Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2004, 16:11
iniminimuis
iniminimuis is offline
tsjah, naam zegt eigenlijk genoeg denk ik. Ik ben nog niet ongesteld enzo maar wat zou dit kunnen zijn?
Oud 07-03-2004, 16:23
Ieke
Ieke is offline
Vaak is het wat oud bloed. Komt meestal zo rond de menstruatie.
Oud 07-03-2004, 16:24
YPrue
YPrue is offline
Ben je nog nooit ongesteld geweest, of bedoel je ermee dat je nog ongesteld moet worden?
Oud 07-03-2004, 16:28
iniminimuis
iniminimuis is offline
nog nooit
Oud 07-03-2004, 16:30
YPrue
YPrue is offline
Dan kan het een teken daarvoor zijn dat je over een tijd je eerste menstruatie gaat krijgen. Zo was dat bij mij ook.
Oud 07-03-2004, 16:37
iniminimuis
iniminimuis is offline
maar ik heb drie maanden geleden precies hetzelfd gehad, toen dacht ik ook dat ik wel ongesteld zou gaan worden maar nee dus..
Oud 07-03-2004, 16:44
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
iniminimuis schreef op 07-03-2004 @ 17:37:
maar ik heb drie maanden geleden precies hetzelfd gehad, toen dacht ik ook dat ik wel ongesteld zou gaan worden maar nee dus..
Oh ja, dat herken ik ook heel goed van mezelf. Ik had om de zoveel tijd ook dat er wat afscheiding uit me kwam, en ik dus helemaal van 'nu word ik ongesteld, eindelijk'. Maar het heeft bij mij ook nog best lang geduurd voor ik toen ook daadwerkelijk ongesteld werd.
Oud 07-03-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
iniminimuis schreef op 07-03-2004 @ 17:37:
een paar weken voor mijn eerste menstruatie had ik ook bruine afscheiding, dus ik neem aan dat het echt binnenkort komt.. misschien niet morgen, maar je hoeft je nergens druk over te maken
Oud 07-03-2004, 17:38
Verwijderd
Ik denk dat je nu al een beetje ongesteld bent, maar dat je lichaam nog wat op gang moet komen. Heb ik zelf ook gehad, uiteindelijk werd ik een keer écht ongesteld en vervolgens weer 3 maanden niet... Duurt even voor het 'normaal' is.
Oud 07-03-2004, 18:00
Fleurop
Fleurop is offline
Zoals bovenstaanden al zeggen; je wordt zeer waarschijnlijk binnenkort ongesteld.
Ik had dat ook, maar pas na een jaar werd ik eindelijk echt ongesteld.
Oud 07-03-2004, 18:05
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
We gaan nu voor een moeilijkere vraag: Wat is er aan de hand als je bruine afscheiding hebt in dezelfde tijd dat je ongesteld bent?? Kheb het nog nooit eerder gehad.
Ik heb wel een idee maar dit weet ik natuurlijk niet zeker....: Ik was laatst een pil vergeten en toen zat ik vreselijk in de stress of ik ook zwanger was (Ik heb vandaag een test gedaan en het bleek niet zo te zijn ) Maar kan het nu ook komen omdat ik zo in de stress zat, omdat je menstruatie daar ook van weg kan blijven bedoel ik??
Oud 07-03-2004, 18:21
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
WPWW schreef op 07-03-2004 @ 19:05:
We gaan nu voor een moeilijkere vraag: Wat is er aan de hand als je bruine afscheiding hebt in dezelfde tijd dat je ongesteld bent?? Kheb het nog nooit eerder gehad.
Ik heb wel een idee maar dit weet ik natuurlijk niet zeker....: Ik was laatst een pil vergeten en toen zat ik vreselijk in de stress of ik ook zwanger was (Ik heb vandaag een test gedaan en het bleek niet zo te zijn ) Maar kan het nu ook komen omdat ik zo in de stress zat, omdat je menstruatie daar ook van weg kan blijven bedoel ik??
Bruine afscheiding kan een aantal oorzaken hebben. Maar het is meestal niet zo erg.
Zo kunnen hormonale veranderingen, door bijvoorbeeld stress, een griep of “zo maar”, tijdelijk een bruine afscheiding geven. Dus juist in die stresperiode van jou zou dit heel goed een oorzaak kunnen zijn. Er is dan een klein beetje bloedverlies uit de baarmoeder. Ook een ontsteking van de baarmoederhals kan een bruine afscheiding geven.

Een soa zou ook een oorzaak kunnen zijn, maar daar zou ik me maar geen zorgen over maken als ik jou was, aangezien de oorzaak bij jou wel aardig duidelijk is, zoals je zelf ook al dacht dat dat het zou zijn

Het gaat waarschijnlijk vanzelf weer over, zo niet; dokter
Oud 07-03-2004, 19:50
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 07-03-2004 @ 19:21:
Bruine afscheiding kan een aantal oorzaken hebben. Maar het is meestal niet zo erg.
Zo kunnen hormonale veranderingen, door bijvoorbeeld stress, een griep of “zo maar”, tijdelijk een bruine afscheiding geven. Dus juist in die stresperiode van jou zou dit heel goed een oorzaak kunnen zijn. Er is dan een klein beetje bloedverlies uit de baarmoeder. Ook een ontsteking van de baarmoederhals kan een bruine afscheiding geven.

Een soa zou ook een oorzaak kunnen zijn, maar daar zou ik me maar geen zorgen over maken als ik jou was, aangezien de oorzaak bij jou wel aardig duidelijk is, zoals je zelf ook al dacht dat dat het zou zijn

Het gaat waarschijnlijk vanzelf weer over, zo niet; dokter
Gelukkig!! Ik begon al direct te denken dat die zwangerschapstest niet goed zou zijn gegaan ofzow maargoed, danku!!
Oud 20-09-2008, 19:39
asdfjkl
asdfjkl is offline
Citaat:
tsjah, naam zegt eigenlijk genoeg denk ik. Ik ben nog niet ongesteld enzo maar wat zou dit kunnen zijn?
Hey, ik heb precies hetzelfde als jij maar ik heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn.
Ik denk dat ik gewoon een paar dagen afwacht.
Ik ben ook nog niet ongesteld en wil ook graag weten wat er aan de hand is want normaal heb ik gewone afscheiding en nu lijkt het alsof ik in me broek gepoept heb :-).
Advies plz.

Grtz.
Oud 20-09-2008, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Hey, ik heb precies hetzelfde als jij maar ik heb ook geen idee wat het zou kunnen zijn.
Ik denk dat ik gewoon een paar dagen afwacht.
Ik ben ook nog niet ongesteld en wil ook graag weten wat er aan de hand is want normaal heb ik gewone afscheiding en nu lijkt het alsof ik in me broek gepoept heb :-).
Advies plz.

Grtz.
Ook jij gaat binnenkort ongesteld worden (wanneer 'binnenkort' is kan heel erg verschillen per meisje hoor, misschien duurt 't nog een weekje, misschien wel een paar maanden of een jaar), denk ik Je kan nu natuurlijk al maandverband gaan gebruiken wanneer je er echt veel last van hebt, of inlegkruisjes wanneer het wat minder is, dat voelt frisser

Verder reageer je nu in een topic dat al 4 jaar oud is, dat is niet de bedoeling. Ik hoop dat je met de informatie in dit topic wat geholpen bent Ik zet hier nu een slotje op.
Topic gesloten

Regels voor berichten