Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Misschien heb je ook iets aan http://www.forum.scholieren.com/show...hreadid=259688 Staat niet super veel in...maar gaat een beetje over het zelfde onderwerp. Ik denk dat het meer op psych hoort, 't gaat over de psychische kant. |
![]() |
|
Verwijderd
|
misschien moet je de dingen wat harder zeggen zodat ze wel doordringen..
niet zo heel voorzichtig dat ze vroeger mooi was en nu nie meer, maar dat ze vroeger mooi was en nu lelijk! zeg gewoon keihard in haar gezicht als ze niet wil eten: ga dan maar dood! of gaan dreigen: als jij niet eet, dan ik ook niet, dan gaan we samen lekker de pijp uit. tis wel extreem hard en tkan ook erge negatieve gevolgen hebben maar je weet maar nooit. kan je haar ook niet 'geestelijk ongezond' (of hoe dat dan ook heet) laten verklaren zodat ze wel dwangmatig voedsel toegediend kan krijgen? suc6 ermee *leest nu pas de laatste paar replys hiervoor ![]() |
![]() |
|
Het is heel moeilijk wat je in deze situatie moet doen. Je wilt haar heel graag helpen, maar je weet eigenlijk niet meer hóe je haar kunt helpen. Hoe moeilijk het ook voor je is, ik denk dat je iets meer afstand van haar moet nemen. Het is heel duidelijk dat ze professionele hulp nodig heeft, en waarschijnlijk ben jij niet de aangewezen persoon. Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk het is om iemand helemaal kapot te zien gaan. Maar je moet er wel voor zorgen, dat haar problemen niet te veel jou problemen gaan worden. Misschien klinkt dit heel stom, fout of egoïstisch, maar je moet haar op gegeven moment wel iets losser laten. Anders ga je er zelf aan onderdoor. Zorg eerst voor jezelf, pas dan kun je voor een ander zorgen.
Het is voor mij ook heel duidelijk dat ze geen hulp wil. En jammer genoeg kun je iemand niet dwingen tot hulp, zeker niet als iemand meerderjarig is. Maar het heeft ook geen zin, om iemand tot hulp te dwingen terwijl die persoon dat niet wil. Ze is er heel duidelijk nog niet aan toe. Want als ze hulp accepteerd, moet ze toegeven dat ze ziek is. En dát wil ze (nog) niet. Daar zit haar angst.
|
Heel moeilijk iets over te zeggen, aangezien ik het persoon in kwestie niet ken. Ik heb wel een ex-vriendin gehad die geestelijk nogal in de knoei zat. Soms was ze ineens helemaal afgesloten voor me, dat ik door had dat er iets was. Dan begon ik om haar reactie uit te lokken tegen haar uit te vallen. Dat was best wel moeilijk, zeker omdat ik heel veel van haar hield. Maar het was de enige manier om haar te laten reageren en dan kwam het er meestal wel uit wat er was. Zo kon ik haar vervolgens er weer in steunen. Dit is alleen geen methode die bij iedereen werkt. Als je echt veel om iemand geeft, voel je denk ik uit jezelf wel aan wat de juiste manier is om met iemand om te gaan.
|
![]() |
|
![]() |
Heel moeilijk ja......een vriendin van mij heeft anorexia en die begint er weer bovenop te komen....
Eigenlijk zijn we gewoon gaan doorvragen wat haar allemaal dwars zat en daar een oplossing voor gaan zoeken zodat ze wat meer eigenwaarde kreeg, toen wilde ze zelf ook beter worden. Veel succes ermee......als je wilt praten......ik heb msn..... Maar pas idd op voor jezelf....als je niet goed voor jezelf zorgt kan je helemaal niemand helpen. Ow, wat misschien kan helpen, ken je iemand die ene eetziekte heeft gehad en er ver genoeg bovenop is gekomen om er over te praten? Diegene herkent het gevoel van je vriendin en kan er beter op in spelen.....
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Tot iemand doordringen.... Hoe doe je dat!? xxx_love22 | 13 | 14-02-2016 16:58 | |
Verhalen & Gedichten |
*Een Pijnlijk bestaan* Met nieuw deel! Schrijfstertje | 19 | 03-06-2004 15:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Afscheid [vernieuwd] tiram | 45 | 12-05-2004 15:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Nieuw verhaal: Een Pijnlijk Bestaan Schrijfstertje | 37 | 07-05-2004 22:05 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
is waarheid een functie van de tijd? fil | 14 | 15-07-2003 01:27 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Broer en zus Anne | 3 | 08-02-2003 20:56 |