Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb btw ooit eens een frans 'gedicht' geschreven, ik weet niet of jullie Frans spreken, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Beetje steenkolen frans, maargoed..
Le coeur qui crie l'amour, pour cette femme tout les jours, celle qui a notre coeur, et notre bonheur ... Une femme parfaite à nos yeux, nos yeux tant amoureux, on était à la recherche d'amour, et enfin elle est là chaque jour ... |
![]() |
|
Oke. Het was te proberen. Ik ga eerst hard oefenen in het Nederlands. Weten jullie trouwens leuke boeken die ik kan lezen, met tips er in over dichten? Dan kan ik me verdiepen in dit, mooie, eeuwenoude vak.
Oja, Azeche, ik ken Hans niet en wil hem ook niet per se kennen. Waarom jullie denken dat ik ene Hans Berger ben weet ik niet. Ik ben gewoon een VWO scholier van 17, die zijn horizon wil verbreden met dichten. Zullen we ophouden met deze onzinnige discussies? Ik ben Lodewijk. |
![]() |
|
Ik ken geen boeken met tips over dichten. Wat je wel kunt doen, is zelf op internet op zoek gaan naar/in de wereld van het dichten. Zoek verschillende dichtstijlen op, maak je wat meer bekend met dicht-termen e.d.
Verder vind ik het vooral belangrijk om je eigen manier van dichten te vinden. Dit hoeft niet origineel te zijn, als het maar wel iets is dat bij jou past. En verder is het voor jou misschien ook goed om te experimenteren. De stijl die je nu hebt is een beetje amateuristisch. Kijk naar hoe andere dichters dichten door hun gedichten te lezen. O, en je zou ook iets kunnen proberen in het kettingreactietopic of in de vingeroefeningentopic. ![]()
||||
Citaat:
Leuk dat je mij noemt bij de 'kenners', ik zal je gedichten ook eens van commentaar voorzien ![]() Citaat:
Citaat:
Zo, lang geleden dat ik uitgebreid commentaar heb gegeven ![]() |
![]() |
|
Kijk Ratatouille, dit is een antwoord waar ik wat aan heb. Het gedicht Recht is misschien niet zo goed. Als ik het nu terug lees vind ik het ook niet heel goed inderdaad. Bij het gedicht groepen is de hoofdletter- en interpunctie gebruik per ongeluk.
Ook vanmiddag heb ik weer iets bedacht, geen compleet gedicht, maar een begin van iets. Misschien is dit al beter. Ik heb geprobeerd niet te 'direct' te zijn in mijn zinnen. Nog Wil je nog Meer? Nee, ik wil noch Meer Genoeg
||
Citaat:
Noch betekent zoveel als niet dit en niet dat. Noch meer noch minder. (Niet meer, niet minder) Ik heb dit geschreven omdat ik van mening ben dat mensen altijd maar 'meer' willen. Het persoon waartegen ik praat ben ik. Ik wil dus niet meer én niet minder.
|
![]() |
|
Daar heb je opzich wel een punt.
Nog Wil je nog Meer? Nee, ik wil noch meer, noch minder Genoeg. Zo zou het qua Nederlandse taal beter kloppen. Maar of ik het mooier vind? Komt het vaak voor in gedichten dat dit soort Nederlandse fouten gemaakt worden? Ach, dit was ook maar een hersenspinsel. Ik ben ook bezig met een groot, lang gedicht. Hopelijk kan ik die aan het eind van de week posten, ben echt benieuwd wat jullie daarvan vinden. Zoals jullie al merken, ben ik erg gesteld op de maatschappelijke problemen, daar schrijf ik dan ook graag over. Lodewijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En de opmerking waarom ik hier serieus op inga, is omdat ik je niet vertrouw. En ik weet goed waarom ik je niet vertrouw. En DoP heeft geen onbetrouwbare mensen nodig. |
![]() |
|
Zou zeg dat wel..
Zullen we dit even vergeten en ons weer richten op dichten? Zou fijn zijn. Ik voel me hier net een beetje gesetteld, zou jammer zijn als ik naar een ander forum zou moeten verhuizen. Wat vinden jullie van mijn gedicht Schenken?
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Functioneren in groepen Jordy204 | 4 | 26-07-2010 12:38 | |
De Kantine |
scouting.. een naam voor de groep. Gwinnie | 53 | 07-06-2006 09:40 | |
Liefde & Relatie |
met veel verschillende groepen mensen omgaan Verwijderd | 13 | 27-02-2005 15:45 | |
Muziek |
NL - BE groepen, tips? Boer_kameeL | 1 | 30-10-2002 06:02 | |
Psychologie |
nep-vrienden-groep Freekje | 8 | 16-10-2002 23:09 | |
Psychologie |
Invloed van groepen Frida | 9 | 17-06-2002 05:24 |