Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2011, 10:57
Lokeroin
Lokeroin is offline
Hallo allemaal, Joske hier.
Ik ga proberen om het kort te houden dus excuses als het een lap tekst wordt, maar ik MOET dit kwijt en wil graag advies.

Nou laat ik vertellen dat ik géén scholier meer ben. Dus sorry dat ik op een scholierenforum zit maar als ik jullie leeftijd zou schat zijn jullie wel de experts !!!!

Wat is er aan de hand: Nou ik heb een vaste baan en regelmatig krijgen we te maken met stagiares. Tot nu toe is dat altijd goed verlopen. Maar.... nu is er een stagiare waarvoor mijn hart overloopt. Het is een prachtige spontane meid. Zo spontaan en aardig. En dat doet ze naar meedere collegas, maar ik heb de indruk dat het richting mij méér is dan naar andere collegas. Nu is het zo dat ik (door haar) werkelijk hartstikke verliefd ben geworden...... en dat WIL IK NIET. Ze verteldt me zoveel over haar privé leven en maakt allerlei toespelingen (ook sexueel), maar nogmaals, ik wil het niet. Ik ben getrouwd en heb kinderen. Het is me als het ware overkomen; ik was (en ben) niet op zoek naar een relatie. En heb ik jullie dus als experts nodig: ze is 20 en ik .. laten we zeggen "een stuk ouder". Ik zit helemaal niet meer in de levensfase waarin zij zit. Ik wil dus weerstand bieden aan haar, dus niet verliefd zijn. Wat adviseren jullie?????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2011, 11:00
Verwijderd
o god. Ik laat dit aan de andere forummers over. Ik weet wel dat je vast niet de enige bent die dit overkomt/overkomen is
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 11:05
Dvine
Dvine is offline
Ik denk dat het redelijk normaal is om in een langdurige relatie soms 'verliefd' te zijn op anderen, maar je zegt het al zelf: Je wilt het niet. Het kan soms gebeuren dat je iemand tegenkomt die iets bij je losmaakt. Althans, zo denk ik erover.

Een verliefdheid kan zo overgaan en haar stage zal vast wel een keer afgelopen zijn?
Oud 27-05-2011, 11:09
Verwijderd
ah das nou verelend. maar je bent getrouwd enz en ja goed dat je zelf iedergeval denkt dat je het niet wil maar wat nu. nou wat ik zou doen is haar eigelijk zo veel mogelijk ontwijken dit is zwaar en lastig. ik zal ook met haar praten en duidelijk maken dat je haar best als vriendin wil hebben maar niks wil. zeg ze goed ik behandel als een vriend is dat goed. zegt ze van ik wil meer en vind je leuk zeg je dat je dat het beter is dat je haar dan liever niet meer wilt spreken omdat je anders alles op het spel zet.

blijf focussen op ik wil niet. blijf dit denken en probeer alle negatieve dingen van haar tot je te nemen en daar aan blijft denken. maak niet uit wat. succes en hoop dat je er wat aan hebt. anders zullen andere je advies geven. doei!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 11:26
Lente
Lente is offline
pfff beheers je
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 11:38
Verwijderd
troll
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 11:58
Volk
Volk is offline
Iedere keer als je haar ziet moet je haar vertellen over hoe geweldig jouw vrouw en kinderen zijn. En niet meer contact zoeken dan hoogst noodzakelijk. Verder heb je je te beheersen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 12:29
Lokeroin
Lokeroin is offline
Jongens en meiden: bedankt voor de reacties. Ben blij dat er mensen zijn die dit begrijpen en aanvoelen. Moet zeggen dat de tip van Volk mij wel bevalt: elke keer beginnen over mijn vrouw en kinderen. Dat is inderdaad iets waar ik spontaal over kan vertellen.
Ben benieuwd of er nog meer reacties komen maar voor nu alvast: bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 15:48
Verwijderd
Ik snap dat het lastig is; je kunt haar namelijk ook niet ontlopen omdat je elkaar op het werk moet zien. Aangezien je zelf aangeeft dat je dit absoluut niet wilt, zou je ook een iets extremere richting op kunnen gaan: Vertel haar dat je niet gediend bent van die seksuele toespelingen. Je bent namelijk bezet, je hebt een geweldige vrouw en geweldige kinderen, én het is onprofessioneel om zulk gedrag te vertonen. Ik neem aan dat zij niet weet dat je verliefd op haar bent? Dan moet je dat vooral zo houden. Verliefd worden kun je niet echt tegenhouden of zomaar veranderen, maar de manier waarop je ermee omgaat kan al een stuk veranderen. In mijn ervaring is het wel zo dat zulk gedrag (geflirt, seksuele toespelingen, etv) in stand wordt gehouden door beide mensen. In andere woorden: Als jij er niet -op welke manier dan ook- op in was gegaan, was zij er waarschijnlijk niet lang mee doorgegaan, dus whatever je ook aan het doen bent: Houd ermee op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten