Sommige kun je maar moeilijk met ja of nee invullen...? Er is bij mij ook een groot verschil tussen de ouders - mijn vader doet veel met muziek en literatuur thuis, maar hij zou nóóit met ons naar een museum zijn gegaan. Mijn moeder dan weer wel. Als kind deden we dat dus ook niet met het hele gezin ofzo, juist toen we wat ouder waren op eigen initiatief met moederlief.
Leeftijd 25
Geslacht V
Opleiding universiteit (Nederlands en Engels), kunstacademie
Beroep student
Opleiding vader lts
Opleiding moeder havo, allerlei opleidingen van secretaresse tot business tot theologie
Beroep vader architect
Beroep moeder mede-eigenaar architectenbureau (doet alles behalve het ontwerpen zelf)
1. Ouders bezoeken/bezochten muziekconcerten Ja, maar weinig
2. Ouders bezoeken/bezochten theaters Ja, maar weinig
3. Ouders bezoeken/bezochten musea Ja, maar weinig
4. Ik heb met mijn ouders concerten bezocht Ja, maar weinig
5. Ik heb met mijn ouders theater bezocht Ja, maar weinig
6. Ik heb met mijn ouders musea bezocht Ja, maar weinig
7. Als kind ben ik thuis in aanraking gekomen met kunst Ja
8. Als kind ben ik thuis in aanraking gekomen met muziek Ja
9. Als kind ben ik thuis in aanraking gekomen met dans, ballet of theater Ja, maar weinig
1. Met de basisschool heb ik theater/concerten/musea bezocht Nee
2. Met de middelbare school heb ik theater/concerten/musea bezocht Ja
Kun jij deze vragen beantwoorden? Antwoord met ja of nee
1. Ik kan iets vertellen over de Matthäus Passion Ja
2. Ik kan 2 bekende theaters noemen Ja
3. Ik kan 2 beroemde schilderijen + schilder noemen Ja
4. Ik weet wat pas-de-deux is Ja denk het iig

5. Ik weet waar de musical “Cats” over gaat Eh katten? niet echt dus
6. Ik kan 2 stukken van Shakespeare noemen Ja
7. Ik weet wat “Don Giovanni” is Ja
1. Naar de schouwburg/het theater gaan is typisch iets voor mensen met wie ik veel omga. Ja
2. Mijn vrienden zijn geïnteresseerd in kunst en cultuur Ja, de helft ofzo, de andere helft meer in pop culture en moderne muziek enzo
3. Veel mensen die ik ken zijn geïnteresseerd in klassieke muziek Ja
4. Veel mensen waar ik mee omga komen uit een goed sociaal milieu Middenklasse, is dat goed?
5. Ik denk dat veel mensen die een schouwburg bezoeken alleen maar interessant willen doen. Weet ik niet, ik zie er vooral oudere mensen en denk dat die oprecht geïnteresseerd zijn, en ik weet van mijn vrienden ook dat ze dat zijn, dus ik denk dat het wel meevalt
1. Hoeveel keer heb je het afgelopen jaar een muziekconcert bezocht? Oh dat weet ik niet meer... 2 klassieke in ieder geval, waarschijnlijk nog wel meer
2. Hoeveel keer heb je het afgelopen jaar een theater bezocht? Een keer?
3. Hoeveel keer heb je het afgelopen jaar een museum bezocht? Euh vijftien keer? Moeilijk
4. Ik ben geïnteresseerd in kunst en cultuur Ja
5. Mijn ouders zijn geïnteresseerd in kunst en cultuur Ja
6. Ik bespeel een muziekinstrument (welke?) Ja, piano