Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2004, 23:30
Verwijderd
in de folia (universiteitsblaadje van de uva) stond vandaag de uitkomsten van een enquete over vreemdgaan... 4 op de tien uva en hva studenten gaat vreemd! Dat vind ik best een hoog aantal! Wie van jullie is zo eerlijk om op te biechten dat hij of zij wel eens vreemd is gegaan... en waarom gingen jullie dan vreemd? uit verliefdheid of uit pure lustgevoelens! graag serieuze ontopic reacties en GEEN politiek correcte antwoorden!

voor de mensen die het artikel willen lezen: zie http://www.foliacivitatis.nl/pfd/folia17_58.pdf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2004, 23:31
RockaholiC
RockaholiC is offline
Oud 22-12-2004, 23:32
bracelance
bracelance is offline
*houdt wijzelijk zijn mond*
Oud 22-12-2004, 23:32
RockaholiC
RockaholiC is offline
ga je ook vreemd als je diegene kent?
Oud 22-12-2004, 23:33
igfy
igfy is offline
nee ik ben nog ooit vreemdgegaan, en ik zal dit waarschijnlijk ook nooit doen. Ik vind vreewmdgaan een van de laagste dingen die je kan doen in een relatie, en zou ook zeer boos worden als iemand mij dit aan zou doen.

Nee, dit is geen politiek correct antwoord, maar echt mijn mening. Ik weet dat er tegenwoordig veel mensen zijn die liever een open relatie oid hebben, maar daar zou ik nooit mee kunnen leven.

(sorry dat ik zo burgerlijk ben )
Oud 22-12-2004, 23:35
RockaholiC
RockaholiC is offline
dikke poep, ik ben ook heel erg tegen vreemdgaan, dat moet je mij ook niet flikken. maar ook ik ben een keer vreemdgegaan. never say never en blablabla.
Oud 22-12-2004, 23:37
Verwijderd
Citaat:
igfy schreef op 23-12-2004 @ 00:33 :
nee ik ben nog ooit vreemdgegaan, en ik zal dit waarschijnlijk ook nooit doen. Ik vind vreewmdgaan een van de laagste dingen die je kan doen in een relatie, en zou ook zeer boos worden als iemand mij dit aan zou doen.

Nee, dit is geen politiek correct antwoord, maar echt mijn mening. Ik weet dat er tegenwoordig veel mensen zijn die liever een open relatie oid hebben, maar daar zou ik nooit mee kunnen leven.

(sorry dat ik zo burgerlijk ben )
sorry, maar ik vroeg niet naar reacties van mensen die NIET vreemd zijn geweest voortaan beter de inleidende stukjes van topics lezen! succes
Met citaat reageren
bracelance
bracelance is offline
*houdt toch niet wijzelijk zijn mond*

ik zei ook altijd dat ik niet vreemd zou gaan. En als mensen mij kennen weten ze dat ik het ook nooit zou doen, het ligt totaal niet in mijn aard en karakter. Toch ben ik een keer door een andere vrouw gekust, en toen was het dus al gedaan. Als je dat verstaat onder vreemdgaan, dan ja, dan ben ik vreemd gegaan.

*schaamt zicht diep*
vixen
vixen is offline
Ja, ik ben wel eens vreemgegaan. Omdat ik die jongen leuker vond dan mn toenmalige vriendje. Is rot afgelopen.
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 23-12-2004 @ 00:37 :
sorry, maar ik vroeg niet naar reacties van mensen die NIET vreemd zijn geweest voortaan beter de inleidende stukjes van topics lezen! succes
ook die mensen mogen hun mening geven. dus niet zo miepen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 23:38
Verwijderd
Ik ben ook nog nooit vreemdgegaan.. zal het artikel later nog wel eens lezen...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 23:40
RockaholiC
RockaholiC is offline
goed goed ik vertel wel even mijn verhaal.

dus ik was 16 en was heel lang verliefd geweest op iemand uit m'n klas maar die zag mij maar niet zitten dus kwam ik iemand anders tegen en begon daar wat mee. maar toen bleek die ene leukerd uit mijn klas mij dus wél leuk te vinden en heb ik stiekem een keer met hem gezoend. heb het daarna wel meteen met die andere gast uitgemaakt en ben verder gegaan met die uit m'n klas.

dus dit ging echt om gevoelens en niet om lust. heb er wel spijt van enzo maar gelukkig ligt het nu ergens in het verleden en wil ik er niet meer aan denken. en ik beloof ook dat ik het noooooit meer zal doen hooor
igfy
igfy is offline
Citaat:
bertbart schreef op 23-12-2004 @ 00:37 :

tss.. sorry hoor... maar als je alleen dingen hoort van mensen die wel vreemdgaan, krijg je ook zo'n vertekend beeld he?
bracelance
bracelance is offline
waarom??? geen idee, ik wilde totaal niet, maar het is gebeurd. Het maakt iig je hele relatie kapot, het maakt niet uit wat voor relatie je hebt, geen enkele relatie kan hier tegen. Er is voor eeuwig een gevoel van vertrouwen weg wat nooit terug komt. Als ik eraan terugdenk voel ik me weer helemaal kut.
Oud 22-12-2004, 23:42
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
bracelance schreef op 23-12-2004 @ 00:40 :
waarom??? geen idee, ik wilde totaal niet, maar het is gebeurd. Het maakt iig je hele relatie kapot, het maakt niet uit wat voor relatie je hebt, geen enkele relatie kan hier tegen. Er is voor eeuwig een gevoel van vertrouwen weg wat nooit terug komt. Als ik eraan terugdenk voel ik me weer helemaal kut.
ik ben het eens met wat je allemaal zegt, als mijn vriend me dit zou flikken vertrouw ik hem niet meer hoor. ik zou alleen maar kunnen denken aan hij en die ander.
Oud 22-12-2004, 23:43
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 23-12-2004 @ 00:37 :
*houdt toch niet wijzelijk zijn mond*

ik zei ook altijd dat ik niet vreemd zou gaan. En als mensen mij kennen weten ze dat ik het ook nooit zou doen, het ligt totaal niet in mijn aard en karakter. Toch ben ik een keer door een andere vrouw gekust, en toen was het dus al gedaan. Als je dat verstaat onder vreemdgaan, dan ja, dan ben ik vreemd gegaan.

*schaamt zicht diep*
ik vind dat geen vreemdgaan... ik heb zelf ook wel eens gehad dat iemand onverwachts zomaar uit het niets mij zoende... en ik stond zooooo perplex dat ik het toe liet... er gingen enkele seconden voorbij dat ik in de gaten had wat er gebeurde... ik zag die zoen echt niet aankomen maar ik heb me er echt niet schuldig onder gevoeld
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 23:44
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
bertbart schreef op 23-12-2004 @ 00:30 :
en waarom gingen jullie dan vreemd?[/url]
het werd dus WEL gevraagd
Oud 22-12-2004, 23:44
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
bracelance schreef op 23-12-2004 @ 00:44 :
het werd dus WEL gevraagd
ik zag het al hihi
Oud 22-12-2004, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-12-2004 @ 00:37 :
ook die mensen mogen hun mening geven. dus niet zo miepen
nee, straks durft niemand meer eerlijk te reageren, omdat men overstemd wordt door de negatieve reacties... en ik ben juist nieuwgierig of er echt zoveel mensen zijn die vreemdgaan
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 23:46
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
bertbart schreef op 23-12-2004 @ 00:43 :
ik vind dat geen vreemdgaan... ik heb zelf ook wel eens gehad dat iemand onverwachts zomaar uit het niets mij zoende... en ik stond zooooo perplex dat ik het toe liet... er gingen enkele seconden voorbij dat ik in de gaten had wat er gebeurde... ik zag die zoen echt niet aankomen maar ik heb me er echt niet schuldig onder gevoeld
ik voelde/voel me er wel schuldig onder. Je voelt je zo gruwelijk kut op dat moment en weet dat je relatie nooit meer hetzelfde zal zijn. Misschien had ik dan toch een aanleiding gegeven, die gedachte gaat dan door je heen. Misschien heeft mijn ex mij het schuldgevoel aangepraat (wat goed mogelijk is) maar het maakt echt je relatie kapot.
Oud 22-12-2004, 23:48
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 23-12-2004 @ 00:45 :
nee, straks durft niemand meer eerlijk te reageren, omdat men overstemd wordt door de negatieve reacties... en ik ben juist nieuwgierig of er echt zoveel mensen zijn die vreemdgaan
Ik denk dat dat niet zal gebeuren, gezien ik al eerder zulk soort topics heb zien voorbij komen.
En nu weer ontopic
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 23:48
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
bracelance schreef op 23-12-2004 @ 00:46 :
ik voelde/voel me er wel schuldig onder. Je voelt je zo gruwelijk kut op dat moment en weet dat je relatie nooit meer hetzelfde zal zijn. Misschien had ik dan toch een aanleiding gegeven, die gedachte gaat dan door je heen. Misschien heeft mijn ex mij het schuldgevoel aangepraat (wat goed mogelijk is) maar het maakt echt je relatie kapot.
dat is een keer bij m'n ex gebeurd btw, hij kon er niks aan doen natuurlijk maar de gedachte is gewoon kut. maar hij had het wel uitgelokt enzo. ach ben blij dat ik van 'm af ben in ieder geval
Oud 22-12-2004, 23:49
bracelance
bracelance is offline
van bepaalde mensen verwacht je het idd dat die vreemd gaan. Maar van sommigen (ik) verwacht je het totaal niet, en het komt toch voor. Ik zal nooit meer een of andere aanleiding geven omdat ik TE BANG ben dat de situatie zich gaat herhalen. Mijn hele omgeving was geschokt omdat ze het niet van me dachten.

Dus het argument (wat waarschijnlijk nog gaat komen) dat als je echt verliefd bent je het nooit zal doen klopt niet. het kan je overkomen
Oud 22-12-2004, 23:57
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 23-12-2004 @ 00:46 :
je bent te streng voor jezelf... zoiets kan iedereen overkomen... ik vind het heel respectvol dat je zo eerlijk bent geweest om het aan je vriendin te vertellen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 23:59
A*
A* is offline
Nooit vreemdgegaan, en zal het ook nooit doen.
Was wel in verleiding gekomen tot vreemdgaan, maar heb het wijselijk genegeerd waar ik nu echt superblij om ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2004, 00:39
Marcade
Marcade is offline
Kan iemand me uitleggen hoe 'vreemdgaan' je kan overkomen want daar geloof ik dus helemaal niet in.

Een auto ongeluk kan je overkomen; een ernstige ziekte; een jackpot; per ongeluk verliefd worden zelfs op je lerares. Daar heb je ook geen controle op. Zoiets gebeurt ook in een paar seconden.

Maar hoe kan het zo zijn, dat als je verliefd bent op je vriend(in) het ineens gebeurd dat je vreemdgaat.

Zou daar toch wat duidelijkere uitleg van willen zien.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 00:43
Verwijderd
Nooit vreemdgegaan, never will.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 01:41
Mo6
Mo6 is offline
nooit en ik denk ook niet dat het me ooit zou gebeuren. ik heb al heel wat rare dingen meegemaakt in allerlei vreemde situaties en weet vrijwel immer wijselijk en terstond te reageren.
Oud 23-12-2004, 02:48
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Nee, maar als je verkering hebt en dan net begint dat meisje die je ook best leuk vond, je te zoenen..... dat is niet leuk!

Als je relatie hebt, zie je er blijkbaar gelukkiger uit.

Mijn antwoord was trouwens: "Ehh, ik heb eigenlijk een vriendin!"
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 07:34
Loesje
Loesje is offline
ik ben een paar weken geleden vreemd gegaan. Ik was een avond aan het stappen met mensen die ik nog nauwelijks kenden, een jongen was ontzettend met mij aan het flirten. Maar ik wees dat totaal af, omdat ik al meer dan 10 maanden een vriendje had. Maar het werd later en later en ik begon de alcohol steeds beter te voelen. Op een gegeven moment kreeg ik ook ontzettend zin in flirten, en gestimuleerd door de alcohol ben ik dat dus ook gaan doen. Maar met een resultaat wat nooit had mogen gebeuren. Ik stond opeens te zoenen! Toen had ik ook zoiets van boeien....ik kon niet meer helemaal nuchter nadenken. Later die avond/nacht was die jongen ook blijven slapen, maar gelukkig is er toen echt helemaal niets gebeurd ( niets meer dan zoenen)

De volgende dag hadden mijn huisgenoten die jongen blijkbaar gezien. Dus alles verzwijgen kon niet, en wilde ik ook niet. Ik ben naar mijn toenmalige vriendje toegegaan en heb besloten dat ik het uitging maken. Ten eerste omdat ik vind dat je niet mag vreemdgaan! En ten tweede omdat dit voor mij genoeg bewijs was, dat ik mijn vriendje neit leuk genoeg meer vond.

Net voordat dit gebeurde was het 5 dagen uit geweeest. En zaten we al langer een beetje te twijfelen over onze relatie. Dit "vreemdgaan" was in ieder geval de druppel die de emmer deed overlopen, zeg maar de reden waarom ik eindelijk eens de knoop heb doorgehakt. En ik kan nu zeggen dat dit de goede keuze is geweest, ondanks dat ik mijn vriendje nu best mis.

Ik was eigenlijk ontzettend tegen vreemdgaan (dit omat ik hier hele vervelende dingen mee heb mee gemaakt in het verleden) maar in mijn situatie kan ik misschien wel zeggen dat het me wat duidelijk heeft gemaakt. anders had ik waarschijnlijk met mijn vriendje wat doorgesukkelt en was het uitgegaan omdat de irritaties tussen ons te hoog waren opgelopen.

Trouwens die jongen waarmee ik zoende kende ik nauwelijks, maar ik moet inmiddels toegeven dat ht best een leuke jongen is...
Oud 23-12-2004, 08:10
Samaris
Samaris is offline
Samaris+ meisje= halfslachtige verkering.
Samaris+ ex, terwijl halfslachtige verkering nog aan was= hot steamy lovin'.

Erna kreeg ik wel schuldgevoelens, heb ik het eerlijk opgebiecht, en het uitgemaakt.
Dat was een een keer maar nooit weer iets.
Oud 23-12-2004, 08:46
highlight
highlight is offline
Citaat:
bertbart schreef op 23-12-2004 @ 00:57 :
ik vind het heel respectvol dat je zo eerlijk bent geweest om het aan je vriendin te vertellen
Het probleem was alleen dat ie dat niet had gedaan..
Oud 23-12-2004, 09:07
Shitonya
Shitonya is offline
Ik doe niet aan vreemdgaan
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 09:42
-bambi-
-bambi- is offline
Ehhmmz... nou toen ik 13 was had ik stiekem 2 vriendjes tegelijk.
Maarre, dat telt niet toch?
Nu zou ik zoiets niet meer doen
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Mo6 schreef op 23-12-2004 @ 02:41 :
nooit en ik denk ook niet dat het me ooit zou gebeuren. ik heb al heel wat rare dingen meegemaakt in allerlei vreemde situaties en weet vrijwel immer wijselijk en terstond te reageren.
Beter kon ik het niet zeggen
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 12:31
Bruut
Bruut is offline
hmm wat moet ik hier nou neerzetten

toen ik met huidige vriendin net leerde kennen en toen we vaak met elkaar gingen enzo. (zoenen blabla je kent t wel)

toen heb ik 1x geflikflooit met een ander meisje.. maar we hadden toen nog niet echt verkering zegmaar.

Ik heb haar dit ook nooit verteld omdat het in mijn ogen geen vreemdgaan is/was

vinden jullie dit trouwens vreemdgaan?

Laatst gewijzigd op 23-12-2004 om 16:12.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 13:00
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
highlight schreef op 23-12-2004 @ 09:46 :
Het probleem was alleen dat ie dat niet had gedaan..
soms probeer je gewoon mensen niet te kwetsen. Als ik vantevoren het idee had haar te gaan zoenen en als dat uiteindelijk 6 uur duurde dan was het met opzet. En dan had ik het wel verteld want dan was er iets mis in de relatie.
Oud 23-12-2004, 13:03
Gadje
Gadje is offline
ja 1 x vreemdgegaan
maar toen was ik nog jong en boos op mijn vriendje maar die vergaf mij alles
maar ik doe t iig nooit meer, ik zie er t nut niet van in en je schiet er niks mee op

andere jongens vreemd laten gaan is daarentegen wel leuk
zo af en toe
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 13:06
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Marcade schreef op 23-12-2004 @ 01:39 :
Kan iemand me uitleggen hoe 'vreemdgaan' je kan overkomen want daar geloof ik dus helemaal niet in.

Een auto ongeluk kan je overkomen; een ernstige ziekte; een jackpot; per ongeluk verliefd worden zelfs op je lerares. Daar heb je ook geen controle op. Zoiets gebeurt ook in een paar seconden.

Maar hoe kan het zo zijn, dat als je verliefd bent op je vriend(in) het ineens gebeurd dat je vreemdgaat.

Zou daar toch wat duidelijkere uitleg van willen zien.

de situatie is zo, je bent ergens waar iemand anders ook is. En volgens die persoon gaf je een hint om te zoenen en werd je gezoend. Je schrikt je dood, en 3 seconden later besef je dat je gezoend bent, duwd haar van je af, en beseft dat je relatie nooit meer hetzelfde zal zijn. Als dat vreemdgaan is, ja dan ben ik vreemd gegaan. Ik durfde het niet tegen mijn toemalige vriendin te vertellen omdat ik bang was voor wat ging komen.
Oud 23-12-2004, 13:15
Sade
Sade is offline
Citaat:
igfy schreef op 23-12-2004 @ 00:33 :
nee ik ben nog nooit vreemdgegaan (...) Ik vind vreemdgaan een van de laagste dingen die je kan doen in een relatie, en zou ook zeer boos worden als iemand mij dit aan zou doen.
Oud 23-12-2004, 13:24
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
ik ben een slecht slecht meisje
Oud 23-12-2004, 13:43
Briseïs
Briseïs is offline
Ik niet, waarschijnlijk komt dat door het feit dat je daadwerkelijk een relatie moet hebben voordat je vreemd kunt gaan. Ik ben wel een keer degene geweest waar iemand mee vreemd ging, telt dat ook?
Oud 23-12-2004, 14:52
zeep007
zeep007 is offline
1x toen ik 15 was en de relatie niet veel voorstelde. Op vakantie in Spanje, alles is mooi, dronken etc. de rest blergh.
Toen boeide mij dat niet, was jong en dom.

Nu zal ik dat never nooit meer doen. Ik hou echt zielsveel van mijn vriend. IK blijf erbij dat het een keus is, vreemdgaan of niet. Ik kies er niet voor.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 15:11
Nuck
Nuck is offline
Vreemdgaan...ach, hoort erbij vind ik. Voor mij is het geen reden om een relatie meteen te verbreken. Op de een of andere manier gaan kerels altijd vreemd met mij
Oud 23-12-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
RockaholiC schreef op 23-12-2004 @ 00:35 :
dikke poep, ik ben ook heel erg tegen vreemdgaan, dat moet je mij ook niet flikken. maar ook ik ben een keer vreemdgegaan. never say never en blablabla.
Jup..
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 15:57
Peacefully
Peacefully is offline
nooit vreemdgegaan en nooit mensen vreemd laten gaan. als ik weet dat ze een vriendin hebben, ga ik verder nergens op in.
Oud 23-12-2004, 16:01
Verwijderd
Ik ben weleens bedrogen, maar dat vond ik toen eigenlijk niet zo erg.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 16:21
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
bracelance schreef op 23-12-2004 @ 14:06 :
de situatie is zo, je bent ergens waar iemand anders ook is. En volgens die persoon gaf je een hint om te zoenen en werd je gezoend. Je schrikt je dood, en 3 seconden later besef je dat je gezoend bent, duwd haar van je af, en beseft dat je relatie nooit meer hetzelfde zal zijn. Als dat vreemdgaan is, ja dan ben ik vreemd gegaan. Ik durfde het niet tegen mijn toemalige vriendin te vertellen omdat ik bang was voor wat ging komen.
Zoals geloof ik ook al eerder gezegd is door bertbart, is dit (in mijn ogen ook dan) niet vreemdgaan.

Vind het wel radicaal als je dan al denkt dat je relatie nooit meer 'tzelfde zou zijn omdat iemand je per ongeluk zoent.

Voor zover ik kan zien ben je hier niet op enige erotische handelingen in gegaan met het doel je sexuele lusten te bevredigen.

Vreemdgaan vind ik toch meer dat je er dan ook op ingaat en er een *kuch* lekker avondje van maakt.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 16:30
Optima
Optima is offline
ik

zowel uit liefde als uit lust als uit wraak als uit bevestiging
Oud 23-12-2004, 16:41
Soullar
Soullar is offline
Waarom zou je het uitmaken als je bent vreemdgegaan?
Is dit de makkelijkste keuze die je kan maken? Lijkt mij wel een beetje makkelijk. Je neemt de keuze van de ander uit handen, en vlucht weg voor wat voor periode er mogelijk in je 'relatie' zou kunnen voortkomen na bekendheid van het gebeuren.

Waarom zou je niet het zeggen, en duidelijk maken dat je verder zou willen? Ik lees hier namenlijk dat meerendeel het dan 'uit' maakt. Beetje slap vind ik dat.

Als ik met iemand anders zou zoenen dan zou ik het zeggen. Ik zou niet er meteen vanuit gaan dat mijn relatie voorbij zou zijn. Ik heb een goede fundering van vertrouwen in mijn relatie die wel een flinke stoot kan hebben. Nu is dit niet een excuus om zo maar even met her en der te gaan zoenen, daar ben ik absoluut niet op uit. Maar mocht het ooit gebeuren dan zal ik het met mijn partner het er over hebben en duidelijk maken wat er door me heen ging een hoe ik op dat moment de relatie zie en hoe ik het in de toekomst zie. Ik zou nooit voor haar staan met; "Ik heb gezoend/geneukt met iemand anders, ik maak het uit, want je verdient mij niet/ik ben niet goed voor je!" Ik zou wel mijn fout toegeven, en kijken hoe zij hetgeen opvat en horen hoe zij het verder met mij ziet, en in hoeverre onze basis is aangetast.

Als we samen blijven na zo'n actie zal ik zover mogelijk soortgelijke situaties waarin het fout is gegaan vermijden en haar gerust stellen. Tuurlijk kan ik mij voorstellen dat het zien van een zelfde soort patroon van acties en handelingen niet prettig is. Want er is niet veel voor nodig om onzekerheid te bevestigen en gedachten op gang te zetten. Maar eenmaal gebeurd en verder in de relatie zal ik het niet als 'argument' bevestigen van haar in een ruzie als het gaat om 'steken onder de gordel'.

Dat is ongeveer hoe ik er over denk.

Edit typo

Zelfde geldt voor haar. Stel dat zij op een dag voor mij staat met; "Lieverd, ik ben vreemd gegaan." Dan ben ik reuze benieuwd naar de reden daartoe. Hoe het daarna verder gaat zien we daarna wel.

Laatst gewijzigd op 23-12-2004 om 20:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten