Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2011, 12:11
Horsewhisperer
Horsewhisperer is offline
Hoi, ik smeerde mijn vagina laatste tijd af entoe in met babyzalf, omdat ik dacht dat dat wat fijner was voor mn vriendje. Maar nu begon het heel erg te jeuken, en als ik het schoonmaak met water zie ik lichtgele tot witte zachte stukjes. Komt dit door de babyzalf, of kan ik een soa hebben ?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 12:21
Em.
Em. is offline
Als je veilige seks hebt met je vriendje en/of hij nog nooit (onveilig) met een ander heeft gevreeën zal het geen SOA zijn. Een schimmelinfectie kan wel - om de één of andere reden denken mensen/meisjes wel aan SOA's maar niet aan schimmels en dergelijk, die ook vaak voorkomen en logischer zijn als je geen onveilige seks hebt gehad. Misschien heeft de babyzalf de Phgraad wel verstoord oid? Of ligt het niet aan de babyzalf (hoewel het mij nooit verstandig lijkt om dingen-die-er-niet-voor-gemaakt-zijn op zulke gevoelige gebieden te smeren) maar aan iets anders.Je kunt het beste even naar de huisarts gaan, je zult de enige niet zijn en dan kan hij/zij je meteen iets voorschrijven als dat nodig is.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 12:21
JustADreamer
JustADreamer is offline
Je vagina houdt zichzelf gezond, nóóit maar dan ook nóóit producten gebruiken daar die niet speciaal voor de vagina zijn bedoeld, geen zeep, geen zalf, niets... Je hebt waarschijnlijk een schimmelinfectie, dit kan, als je je vagina met rust laat en alleen met lauwwater iedere dag schoonhoudt, vanzelf overgaan, maar je kunt ook naar de huisarts, en dan gaat het sneller weg.
Oud 10-04-2011, 17:22
arPos
arPos is offline
De vagina is licht zuur.
Zeep/babyzalf/poeders zijn meestal of ph huid neutraal (7) of licht basisch.

om dezelfde reden kan het jeukerig/pijnlijk zijn na seks (de penis is basischer dan de vagina)
De plekjes zijn waarschijnlijk beginnende ontstekingen maar als je je er erg zorgen over maakt dan kan je langs de GGD
Oud 10-04-2011, 17:33
Verwijderd
Heel erge jeuk klinkt sowieso meer als een schimmelinfectie dan als een soa; een schimmelinfectie jeukt als een gek (iedereen die wel eens zwemmerseczeem gehad heeft kan dat beademen) terwijl een bacteriele soa zoals chlamydia of gonorroe eerder een branderig gevoel geeft.
Maar een schimmelinfectie is eenvoudig te behandelen met een vaginaal tablet, die de huisarts je voor kan schrijven, de meeste huisartsen doen dat zonder vaginaal onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 19:06
Horsewhisperer
Horsewhisperer is offline
Bedankt iedereen, het is inmiddels gelukkig weg, niet meer insmeren dus metbabyzalf (;
Met citaat reageren
Oud 17-04-2011, 15:30
arPos
arPos is offline
Er zijn voldoende glijmiddelen op de markt

Regels voor berichten