Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2010, 01:40
Jordy204
Jordy204 is offline
Ik heb een probleem namellijk dat ik niet goed in groepen kan functioneren en dan met name groepen van mensen die ik niet moet.Dit is zowel op sociaal gebied als op verplicht gebied zoals bijvoorbeeld op school als je in een groepje moet samenwerken.Hier heb ik gewoon echt een hekel aan omdat ik simpelweg gewoon niet hou van groepsituaties ook omdat ik het haat dat heel veel jongens en ook meiden zich dan heel stoer of anders gaan opstellen in groepsverband.Als ik met mensen in een groep zit die ik allemaal graag mag is het anders wat maar zelfs dan hou ik er niet van.Simpelweg omdat ik gewoon geen groepsmens ben en door de houding van veel mensen in groepsverband.Ik heb ook aan vrienden van me soms een hekel in groepsverband terwijl ik normaal als ik aleen met ze praat geen hekel aan ze heb maar puur door de manier hoe ze zich in een groep opstellen kan ik vaak niet uitstaan.Is dit gevoel normaal?Toch brengt mij dit soms wel in moeilijk situaties omdat mensen dit toch vaak merken en je dan gaan buitenstoten.Herkent iemand dit probleem mss of heeft iemand tips er toch makkelijker mee om te gaan.Alvast Bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2010, 22:44
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Voor jou is het normaal ja. Maar je kunt het wel veranderen, neem bijvoorbeeld eens het initiatief door de groepsleider te worden en kijk hoe het uitpakt. Ga niet in je eentje zitten mokken, als je het er niet mee eens bent, laat het weten en verander het. Begin klein, ook jij bent een onderdeel van de groep en ook jij hebt invloed op de situatie.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een probleem namellijk dat ik niet goed in groepen kan functioneren en dan met name groepen van mensen die ik niet moet.Dit is zowel op sociaal gebied als op verplicht gebied zoals bijvoorbeeld op school als je in een groepje moet samenwerken.Hier heb ik gewoon echt een hekel aan omdat ik simpelweg gewoon niet hou van groepsituaties ook omdat ik het haat dat heel veel jongens en ook meiden zich dan heel stoer of anders gaan opstellen in groepsverband.Als ik met mensen in een groep zit die ik allemaal graag mag is het anders wat maar zelfs dan hou ik er niet van.Simpelweg omdat ik gewoon geen groepsmens ben en door de houding van veel mensen in groepsverband.Ik heb ook aan vrienden van me soms een hekel in groepsverband terwijl ik normaal als ik aleen met ze praat geen hekel aan ze heb maar puur door de manier hoe ze zich in een groep opstellen kan ik vaak niet uitstaan.Is dit gevoel normaal?Toch brengt mij dit soms wel in moeilijk situaties omdat mensen dit toch vaak merken en je dan gaan buitenstoten.Herkent iemand dit probleem mss of heeft iemand tips er toch makkelijker mee om te gaan.Alvast Bedankt.
dit probleem herken ik wel.
volgens mij is dit best normaal.
natuurlijk vind niemand het leuk om in een groepje te zitten met mensen die je niet moet.
ik ben zelf denk ik wel ongeveer hetzelfde als jij.
ik trek me ook niets aan van wat anderen doen en blijf gewoon lekker diegene die ik zelf wil zijn. gewoon lekker zo blijven doen zoals je nu doet.
de rest doet zo omdat ze onzeker zijn.
als jij ook zo gaat doen merken de andere dat je ook onzeker bent.
dat moet je voorkomen.
als het met schoolopdrachten is ofzo dan moet je toch met ze samenwerken.
probeer dan gewoon je hoofd bij je opdracht te houden en niet bij die kinderen.
als je na school met ze af moet spreken vraag dan of ze het op school willen doen, zo voorkom je macho gedrag buitenschool van lekker sigaretten halen enzo en spullen vernielen terwijl jij dat mss helemaal niet wil, want als iemand dat ziet ofzo dan ben jij er ook bij terwijl jij mss helemaal niks gedaan hebt

dat je het niet leuk vind in groepsverband met je vrienden heb ik zelf nog niet meegemaakt
mss komt het doordat je vanbinnen vind dat ze teveel met elkaar bezig zijn ipv met jou.
die gedachte had ik eerst ook maar het duurde lang voordat ik het ontdekte.
ik kan natuurlijk niet beoordelen of dat bij jou ook zo is.
maar als dat zo is
gooi er dan een goeie grap tegenaan ofzo dan letten ze vanzelf ook meer op jou.
of vraag wie er zin heeft in chips etc.etc. zodat je op een nette manier laat merken dat jij er ook nog bent.
dan zullen ze vanzelf wat meer met jou bezig zijn
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 11:56
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Je kunt misschien beginnen met het indrukken van je spatiebalk na een punt.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 12:38
Vanilia
Avatar van Vanilia
Vanilia is offline
Groepsdruk, hebben we allemaal last van. De een kan er mee omgaan de ander niet!
__________________
Fe este dia que hora
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zwarte Piet
DAH
417 03-08-2016 22:01
De Kantine Terug naar juf Anne: knippen en plakken
Nona
283 16-05-2006 20:46
Psychologie Zijn psychologen onzin?
Kauw
57 05-02-2006 14:20
Algemene schoolzaken klas(sen) overslaan
Verwijderd
58 21-08-2003 10:55
Algemene schoolzaken op een kostschool = een hel!!!
choups
20 04-06-2003 17:10
Psychologie Autisme
Cleopatraan
29 19-01-2003 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.