Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zoals ik hierboven al zei: elke keer dat je een verklaring omtrent gedrag (VOG) aanvraagt, zal gekeken worden naar je justitiele documentatie. Daar staat nu bij jou dus in dat je een keer veroordeeld bent voor diefstal. Afhankelijk van het doel waarvoor de VOG wordt aangevraagd kan dat wel of niet aan de afgifte van de VOG in de weg staan.
Praktijkervaring heb ik hier niet mee, maar ik kan me niet voorstellen dat een eenmalige veroordeling voor diefstal in veel gevallen aan het afgeven van een VOG in de weg staat. Zeker niet als er tussen het aanvragen van de VOG en de veroordeling een lange periode zit. Er zijn waarschijnlijk ook beleidsregels opgesteld die betrekking hebben op deze materie, je zou daar even naar op zoek kunnen gaan. EDIT: Ik heb de beleidsregels gevonden. Als je even de moeite neemt om het door te nemen weet al wat beter waar je aan toe bent. Laatst gewijzigd op 14-03-2011 om 17:01. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Houdt er rekening mee in het kiezen van je opleiding en beroep. Met diefstal op je strafblad zullen bepaalde financiële posities voortaan uitgesloten zijn. Hoe hoger de functie hoe waarschijnlijker dat je er met een strafblad niet in komt.
|||
Citaat:
Citaat:
Bovendien hebben ze voor een lange registratie gekozen om zicht te krijgen op veelplegers. Als jij ooit is 'iets kleins' hebt gedaan zullen ze je dat over 10 jaar nog nauwelijks echt aanrekenen voor een rechtbank, maar is het 3 keer gebeurt wordt het een ander verhaal en worden dossiers eerder direct toegekend met de maximale straf.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plan strafbaar stellen Holocaust-ontkenning wint steun Relief | 115 | 19-02-2007 10:47 | |
Hoger straffen werkt wel. Verwijderd | 81 | 27-06-2004 20:12 | |
‘Allochtonen strenger straffen dan autochtonen’ Gatara | 168 | 27-07-2003 19:50 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog Alternatieve straffen... diamonde | 1 | 06-03-2003 13:54 | |
Rechters: strenger straffen helpt niet dystopia | 34 | 22-01-2003 08:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Minimum/hogere straffen in de wet Unexplained | 6 | 22-11-2002 19:14 |