Hey Mirna,
Dat je al bij een physcholoog loopt is erg goed. Geeft toch aan dat je wel wilt geholpen worden. Je kampt met een moeilijke ziekte waar ik vaag ervaring mee heb in mijn kringen. Wel vervelend is het dan als je naar een Physcholoog gaat en die er mee begint te bevestigen dat het slecht met je gaat. Met Psychologische termen) Praten -kan- helpen. Hoeft niet. regel een die Psychologen nog wel eens vergeten. Je kan niet altijd helpen. Je thuis situatie is niet handig. Lichtelijk uitgedrukt. Helaas is het zo dat menselijk gedrag niet stopt in verband met andermans leed. Met andere woorden, hoe vervelend het ook is. Je kan niet verwachten dat iemand zijn eigen zorgen opzij legt vanwege het jouwe. Wat je nodig hebt echter is iemand die dat wel doet. Het doet pijn als je die steun niet bij je ouders of familie kunt vinden. Want je verwacht toch dat die personen in je leven altijd ervoor je zullen zijn. Helaas is dit niet altijd het geval.
Dat je niemand vertrouwd kan een probleem zijn. De vraag is echter; waarom? Of misschien waarom wil je niet de echte gedachtes delen? Ben je bang dat het je nog meer verdriet krijgt door het ophalen van deze dingen, bang voor teleurstelling? 'Nooit geschoten is altijd mis' zeggen ze wel eens. Dat je, jezelf wilt beroven van het leven. Een uitweg van alle shit in de wereld. Is een oplossing. Een makkelijke. Maar niet de beste, in mijn opinie.
Mijn tips voor nu, probeer er achter te komen zelf waarom je, je gedachtes niet wilt delen. En als je geen steun kunt vinden bij je naaste. Zoals ouders. Terwijl ze wel zielsveel van je houden. Zoek iets of iemand waarbij je dat wel kunt.
Sterkte <3
Laatst gewijzigd op 26-04-2011 om 23:42.
|