Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2011, 15:25
JMA.org
JMA.org is offline
Hoi!

Ik ben heel benieuwd of er bij jullie in de schoolkantine duurzame producten verkocht worden. Met duurzaam bedoel ik bijvoorbeeld:
- biologisch voedsel
- een dag in de week vegetarisch
- meer vleesvervangers
- dat het voedsel bij een lokale boer vandaan komt
- seizoensgebonden voedsel
- fairtrade etc.

Wij gaan samen met scholieren actie voeren voor meer duurzame schoolkantines! Als je geďnteresseerd bent check dan het filmpje of de website.

Dus hoe zit het met het duurzame aanbod in jullie kantine? En vind je het belangrijk dat de schoolkantine 'groen' is/wordt? Laat maar horen!

Laatst gewijzigd op 31-03-2011 om 15:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2011, 15:28
Steelpan
Steelpan is offline
Volgens mij doet het filmpje het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2011, 15:29
JMA.org
JMA.org is offline
zo nu wel
Met citaat reageren
Oud 31-03-2011, 15:48
Steelpan
Steelpan is offline
Leuk filmpje. Maar ik kom nooit echt in de kantine dus ik weet niet hoe het bij ons zit.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2011, 16:14
JMA.org
JMA.org is offline
waarom kom je daar nooit?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2011, 16:51
Verwijderd
Ik kom ook nooit in de kantine, en als ik er wel kom koop ik niks. Ik weet dus ook niet of ze iets van vleesvervangers hebben. Wel kan je bij ons fruit en gezonde broodjes kopen. In de zomer kan je watermeloen kopen en het hele jaar door kan je lekkere fruitsalades kopen. Overigens kan je wel áltijd ongezond eten halen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2011, 21:01
Krekkie
Krekkie is offline
In onze kantine verkopen ze snacktomaatjes en komkommers die goed verkopen. Ze verkopen er ook yoghurt bijv. stoofpeertjes yoghurt. En elke woensdag van de markt croissants.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 07:49
Zanzonyx
Zanzonyx is offline
Helemaal niks van al dat
Alleen frituursnacks + belegde broodjes.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 08:20
Verwijderd
veel fruit, yoghurt en spul als tomaatjes, augurk, paprika, komkommer etc, nootjes etc. sinds ze dat allemaal verkopen wordt er nog maar de helft minder snoep verkocht.. het werkt wel echt!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 11:47
gew00n_c0rina
gew00n_c0rina is offline
In onze kantine hebben we nu SUMM producten. Vorig jaar hadden we daar een project over. Summ is duurzaam enzo ook fairtrade. In de kantine verkopen ze ook fruit en broodjes gezond enzo. Ook wordt er fairtrade koffie verkocht.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 18:59
Verwijderd
None.
Alleen een standaard snoepautomaat, een frisdrankautomaat en een counter waar alleen broodjes gehaktbal, knakworst, of tosti's met kaas EN ham worden verkocht.
Je kunt ook nog rundvleesslaatjes en stroopwafels kopen als je wilt.
Maar gezonde dingen? Ho maar.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 20:49
Verwijderd
Broodje mozzarella, bagel met zalm, broodje hete kip, broodje kipburger, broodje gezond, pizzabroodje en nog wat broodjes. Best lekker allemaal.
Natuurlijk hebben we ook nog de snoepautomaat, waar ze een euro vragen voor een kleine bueno.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 21:12
Verwijderd
Bij ons wou het nog wel eens verschillen. Er waren altijd broodjes gezond / kaas / ham, maar ook met brie, roomkaas en tonijn. Verder hadden we van die kipstick dingen, en we hadden tosti's met ham en kaas, broodjes hamburger en kroket. Verder werden er ook van die yoghurt dingen verkocht.

Oh, en er werd wel fruit verkocht. En in de zomer ijsjes. En soep.

Oftewel: Niets van bovenstaande. Maar wel heel lekker .
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 08:37
Verwijderd
Heey de vrije school den haag

daar zit ik op school!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2011, 13:11
Simon
Simon is offline
Citaat:
Heey de vrije school den haag

daar zit ik op school!
En hoe bevalt het, een duurzame schoolkantine? What's changed?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 16:15
T_ID
T_ID is offline
Ach ja, de hele universiteit is fair trade tegenwoordig. Wat betekend dat alles duurder en van slechtere kwaliteit is. Maar goed, het enige alternatief is tien minuten lopen en nog duurder, dus het ten koste van de studenten iedereen door de strot duwen is iets waarmee men weg komt.

Duurzaamheidsmaffia.
Oud 10-05-2011, 19:03
Verwijderd
Citaat:
En hoe bevalt het, een duurzame schoolkantine? What's changed?
nou changed is een heel groot woord. Beter: sommige denken eraan want de frika en de kaaso zijn niet vervangen
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 21:25
butterfly18
butterfly18 is offline
Wij hebben alleen gezonde broodjes, breakers, hero fruit2day, fruit, een tosti op ma-di-do-vrij & op woensdag een broodje knakworst. En wij hebben natuurlijk automaten met veel ongezonde dingen erin + voorverpakte broodjes en drinken. & een koffie/cupasoup/chocomel automaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten