Advertentie | |
|
![]() |
|
Eerlijkheidshalve stem ik over het algemeen VVD of D66, dus nee links ben ik niet, maar hoe zat het ook al weer met minister kamp en de aardbeienplukkers? Of de PVV en alles was met islam te maken heeft?
|||
Citaat:
Bovendien is er druk ontstaan op dat systeem omdat duidelijk wordt (aantal interne studies de afgelopen tijd) dat daarin veel geëxploiteerd wordt. De reden dat men nu opeens gaat voor Roemenen, is dat die zich makkelijker laten naaien. Door kennis en ervaring pikken veel Polen het niet meer om voor ver onder het minimumloon te werken. Da's een heel ander motief dan de xenofobie die de SP beweegt. Die willen überhaupt geen Oost-Europeanen, whatsoever, omdat ze denken dat 'de buitenlanders' dan de banen inpikken. Citaat:
|
Verwijderd
|
Wat houd het begrip ‘mensenrechten’ in? -> Al eens op mensenrechten.org gekeken?
Welk beleid heeft de EU gemaakt, voor de rechten van de mens? Het beleid is altijd lastig te vinden, maar in dit geval zou je google heel goed kunnen gebruiken, maar wel per specifiek recht, bijvoorbeeld: Wat doet de EU aan discriminatie? Welke belemmeringen zijn er, tegen de mensenrechten? Ik denk dat je ook dit wel deels kan vinden op google, vooral als je de post van T_ID leest. Hoe zullen de mensenrechten er in de toekomst uitzien, binnen de EU? Misschien kun je zoeken naar plannen die wel gemaakt zijn, maar nog niet zijn uitgevoerd? dat is wel vrij duidelijk. Als je er echt niets over kan vinden kun je hier natuurlijk ook een eigen mening neerzetten. Bijvoorbeeld dat over het recht dat je vrij moet zijn om te zeggen wat je wil. Uiteraard met het proces van Wilders is dat wel vrij actueel, misschien kun je daar ook wel wat over vinden, over wat voor invloed dit soort dingen op de toekomst zouden kunnen hebben. |
![]() |
|
Voor het deel 'belemmeringen' ben ik van plan om in te gaan op onderwerpen als( PVV, met dank aan T_ID), de homo-haat in Polen,en moslimhaat in delen van Zweden. Aangezien alles omtrent PVV nogal veel lijkt op dat van Zweden vind ik het toch wat eenzijdig.
Hebben jullie misschien suggesties, die betrekking hebben met 'belemeringen' die als het ware de rechten van de mens aantasten? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan over moslimhaat zo 1,2,3 niets vinden. En voor een werkstuk zul je wel goede bronnen nodig hebben, dus ik zou Zweden er gewoon buiten houden, tenzij je goede bronnen kan vinden waaruit blijkt dat er in Zweden iets is als "moslim-haat". Denk daarbij bijvoorbeeld aan verslagen over botsingen tussen autochtonen en allochtonen.
Homohaat in Polen is volgens mij wel een aantal keer in het nieuws geweest, en ik denk dat daar wel goede bronnen over te vinden zullen zijn. Bij de belemmeringen denk ik dat je het beste wat verder kan kijken dan alleen de discriminatie. Er zijn mensenrechten die met elkaar kunnen botsen als het ware. Denk bijvoorbeeld aan vrijheid van meningsuiting tegenover discriminatie? Waar is de grens tussen de discriminatie en je mening uiten? |
![]() |
||
Citaat:
Joden worden er stelselmatig verdreven, en bendes Islamitische migranten hebben feitelijk de controle over hele wijken overgenomen van de politie, rellen, bomaanslagen.. Zoveel problemen dat van de andere kant een of ander gestoord figuur als sluipschutter begon te schieten op migranten. All in all, ja, daar zijn integratieproblemen op een manier dat het relevant is voor de mensenrechtensituatie. Vooral dat anti-semitisme er weer zo groot is geworden is dan relevant omdat er als Jood wonen je bloot stelt aan vervolging. Nederlandse bronnen zijn er niet van goede kwaliteit, dus hier het artikel van Die Welt, in Duits: http://www.welt.de/politik/ausland/a...ine-Juden.html
|||
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdienstvrijheid Citaat van wiki: Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Beatrix looft Poetin voor schandalige overtredingen mensenrechten Joostje | 48 | 06-11-2005 18:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Islam en mensenrechten (lees: UVRM): onverenigbaar Gatara | 120 | 07-10-2005 11:22 | |
Weer Londen, of loos alarm? THC1 | 181 | 28-07-2005 13:49 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête mensenrechten organisaties Verwijderd | 9 | 11-12-2004 23:05 | |
inlevingsvermogen --> respect Ninnoc | 20 | 06-06-2002 21:21 | |
Amerika: qua mensenrechten niet beter dan Cambodja of Viëtnam Verwijderd | 36 | 23-01-2002 20:59 |