Advertentie | |
|
![]() |
|
Op deze site van het Voedingscentrum kun je zien hoeveel kcal je binnenkrijgt.
Is dit lijstje een voorbeeld, of eet je altijd alleen maar filet american op je brood? |
![]() |
|
Ik zou iets meer, gevarieerder en ook 'sterker' eten. Met sterker bedoel ik volkoren boterhammen ipv koolhydraatarm brood (hoezo koolhydraatarm?) en af en toe een kop koffie/thee of melk ipv Chrystal Clear. En er is genoeg ander broodbeleg dan filet américain en soms kaas: pindakaas, appelstroop, hagelslag (puur, als je dat beter vindt), honing, vis, plakjes worst... En ipv van aardappels rijst of pasta af en toe lijkt me ook een goed idee.
Trouwens: je zegt dat je niet te zwaar bent, waarom lijkt het dan alsof je aan het lijnen bent, zonder snoep en koek en zo? Dat kan best hoor, 1 keer per dag of op zijn tijd, als je dat liever hebt.
|
Sorry mensen ik was op vakantie.
Ik eet koolhydraatarmbrood omdat ik merk dat ik van gewoon bruin brood aankom, het zelfde heb ik ook met pasta's ik ben dan de volgende dag gewoon echt zwaarder. Ik eet tegenwoordig ook kaas op brood. Persoonlijk ben ik niet zo van de zoet en dat is ook de redenen dat ik geen snoep of koek eet, heel enkel dan een dropje maar van andere snoepjes hou ik al helemaal niet. |
![]() |
||
Citaat:
Verder kan je gewicht per dag varieren, en kun je nooit in 1 dag (relatief) veel zijn aangekomen van bruin brood. Wat je in gewicht hebt gegeten, kun je in gewicht aankomen. Dus tenzij je 2 kilo bruin brood of pasta eet, kun je de volgende dag niet 2 kilo zwaarder zijn van dat brood of die pasta. En als je je zorgen maakt om een paar honderd gram aankomen, dan is het misschien verstandig om eens met een dietiste te babbelen want dat is niet zo gezond.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik eet ook niet zo veel op zich:
Ontbijt: 1 eierkoek met boter of 2 boterhammen met beleg (kaas/ham/vruchtenhagel/etc.) Tussendoortje: weekend & vakanties niks, op school 1 stuk fruit. Lunch: op school 2 boterhammen met beleg (altijd anders) & tijdens vakanties & weekend 3/4 boterhammen. Tussendoor: niks of stuk fruit. 's Avonds: 1,5 stuk vlees, paar scheppen aardappels en groenten. Nu ik het zo doorkijk vind ik het eigenlijk toch best wel veel, maar goed.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Eerst afgevallen, nu veel buikpijn JJ13 | 16 | 03-10-2007 13:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voedings- en Gezondheidstopic #47 Verwijderd | 500 | 27-04-2005 11:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat nu weer... MissesLena | 5 | 11-08-2004 21:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
Heb ik overgewicht? HenkMul | 2 | 28-07-2003 07:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
ik ben veel te dun maar ik wordt niet dikker wat nu??? **~yvie~** | 13 | 18-06-2003 22:43 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #5! Snufje | 200 | 23-09-2002 20:59 |