Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat klinkt wel alsof je misschien last hebt van hallucinaties. Maar ze zijn ook weer niet erg overheersend, zoals je ze omschrijft, en het klinkt ook alsof je wel doorhebt dat het niet echt is (terwijl gebrek aan inzicht juist kenmerkend is voor echte hallucinaties). Ik weet eigenlijk niet of dit iets is waar je je zorgen om moet maken, want hallucinaties kunnen een symptoom zijn van een psychose, maar het is bij jou eigenlijk zo beperkt dat het daar verder ook weer niet op lijkt. Op zich zijn visuele hallucinaties niet heel zeldzaam, geloof ik, en niet per se een teken dat er iets aan de hand is. Misschien kun je eens kijken op deze website: http://www.helpikhebeenpsychose.nl/p...kenen-psychose Daar staan voortekenen op die op kunnen treden voordat je een psychose ontwikkelt. Herken je daar iets van, of helemaal niets?
Als je je er zorgen over maakt, zou je even langs je huisarts moeten gaan, die kan je het beste adviseren over wat er aan de hand is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik herken me in een paar wel: •concentratieproblemen •moe zijn •lusteloosheid, dat nergens zin in hebt •sombere stemming •slaapproblemen •achterdocht •minder vertrouwen •geïrriteerde reacties op je omgeving •problemen in je sociale contacten •gebrek aan gevoel in contacten/relaties •minder reageren op dingen die gebeuren in je omgeving •onlogische gedachtegangen •vendering in je gedrag •verarmindering van je persoonlijke verzorging en hygiëne En als je naar de huisarts gaat dan kan je daar toch ook heen zonder dat je ouders daar vanaf weten? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En die mannen komen niet in mn dromen voor. |
![]() |
|
![]() |
Misschien kun je de ongewenste gevoelens wat meer beleven, ipv ze weg te drukken. Denk er eens even over na. Fantaseer even wat al dat negatieve dan eigenlijk allemaal voorstelt. Gevoelens wegdrukken levert spoken op in de kast en soms komen die er uit. Probeer het eens, misschien blijven de mannen dan weg. En laat even weten of je er wat aan hebt gehad.
|
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
"Tot welke groepering vallen de Hindoestanen?". onbekend1234 | 4 | 08-11-2014 06:15 | |
Games |
Wij maken een computer spel en hebben je hulp hard nodig! HKU_Smee | 26 | 13-04-2010 10:46 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #81 x-spekkie-x | 497 | 04-03-2008 16:29 | |
Liefde & Relatie |
wat is dit? wat moet ik ermee? Vini-Vidi-Vici | 10 | 14-12-2003 20:09 | |
Psychologie |
Hebben jullie dat ook? Heleentjuh | 7 | 31-10-2002 12:32 | |
Liefde & Relatie |
Kan een meisje 'voelen' dat ik vroeger veel heb meegemaakt? Hanz | 25 | 28-06-2002 19:23 |