Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2011, 10:37
Verwijderd
Zoals de titel zegt. Steel jij wc-papier op het werk? Of lever je verslagen in van klasgenoten? Geef je een feestje in je ouders huis, als zij op vakantie zijn, terwijl zij dat uitdrukkelijk hebben verboden? Smokkel je etenswaar de bioscoopzaal in?

Ben je verder weleens betrapt, en wat waren de sancties?

Vertel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2011, 10:40
Verwijderd
Nou, ik smokkel regelmatig chips/frisdrank/fruitdrank en andere lekkernijen de bios in. Een keer was ik zo stom om nuggets in een open tasje te hebben en de medewerker vroeg of ie erin mocht kijken en ik maakte toen mijn ta sopen en ja, toen moest ik die nuggets afgeven bij de toonbank tot na de film.
Tegenwoordig verstop ik alles goed.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 10:43
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat doe ik ook, met een McFlurry in mijn binnenzak en nuggets in mijn tas (onder mijn gebruikelijke teringzooi) gestopt de bioscoop in
Oud 06-07-2011, 10:45
Verwijderd
Ik rijd meestal net iets te hard. Verder zou ik het niet weten.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 10:52
Verwijderd
Taalregels! Vooral dat ik heel vaak 'hun' gebruik als onderdeel van mijn zin. Verder zeg ik notoir 'geeneens', 'ik schaam zich', 'georven', 'ik doe me veters strikken' en dat soort dingen.

Laatst gewijzigd op 06-07-2011 om 10:57.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 10:55
Martiño
Martiño is offline
Ik "koop" wel eens films en muziek op het internet en ik rij wel eens iets te hard. Dat was het.
Oud 06-07-2011, 10:56
Verwijderd
Oh ja, bij pokeren overtreed ik de scheldregel. Ik ga als ik mij verveel goedkope oefengeldspellen spelen, steeds all in enzo en dan als ik een pot win mensen uitlachen en uiteindelijk sommigen uitschelden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 11:00
Rationeel
Rationeel is offline
ik rijd consequent te hard en ik doe weleens aan wildplassen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 11:05
Verwijderd
Leuk topic!
Ik overtreed vooral ongeschreven regels en/of etiquettes. Zoals dat je in bepaalde gezelschappen niet mag zeggen wat je denkt en niet eerlijk mag zijn (bijvoorbeeld over hoe het met je gaat). Of dat je als salsa-dansende vrouw hoort te wachten tot een man je vraagt, daar ben ik echt te assertief voor. Of überhaupt dat in bepaalde situaties je als vrouw wordt geacht niet het initiatief te nemen. Dat soort dingen heb ik veel meer moeite mee dan met de wetten, regels en afspraken die door een autoriteit bedacht zijn. Sterker nog, ik krijg snel last van mijn geweten als ik moedwillig dat soort regels breek.
Soms neem ik chocola mee de bioscoop, maar dat is het wel, qua geschreven regels.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 11:08
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik rijd weleens te hard. Dan niet met 180 door een woonerf, maar bijvoorbeeld 90 waar je 80 mag. Rebels hè?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 11:15
AzN
AzN is offline
Iets te hard rijden, zonder rijbewijs achter 't stuur kruipen, illegaal downloaden.
Oud 06-07-2011, 11:24
Verwijderd
Downloaden, taalfouten, wildplassen. Dat was het eigenlijk wel. Oh ja, ik "leen" wel eens wat op mijn werk, maar dat vind ik meer in de categorie "secundaire arbeidsvoorwaarden" passen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 11:26
Verwijderd
Ik at altijd op de werkvloer, wat absoluut niet mag. Maar ik zag er het nut niet van in, als je geen klant aan de lijn hebt mag je toch best eten . En voor de rest ben ik heel braaf .
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 11:35
Verwijderd
Owja, downloaden en soms op het internet van een ander.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 11:35
Uice
Uice is offline
Films, televisie en muziek downloaden. Door rood fietsen. Zwartrijden. Openbare dronkenschap. Bier de bioscoop in brengen.
Oud 06-07-2011, 11:37
Verwijderd
Muziek downloaden is niet illegaal in Nederland, Uice
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 11:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Muziek downloaden is niet illegaal in Nederland, Uice
Nou ja, ik ga er ook mee door als het kabinet het heeft verboden.
Oud 06-07-2011, 11:46
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Taalregels! Vooral dat ik heel vaak 'hun' gebruik als onderdeel van mijn zin. Verder zeg ik notoir 'geeneens', 'ik schaam zich', 'georven', 'ik doe me veters strikken' en dat soort dingen.
Taalregels, ik ben een zwaar crimineel.

Soms brood skippen, leegstaande gebouwen bezoeken, soms geen hand uitsteken tijdens het fietsen, heb wel eens fietsen "geleend" dit tussen haakjes omdat ik ze wel terug heb gebracht (had geen fiets met hemelvaart en ik wou zo graag dus ging ik maar een fiets "lenen" midden in de nacht, terug gebracht met een briefje erop), graffiti spuiten (stencils)

*hele waslijst*
Oud 06-07-2011, 11:58
Verwijderd
LOL, wel aardig dat je ze terugbrengt dan.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 12:01
Verwijderd
Eten en drinken mee de bioscoop in smokkelen ja, en eten in de bus en metro, door rood lopen/rijden (maar wie doet dat niet?)... En labello's jatten natuurlijk, maar die tijden zijn wel voorbij hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 12:01
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Anders krijg ik er een rotgevoel bij.

En het is alleen bij pure noodgevallen of stom dronken. Dat zie ik nog wel door de vingers.
Oud 06-07-2011, 12:02
TopDrop
TopDrop is offline
Als je 120 rijdt volgens de teller, rijd je vaak maar rond de 110 ofzo. Ik vertrouw de plaatsbepaling van een gps toch iets meer dan de wielrotatieteller van een auto. Dus het te hard rijden valt wel mee. En dan ook nog als er een correctie vanaf gaat bij snelheidscontroles.

ot: Ik negeer rode stoplichten best vaak op de fiets of lopend. Zo'n dom lampje gaat mij niet vertellen wanneer ik wel of niet kan oversteken. Dat schat ik zelf wel in.

Verder ben ik best braaf geloof ik.
Oud 06-07-2011, 12:07
Martiño
Martiño is offline
Hand uitsteken tijdens het fietsen deed ik vroeger nooit, maar sinds ik auto rijd doe ik het wel. Het is echt fucking irritant en gevaarlijk als je niet weet waar een fietser naartoe gaat.
Oud 06-07-2011, 12:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou ja, ik ga er ook mee door als het kabinet het heeft verboden.
Hm. In de VS zijn al megaboetes uitgedeeld aan "gewone" downloaders zoals jij en ik, ik denk dat ik het risico dan niet meer wil nemen.

Hoewel ik denk dat het nog wel even zal duren voordat het hier verboden wordt.
Oud 06-07-2011, 12:13
Volk
Volk is offline
Ik neem vaak een bucket hotwings van de KFC de bioscoop. Als ik midden in de nacht naar huis fiets en er komt niks aan stop ik niet voor rood licht. En doe ook graag aan wildplassen. Ik voel me altijd heel stout als ik me niet aan de regels houd en dat vind ik niet fijn.

Ik ben er pas laatst achter gekomen dat je niet je eigen eten mee de bioscoop in mag nemen, dus dat deed ik niet bewust. En wildplassen moet soms gewoon. Overal staan pisbakken voor mannen maar vrouwen kunnen daar niet zo veel mee. En door rood licht rijden midden in de nacht valt bij mij onder slim zijn. Vandaar dat ik me niet stout voel bij die dingen en het dus toch doe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2011, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Hm. In de VS zijn al megaboetes uitgedeeld aan "gewone" downloaders zoals jij en ik, ik denk dat ik het risico dan niet meer wil nemen.

En dan nog: Amerika is het land van de absurde claims. Zo ver is het nog lang niet in NL. En zelfs al wordt dównloaden van ~ illegaal, met SSH/VPN steek je vrij eenvoudig je middelvinger op naar deep packet inspection, en laat DPI nou net nodig zijn voor naleving
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 12:24
Uice
Uice is offline
Citaat:

Je weet maar nooit. Het motto van het kabinet is immers 'minder vrijheid en dingen slechter maken'. Het zou me iig niet verbazen als die regel er binnen een paar jaar door komt.
Oud 06-07-2011, 12:26
Vrieskist
Vrieskist is offline
ik heb meestal drugs op zak :$
Oud 06-07-2011, 13:04
Chick Rock
Chick Rock is offline
Door rood licht fietsen en lopen, hoewel ik me er net zo vaak wel als niet aan houd. Ik download veel series en films. Ik neem soms eten of drinken mee in de bioscoop, maar wist eigenlijk niet dat dat niet mocht.

Verder hou ik me doorgaans aan veel regels, hou er niet van dingen te doen die niet mogen.
Oud 06-07-2011, 13:29
Vrieskist
Vrieskist is offline
jaah die kleine dingetjes doe ik ook

rood licht fietsen aanstekers ofzo jatten in de winkel stationsfietsen "lenen"
Oud 06-07-2011, 13:34
Verwijderd
Citaat:

rood licht fietsen aanstekers ofzo jatten in de winkel stationsfietsen "lenen"
Aanstekers jatten? Dat vind ik zo pauperig.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 13:51
Sherlock
Sherlock is offline
Door rood rijden op de fiets of lopen, tegen het verkeer in rijden, verkeersborden/hectometerpalen meenemen, MUST DOWNLOAD EVERYTHING, shit de bios in meenemen, ik pak wel eens een nugget/burger op het werk, wildplassen, zonder handen fietsen (enige waar ik voor gepakt ben), openbaar dronkenschap en vervuiling!

Dat is de meest voorkomen de zooi
Oud 06-07-2011, 13:59
Verwijderd
Citaat:

rood licht fietsen aanstekers ofzo jatten in de winkel
Dat is geen klein dingetje/overtreding, dat is een misdrijf.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 14:01
Verwijderd
Door rood lopen/fietsen, doe ik ook natuurlijk. En soms zwartrijden (als het 1 halte is ofzo). Hand uitsteken bij fietsen doe ik niet, vind ik gevaarlijk. Ik kijk zelf goed uit of ik veilig opzij kan gaan, ja of nee. Eten/drinken in 't ov doe ik ook.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 14:02
Verwijderd
Citaat:
handen fietsen (enige waar ik voor gepakt ben)
Haha, wist niet dat dat verboden was.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 14:04
Verwijderd
Jasper, neem jij hectometerpalen mee?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 14:07
Rationeel
Rationeel is offline
ik overtreed ook weleens de maandelijkse regels van lorelei ::DD
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 14:15
Vrieskist
Vrieskist is offline
Citaat:
Aanstekers jatten? Dat vind ik zo pauperig.
ik zal er geen nacht minder om slapen
Oud 06-07-2011, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat overigens niet grappig. Gevangenisstraf voor alle dieven.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 14:17
Verwijderd
Citaat:
ik zal er geen nacht minder om slapen
Dat had ik ook niet verwacht van iemand die dit gedrag als normaal beschouwt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 14:34
Rivka
Rivka is offline
Door rood rijden/lopen (maar dan heb ik écht haast en ik kijk wel!), eten/drinken in mijn tas stoppen voor de bioscoop, eten in metro/bus, downloaden van muziek, zwartrijden... dat is het denk ik wel. Zwaardere regels overtreden doe ik nooit.

Oh ik heb ooit een keer een mascara gestolen en dat vind ik nu ook niet meer kunnen, net als aanstekers etc. Stelen is voor mij een belangrijke grens.
Oud 06-07-2011, 14:35
Verwijderd
Ohja, ik eet ook wel eens in de trein. Maar dan zorg ik wel dat ik uitdeeleten heb, allemaal koekjes ofzo, zodat ik dat aan mijn medereizigers kan geven.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 14:56
Verwijderd
Oei ik kom er net achter dat ik een wortel twv 16 cent heb gestolen hij had zich ergens verstopt onderin de kinderwagen en nu heb ik 'm niet afgerekend.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 14:57
Verwijderd
In de trein eten mag toch wel?
Waarvoor hebben ze anders die treincatering?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Ohja, ik eet ook wel eens in de trein. Maar dan zorg ik wel dat ik uitdeeleten heb, allemaal koekjes ofzo, zodat ik dat aan mijn medereizigers kan geven.
Ik voel me nu heel erg misdadiger je mag toch wel eten in de trein ? Als je nou van Leeuwarden naar Leiden moet bijvoorbeeld , mag je toch zeker wel een boterhammetje eten?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 15:47
Verwijderd
Eten in de trein mag wel hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 15:48
Verwijderd
De conducteurs zeggen altijd 'eet smakelijk' als ik een big mac menuutje bij heb.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 15:49
Geel
Geel is offline
En, in de bus dan? Want ik zie tegenwoordig nergens zo'n stikker met en roodomrande patatzak.
Oud 06-07-2011, 15:51
Verwijderd
Bus/tram/metro is over het algemeen verboden. Iig in Den Haag en Rotterdam.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 15:51
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Haha, wist niet dat dat verboden was.
Gevaarlijk weggedrag enzo

Citaat:
Ik had er eerst 10 ofzo in mijn kamer maar ik mag er nog maar 1 van mijn ouders

Plaatsnaambordjes zijn ook best leuk
Reageren