Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2011, 11:59
idunnowhattodo
idunnowhattodo is offline
Hallo allemaal

ik ben nog een jongen meisje en ben driekwartjaar voor het eerst ongesteld geworden
ik was altijd zeer onregelmatig, maar de laatste 3 maanden wordt het steeds regelmatiger (het is niet op de dag regelmatig maar wel met de week).
ik zou rond het einde van deze week weer ongesteld moeten worden, maar nou gebeurde mij vandaag iets raars.

toen ik vanochtend opstond had ik een beetje bruin bloed/afscheiding in mijn onderbroek, ik heb me toen verschoond omdat ik zelf dacht dat het misschien kwam door de avond ervoor (heb toen met mezelf gespeeld, en dacht dat ik misschien met mijn langere nagels iets had open gekrabt. ik heb toen een schone onderbroek aangetrokken en ben naar school gegaan. echter ging ik rond 10 uur kijken of ik nog meer bruin bloed/afscheiding had, en dit was waar.

het is heel weinig, en ook niet zo waterig als bloed bij de menstruatie (sorry voor het smerige detail).

ik ben niet aan de pil. wat zou dit kunnen zijn?

liefs,
een onzeker iemand

Laatst gewijzigd op 07-06-2011 om 17:47.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 15:06
Benitos
Benitos is offline
Early bleeding - gebeurt wel eens - maar best snel naar je gynecoloog gaan voor medisch advies.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 16:36
indigo
indigo is offline
Ik mag aannemen dat je driekwart jaar geleden voor het eerst ongesteld bent geworden (en niet zwanger ).
Het is dan helemaal niet gek dat je menstruatie nog onregelmatig is: bij sommige meisjes duurt het zelfs een paar jaar voordat er regelmaat in zit. Je hoeft zeker niet direct naar de gynaecoloog hoor!
Die bruinige afscheiding is waarschijnlijk het begin van je menstruatie. Het is bruin omdat het 'oud' bloed bevat (vergelijk het maar met een korstje, dat wordt ook bruin) en dat gebeurt wel vaker aan het begin van je menstruatie, alleen merken veel mensen dat niet. Ik denk dus dat je je geen zorgen hoeft te maken . Tenzij je onveilige seks hebt gehad natuurlijk.
Oud 07-06-2011, 17:34
idunnowhattodo
idunnowhattodo is offline
ja ik bedoel inderdaad ongesteld. omg wat een fout .

ik heb geen onveilige seks gehad, dus dat is uitgesloten
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 17:51
Verwijderd
Dan is het gewoon oud bloed, komt vaak voor aan het begin van een nieuwe menstruatie.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 15:29
Volk
Volk is offline
Ik neem aan dat je een meisje bent, aangezien je ongesteld bent geworden. (Tenzij je bedoelt dat je echt zowel jongen als meisje bent, maar daar ga ik niet van uit)

Die afscheiding is heel normaal en je hoeft je nergens zorgen om te maken. Is een beetje oud bloed.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten