Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2011, 14:08
Verwijderd
Hoi daar. Hier is al wel een soortgelijk topic over dacht ik, maar dat gaat toch een beetje ergens anders over dus maak ik voor de zekerheid maar gwn een nieuw topic.

Ik ben nu dus 14, bijna 15 en ga 2 keer per week met vrienden uit naar een metal/rock café in Amersfoort. Aangezien ze ons daar erg goed kennen schenken ze ons ook gewoon alcohol enzo, maar alleen bier en geen sterkere dingen.

Ik drink dan meestal 2 vaasjes en 2 fluitjes, maar ben nog nooit dronken geworden. Na die 2 vaasjes en 2 fluitjes ga ik gwn over op frisdrank.

Maar ik merk dat ik de laatste tijd veel vergeetachtiger ben. Kan dit komen door het tweemaal per week drinken of kan het ergens anders door komen? Want ik ben nog nooit dronken of aangeschoten geworden ofzo.

Ik gebruik ook geen drugs zoals wiet of coke ofzo ik rook alleen shag enzo.

Ik doe het al ongeveer 2 maanden zo iets.

Graag serieus antwoord

Laatst gewijzigd op 10-07-2011 om 22:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2011, 23:53
Vice
Vice is offline
De hersenen van jongeren schijnen wel gevoeliger te zijn voor alcohol. Echter lees ik nergens hoelang je dit al doet en na hoeveel weken je last kreeg van vergeetachtigheid. Als je het nog maar een paar maanden doet, lijkt het me sterk dat je nu al last hebt van enorme vergeetachtigheid. Je drinkt misschien wel een heel klein beetje veel voor iemand van jouw leeftijd (hoewel er genoeg van jouw leeftijd zijn die veel meer zuipen), maar volgens mij wordt het pas echt schadelijk wanneer je in één avond jezelf helemaal klem gaat zuipen en dat doe jij blijkbaar niet. Naast alcohol zullen er misschien ook wel andere dingen zijn zoals een druk schoolrooster waardoor je wat vergeetachtiger wordt.
Oud 03-07-2011, 04:24
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
De hersenen van jongeren schijnen wel gevoeliger te zijn voor alcohol. Echter lees ik nergens hoelang je dit al doet en na hoeveel weken je last kreeg van vergeetachtigheid.
De reden dat dit onbekent is, is omdat experimenten met humane levensvormen verboden is, zolang hij/zij geen 18 jaar oud is geweest
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 06:46
Verwijderd
Ik heb geen idee, ik dronk op mijn vijftiende dan passoa en smirnoff ice en boswandeling enzo maar ik merkte dat ik wat vergeetachtiger werd toen ik een paar keer had geblowd, ik denk wel dat je moet oppassen met hoe vaak en hoeveel je drinkt.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 16:00
Verwijderd
Citaat:
De hersenen van jongeren schijnen wel gevoeliger te zijn voor alcohol. Echter lees ik nergens hoelang je dit al doet en na hoeveel weken je last kreeg van vergeetachtigheid. Als je het nog maar een paar maanden doet, lijkt het me sterk dat je nu al last hebt van enorme vergeetachtigheid. Je drinkt misschien wel een heel klein beetje veel voor iemand van jouw leeftijd (hoewel er genoeg van jouw leeftijd zijn die veel meer zuipen), maar volgens mij wordt het pas echt schadelijk wanneer je in één avond jezelf helemaal klem gaat zuipen en dat doe jij blijkbaar niet. Naast alcohol zullen er misschien ook wel andere dingen zijn zoals een druk schoolrooster waardoor je wat vergeetachtiger wordt.
Het is nu zo ongeveer 2 maanden een vast vrijdag- en zaterdagavond ritueel geworden voor mij en mijn vrienden.

En een druk schoolrooster heb ik niet, heb net eergister vakantie gekregen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 00:07
Vice
Vice is offline
Citaat:
Het is nu zo ongeveer 2 maanden een vast vrijdag- en zaterdagavond ritueel geworden voor mij en mijn vrienden.

En een druk schoolrooster heb ik niet, heb net eergister vakantie gekregen
Toch lijkt het me sterk dat nu al last krijgt van alcohol.
Oud 04-07-2011, 14:36
Verwijderd
ik heb even je topictitel verduidelijkt.

verder: http://www.jellinek.nl/behandeling/test_uw_gebruik
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Signaleringstest Alcohol

Deze alcoholtest is ontwikkeld door de Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO). De mate waarin u risico loopt is als volgt: 0 tot 7 laag; 8 tot 15 toenemend risico; 16 tot 19 hoog risico; 20 tot 40 zeer hoog risico.

U scoort 8 punten.

U scoort tussen de 8 en 15 punten. Verminder uw risico's. Kijk hiervoor bij het Jellinek Drugschema. U kunt ook overwegen om uw alcoholgebruik te minderen. Dat kan door deel te nemen aan een online zelfhulpprogramma. Dit programma helpt u om te minderen of te stoppen.
Oei
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 13:04
Verwijderd
Citaat:
U scoort 0 punten.
En dat hoort normaal te zijn op 14-jarige leeftijd. En niks anders.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 13:50
Vrieskist
Vrieskist is offline
Citaat:
ik heb even je topictitel verduidelijkt.

verder: http://www.jellinek.nl/behandeling/test_uw_gebruik

Signaleringstest Alcohol

De mate waarin u risico loopt is 0 tot 7 laag; 8 tot 15 toenemend risico; 16 tot 19 hoog risico; 20 tot 40 zeer hoog risico.

U scoort 21 punten.

U scoort 20 punten of hoger. Wij adviseren u om te minderen of te stoppen. Dat kan door deel te nemen aan de online behandeling alcohol. U mindert of stopt u met hulp van chatcontacten met een therapeut.
Oud 06-07-2011, 16:21
Verwijderd
Dat internet-testje slaat nergens op. Niet serieus nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 17:45
Verwijderd
Signaleringstest Alcohol
Deze test is ontwikkeld door de Wereld Gezondheids Organisatie. De mate waarin risico gelopen wordt is als volgt:
0 tot 7 laag;
8 tot 15 toenemend risico;
16 tot 19 hoog risico;
20 tot 40 zeer hoog risico.

U scoort 6 punten.

U scoort 7 punten of minder. Kijk bij het Jellinek Drugschema of bij vraag en antwoord als u meer over alcohol wilt weten.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 10:53
lulu1995
lulu1995 is offline
20 punten
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 22:21
sjappie123
sjappie123 is offline
Ik heb geen iedee.
Het zou wel kunnen, hoelang doe je dat al??
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen iedee.
Het zou wel kunnen, hoelang doe je dat al??
Dat heet: De OP lezen. Doe het maar, het is niet eng hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 22:30
Verwijderd
Voor jou wel ja
Met citaat reageren
Oud 10-07-2011, 22:57
sjappie123
sjappie123 is offline
ooh ik vond van wel.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 12:25
DAH
DAH is offline
Citaat:
Dat internet-testje slaat nergens op. Niet serieus nemen.
Yep, en ik denk ook dat ze iets zouden moeten doen waardoor de test niet doorgaat als het antwoord op de eerste vraag 'nooit' is.
Reageren

Regels voor berichten