Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het lelijkste dat ik ooit heb gekregen was een kristallen mja, fruitschaal-ding. Echt wat een lelijk ding
![]() |
![]() |
|
Van een "tante" die ik al 10 jaar niet had gezien. Ze had blijkbaar niet door dat ik in de tussentijd ook 10 jaar ouder was geworden en kwam aanzetten met kinderspeelgoed. Ik was er wel blij mee, vond het leuk dat ze aan me had gedacht. Het zou wel leuker zijn geweest als ze iets beter had nagedacht...
|
![]() |
||
Citaat:
Lijkt me als gever ook wel kut om zoiets te horen, omdat je toch ervan uitgaat dat de ontvanger er blij mee is ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb eigenlijk verder nog nooit iets gekregen dat ik wilde ruilen ofzo, één keer een boek van mijn opa en oma dat ik al had (bak-ker-tje deeg, brrr! al die streepjes tussen lange woorden! brr!) , toen ben ik samen met hen een nieuw boek uit gaan zoeken. Verder krijg ik eigenlijk altijd dingen waar ik blij mee ben, mensen die niets kunnen verzinnen, geven geld of een boekenbon oid, ook altijd dikke prima
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik iemand een cadeau geef, en die vindt dat niet leuk, dan zou ik het prettiger vinden als die persoon iets krijgt dat hij wel leuk vindt en iets aan heeft, ipv dat het op zolder of marktplaats verdwijnt. Het ligt er natuurlijk ook aan het je het brengt, maar ik heb bepaald geen pokerface dus meestal kan je het al wel zien wat ik van iets vind. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik heb een keer een zak drop en salmiaksnoep gehad. Ik háát salmiak (want ik denk dat vogelpoep ongeveer zo smaakt) en ik haat ook drop (omdat het gewoon gestolde hoestdrank is). Dat was voor surprise met school in groep acht of zeven of zo. Het meisje dat het aan me gaf was ook heel stom. Ik heb het maar aan vrienden gegeven die toevallig van smerige dingen hielden. Verder heb ik geloof ik nog nooit iets gehad waar ik echt niet blij mee was. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mijn schoonvader was goed in slechte cadeautjes geven. Zo kreeg ik de dvd Stuart Little 3 toen ik 24 werd, 'omdat ik konijnen had', en kreeg ik ooit voor een verjaardag een soort electrisch scheerapparaatje om je wenkbrauwen mee te stylen. Ik ben niet iemand die daar dan iets van zegt, maar ik voel me dan ook niet verplicht om het te gebruiken ofzo. Oh en ik vroeg ooit een fotolijst voor meerdere foto's, en toen kreeg ik van iemand een soort mini-plasmaschermpje waarop je fotobestanden kon uploaden en die wisselen elkaar dan af. Toen vroeg diegene of dat was wat ik bedoelde, heb ik wel gezegd dat ik dat niet bedoelde ![]() ![]() Ik zeg er ook wel iets van als ik een boek krijg dat ik al had, want dan kunnen mensen ruilen. Verder vind ik het altijd leuk om cadeautjes te krijgen, ook als het dingen zijn die ik zelf niet gekocht zou hebben, want ik hou van verrassingen die niet negatief kunnen uitpakken ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dan had je het beter gewoon eerlijk kunnen zeggen, of nu iets anders kopen en op die plek neerzetten, en als ze er naar vraagt zeggen dat je een beetje was uitgekeken op de vaas. Moet kunnen. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik ben het wel met Pip eens. Het is op het moment zelf misschien niet zo tof om te horen dat je cadeautje kut was, maar ik zou dat ook wel liever hebben dan denken dat je een tof cadeautje had gegeven terwijl dat niet zo was. Als iemand dat tegen mij zou zeggen, zou ik daar ook best vrede mee hebben. Het hangt wel van de situatie af of ik het zelf tegen iemand zou zeggen. Als ik om iets redelijk specifieks vroeg, en het is verkeerd, zou ik het wel zeggen. Als het zomaar een cadeautje is waarschijnlijk niet. En ook niet als het in wat formelere kringen zou zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() -- Verder krijg/geef ik niet zo veel cadeau's. Ik vind cadeau's - vooral op verjaardagen - erg onpraktisch. Ik heb het gevoel dat ik nooit iets krijg waar ik wat aan heb. Waar ik echt kinderlijk dol op ben zijn boeken-/cadeaubonnen. ![]()
|
Toen ik een jaar of 12 werd, kreeg ik van mijn ouders een jojo. De jojo-rage was vlak daarvoor geweest, maar inmiddels toch echt al weer uit. Buiten dat vond ik mezelf toch echt veel te oud om een jojo voor je verjaardag te krijgen. Ik durfde het niet te zeggen, want het was een vet goede die nog redelijk prijzig moest zijn geweest. Maar mijn ouders merkten ongetwijfeld wel dat ik er niet super blij mee was, want volgens mij heb ik nog gevraagd waarom ik die had gekregen en liet ik bij iedereen die vroeg wat ik had gekregen, de jojo weg
![]()
|
Verwijderd
|
Pfoe, ik krijg best vaak cadeautjes die ik niet zo leuk vind, maar dat is ook omdat ik nogal kritisch ben. Ik ben niet snel blij met iets (erg, weet ik
![]() Van m'n oma krijg ik meestal dingen waarvan ik denk, mweh, zoals pyjama's, lelijke toilettasjes, of best vieze geurtjes. Maar dat vind ik van haar niet zo erg, want m'n oma is heel erg lief. M'n moeder wil me nog weleens boeken geven, maar dat is een gevaarlijk cadeau, want smaak in boeken is erg persoonlijk, en bijna ondoenlijk om iemand een boek te geven waar iemand niet specifiek om gevraagd heeft. Ohja, ik kreeg van mijn zusje eens een SUPERlelijke pen, in de vorm van takken, met een koalabeertje erop. Ik vond het echt sneu dat ik hem zo lelijk vond, want zelf vond ze hem heel erg leuk. Ja, we hebben nogal een andere smaak. Ik vind het ook best opmerklijk dat mensen geld, of een boekenbon, een beetje fout, of not-done vinden om te geven, want ik ben daar juist blij mee. Lekker zelf dingen uitzoeken ftw! Laatst gewijzigd op 20-05-2011 om 00:54. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik ben vrij makkelijk met cadeautjes. Ik heb veel liever een bon, zodat ik zelf wat kan uitzoeken, dan dat ze met iets komen aanzetten waar ik niet veel aan heb. Oh, ik weet er wel eentje. Voor mijn 19e verjaardag had ik van een vriendin armbandjes gehad. Maar ze waren roze, lelijk en echt iets voor een 13 jarige. Maar ik ben dan ook zo iemand die doet alsof ie het leuk vindt.
||
Het sufste cadeautje dat ik ook had gekregen was een scheermes en scheerschuim, van mijn tante, toen ik 16 of 17 werd. Dat vond ik een stom cadeau omdat ik me sowieso al een paar jaar scheerde, en ik zoiets hetzelfde vind als een tube tandpasta geven. Ik vind het ook een beetje flauw, om op zo'n manier een poging om een flauwe grap te maken om een puber zo te kijk te zetten op zijn verjaardag. Ik heb daar ook een beetje onaardig op gereageerd, mijn vroeg ik aan haar of ze dan voor mijn nichtje een pak maandverband had gekocht.
Citaat:
||
Citaat:
Als ik een bon geef schrijf ik op het kaartje meestal ook waarvoor diegene het zou kunnen gebruiken. Bijv 'omdat je al zo lang een nieuwe lamp wil. Ik hoop dat je iets moois vindt bij de Ikea' als ik een Ikea bon geef. Dan is het toch iets persoonlijker, vind ik. Daarnaast vind ik het bij een cadeaubon altijd zo lastig om een bedrag te bepalen. Want om eerlijk te zijn: voor een kennis geef ik maar 5 euro uit en voor een vriend(in) meestal ongeveer 7,50 à 10 euro. Maar je geeft iemand geen cadeaubon van 5 euro en zelfs met 10 euro begin je eigenlijk al niet veel in een winkel.
||
Citaat:
Maar ik vraag dan ook nooit om cadeau's, omdat ik dus wil dat het recht uit het hart komt. En als mensen vragen wat ik wil voor mijn verjaardag zeg ik dat ik niets hoef en dat ze zich vooral niet verplicht moeten voelen iets voor mij te halen. Hierdoor krijg ik weinig prul en alleen dingen die mensen voor me wilden halen omdat ze het wilden en niet omdat het moet omdat het toevallig een bepaalde dag is. En dan heeft zo'n gebaar meteen veel meer waarde. |
![]() |
|
Ik krijg trouwens altijd van mijn opa en oma behoorlijk wat geld op m'n verjaardag. Ik vind het nog steeds onpersoonlijk, maar als ik het uitgeef aan iets wat ik heel graag wil maar normaal niet zo snel zou kopen vertel ik het ze altijd later. Heb bijvoorbeeld ooit nieuwe winterlaarsjes gekocht, een dvd-recorder en een leren jasje en dan vind ik het leuk ze te vertellen hoe blij ik was met hun bijdrage.
||
Citaat:
![]() OT: Ik heb een tante die vroeger altijd aankwam met van die Xenos-rommel zoals zuignapjes met klemmetjes eraan en zo. Verder kan ik met niet echt iets herinneren. Tegenwoordig doe ik niet veel meer aan verjaardagen dus krijg ik alleen iets van mijn naaste familie, en die weten precies wat ik leuk vindt en wat niet.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het Grote Cadeau Topic #4 x-spekkie-x | 309 | 21-11-2012 14:00 | |
Eten & Drinken |
leuk cadeau jett | 1 | 12-03-2009 10:16 | |
Psychologie |
cadeau voor psychotische vriendin??? mira_love | 18 | 05-09-2006 20:59 | |
De Kantine |
spelletje met cadeautjes... Gothic | 10 | 22-11-2004 16:30 | |
De Kantine |
Wat is het leukste/stomste wat je als cadeau hebt gehad? RayMania | 49 | 12-09-2004 16:25 | |
Lifestyle |
Cadeautjes Fleur | 5 | 06-04-2004 10:36 |