Advertentie | |
|
![]() |
|
@Koffie!: Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Dissociatie_(psychologie)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Kan iemand mij precies uitleggen hoe het ontstaat? Dan heb ik misschien wel een antwoord hier op. Ik zie hier een uitdaging voor mezelf in
![]() Doktoren zeggen al vaak "Hier is niets tegen te doen". En toch was er een meid die 0% op lopen hadden na verlamming en een jaar later was ze weer professionele danseres geworden. Dus "Niets tegen te doen" is een fabel of zoiets van "Geen zin om oplossing te zoeken" in mijn ogen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Eerlijk gezegd vind ik dit ook een wat moeilijk te begrijpen verschijnsel. Niet dat ik het niet geloof, ik neem het zeker wel serieus en ik weet ook hoe erg het is.
Maar als je in een dissociatie terecht komt, vind ik het moeilijk te begrijpen dat je jezelf bijvoorbeeld gaat snijden(zal niet iedereen doen, maar is een voorbeeld). Dat doet toch gruwelijk veel zeer? Ik vind het al echt zeer doen als ik perongeluk uitschiet met een mesje. Hoe kan je dit aan? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb eerder willen reageren, maar wat te zeggen weet ik niet goed. Ik heb heel lang gedacht dat ik van dissociaties last had, maar nu het was dus toch iets neurologisch... Of misschien wel soort dissociaties maar ook door de ziekte veroorzaakt? Mijn ziekte is heel zeldzaam, maar houd wel in de gaten of je hebt niet andere neurologische symptomen, want dan kan er dus zomaar een oplossing zijn. Natuurlijk moet nu niet iedereen met iets psychisch naar de neuroloog rennen en weet ik wat meer, maar toch, is er een teken dat het toch somatisch is, laat het toch onderzoeken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik weet niet of ik nu onzin uit ga kramen, maar dit is iig wat ik ervan begrepen heb
naar mijn weten heeft iedereen wel last van dissociaties... de meeste mensen in een normale vorm, waarbij je gewoon even helemaal in gedachten verzonken bent waardoor je ff volledig de aandacht voor de omgeving verliest... dit heb ik nogal regelmatig... over het algemeen is er dan niks aan de hand, maar wel als je het hebt wanneer je eigenlijk je aandacht erbij hoort te houden zoals in het verkeer of wanneer je met gevaarlijke spullen bezig bent. Ik heb het heel erg vaak op de fiets, waarbij ik me op een gegeven moment er bewust van ben dat ik een deel vand e gereden weg me niet meer kan herinneren, terwijl ik er nog paar seconde heb gereden. Dus gaat helemaal automatisch. Gelukkig gaat dat gewoon goed. maar het kan volgens mij ook een deel zijn van je psychische stoornis of een of andere ziekte... ik zou zo niet weten welke precies behalve dan dis.. waarbij je het gebruikt als een soort beschermiets... om aan de realiteit te ontsnappen omdat het te heftig is ofzo... iig dat is bij dis zo... bij eventuele andere dingen weet ik eht zo ff niet zoals droomvlucht al zei denk ik idd ook dat het beste om bewust te blijven van de realiteit door iets tastbaars te hebben... of idd iemand die je uit een dissociatie kan halen... maargoed die is niet altijd in de buurt Ik heb wel eens dat als ik op de wc zit (ja erg vaag ![]() is dit ook dissociatie of is dit weet wat anders? of is het niks dat kan ook nog ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic, #164 Roosje | 483 | 20-07-2011 15:41 | |
Psychologie |
alter ego XblablaX | 10 | 10-05-2004 13:58 | |