Ik heb maandag boodschappen gedaan en vond de doosjes champignons vanavond beschimmeld terug in de groentela van de koelkast. De champignons waren verschrompeld, met wat bruine plekken en overal rondom zaten witte draden. De champignons kwamen ook als een 'blok' uit het bakje.
Maandag zagen ze er prima uit.
Ik heb ze gewassen, maar toen toch besloten om ze weg te gooien, gezien de geur en hoe ze aanvoelden. Of had ik ze wel kunnen eten?
Komt dit doordat ze te vochtig waren en in de koelkast bewaard zijn?
Als ze alleen een beetje rimpelig zijn en bruine plekjes hebben dan eet ik ze nog wel maar als ik ook pluis en schimmeldraden in het bakje heb dan gooi ik ze weg. Hoe het komt weet ik niet, ik heb het soms ook. Het is wel belangrijk om ze donker te bewaren en om bij het kopen goed te kijken of ze allemaal nog onbeschadigd en wit zijn. Als er dan al een met wat bruine plekjes in zit gaan ze snel achteruit.
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Champignons zijn schimmels vruchtlichamen van, iig
Donker bewaren boeit niet zo, koel en vooral droog is wel belangrijk. Als ze erg gaan verkleuren of vochtig/slijmerig zijn, hebben ze hun beste tijd wel gehad.