Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2005, 19:18
dwight88
dwight88 is offline
goeie avond,

hier had ik net met een goede vriend een heel gesprek over, en ik was benieuwd naar jullie mening.

Ikzelf ben een jongen van 19 jaar (hij ook), en we zijn vrij normaal. ("gewoon"). geen hobbits, ook geen brad pitt. gewoon normaal.
We hadden het over een relatie hebben als je een jongen bent, vantussen de zegge 17 en 20.
In mijn omgeving zijn er veel meiden van mijn leeftijd met een relatie, het gros daarvan met heren van >19 / >20, echt een paar jaar ouder.

Wat opviel, is dat wanneer ik in de kroeg / discotheek sta, en "wat" wil, dit vrij weinig problemen oplevert, om het netjes te houden. Wanneer het echter op relaties aankomt, lijkt het wel alsof de meeste meiden geen interesse hebben in een jongen van mijn leeftijd. Niet dat ik iets tekort kom, integendeel, heb grote vriendengroep etc.

Wat wij ons tijdens ons gesprek afvroegen, is globaal waardoor het komt dat meiden van 16 en jongen wel leeftijdgenoten "hebben", en dat meiden van 17 spontaan interesse hebben in 20+. Natuurlijk geld dit niet voor iedereen, maar in onze omgeving steekt het voor het grootste deel wel op die manier in elkaar.

Natuurlijk, er zijn veel jongens van 18/19 die zich gedragen als kinderen van 12 maar... ook hier natuurlijk weer: dit geldt lang niet voor elke jongen, terwijl dit vaak wel over 1 kam geschoren lijkt te worden.

Mede namens een goede vriend van mij, hoe kijken jullie hiertegen aan???
ben benieuwd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2005, 19:23
Mysterons
Mysterons is offline
Meisjes vallen op oudere jongens in de puberteit omdat meisjes eerder in de puberteit komen dus jongens van hun leeftijd gedragen zich vaak jonger. Wat jij zegt, meisjes van 16 jaar en jonger willen wel met jongens van hun eigen leeftijd, misschien is dat omdat ze weten dat oudere jongens op seksueel gebied al meer van ze verlangen (?)
Oud 16-05-2005, 19:24
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
oew, nooit over nagedacht dat jullie daar best last van kunnen hebben en het is nogwel zo logisch
Oud 16-05-2005, 19:25
suikerprinses
suikerprinses is offline
In mijn omgeving is het eigenlijk precies hetzelfde. Er zijn een aantal jongens van mijn leeftijd, waar ik best een avondje mee wil tongen maar geen vaste relatie mee wil. Het komt op mij over dat deze jongens nog helemaal niet aan een relatie toe zijn. (Niet dat ik dat nu wel ben, maar daar ging het niet over) En misschien zie ik het wel verkeerd, maar de meeste jongens (van mijn leeftijd, die ik ken) willen liever in de kroeg hangen met hun vrienden dan met een vriendinnetje.
En mijn vriendinnen hebben een relatie met jongens die toch ouder zijn. Maar volwassener? Nee, ik denk het niet.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 19:45
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
suikerprinses schreef op 16-05-2005 @ 20:25 :
En misschien zie ik het wel verkeerd, maar de meeste jongens (van mijn leeftijd, die ik ken) willen liever in de kroeg hangen met hun vrienden dan met een vriendinnetje.
Dan zie je dat of verkeerd of heb je de verkeerde vrienden...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 19:54
dwight88
dwight88 is offline
ik wil niet bagetaliseren (schrijf je dat zo ?), dat voorop.

"dat" imago hebben denk ik veel jongens van een jaar of 18. Natuurlijk, ik ben ook niet vies van een biertje met wat vrienden in de kroeg. Ik neem echter aan, dat jongens van 21 ook vrienden hebben die in de kroeg zitten.
Van mezelf weet ik, door o.a. mijn verleden dat ik een relatie "aan zou kunnen".

het is mij bekend dat meiden eerder in de pubertijd komen, en daardoor eerder bepaalde interesses hebben dan dat jongens die hebben. Is ook logisch.

Zeg ik iets heel stoms, wanneer ik dan toch zeg, dat het lang niet altijd zo is dat jongens van 20 meer ervaring / bagage hebben, dan die van 18? (ik heb vaak het idee dat veel mensen zo redeneren)

nogmaals: dit is geen verdediging / aanval ofzo, ik mag niet klagen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 19:59
Eendje-addict
Eendje-addict is offline
En ik vraag me dan weer af , waarom al die jongens van mijn eigen leeftijd achter al die meiden van 13/14 aangaan. Zien ze dan niet dat er ook hele leuke meiden zijn van hun eigen leeftijd?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 20:10
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Eendje-addict schreef op 16-05-2005 @ 20:59 :
En ik vraag me dan weer af , waarom al die jongens van mijn eigen leeftijd achter al die meiden van 13/14 aangaan. Zien ze dan niet dat er ook hele leuke meiden zijn van hun eigen leeftijd?
omdat ze misschien denken dat ze toch geen kans meer maken bij hun eigen leeftijdsgenoten? zoiets zou 't iig kunnen zijn..
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 20:19
Verwijderd
volgens mij ook gewoon omdat veel meisjes denken dat je een ouder vriendje hoort te hebben...
een studiegenote van me (net 20) vond een jongen erg leuk, helemaal haar best doen zodat hij haar leuk zou vinden, zo veel mogelijk contact etc, tot ze erachter kwam dat hij een maand of vier jonger was dan zij, toen moest ze 'm niet meer...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 20:22
Toet0r
Toet0r is offline
ik val toch al wel een paar jaar op jongens ouder dan ikzelf hoor, maar goed

En het is idd zo (in veel gevallen dan) dat meisjes vroeger volwassen worden dan jongens, dus dat ze daarom jongens zoeken die wat meer op hun 'niveau' zitten.
Ik zou er zelf persoon lijk niet aan moeten denken om nu iets met een jongen van 16 te hebben, maar er zijn ook genoeg jongens van 17/18 die zich nog heel kinderlijk gedragen en daar zou ik dan ook niks mee willen beginnen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 20:27
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat hééél veel gedragingen van de mens doodgewoon van de oertijd afstammen.
Ook hier weer;
een vrouw zoekt in een man bescherming, iemand dat voor haar (en kinderen, als we he tover de oertijd hebben) zorgt, hun beschermt.
Een oudere jongen straalt gewoon meer bescherming uit dan een knaap met de baard in de keel...

Kort en simpel
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 20:32
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-05-2005 @ 21:19 :
volgens mij ook gewoon omdat veel meisjes denken dat je een ouder vriendje hoort te hebben...
een studiegenote van me (net 20) vond een jongen erg leuk, helemaal haar best doen zodat hij haar leuk zou vinden, zo veel mogelijk contact etc, tot ze erachter kwam dat hij een maand of vier jonger was dan zij, toen moest ze 'm niet meer...
DAT vind ik erg stom. maargoed... dat vind ik

@fruitvliegje: redenering waarin ik me eigenlijk wel heel goed kan vinden! klinkt eigenlijk wel logisch.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 20:43
Multilot
Multilot is offline
Ik val vaker op oudere jongens, dan op jongens die van de zelfde leeftijd of jonger zijn..
Toch heb ik wel een relatie gehad (de langste) met een jongen die even oud is als ik. Als ik maar goed kan opschieten met een jongen en als hij me maar begrijpt... Dat laatste is nogal eens een probleem
Oud 16-05-2005, 20:45
fractuur
fractuur is offline
Ik hoef niet per se een jongen van 20+, maar als het even kan wle een jongen die even 'volwassen' is als ik. Die kan 2 maanden jonger, 3 maanden ouder, of 3 jaar ouder zijn, maar daar draait het gewoon om. En voor een avondje gaan meiden waarschijnlijk wat sneller op het uiterlijk af, maar voor een relatie meer op het karakter. (Bij mij is het ongeveer gelijk, denk ik..) Zoiets?
Oud 16-05-2005, 21:00
Verwijderd
Dat is een makkelijke vraag. Het is complete nonsens. Meiden van 16 hebben gemiddeld vriendjes die een paar jaar ouder zijn en meiden van 17 ook.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 21:19
mara18
mara18 is offline
Vallen meiden van 16 op leeftijdsgenoten dan?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 21:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
mara18 schreef op 16-05-2005 @ 22:19 :
Vallen meiden van 16 op leeftijdsgenoten dan?
Ze bestaan. Ik ken ze.

Zij zien in dat heus niet al hun leeftijdsgenoten zo kinderlijk zijn als vaak aangenomen wordt. Ook hebben zij geen last van een gevoel dat ze volwassener zouden zijn dan jongens ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-05-2005 @ 22:21 :
Ze bestaan. Ik ken ze.

Zij zien in dat heus niet al hun leeftijdsgenoten zo kinderlijk zijn als vaak aangenomen wordt. Ook hebben zij geen last van een gevoel dat ze volwassener zouden zijn dan jongens ofzo.
Vrouwen vallen vaak op oudere mannen, omdat vrouwen (vaak onbewust) vallen op mannen met een hoge sociale status. Oudere mannen hebben gemiddeld een hogere sociale status.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 22:18
JJ13
JJ13 is offline
ja, meestal is dat ook zo, een jonger meisje heeft een oudere vriend, maar toevallig ben ik (meisje) 20 en is mijn vriend 16 en we hebben het ontzettend goed samen
Oud 16-05-2005, 23:31
MB
MB is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 16-05-2005 @ 23:18 :
ja, meestal is dat ook zo, een jonger meisje heeft een oudere vriend, maar toevallig ben ik (meisje) 20 en is mijn vriend 16 en we hebben het ontzettend goed samen
En toch is dat op een of andere manier apart om te lezen...
Oud 17-05-2005, 00:21
Trinity
Trinity is offline
Ik zou me in eerste instantie niet af laten schrikken door leeftijd, maar moet wel eerlijk toegeven dat ene jongen wel een erg goede indruk moet achterlaten, wil ik iets met hem beginnen als hij jonger is dan ik. Ik zou persoonlijk niet 'op zoek gaan' naar een jongere jongen, maar als ik iemand leuk vind, die jonger blijkt, lijkt me dat geen probleem
Oud 17-05-2005, 01:04
MTpower
MTpower is offline
Ik lees hier dat veel vinden dat meiden zich sneller "volwassen" gedragen... weet niet goed wat jullie bedoelen met volwassen...
Als ik hier rondkijk zie je vaak meisjes van een jaar of 16, met van die afschuwelijke laarsjes, de hele make-up afdeling van de DA op hun gezicht en een breezer aan de lippen....
Dat is in mijn ogen niet volwassen...
Als ik aan volwassen zijn denk denk ik met name aan verantwoording nemen.
Het is zo dat jongens andere interesses hebben dan meiden...
Jongens prefereren bijvoorbeeld auto's boven make-up en gaan liever iets ondernemen dan maar een beetje zitten praten.
Maargoed...
Volgens mij willen die meiden van een jaar of 16/17 juist ouder lijken dan dat ze daadwerkelijk zijn en gaan daarom met oudere jongens.
Dat is wat ik er van denk iig
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 05:27
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 17-05-2005 @ 02:04 :
Ik lees hier dat veel vinden dat meiden zich sneller "volwassen" gedragen... weet niet goed wat jullie bedoelen met volwassen...
Als ik hier rondkijk zie je vaak meisjes van een jaar of 16, met van die afschuwelijke laarsjes, de hele make-up afdeling van de DA op hun gezicht en een breezer aan de lippen....
Jongens prefereren bijvoorbeeld auto's boven make-up en gaan liever iets ondernemen dan maar een beetje zitten praten.
Maargoed...
Volgens mij willen die meiden van een jaar of 16/17 juist ouder lijken dan dat ze daadwerkelijk zijn en gaan daarom met oudere jongens.
hulde, exact my thoughts
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 08:20
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
MTpower schreef op 17-05-2005 @ 02:04 :
Maargoed...
Ben ik met je eens. Op mijn school is een meisje van 16. Die draagt een hele lading make-up op haar gezicht en draagt ook als iemand van 25 ofzo. Oftewel ze draagt oud.

Dan voelen ze zich bij de leeftijd. En van mij horen ze: ben je nou echt 16? Je ziet er jong uit....
*** ik ben ook jong
Oud 17-05-2005, 09:50
Baka²
Baka² is offline
het komt telkens vaker voor ja... zo denk ik bijvoorbeeld aan een exvriendin van me die toen ineens op m'n broer verliefd werd, een vriendin van me die nu al 1,5-2 jaar een relatie heeft met een gast van 36, een vriendin van m'n vriendin die nu ook ineens 3 maanden wat heeft (en praktisch samenwoont) met een jongen van 10 jaar ouder (27 dus), een andere vriendin van me die eerst (toen was ze 15) alleen maar viel op mannen van rond de 30...

Op zich heb ik er geen problemen mee (m'n vriendin is bijvoorbeeld 1 jaar en 4 maanden jonger), maar er zijn ook grenzen, ik vind dat je bij 5 jaar ouder/jonger ook wel moet stoppen. Ik vind het ook vreemd als een gast van 30 een relatie aan zou durven met een meisje van 15...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2005, 10:27
zeep007
zeep007 is offline
het valt mij wel op dat de meiden van 15/16 een kerel hebben van 18/19 jaar en dat meiden van 18/19 /20 jaar het weer met 21+ doet zeg maar. Misschien ook wel omdat die 16 jarigen ouder geworden zijn, smaen met die jongen van toen 19.

Anywho, ik denk dat je als 19 jrige maar een meisje van 16 moet zoeken. Ik hoor de jongens van 19 namelijk altijd zeggen: "maar ze is al heel volwassen voor haar leeftijd hoor!" Dus je weet het.

Verder heb ik geen serieus antwoord, men wil gewoon ouder lijken dan dat ze zijn in de puberteit. En vergeet niet dat de meiden van 19 alleen maar mannelijke leeftijdgenoten ziet met meisjes van 16, misschien ook een afknapper.

Anywho, nu genoeg gegeneraliseerd.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Baka² schreef op 17-05-2005 @ 10:50 :
Ik vind het ook vreemd als een gast van 30 een relatie aan zou durven met een meisje van 15...
dat mag dan ook niet, zelfs niet met toestemming en al die zooi.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 10:40
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 17-05-2005 @ 11:27 :
het valt mij wel op dat de meiden van 15/16 een kerel hebben van 18/19 jaar en dat meiden van 18/19 /20 jaar het weer met 21+ doet zeg maar. Misschien ook wel omdat die 16 jarigen ouder geworden zijn, smaen met die jongen van toen 19.

Anywho, ik denk dat je als 19 jrige maar een meisje van 16 moet zoeken. Ik hoor de jongens van 19 namelijk altijd zeggen: "maar ze is al heel volwassen voor haar leeftijd hoor!" Dus je weet het.

Verder heb ik geen serieus antwoord, men wil gewoon ouder lijken dan dat ze zijn in de puberteit. En vergeet niet dat de meiden van 19 alleen maar mannelijke leeftijdgenoten ziet met meisjes van 16, misschien ook een afknapper.

Anywho, nu genoeg gegeneraliseerd.
Dus ik ben eeuwig gedoemd, omdat ik op oudere meiden val?

Damm
Oud 17-05-2005, 10:41
Verwijderd
Hm... Wat n ingewikkeld verhaal, met te veel logica
Je hebt n btje wel gelijk en n btje niet gelijk..... Meiden komen (zoals al eerder gezegd) eerder in de puberteit, en mss komt het daar door. Zelf ben ik 16, maar veel van mijn vrienden zjin ouder (laten we zeggen, 2/3 jaar), maar lang niet iedere meid gaat met een jongen die ouder is.... Mn zus (19) gaat met een jongen die n jaar jonger is. Ikzelf heb iets met n jongen van 20, maar dat komt omdat er geen andere jongens van mijn eigen leeftijd in aanmerking komen, en omdattie gwoon kei lief is

Dit is gloof k ook weer zoon ingewikkeld verhaal, maar in tegenstelling tot dat van jou, zit hier totaal geen logica in.... Daar moet ik toch s aan werke....
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 12:07
Susanne
Susanne is offline
Ik heb ook een oudere vriend (27), en eigenlijk heb ik altijd al wel oudere vriendjes gehad... waarom? Tsja, ik denk gewoon doordat je daar als meisje nu eenmaal op valt (net zoals je bijv. op donkere haren of krullen kan vallen), of die kom je tegen met uitgaan etc...
Een vriendin (20) van mij heeft altijd oudere vriendjes gehad, en gaat nu met iemand van 17, dat is gewoon een heel verschil

Dus ik denk als je eenmaal ouder hebt gehad dat je het dan wel in die richting blijft zoeken, tenminste dat gaat voor mij wel op
Oud 17-05-2005, 12:52
bracelance
bracelance is offline
Denk dat meisjes van 16 jaar heel graag verkering willen hebben om het te ervaren en daarom minder waarde hechten aan de leeftijd. De iets oudere meisjes zijn al een beetje vrouw aan het worden en willen iets wat meer stabiliteit geeft. Daarom zoeken ze misschien heren die boven de 20 zijn en wat meer rust, controle en serieusiteit (we kijken even naar de jury) uitstralen.

Ik zie bij mezelf ook dat nadat je een relatie hebt gehad en weer klaar bent voor de volgende een wat serieuzere relatie wil hebben. Je wil je relatie niet herhalen maar vooruit gaan en dan ga je automatisch naar oudere personen toe.
Oud 17-05-2005, 12:52
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Susanne schreef op 17-05-2005 @ 13:07 :
Ik heb ook een oudere vriend (27), en eigenlijk heb ik altijd al wel oudere vriendjes gehad... waarom? Tsja, ik denk gewoon doordat je daar als meisje nu eenmaal op valt (net zoals je bijv. op donkere haren of krullen kan vallen), of die kom je tegen met uitgaan etc...
Een vriendin (20) van mij heeft altijd oudere vriendjes gehad, en gaat nu met iemand van 17, dat is gewoon een heel verschil

Dus ik denk als je eenmaal ouder hebt gehad dat je het dan wel in die richting blijft zoeken, tenminste dat gaat voor mij wel op
En wat als je nou een jongen van 17 vindt die heel volwassen over komt?
Denk je er dan 2 x over na omdat hij 'zo jong is' ?
Oud 18-05-2005, 17:52
Landslide
Landslide is offline
Omdat ze geld hebben. Duidelijk
Oud 18-05-2005, 18:00
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 17-05-2005 @ 11:40 :
Dus ik ben eeuwig gedoemd, omdat ik op oudere meiden val?

Damm
nee hoor, over 4 jaar val je op jongere meisjes.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 21:09
analese
analese is offline
ik heb een vriendje van 18 bijna 19
Oud 18-05-2005, 21:20
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Landslide schreef op 18-05-2005 @ 18:52 :
Omdat ze geld hebben. Duidelijk
dan wordt het voorlopig niks tussen ons

dat idee achter dat jongens pas later volwassen zijn enzo, zit misschien wel wat in. al geldt dat, volgens mij en mn omgeving, niet voor mij zo heel erg. ondanks dat ik soms wel die indruk wek
denk dat het beeld dat veel meiden bij jongens van 17-19 hebben, erg algemeen is zegmaar.. wat ik om me heen zie: lijkt erop dat er automatisch van wordt uitgaan dat die "niet aan toe zijn"..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 21:31
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik heb daar geen last van
maar veel mensen waarmee ik om ga zijn gewoon 3 jaar ouder, de jongens dus ook
Oud 19-05-2005, 11:26
Verwijderd
Niks van waar, natuurlijk. In mijn omgeving gaat het eigenlijk altijd gelijk op. Nou ja, er zijn ook genoeg jongens van 19 met vriendinnetjes van 16, maar dan hebben de jongens van 19 alsnog verkering.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 21:05
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 17-05-2005 @ 00:31 :
En toch is dat op een of andere manier apart om te lezen...
ja, weet ik, maar t gaat er toch om hoe je t met elkaar hebt en hij ziet er ouder uit en ik jonger (niemand schat mij 20) en zoals ik al heb gezegd, we hebben het echt geweldig samen en daar gaat t om
Oud 19-05-2005, 21:41
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 18-05-2005 @ 19:00 :
nee hoor, over 4 jaar val je op jongere meisjes.
Denk het niet hoor.

Want dan ben ik 'volwassener' en hun nog zo jong...
Oud 20-05-2005, 11:18
isa100
isa100 is offline
een meisje zoekt gewoon geborgenheid. jongens die wat ouder zijn kunnen dat vaak meer geven.(weet ik uit mijn ervaring)
zijn verstandig, niet meer mama's kindje, enz. een meisje zoekt een zelfstandige verstandige jongen. en dan kan het soms voorkomen dat hij dan wat ouder is...
maar dat is toch geen probleem? als je je goed voelt, dan is er toch niets aan de hand...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 11:42
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Jolt schreef op 19-05-2005 @ 22:41 :
Denk het niet hoor.

Want dan ben ik 'volwassener' en hunzij nog zo jong...

Iig, is het wel waar wat isa100 zegt, maar of dat nou verplicht oudere jongens moeten zijn weet ik zo net nog niet.
Ze kunnen wel 'geborgenheid' etc geven, maar soms verwachten ze (vooral als het verschil groot is en het meisje nog vrij jong) meer van de relatie dan het meisje, dan lijkt mij dat als jongen toch vrij irritant. Ik val dan ook totaal niet op jongere meisjes, aangezien ze vaak (let op het woord vaak!) nog vrij kinderachtig zijn. Ja natuurlijk zegt iedereen dat meisjes eerder 'volwassen' zijn, maar ik ben er meer van overtuigd dat meisjes zich tegen over een groep beter volwassen kunnen gedragen, in een relatie, of zelfs maar een 1 tegen 1 gesprek, merk je toch snel dat ze toch niet zo 'volwassen' zijn als ze zelf willen geloven.
Mijn vriendin is iets meer dan een jaar ouder dan ik, maar we zitten gewoon heel erg op 1 lijn. Daarbij zeg ik niet dat zij jong voor haar leeftijd is, of ik oud voor de mijne!

Dus Jolt, wees niet bang jongen! Er is nog hoop
Oud 20-05-2005, 17:08
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 20-05-2005 @ 12:42 :
Iig, is het wel waar wat isa100 zegt, maar of dat nou verplicht oudere jongens moeten zijn weet ik zo net nog niet.
Ze kunnen wel 'geborgenheid' etc geven, maar soms verwachten ze (vooral als het verschil groot is en het meisje nog vrij jong) meer van de relatie dan het meisje, dan lijkt mij dat als jongen toch vrij irritant. Ik val dan ook totaal niet op jongere meisjes, aangezien ze vaak (let op het woord vaak!) nog vrij kinderachtig zijn. Ja natuurlijk zegt iedereen dat meisjes eerder 'volwassen' zijn, maar ik ben er meer van overtuigd dat meisjes zich tegen over een groep beter volwassen kunnen gedragen, in een relatie, of zelfs maar een 1 tegen 1 gesprek, merk je toch snel dat ze toch niet zo 'volwassen' zijn als ze zelf willen geloven.
Mijn vriendin is iets meer dan een jaar ouder dan ik, maar we zitten gewoon heel erg op 1 lijn. Daarbij zeg ik niet dat zij jong voor haar leeftijd is, of ik oud voor de mijne!

Dus Jolt, wees niet bang jongen! Er is nog hoop
Ik dacht al dat ik raar was
Maar ik heb hier nu nog geen 17e jarige meid gezien, die een beetje volwassen over kwam, allemaal mama meisjes, bang om verder dan Maastricht weg te gaan...

Naja fuck it. Ik zie wel wat het leven mij brengt

Ellende, alleen maar ellende...
Oud 22-05-2005, 17:03
Luminous
Luminous is offline
ik ben bang voor oudere jongens denk ik .. mijn vriend en ik zijn allebei bijna 16,,
Oud 22-05-2005, 17:35
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Er zijn ook vrouwen die het niet erg vinden om een jonger iemand te hebben. Maar dan moet je er wel ouder uitzien en dezelfde golflengte hebbeb. Ik spreek een klein beetje uit ervaring. Maar ik had toen ik 18 was ook een vriendin die 1 dagje ouder was. Maar zij was veel verder dan ik. En heel vaak rond die leeftijd is de reden dat vrouwen een ouder iemand willen.

Nu 2 jaar later ben ik veel volwassener en ga ook liever met oudere vrouwen/mannen om. En ik word nu ook ouder schat, vraag mij echt af ' hoe' , maar dat terzijde.

Je bent ieder geval nooit kansloos!

Laatst gewijzigd op 22-05-2005 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 17:38
filia dei
filia dei is offline
In mijn omgeving is dat helemaal niet zo. Er is een enkel meisje van 18 die wel met iemand van 23 heeft ofzo, maar over het algemeen heeft iedereen die een verkering heeft er eentje die niet meer dan 2 jaar verschilt ofzo.
Oud 22-05-2005, 22:58
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Denk dat ook. Vind ik eigenlijk BS. Net zoals jij, denk ik.

Nu ja, we leven nu eenmaal in deze wereld en we moeten er maar aan wennen zeker?

Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat meisjes zogezegd "volwassener" zijn dan jongens op dezelfde leeftijd, iets dat ze aangepraat wordt. Want als ik vergelijk naar niveau's, dus Latijnse met Latijnse, Technische richtingen met Technische en Beroepsonderwijs met Beroeps, lijken jongens en meisjes mij ongeveer altijd evenver ontwikkeld te zijn qua "volwassenheid".

Tja, die leuke fabeltjes toch hé.
Oud 22-05-2005, 23:09
Vice
Vice is offline
Citaat:
Dat zou best kunnen. Volgens mij wordt je als meisje (en dan vooral rond de 16 jaar) vaker door je vriendinnen raar aangekeken wanneer je een jongere vriend hebt dan wanneer je een oudere vriend hebt.
Oud 23-05-2005, 10:04
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
ik heb altijd oudere vriendjes gehad...heb nu voor het eerst een vriend die jonger is dan ik maar hijs superliev en heel sociaal etc.
mja we begrijpen elkaar gewoon goed en we kunnen heel veel lol maken.
Het ligt er denk ik ook net aan wat voor jongen het is.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 16:13
missjackie
missjackie is offline
hmm bn bijna 19 en val voor jongere boys hoor kan ik een btje onder de duim houden hea
Reageren

Regels voor berichten