Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2011, 23:32
Verwijderd
hoi iedereen,

dit jaar ben ik begonnen met mijn studie, en er zit in hetzelfde jaar een meisje dat ik wel leuk vind. Ik ben alleen echt nogal een kneus op liefdesgebied. Ik kan heel goed bevriend zijn met meiden, maar op versiergebied wil het allemaal niet zo best.

We zijn nu een paar maanden lang in dezelfde lessen ingedeeld, en ik zie haar vrij veel. Ik praat vaak met haar in pauzes en op msn en dat is heel gezellig. Maar ik weet niet zo goed hoe het nu verder moet. We hebben wel veel lol en we kunnen ook goed met elkaar praten, maar we praten niet echt flirterig met elkaar. Verder verteld ze ook wel eens dingen over zichzelf die genant zijn, zodat we daar samen om kunnen lachen. Zoals domme acties en opmerkingen van haar enzo. Maar volgens mij is dat toch een teken dat ze alleen vrienden wil zijn, want als meiden meer willen, dan zijn ze toch bang dat je op ze afknapt als ze dat soort dingen vertellen? Eigenlijk ben ik dus een beetje bang dat we op een vriendschap afgaan, en hoewel ik dat leuk vind, zou ik eigenlijk meer met haar willen.

Iemand misschien nog tips over hoe ik dat aan kan pakken?

in elk geval alvast bedankt

groetjes,

leidenaartjuh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2011, 01:19
Verwijderd
Ehm ja, je hebt genoeg small talk al. Met jouw karakter en hoe het nu loopt kun je toch het beste nonchalant proberen te regelen dat jullie 1 op 1 wat gaan doen. Samen naar een concert, film, iets wat jullie beide leuk vinden en wat heel natuurlijk lijkt. En dat ze je veel vertelt, zegt niet dat ze je als best friend ziet, misschien voelt ze zich wel ultiem op haar gemak bij jou en hoopt ze dat jij haar vooral niet ziet als je kleine zusje ofzo. Misschien ku nje de volgende keer dat ze iets genants vertelt, er iets van maken als: eigenlijk is dat best schattig want blabla. Dan kun je kijken hoe ze daarop reageert. Dan noem je het aandoenlijk of je draait het om en je ziet vanzelf wat ze daarvan vindt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 01:22
Verwijderd
Oh ja! En wat ook het geval kan zijn, is dat zij een flapuit is, genante dingen vertelt en een halve seconde later denkt: argh waarom zeg ik dat nou, hij moet me echt afschuwelijk vinden. Zoiets kan dus ook aan de hand zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 09:25
Volk
Volk is offline
Misschien gelooft ze net als ik niet in genante dingen en houdt ze we van kletsen. Vraag gewoon of ze een keer met je naar de bios wil of zo. Wat Lusi ook al zei.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 20:57
Verwijderd
ja, misschien is het inderdaad een goed idee om haar gewoon eens mee uit te vragen. Denken jullie dat ik dan gelijk moet laten blijken dat ik een echte date wil, in plaats van een vriendschappelijk uitje? Als ik zeg dat ik een date wil krijg ik natuurlijk wel gelijk duidelijkheid, maar ik ben bang dat als ze dan nee zegt, ik haar ook gelijk als maatje kwijt ben, en ik wil zowiezo met haar op blijven trekken. Zou het een goed idee zijn om eerst gewoon iets met haar te doen zonder de noemer "date", en dan te kijken waar het op uitloopt? Wat denken jullie?

in elk geval alvast bedankt voor de tips tot nu toe!

groetjes,

Leidenaartjuh
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 21:09
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
ja, misschien is het inderdaad een goed idee om haar gewoon eens mee uit te vragen. Denken jullie dat ik dan gelijk moet laten blijken dat ik een echte date wil, in plaats van een vriendschappelijk uitje? Als ik zeg dat ik een date wil krijg ik natuurlijk wel gelijk duidelijkheid, maar ik ben bang dat als ze dan nee zegt, ik haar ook gelijk als maatje kwijt ben, en ik wil zowiezo met haar op blijven trekken. Zou het een goed idee zijn om eerst gewoon iets met haar te doen zonder de noemer "date", en dan te kijken waar het op uitloopt? Wat denken jullie?

in elk geval alvast bedankt voor de tips tot nu toe!

groetjes,

Leidenaartjuh
Ja, eventueel in combinatie met je studie? Projecten of opdrachten ofzo?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 00:26
Verwijderd
Ik denk dat ik haar gewoon vraag om eens bij me te komen eten ofzo (ik woon op kamers). En als dat gezellig is gewoon nog een keer afspreken. Dan noem ik het geen date, zodat alle deuren openblijven. Is dat een goed idee denken jullie? En iemand misschien nog tips?

bedankt!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 21:46
Verwijderd
hoihoi,

Inmiddels weet ik zeker dat ik een puur vriendschappelijke band heb met die studiegenote. Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic. bedankt voor de adviezen.

leidenaartjuh
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten