Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2011 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2011, 21:31
KillZeMall
KillZeMall is offline
Jaah ;D In hoeveel vakken mag je herkansen? En dat herexamen is er ook als je punten wilt verbeteren, toch? In hoeveel vakken mag je je punten proberen te verbeteren? En wat als je dan een lager punt krijgt? Telt het hoogste dan? D: Moet ook dit herexamen door twee correctors worden gecheckt? En hoe lang duurt het voordat je de uitslag/normering van dit herexamen krijgt?
Advertentie
Oud 20-05-2011, 21:50
Kesa
Kesa is offline
Op eindexamen.nl staat het volgende:

Citaat:
1. De kandidaat heeft voor één vak van het eindexamen waarin hij reeds examen heeft afgelegd (..) het recht om in het tweede tijdvak (..) opnieuw deel te nemen aan het centraal examen of aan het schriftelijk gedeelte van het centraal examen (..)
Citaat:
3. Het hoogste van de cijfers behaald bij de herkansing en bij het eerder afgelegde centraal examen geldt als definitief cijfer voor het centraal examen.
Bij ons op school is de uitslag van het Tweede Tijdvak overigens al de week ná het Tweede Tijdvak. Ik weet dus niet of het herexamen door twee correctors wordt beoordeeld, het zou dan wel vrij snel moeten gaan. Normering voor tweede tijdvak is trouwens vrijwel altijd dezelfde normering als voor het eerste tijdvak, als ik een blik werp op normeringen voor bepaalde vakken van tijdvakken in de afgelopen jaren?
Oud 21-05-2011, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Jaah ;D In hoeveel vakken mag je herkansen? En dat herexamen is er ook als je punten wilt verbeteren, toch? In hoeveel vakken mag je je punten proberen te verbeteren? En wat als je dan een lager punt krijgt? Telt het hoogste dan? D: Moet ook dit herexamen door twee correctors worden gecheckt? En hoe lang duurt het voordat je de uitslag/normering van dit herexamen krijgt?

Je mag dus 1 vak herkansen. En daarmee kun je je punten dus verbeteren.. En omdat je maar 1 vak mag herkansen mag je dus ook maar 1 vak kiezen En als je dan een lager puntenaantal krijgt telt die niet mee want het hoogste puntenaantal telt! Kweet alleen niet of hij dan ook door 2 concrectors wordt gecheckt en hoelang dat gaat duren enzo!
Oud 21-05-2011, 19:11
Em.
Em. is offline
Ik neem aan dat het gewoon door twee correctors wordt nagekeken, aangezien ik niet zou inzien waarom ze het bij het eerste tijdvak wel zouden doen en bij het tweede niet. Het gaat waarschijnlijk gewoon sneller omdat er véél minder mensen herexamen doen in vak X dan er in totaal mensen in vak X eindexamen hebben gedaan.
Oud 21-05-2011, 19:27
piraat013
piraat013 is offline
Ja het wordt door twee correctors nagekeken anders kan je leraar voor de mensen die voorlopig gezakt zijn zomaar laten slagen en dat wil je niet hebben toch
Oud 21-05-2011, 22:07
TheFlexican
TheFlexican is offline
Ik doe havo in 2 jaar, dus nu 5 vakken en volgend jaar 3.
Weet iemand of ik dan nu én volgend jaar eentje mag herkansen of maar 1 keer?
Oud 21-05-2011, 22:33
KillZeMall
KillZeMall is offline
Okay...dan ga ik dus Engels herkansen hahah.
Iedereen om me heen heeft tussen de 7 en 9 voor die test en dan kom ik met me 30 puntjes x.x; Kan ook echt niet Engels gaan studeren wetende dat ik maar 30 punten had D: Bedankt mensen ;D
Advertentie

Regels voor berichten