Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2009, 21:07
Verwijderd
Vertel hier over de vaste volgorde van handelingen die je doet nadat je wakker bent geworden of voordat je weer gaat slapen. En heb je ook dat soort dingen voordat je de deur uitgaat om te werken of te gaan stappen?

m.a.w. een lekker autistentopic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2009, 21:13
Verwijderd
Als ik naar school moet of moet werken 's ochtends, dan gaat mijn wekker een uur voordat ik de deur uitmoet. Liever wat eerder opstaan en lekker de tijd hebben, dan langer slapen en me moeten haasten. Ik haat haasten!
Ik zet de wekker uit, loop naar de badkamer, ga plassen, zet de douche aan zodat die alvast warm kan worden en dan ga ik me uitkleden en m'n handdoek pakken. Vaak zet ik dan ook mn laptop al aan, zodat die is opgestart tegen de tijd dat ik aangekleed ben. Dan ga ik douchen in m'n standaard ritme: tandenpoetsen - gezicht schoonmaken - oksels ed scheren - douchegel - spoelen. Als ik droog ben smeer ik mijn gezicht in met dagcreme, epileer ik m'n wenkbrauwen en smeer me helemaal in met bodylotion, zoek ik m'n kleren uit terwijl ik de bodylotion in laat trekken en dan kleed ik me aan. Soms maak ik me op, soms niet.
Vervolgens pak ik mijn tas met alle spullen die ik nodig denk te hebben en dan ga ik lekker zitten, drink een kop thee. Afhankelijk van hoeveel tijd ik over heb (wat dus afhankelijk is van hoe koud het is buiten de douche, hoeveel makeup ik opsmeer en hoe snel ik leuke kleren bij elkaar heb gevonden) maak ik brood en ontbijt ik, maar vaak ben ik te lui om te ontbijten en rook ik een peuk en dan ga ik de deur uit.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 23:19
Uice
Uice is offline
Als ik alleen thuis ben: wakker worden van de telefoonwekker, meestal twee uur voordat ik moet opstaan, zodat ik nog een beetje kan uitslapen. Om het half uur de wekker weer een half uur later zetten. Opstaan, douchen, thee en koffie zetten, ontbijten achter de computer.

Als ik met iemand anders (op dit moment natuurlijk Para) heb geslapen: wakker worden, rondmormelen, ontbijt bij elkaar zoeken en in bed opeten, discussiëren over wie er als eerste gaat douchen.

Voor het slapen zijn er geen rituelen.
Oud 14-02-2009, 13:53
Verwijderd
Ik zet mijn wekker bijna nooit omdat ik er nooit om een bepaalde tijd uit hoef. Op dinsdag en vrijdag moet ik om drie uur op de universiteit zijn, dus voor de zekerheid zet ik de wekker dan om twaalf uur. Ik rol uit bed, loop naar de badkamer en doe mijn lenzen in, omdat ik anders geen flikker zie. Ik zet de waterkoker en een muziekje aan en stap dan onder de douche. Die waterkoker is zo traag dat ie na het douchen net klaar is. Ik pak een kopje thee en, als ik nog peuken heb, een peuk. Daarna ga ik een kwartiertje of wat een beetje versuft rondkijken, en als ik voldoende hersteld ben ga ik mij aankleden. Echt ontbijten doe ik bijna nooit. Op dat moment ben ik klaar om de deur uit te gaan, maar heb ik vaak nog alle tijd van de wereld om het forum lastig te vallen.

In het weekend hangt het af van de kater. Meestal lig ik wel tot een uurtje of twee in mijn bed te rotten. Ik trek mijn campingsmoking en kamerjas aan en ga achter de computer hangen met een kopje thee. Het versuft rondkijken duurt dan weleens een uurtje of wat.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 14:05
Verwijderd
als ik vroege dienst heb snooze ik een half uur. ik zet dan 2 wekkers. de ene gaat om de 9 minuten en de andere om de 5 minuten. Om precies 7.20 uur stap ik dan uit bed, eerst plassen dan de computer aan. Dan drink ik cola en rook ik zoveel mogelijk sigaretten. Dan ga ik mijn haar kammen en tanden poetsen en vertrek ik standaard 5 minuten te laat.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 14:07
Verwijderd
Ik heb niet echt vaste rituelen maar ik heb, schijnbaar, wel een heel eigen manier om alles wat ik doe te doen. Wat nogal irritant is als je ineens met iemand anders moet samenleven en ik onbewust totaal flip van het steeds compromissen moeten sluiten. Zoiets stoms als uien snijden bijvoorbeeld, kan een hoop frustratie opleveren als 't niet op mijn manier gaat. Nu ik hier achter ben vind ik mezelf kinderachtig, maar ik weet niet hoe ik het zo snel kan aanpassen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 18:57
Verwijderd
Ik ben chronisch te laat.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 19:44
AzN
AzN is offline
Als ik wakker word, ga ik (in welk geval dan ook) allereerst naar 't toilet. Ik kan me geen situatie voorstellen waarin ik dat niet zou doen.
Oud 14-02-2009, 19:50
Verwijderd
Ik heb eigenlijk heel weinig vaste gewoonten. Het enige wat vaak een thema is in mijn gedrag is mijn chronische luiheid.

Ik begin mijn dag ook vaak mijn dag met een mok koffie, maar dat is niet zo zeer een gewoonte als wel een verslaving.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 23:31
Laisve
Laisve is offline
Als mijn wekker gaat mòet ik er meteen uit, anders komt het de rest van de dag niet meer goed... dan verslaap ik me gigantisch. Sloffen aan en ontbijten. Dan lekker douchen, om vervolgens haar te fatsoeneren. Dan haasthaast tas inpakken en jas aan (en er dan standaard achterkomen dat het brood voor die middag mist ) Dus snel nog weer even terug naar kamer om brood te smeren. Meestal is dan de tijd aangebroken om naar de uni te gaan alwaar ik onder een begeleidend gezucht van de docent net iets te laat aankom en in de banken ga zitten.

Maar niet zozeer een ritueel als in dat het fout gaat als ik het niet doe... alleen het draait hier altijd op uit
Oud 15-02-2009, 11:39
Miekje*
Miekje* is offline
Doordeweekse dag: Mijn wekker staat op 5.55, maar ik snooze tot 6.20, om wakker te worden. Dan ren ik naar de badkamer om te plassen, en onderweg doe ik al het licht aan. Als ik weer op mijn kamer ben, gooi ik mijn radio of cd-speler aan en ga ik kleren bij elkaar zoeken (douchen doe ik nooit 's ochtends, altijd 's avonds) Meestal smeer ik me eerst in met Zwitsalspul, en dan ga ik aankleden. Dan mijn haar doen en make-up opsmeren en mijn laarzen aandoen en mijn tas inpakken. Dan naar beneden kachelen en tanden poetsen en als ik nog tijd over heb nog even achter de laptop kruipen. Dan verder naar beneden en mijn brood pakken (wat mijn vader 's ochtends al voor me heeft gesmeerd <3). Sjaal + vest + jas aan (met dit weer) en dan standaard om 7.05 de deur uit, eenmaal buiten een peuk opsteken. Soms snij ik nog even een plak ontbijtkoek voor onderweg naar de bus.
Oud 15-02-2009, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Als mijn wekker gaat mòet ik er meteen uit, anders komt het de rest van de dag niet meer goed... dan verslaap ik me gigantisch.
idd!

ik had echt nooit verwacht dat zo veel mensen die snooze-functie gebruikten!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 14:09
Verwijderd
De eerste keer dat mijn wekker gaat zijn mijn ogen enorm droog, dus ik heb dat half uur blijvn liggen echt nodig.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 14:35
Qimm
Qimm is offline
Ook ik snooze me een ongeluk, ik kan niet meteen opstaan.
Oud 15-02-2009, 15:58
Liefst
Liefst is offline
Snoozen is zo ontzettend zonde van je slaaptijd (tenzij je op tijd naar bed bent gegaan en al genoeg uurtjes geslapen hebt).
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 16:20
Fantôme
Fantôme is offline
5.45: Wekker gaat. Wekker staat 12 minuten voor. maar dat weet ik, dus ik blijf liggen. zeg nog een paar keer dat ik er écht niet meer uitkom vandaag en nooit meer wakker word. hoor vriendje dezelfde soort valse beloftes roepen.

5.58: sta dan toch maar op. zoek kleren bij elkaar. mopper dat ik geen twee gelijke sokken heb. loop naar de keuken, leg kleren op dichtgeklapt gasfornhuis en ga douchen. Uiteraard nadat ik nog even heb gemopperd dat het zo koud is.
Onder de douche word ik meestal langzaam aan wakker en doe alle dingen op de automatische piloot. haren wassen, uitspoelen, creme spoeling, bodywash.

6:07 (ofzo): pak de grootste badhandoek die ik heb, wikkel me erin. doe een turby towell op mn hoofd. droog me af. kleren aan. haal turby towell van hoofd af en doe mijn haar.

6:18: pak mn make-up en bodylotion, loop naar slaapkamer en doe een poging mijn slaapgezicht wat op te knappen. Ondertussen staat mn vriend onder de douche en beslaat daar de spiegel, dus vandaar
Verder sieraden in/om.

6:31: maak broodjes, pak tussendoortjes, zoek mn sleutels/maandkaart/portomonnee/agenda. er is altijd wel íets dat kwijt is.

6:38: vraag vertwijfeld aan vriendje of hij ook de bus van over 5 minuten neemt of dat hij toch maar wat later naar werk gaat. hij zegt dat hij heus ook wel gaat halen. ik wacht

6.41: loop trappenhuis naar beneden. kijk naar rechts, zie bus al aankomen, ren naar bushokje. leg strippenkaart neer en weet er buiten adem nog net uit te brengen: "station alstublieft"
Oud 15-02-2009, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Ik ben chronisch te laat.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 20:28
Sherco
Sherco is offline
Ik had vroeger een heel ritme van opstaan-aankleden-ontbijten wat ik in een soort half-slaap kon uitvoeren, maar tegenwoordig doet mijn vriendje (met wie ik sort-of-samenwoonish) de helft. Dus het is; wekker uitzetten, lenzen indoen, douchen, aankleden, ontbijt + thee (door vriendje klaargemaakt), katten voeren, brood voor de lunch maken, wegwezen. Vreemd genoeg doen we er met z'n tweeen wel langer over dan ik alleen
Oud 15-02-2009, 20:53
Verwijderd
Ik laat de wekker altijd eerst 25 minuten snoozen, dan ga ik plassen en dan zet ik het koffiezetapparaat en de tv aan. Dan ga ik óf aankleden, óf douchen, afhankelijk van hoeveel tijd ik heb en hoe vroeg het is, als het heel vroeg is ga ik nooit douchen, want dan word ik slaperig. Met kleren aan smeer ik twee crackers met appelstroop en pak ik een mok koffie en dan ga ik tv kijken tot ik weg moet.
's Avonds trek ik eerst mijn pyjama aan en dan ga ik tanden poetsen. Daarna in bed nog even tv kijken, lezen of nintendo DS-en en dan slapen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 01:37
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
avondritueel:

kaarsen aan, lichten uit, computer uit. pyama aan. Vanaf dan een keuzeprogramma. Bijvoorbeeld naar de maan kijken. Avondlucht opsnuiven vanuit mijn raam. Filosofische shit schrijven. op mijn bank zitten en voor me uit staren. bellen blazen. Bidden. port drinken. Na een tijdje doe ik langzamerhand alle kaarsen uit en stap ik in mijn bed. Ik zet mijn wekker, geniet van de knusheid van mijn deken en val in slaap.

filmkijk ritueel:

de plek waar ik ongeveer tegen aan moet kijken opruimen. DVD in computer doen en subtitles uitkiezen enzo en zorgen dat ie gereed is. Een paar kaarsen zo neerzetten dat ze niet het scherm slechter doen uitkomen maar wel genoeg licht geven om in een gezellig verlichte kamer te zitten in plaats van in het donker. Zorgen voor eten of snacks. De geluidsboksjes goed neerzetten. Mezelf installeren met het eten binnen handbereik en als alles perfect is, op play drukken.

Laatst gewijzigd op 16-02-2009 om 01:59.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 11:08
Verwijderd
Ik word nooit wakker van de wekker, ben meestal 10 minuten eerder al op.
Dan zet ik de pc aan, stommel naar beneden, tap een kop senseo. en daarmee ga ik naar de pc. Dan rook ik minstens 2 peuken. Als de koffie en de peuken op zijn, ga ik douchen.
Dan nog een kop senseo met een peuk, en dan stap ik in de auto.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 18:47
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Ik leg mijn spulletjes (Sleutels, bril, etc) tegenwoordig allemaal netjes neer op een tafeltje voor het slapen gaan..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 19:05
Verwijderd
Mooie up.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 21:39
Tink*
Tink* is offline
Ik laat hem open omdat het wel een goed topic is. Maar hij had beter een nieuwe kunnen openen. Ik heb er wel een aantekening van gemaakt.
Oud 02-04-2011, 23:17
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Waarom een nieuwe maken

aantekening?

wtf Tink*, gewoonweg wtf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2011, 01:41
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 16:53
Missy
Missy is offline
Wat een deceptie. Ik dacht dat Sterrenmeisje terug was.

Ot:ik check altijd voordat ik wegga of ik mijn portemonnee, sleutels en telefoon bij me hebt. Ook check ik regelmatig of ze ik bij me heb.
Oud 03-04-2011, 18:35
Geel
Geel is offline
Citaat:
ik check altijd voordat ik wegga of ik mijn portemonnee, sleutels en telefoon bij me hebt. Ook check ik regelmatig of ze ik bij me heb.
Dit, helemaal, maar ik voel ook altijd of ik mijn horloge om heb.
Oud 03-04-2011, 19:38
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb geen ritueeltjes, geloof ik. Ik check wel altijd of ik alles bij me heb ja.

Ik heb wel een doucherituleel
Oud 03-04-2011, 19:40
Verwijderd
Volgens mij heb ik ook geen ritueeltjes. Ja, tanden poetsen en zo, maar dat is gewoon... verzorging. Niet echt een ritueel.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 08:54
Verwijderd
Als ik wakker ben geworden, ren ik uit bed en zet de wekker uit. (het is dan 6:15) Dan ga ik plassen en daarna was ik mijn handen en gezicht. Daarna loop ik terug naar mijn kamer en doe mijn haren tijdelijk in een staart (lelijk-maar-zit-gewoon-fijn) en ik kleed me aan. Als ik me aangekleed heb, loop ik naar beneden en maak het ontbijt klaar voor mijn vader en mij, want 's ochtends eet ik altijd samen met mijn vader. (beregezellig maar niet heus want we wisselen geen woord uit. Niet dat we ruzie hebben ofzo, maar we zijn allebei 's ochtends gewoon stil en langzaam.) We doen een kwartier over het ontbijt en dan is het ongeveer zeven uur. Ik ga weer naar boven, poets mijn tanden, was me nog een keer en ik doe mascara op. Ik kam mijn haren en doe er wat haarlak in en laat het los over mijn schouders hangen. Dan is het ongeveer 7:15 en dan ga ik naar de bus.

'savonds ga ik mij eerst douchen voodat ik ga slapen. Over douchen doe ik ongeveer een kwartier. Ik droog me altijd in de douchecabine af want dat is lekker warm. Ik smeer me in met bodylotion, verwijder mijn mascara en föhn mijn haren. Dan trek ik mijn pyama aan en ga nog ff beneden wat drinken. Daarna poets ik mijn tanden en spring mijn bed in. Dan pak ik mijn mobiel en ga daar eerst nog tien minuten mee spelen. En dan val ik in slaap.

Ik heb een gruwelijke hekel aan haasten, ik ben altijd ontzettend sloom 'smorgens en 'savonds.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 17:11
Simone18
Simone18 is offline
Als ik ga slapen luister ik eerst nog een tijdje radio1, als ik merk dat ik bijna in slaap val doe ik de radio uit. Doe dit eigenlijk al jaren. Soms staat de radio nog aan als ik wakker word heerlijke inslaap val radio (veel geouwehoer)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 17:29
Nyojar
Nyojar is offline
Als ik ga slapen kijk ik altijd even onder mijn bed of daar geen man met een mes ligt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 19:35
Sorry.x
Sorry.x is offline
Niet echt ritueeltjes. Alleen altijd muziek luisteren en gedachtes op papier zetten als ik ga slapen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Als ik wakker ben geworden, ren ik uit bed en zet de wekker uit. (het is dan 6:15) Dan ga ik plassen en daarna was ik mijn handen en gezicht. Daarna loop ik terug naar mijn kamer en doe mijn haren tijdelijk in een staart (lelijk-maar-zit-gewoon-fijn) en ik kleed me aan. Als ik me aangekleed heb, loop ik naar beneden en maak het ontbijt klaar voor mijn vader en mij, want 's ochtends eet ik altijd samen met mijn vader. (beregezellig maar niet heus want we wisselen geen woord uit. Niet dat we ruzie hebben ofzo, maar we zijn allebei 's ochtends gewoon stil en langzaam.) We doen een kwartier over het ontbijt en dan is het ongeveer zeven uur. Ik ga weer naar boven, poets mijn tanden, was me nog een keer en ik doe mascara op. Ik kam mijn haren en doe er wat haarlak in en laat het los over mijn schouders hangen. Dan is het ongeveer 7:15 en dan ga ik naar de bus.

'savonds ga ik mij eerst douchen voodat ik ga slapen. Over douchen doe ik ongeveer een kwartier. Ik droog me altijd in de douchecabine af want dat is lekker warm. Ik smeer me in met bodylotion, verwijder mijn mascara en föhn mijn haren. Dan trek ik mijn pyama aan en ga nog ff beneden wat drinken. Daarna poets ik mijn tanden en spring mijn bed in. Dan pak ik mijn mobiel en ga daar eerst nog tien minuten mee spelen. En dan val ik in slaap.

Ik heb een gruwelijke hekel aan haasten, ik ben altijd ontzettend sloom 'smorgens en 'savonds.
Ah je zou mij kunnen zijn! Ik doe precies hetzelfde, alleen sta ik soms om 6 uur op en soms om 6:15!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 13:53
Verwijderd
voordat ik ga slapen nog gg douchen dan tv kijken en speel ik nog even met mijn mobiel

als ik opsta ( 7uur) kleed k me eerst aan, loop naar de kat aai dat beest, dan naar de wc, eten, tandenpoetsen enzo, fiets klaar zetten, nog ff nixen en nar sgool
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 13:55
Verwijderd
Oh ja, ik heb wel een ritueel. Ik dek alle schermpjes in mijn kamer af en leg mijn mobiel met het scherm naar beneden. /bijgeloof
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 13:56
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten