mijn gemak. Heb hierdoor veel gebrek aan motivatie en op mijn stage voel ik me ook niet meer op mijn plek.

Ik zit nu dus in een dilemma: of werken, of doorgaan en dit afmaken.
Het liefst zou ik willen werken, maar zonder diploma kom ik bijna nergens aan de bak.
Dus mijn diploma halen is misschien slimmer, alleen waar haal ik de motivatie vandaan?
Ik weet dat ik veel beter kan en op niveau 4 beter zou presteren, maar dat kan dus niet.

Kan iemand mij helpen die misschien in dezelfde soort situatie zit of zat?

Hoop snel wat van jullie te horen.

Groetjes, Yasz.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2011, 15:00
312
312 is offline
Hoi,

Persoonlijk heb ik nooit in die situatie gezeten, dus ik kan je niet echt helpen aan iets concreets. Maar als je je plek echt zat bent, dan zou je altijd een 21+ toets kunnen doen. Dit is een toets die je, mits je er een voldoende haalt, toegang geeft tot het hbo. Dit zou betekenen dat je nog wel 4 jaar naar school moet, maar zonder diploma gaan werken is bijna niet te doen, zeker in deze tijden. Je kan in aanloop naar deze toets een cursus volgen, waardoor de kans groot is dat je de toets haalt.

Je zou natuurlijk ook naar de VAVO toekunnen en in een jaar je vmbo-t kunnen halen, maar ook dat houdt in dat je daarna nog een opleiding moet volgen (wel niveau 4). Verder kan ik je alleen nog even wijzen op het feit dat je dit misschien ook even moet voorleggen aan je studiecoördinator.

Ik denk niet dat ik je verder heb geholpen, maar ik moest het toch even kwijt.

Groeten,

312

EDIT: als je nog maar 1 jaar te gaan hebt, dan kun je het beste de opleiding afmaken en daarna verder kijken.

Laatst gewijzigd op 12-03-2011 om 15:13.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 15:00
Michelleexx
Michelleexx is offline
Zit je in het eerste jaar van niveau 2? of al in het tweede jaar? (niveau 2 is toch 2 jaar?)
Ik zou niet stoppen voor je een diploma hebt. Je kan wel de hbo 21+ test doen en dan kan je misschien HBO gaan doen. Als dat meer je niveau is krijg je misschien ook meer motivatie.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 16:17
Verwijderd
kun je geen thuisstudie doen??
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 16:26
312
312 is offline
Citaat:
kun je geen thuisstudie doen??
Ook voor een thuisstudie heb je een diploma nodig en het studeert minder prettig en wordt toch nog vaak als minder ervaren door werkgevers.

Laatst gewijzigd op 18-03-2011 om 17:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten