Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2011, 23:05
Jarnikk
Jarnikk is offline
Hey allemaal,
Ik moet dit jaar een profiel kiezen voor volgend jaar, en omdat economie mij helemaal niet ligt, en ik niet supergoed ben in exacte vakken, ga ik kiezen voor Cultuur en Maatschappij. Dit doe ik ook omdat ik daarna Journalistiek wil gaan doen.
Nu heb ik gehoord dat er bijna alleen maar meisjes zijn die dat doen, waardoor ik dus met misschien 1 of geen 1 jongen in de klas zit.
Heeft iemand ervaring en kan mij hierover vertellen?

alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2011, 23:29
Batave
Batave is offline
Ik heb CM gedaan, maar bij ons waren klassen vaak gemengde profielen, daarbij waren er altijd nog wel jongens die CM deden.
Oud 06-03-2011, 08:08
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Hey allemaal,
Ik moet dit jaar een profiel kiezen voor volgend jaar, en omdat economie mij helemaal niet ligt, en ik niet supergoed ben in exacte vakken, ga ik kiezen voor Cultuur en Maatschappij. Dit doe ik ook omdat ik daarna Journalistiek wil gaan doen.
Nu heb ik gehoord dat er bijna alleen maar meisjes zijn die dat doen, waardoor ik dus met misschien 1 of geen 1 jongen in de klas zit.
Heeft iemand ervaring en kan mij hierover vertellen?

alvast bedankt.
Wat maakt het uit dat er alleen meisjes dat profiel doen, daar hoef je je eigenlijk niet echt iets van aan te trekken, want jij bent de gene die dat profiel doet.
Dat er alleen meisjes het profiel doen zegt niet over de mensen met wie je in de klas zit, want je zal vast wel aardrijkskunde, geschiedenis en BV doen, maar dit zijn vakken die, vooral ook, op EM en ook in mindere mate in NG en NT beschikbaar zijn. Bovendien heb je nog de centrale vakken NL, Wisk en Eng met de hele klas.
Dus de kans dat je met alleen maar meisjes bij sommige lessen komt te zitten is vrij klein.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 15:41
Verwijderd
ik zou mn keus daar niet vanaf laten hangen....
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 15:51
Verwijderd
Hoe meer hoe beter
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 18:47
Verwijderd
^ haha

OT: Maakt dat uit dan? Heb het zelf nooit opgemerkt eigenlijk. Bij ons zaten bij geschiedenis meer jongens dan bij biologie. En bij biologie zaten juist superveel meiden.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 06:15
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
^ haha

OT: Maakt dat uit dan? Heb het zelf nooit opgemerkt eigenlijk. Bij ons zaten bij geschiedenis meer jongens dan bij biologie. En bij biologie zaten juist superveel meiden.
jah, ik heb ook gwn biologie met veel meiden, en daar stoor ik me totaal niet aan
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 08:17
Noeleke
Noeleke is offline
Veel meiden, ja echt een hel, not.

OT: Wij hebben eigenlijk een best gemengde klas, volgens mij 15j/18m ofzo (grote klas, ja)
Dus bij ons op school telt het niet Ook niet aan andere klassen te zien.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 15:46
Caviamax
Caviamax is offline
Over het algemeen zitten er meer meisjes bij mij in de klas. Maar ook wel jongens. De natuurkundige profielen zijn volgens mij niet zo populair bij meisjes...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 12:25
Rivka
Rivka is offline
Wat maakt het uit hoeveel meisjes je in je klas hebt? En stel, je hebt een enorme wijvenklas (wat me erg onwaarschijnlijk lijkt omdat er genoeg jongens C&M kiezen), dan ga je toch met jongens van andere profielen om in de pauzes, of beter: maak je vriendinnen?
Oud 19-03-2011, 13:02
piraat013
piraat013 is offline
Ik doe cm en ben jongen niks mis mee en als er veel meisjes in de klas zitten is toch niet erg voor mij en voor jou is het toch juist gunstig beetje kletsen met dames enzo beetje flirten enz.lol?

Laatst gewijzigd op 20-03-2011 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 19:38
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
ik doe cm en ben jongen niks mis mee en als er veel meisjes in die klas zitten is toch niet erg voor mij en voor jou is juist gunstig beetje kletsen met dames enzo beetje flirten enz.lol
idd. dit dus
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 01:59
Justtme
Justtme is offline
Ik doe zelf ook CM, wat vaak wordt gemengt met EM. Daardoor valt echt klassengebrek niet op. Want wij hebben namelijk maar 10 mensen die CM doen, toevallig zijn dit allemaal meiden. Maar andere vakken, zoals aardrijkskunde, maatschappijwetenschappen en geschiedenis wordt evengoed door jongens als door meisjes bezocht. Al moet ik wel zeggen, dat er volgens mij wel meer meiden zijn dan jongens, maar ach. Misschien liggen hun interesses daar meer?

Verder zou ik mijn keuze hier zeker niet op baseren. Ik heb CM gekozen omdat ik gewoon té slecht was in de andere vakken. Ik vraag me dan verder ook af, wat de rol van jongens in je klassen hier mee te maken heeft. Je ziet ze verder toch wel genoeg? En als je mazzel hebt, word je bij de overige vakken wel bij ze ingedeeld. Wie weet.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 11:42
TheEditor
TheEditor is offline
Ik heb ook CM gedaan, maar het grootste deel waren meisjes inderdaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten