Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2011, 12:18
barafranca
barafranca is offline
Hallo,

Gisteren was ik op een feest waar ook een ander meisje rondliep. Ik had toen best veel gezopen en ik ging flirten met haar . Ik heb niet met haar gezoend maar ik heb wel in der kont geknepen. Ik voel me nu erg schuldig.

Mijn vraag is ben ik vreemd gegaan of heb ik iets gedaan wat echt niet door de beugel kan en moet ik het aan myn vriendin vertellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2011, 12:19
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wie heeft er wat aan als je dat aan je vriendin vertelt?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 12:25
Verwijderd
Ik weet niet hoe jouw relatie met je vriendin is en hoe jaloers zij is, maar ik vind dat geen vreemdgaan. Mijn vriendje ook niet. Daarnaast zou ik hem zoiets gewoon vertellen, maargoed, ik meld hem dan ook wel alles wat me overkomt.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 16:21
AzN
AzN is offline
Voor de ene stelt 't niets voor, terwijl de ander 't wel degelijk ziet als vreemdgaan. Dus ja, als je mijn mening wilt weten: gewoon aan je vriendin vertellen . Kunnen jullie direct de grenzen op dat gebied bespreken en afspreken met elkaar, zodat je voortaan weet hoe ver je mag/kunt gaan ^^.
Oud 05-06-2011, 16:38
Elineke
Elineke is offline
Als jij niks voelt voor het meisje van het feest, is het niet heel erg! Je was gewoon zat en ja dan gebeuren er al is dingen die eigenlijk niet mogen gebeuren. Maar hé kom op .. Er zijn ergere dingen dan eens in iemand zijn kont knijpen als je zat bent. Zolang jij je vriendin nog heel graag ziet en geen gevoelens hebt voor een ander meisje, dan ben je niet vreemdgegaan! x
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 16:52
Verwijderd
Niets mis met een beetje billenknijpen hier en daar. Zorg gewoon dat je chick het niet ziet.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 17:06
Verwijderd
Ik vind het geen vreemdgaan maar ik vind het wel een beetje... nouja... fout. Maar dat had ik ook gevonden als je geen vriendin had hoor
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 17:20
bierkoning
bierkoning is offline
Zie het als een wijze les! niet meer doen!
Oud 05-06-2011, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het geen vreemdgaan maar ik vind het wel een beetje... nouja... fout. Maar dat had ik ook gevonden als je geen vriendin had hoor
Dit dus. In konten knijpen is echt wel zo onbeschoft en respectloos. Mijn eerste reactie is een rechtse hoek wanneer een kerel dat bij mij flikt.

Anyway, on topic: Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet zeggen. Ik zou er niet echt happy mee zijn als ik een vriend had die bij meisjes in hun kont knijpt en er dan ook nog over zwijgt 'alsof' hij is vreemdgegaan.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 21:45
barafranca
barafranca is offline
Het meisje in kwestie had er geen problemen mee
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 21:46
barafranca
barafranca is offline
I voel me wel erg schuldig
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 21:58
Diamera
Diamera is offline
Ik zou het vertellen, tenzij je denkt dat je vriendin dit zo erg gaat vinden dat ze je meteen niet meer wil ofzo.

Ik vind het niet vreemgaan maar meer een soort flirten, en dat moet je niet doen als je een vriendin hebt. Als ik een vriend had en die deed dit bij een ander meisje zou ik het dus best wel erg vinden, dat doe je gewoon niet. Maar als ik het niet had gezien en hij vertelde het achteraf en zei ook dat ie zich er enorm schuldig over voelde, zou ik het erg waarderen dat hij het vertelde want dat laat imo toch ook wel zien dat hij er echt om geeft dat we samen zijn, en er ook oprecht spijt van heeft dat hij dat gedaan heeft.

Ik denk dat vertellen je schuldgevoel wel zal oplossen, maar het moet natuurlijk niet tot gevolg hebben dat jullie uit elkaar gaan. En het is idd misschien ook wel een beetje een wijze les.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2011, 22:03
miekmuis
miekmuis is offline
Als mijn vriendje dat zou doen zou ik het niet zien als vreemdgaan, maar ik zou het wel respectloos naar mij toe vinden en ook naar het meisje in kwestie trouwens. Ik zou wel willen dat hij het me zou vertellen zodat we zoals hierboven al gezegd is meteen kunnen bespreken wat wel en niet okay is.
Oud 06-06-2011, 03:14
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het vertellen, tenzij je denkt dat je vriendin dit zo erg gaat vinden dat ze je meteen niet meer wil ofzo
Dus jij bent voor eerlijkheid tenzij de persoon in kwestie je zou dumpen? Dat is wel een beetje hypocriet.

Trouwens, als hij een relatie heeft met een meisje waarvan hij wéét dat ze dit gedrag niet tolereert, waarom doet-ie het dan toch?
Als hij het wil blijven doen is hij blijkbaar bij het verkeerde meisje; als hij bij het meisje wil blijven moet-ie z'n gedrag maar aanpassen.

Dingen verzwijgen of liegen is een slecht idee.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 03:41
Fosca
Fosca is offline
Als mijn vriend mij zou 'opbiechten' dat hij een meisje in de kont heeft geknepen zou ik reageren met 'eeh ja... dus?'. Dit soort dingen mag hij zelf weten maar ik hoef het niet in detail te horen.

Maar zoals hierboven al is gezegd, iedereen is daar anders in. Vraag haar anders eens wat zij ziet als vreemdgaan zonder daarbij jouw kontknijp verhaal te vertellen.
Oud 06-06-2011, 13:06
Volk
Volk is offline
Ik zou het heel erg waarderen als mijn vriend dat gewoon tegen mij zei, het liefst vrijwel meteen. Als hij dat doet heb ik in ieder geval nog het vertrouwen in de relatie. Maar het maakt ook heel veel uit hoe het gebeurt. Mijn vriend en ik houden allebei niet van flirten dus ik zou meer problemen hebben met flirten dan met het billenknijpen.

In ieder geval, toen mijn vriend thuis kwam na het stappen en vertelde dat hij in een borst van een vriendin van ons had geknepen was mijn reactie; oh, dat heb ik bij haar ook gedaan. Maar dat is dus omdat ik weet dat er bij hem niks achter zit. En zij had het ook niet raar opgevat, dus voor mij is alles dan goed. Het betekent niet dat hij gewoon naar alle tieten mag grijpen, maar het vertrouwen is er nog wel. Als hij het had verzwegen zou het op mij eerder overkomen als vreemdgaan, want waarom zou hij het anders verzwijgen?

Vertellen dus. En meteen met je vriendin bespreken wat jullie wel en niet onder vreemdgaan verstaan en wat voor gedrag jullie wel en niet acceptabel vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 17:35
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Dus jij bent voor eerlijkheid tenzij de persoon in kwestie je zou dumpen? Dat is wel een beetje hypocriet.
Nu je het zo zegt klinkt het inderdaad vet schijnheilig, maar zo bedoel ik het niet helemaal!

Citaat:
Dingen verzwijgen of liegen is een slecht idee.
Eens, laat dat voorop staan. Maar in dit specifieke geval, waar het wel fout is wat hij heeft gedaan, maar naar mijn mening niet zó verschrikkelijk-dramatisch-erg is dat het het waard is als hij er zijn vriendin (om wie hij blijkbaar toch erg veel geeft) mee zou kunnen verliezen, lijkt het mij toch beter om dit te niet zeggen als het er toe kan leiden dat die twee uit elkaar gaan. Want hij heeft er in mijn ogen oprecht spijt van, het lijkt mij niet dat hij het nog opnieuw zou doen en dat rechtvaardigt niet wat hij gedaan heeft maar het is imo geen vreemdgaan, niet iets om je relatie mee kapot te maken. Hij lijkt wel echt om haar te geven namelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 20:23
barafranca
barafranca is offline
Ik weet zeker dat als ik het haar vertel dat ze het uitmaakt want is snel jaloers en heeft geen vertrouwen in mannen meer door haar verleden dat is ook de grootste reden waarom ik me schuldig voel omdat zoveel mensen haar pijn hebben gedaan en ik het zelfde doe ik zou mezelf wel voor de kop kunnen slaan de reden waarom ik het heb gedaan is denk omdat ik me zo opgesloten voel ze wilt niet meer dat ik uit ga of naar verjaardag feestjes van vrienden ga en als ze het wel een keer goed vind wilt ze dat ik vroeg thuis ben omdat ze zich anders zorgen maakt
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 21:15
Balance
Balance is offline
Klinkt als een gezellige relatie..
In plaats van andere meiden in hun kont te knijpen, zou ik eens goed met haar gaan babbelen.
Oud 07-06-2011, 05:34
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Nu je het zo zegt klinkt het inderdaad vet schijnheilig, maar zo bedoel ik het niet helemaal!
Syori zegt het gewoon hoe het is. Als je eromheen draait wordt het niet minder schijnheilig hoor.
Oud 07-06-2011, 13:56
bineke92
bineke92 is offline
ik doe zelf zo waar mijn vriend bij is.. je kunt het haar vertellen, zeggen dat je er spijt van hebt.,
als iemand anders het haar verteld weet je cker dat het verkeerd afloopt.
maar zo bij elkaar op de lip zitten is volgens mij ook niet goed. heb het er over. wat je van mekaar kunt verdragen!
dat maakt uitgaan en omgaan met meiden makkelijker! dat weet ik cker.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 14:58
Verwijderd
In alle redelijkheid, hoe langer je wacht, hoe stommer het zal zijn. Wanneer mijn vriend thuiskomt na een avondje stappen met de bekentenis dat hij met een ander meisje gezoend heeft (om even iets te noemen wat voor ons ongeveer dezelfde waarde heeft als voor jullie), valt daar nog over te praten en misschien nog wel te lijmen. Als echter blijkt dat hij het eerst een aantal weken verzwijgt en het me dan pas vertelt, zal ik echter woedend zijn. In mijn ogen komt dat zwijgen voort uit het voornemen om het niet te vertellen, of zelfs maar de twijfel om het te vertellen. Dat is voor mij een teken dat hij niet te vertrouwen is en dat hij mij blijkbaar niet genoeg vertrouwt om dat met me te delen. Als hij het meteen vertelt, zal hij dat waarschijnlijk doen omdat hij het graag out in the open wil hebben zodat er gezocht kan worden naar oplossingen. Als hij het niet vertelt (of daarover twijfelt), is hij niet eerlijk. En eerlijkheid vind ik ontzettend belangrijk in een relatie. Ik denk zelfs dat ik kan stellen dat een keer vreemdgaan en meteen vertellen te overkomen valt, dat we daar samen uit komen. Maar als hij vreemdgaat en hij komt daar pas na een aantal weken mee, gaat het zeker uit, omdat ik er niet meer van op aan kan dat hij me alles vertelt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 16:02
honkballertje
honkballertje is offline
Volgens mij doet het er niet toe of wij vinden dat je vreemd gegaan bent of niet.
Het gaat erom of je voor je eigen gevoel vreemd gegaan bent of niet/iets gedaan hebt wat niet kan in jullie relatie.
Als je gevoel zegt dat dat het geval is, ben je (naar mijn mening) vreemd gegaan.
Beslis dus voor jezelf of jij het gevoel hebt dat je vreemd bent gegaan/iets hebt gedaan wat niet kan in jullie relatie ja of nee. Is het antwoord dan 'Ja' dan raad ik je aan om er eens met je vriendin over te gaan praten (en het liefst zo snel mogelijk!)
Is het antwoord echter 'Nee' zie ik geen reden om het er over te hebben aangezien het dan ok is in jullie relatie en het dus totaal overbodig is om erover te praten.
Oud 07-06-2011, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij doet het er niet toe of wij vinden dat je vreemd gegaan bent of niet.
Het gaat erom of je voor je eigen gevoel vreemd gegaan bent of niet/iets gedaan hebt wat niet kan in jullie relatie.
Als je gevoel zegt dat dat het geval is, ben je (naar mijn mening) vreemd gegaan.
Beslis dus voor jezelf of jij het gevoel hebt dat je vreemd bent gegaan/iets hebt gedaan wat niet kan in jullie relatie ja of nee. Is het antwoord dan 'Ja' dan raad ik je aan om er eens met je vriendin over te gaan praten (en het liefst zo snel mogelijk!)
Is het antwoord echter 'Nee' zie ik geen reden om het er over te hebben aangezien het dan ok is in jullie relatie en het dus totaal overbodig is om erover te praten.
Nou, maar hij geeft zelf al aan dat zijn vriendin dit soort dingen niet waardeert en het zelfs uit zou maken. Dan wist hij dat dus ook vóórdat hij het deed. Dan zijn er twee opties:
1. Hij wil deze dingen blijven doen en is daarom bij het verkeerde meisje.
2. Hij wil graag bij dit meisje blijven, dus moet hij ophouden met dit gedrag.

Aangezien hij het niet uit wil maken vind ik het nogal hypocriet om dan toch dingen te gaan doen waarvan hij weet dat zij het niet waardeert en er dan over te zwijgen/liegen. Een relatie gebaseerd op geheimen en blijkbaar zonder respect (anders zou hij haar grenzen respecteren óf het uitmaken) is wat mij betreft niets waard.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 18:40
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Nou, maar hij geeft zelf al aan dat zijn vriendin dit soort dingen niet waardeert en het zelfs uit zou maken. Dan wist hij dat dus ook vóórdat hij het deed. Dan zijn er twee opties:
1. Hij wil deze dingen blijven doen en is daarom bij het verkeerde meisje.
2. Hij wil graag bij dit meisje blijven, dus moet hij ophouden met dit gedrag.

Aangezien hij het niet uit wil maken vind ik het nogal hypocriet om dan toch dingen te gaan doen waarvan hij weet dat zij het niet waardeert en er dan over te zwijgen/liegen. Een relatie gebaseerd op geheimen en blijkbaar zonder respect (anders zou hij haar grenzen respecteren óf het uitmaken) is wat mij betreft niets waard.
Mee eens.

Als hij dus nog steeds vindt dat wat hij gedaan heeft niet kan is het (naar mijn mening) vreemd gaan en zou ik hem dus aanraden om eens een gesprek aan te gaan met zijn vriendin in de hoop dat die hem nog wilt daarna. Iets niet vertellen, omdat je bang bent dat het daarna uitgaat lijkt me niet bepaald de beste oplossing...
Oud 08-06-2011, 10:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als je de vraag aan het stellen bent of je vreemd bent gegaan, dan ben je vreemd gegaan. Zodra je over zoiets na moet denken, ben je fout bezig geweest. Niet meer doen in het vervolg dus.
Oud 09-06-2011, 22:49
barafranca
barafranca is offline
Ik durf het haar ook niet te vertellen omdat ze het dan waarschijnlijk uitmaakt en ze heeft al best wel vaak gezegt dat dat als het uitgaat ze zelfmoord pleegt omdat ze dan niemand meer heeft om voor te leven en door de dingen die ze vroeger heeft meegemaakt ik ben trouwens 17 jaar
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Ik durf het haar ook niet te vertellen omdat ze het dan waarschijnlijk uitmaakt en ze heeft al best wel vaak gezegt dat dat als het uitgaat ze zelfmoord pleegt omdat ze dan niemand meer heeft om voor te leven en door de dingen die ze vroeger heeft meegemaakt ik ben trouwens 17 jaar
Oh, dat is helemaal fijn. Chantage.

Luister even. Vind je het nu zelf een goed teken dat je niet eens kunt praten met je vriendin? Dat je niet eens eerlijk kunt zijn? Dat je je überhaupt al afvraagt of je bent vreemdgegaan (dat is een slecht teken; als het compleet onschuldig was had je er niet eens meer over nagedacht). En dan ben je ook nog eens bang om met haar te praten omdat ze dreigt zichzelf te vermoorden - which btw, ik niet geloof, maargoed, ik ken haar niet.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 23:13
barafranca
barafranca is offline
Naja als je dingen zoals incest aanranding en verkrachting heb mee gemaakt denk ik toch wel dat je daartoe in staat ben
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 23:17
MiBe
MiBe is offline
Als zij dood is kun jij meer meisjes in de kont knijpen, ideaal toch?
Oud 09-06-2011, 23:22
barafranca
barafranca is offline
Citaat:
Als zij dood is kun jij meer meisjes in de kont knijpen, ideaal toch?
Kneus
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 23:29
MiBe
MiBe is offline
Ik moet zeggen dat ik het op z'n minst opmerkelijk vind dat iemand die zich op die manier door z'n vriendin laat chanteren dat zegt. Je weet zelf net zo goed als ieder ander dat ze dat toch niet doet, zoiets heet aandacht trekken. Als je het niet zonder schelden af kunt zegt dat overigens ook wel iets over de mate van intelligentie waarmee we hier te maken hebben.
Oud 10-06-2011, 07:16
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik het op z'n minst opmerkelijk vind dat iemand die zich op die manier door z'n vriendin laat chanteren dat zegt. Je weet zelf net zo goed als ieder ander dat ze dat toch niet doet, zoiets heet aandacht trekken. Als je het niet zonder schelden af kunt zegt dat overigens ook wel iets over de mate van intelligentie waarmee we hier te maken hebben.
Tja, of je zegt gewoon niet zulke dingen over iemand met mogelijke zelfmoordneigingen...

OT: Als het echt zo erg is met haar dat jij denkt dat ze daartoe echt in staat is, moet je er denk ik eens wat andere mensen bij gaan halen. Als het zo erg is heeft ze echt hulp nodig.

Maar dan nog is het belangrijk dat je eerlijk bent in de relatie. Het wordt namelijk nog erger als ze er achter moet komen dat je dat hebt gedaan, zonder dat jij iets verteld hebt.
Reageren

Regels voor berichten