Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2011, 15:59
stefano12
stefano12 is offline
Hoi mensen,

ik ben hier nieuw, dus ik stel me even netjes voor. ik ben Stefano en ik ben 16 jaar, doe de havo en hou van relaxte dingen doen.
Ik zit met een liefdesprobleem. Nou, liefde; ik weet niet of het liefde is.
Ik ken via via via een meisje uit 6vwo op mijn school. Ik ken haar niet persoonlijk maar ik weet haar naam, een goede vriend is bevriend met haar en ik vind haar gewoon heel knap.
Ondanks dat ik haar niet zo ken, denk ik heel de dag aan haar. Ik vind ons gewoon goed bij elkaar passen. hoe gek het ook klinkt! Maar eenmaal op school kom ik haar af en toe tegen, en het lukt me keer op keer niet om iets tegen haar te zeggen.
Ik vraag me gewoon af of ik verliefd ben of misschien verliefd wil zijn.

En als iemand deze situatie herkent, hoe heb jij het aangepakt? Hoe heb jij de eerste contacten gelegd etc.
Tips om haar vaker te zien/spreken zijn meer dan welkom!

Thanks, thanks, thanks!

Steef
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2011, 16:31
Verwijderd
Verliefd en knap vinden lijkt heel erg op elkaar. Als je verliefd op iemand bent is dat vaak innerlijk en uiterlijk. Knap alleen uiterlijk. Je kent haar eigelijk niet goed genoeg om verliefd op haar te zijn.
Maar dat weerhoud niet dat je niet naar haar mag kijken. Doen veel jongens

Vraag wat dingen aan je vriend over haar. Kom je ieder geval wat meer te weten.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 19:18
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Of hij gaat een keer een praatje met haar maken (ipv van over haar via die vriend)...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 20:14
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Of hij gaat een keer een praatje met haar maken (ipv van over haar via die vriend)...
Dat doe je ook niet zo even.
Misschien als je bij die vriend bent en zij is er of hij praat met haar over msn, praat dan zelf ook 'ns met haar.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 20:56
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dat doe je ook niet zo even.
Misschien als je bij die vriend bent en zij is er of hij praat met haar over msn, praat dan zelf ook 'ns met haar.
Het heeft alleen geen nut als je nooit met iemand gaat praten die je wel leuk vindt. Die persoon leert je dan nooit kennen en zal jou dus ook nooit leuk kunnen gaan vinden, dus als de TS iets met zijn gevoelens wilt doen zal hij toch een keer een gesprek aan moeten knopen.
Misschien in de pauze een keer als die vriend er ook bij staat? (ga je er gewoon bij staan omdat je die vriend kent en daarna een gesprek aan proberen te knopen met dat meisje )
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 22:02
Mandii--xx
Mandii--xx is offline
Probeer eens 'Hoi' te zeggen als ze langsloopt!
Als je dat een paar keer hebt gedaan, ga je gewoon een keer een praatje met haar maken!
Oud 05-04-2011, 16:35
-Richard-
-Richard- is offline
Citaat:
Verliefd en knap vinden lijkt heel erg op elkaar. Als je verliefd op iemand bent is dat vaak innerlijk en uiterlijk. Knap alleen uiterlijk. Je kent haar eigelijk niet goed genoeg om verliefd op haar te zijn.
Maar dat weerhoud niet dat je niet naar haar mag kijken. Doen veel jongens

Succes!
Offtopic:
Verlieft heid is alleen uiterlijk én innerlijk ?
Ik was in de eerste klas opslag (echt vanaf die dag) verlieft op iemand uit mijn klas.
Kon aan niets anders denken dan haar. En dat zonder haar te kennen, ben ik dan ineens niet verlieft ? Ik zie dat wel als verlieftheid, ik snap ook wel hoe jij het bedoelt. Maar wat is deze defenitie dan ?
Oud 06-04-2011, 16:35
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Offtopic:
Verlieft heid is alleen uiterlijk én innerlijk ?
Ik was in de eerste klas opslag (echt vanaf die dag) verlieft op iemand uit mijn klas.
Kon aan niets anders denken dan haar. En dat zonder haar te kennen, ben ik dan ineens niet verlieft ? Ik zie dat wel als verlieftheid, ik snap ook wel hoe jij het bedoelt. Maar wat is deze defenitie dan ?
Offtopic: Wellicht is het maar een deel van de verliefdheid, of heb je genoeg van haar gezien om verliefd te zijn. Nog steeds is het niet hetzelfde als ook echt iemand te kennen en daarbij verliefd te zijn, moet je 'ns vergelijken.
Hoevaak moet je over verliefd lezen voor je ziet dat het met een d is? Leest zo vervelend.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 17:16
Thinus
Thinus is offline
Je loopt je pik achterna, maar je zult wel een keer een praatje met haar moeten maken als je haar wilt leren kennen ja. Zie je haar nooit in het weekend op een verjaardag of in de kroeg/discotheek?

Anders een keer meegaan met je vriend als hij eens ergens uitgaat of gaat chillen met haar en/of een paar anderen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 17:19
stefano12
stefano12 is offline
Bedankt voor de tips iedereen. Ik heb ze denk ik niet meer nodig. Ik had het verliefd-willen-worden-virus, dat denk ik veel mensen hebben. Toen ik helder nadacht en bedacht van: Waarom vind ik haar zo leuk? wist ik zeer weinig te verzinnen. Tip: blijf altijd je gezonde verstand gebruiken!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 19:11
Verwijderd
Toppie Stefano!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 07:34
gwn-ikke
gwn-ikke is offline
toen ik verliefd werd om mn huidige vriendje kende ik hem ook helemaal nietXD alleen van gezicht en naam toen heb ik hem toegevoegd op msn, werden we supergoede vrienden en nu dus meer
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 18:42
stefano12
stefano12 is offline
Nou Strobe, ik dacht dat ik de knop had omgezet, maar dat bleek moeilijker dan verwacht. Ik blijf maar aan een en dezelfde persoon denken. Ik weet niet waarom, ik weet niet hoe het komt. Ik word er hé-le-maal gek van. Het vreet echt aan me. Maar ik denk dat ik dit probleem vooral zelf moet oplossen. Ik moet meer in contact komen met haar. Maar eer dat ik dat voor elkaar heb....
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 22:06
wildsnake
wildsnake is offline
Vaak is het gewoon "Dat je verkering zou willen krijgen" en dan iemand heel knap vind en denkt dat je verliefd op diegene bent
Oud 16-04-2011, 12:15
stefano12
stefano12 is offline
dat is absoluut waar
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 16:46
Noctiluca
Noctiluca is offline
Ik was in de derde klas middelbare school verliefd op een jongen die twee klassen hoger zat. Ik had eigenlijk nog nooit echt met hem gepraat, maar had wel het lef om te 'knikken' naar hem als ik hem zag, als blijk van herkenning. Het knikken werd 'hai!' zeggen, en op een gegeven moment zijn we aan de praat geraakt en hebben we na schooltijd nog drie uur op het stoepje voor de school zitten kletsen. Msnadressen uitgewisseld vervolgens en daar elkaar nog veel beter leren kennen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten