Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2011, 13:39
J-roenn
J-roenn is offline
Ik woon sinds kort op mezelf, en merk dat ik eigenlijk voor me eentje toch wel elke dag erg lang in de keuken sta.
deel hier de snelle ( liefst ook beetje gezonde ) recepten/kant en klaar maaltijden waar je met wat minder tijd toch iets lekkers op tafel krijgt.
ik heb het dan niet over bijv. pizza's of friet enzo.

zelf ben ik wel fan van Iglo vriesmaaltijden ( beter dan magnetronmaaltijden, smaakt lekker en is volgens mij nog redelijk gezond )

.
nadeel is dat ik het redelijk duur vind ( rond de 4-5 euro voor 1 persoon als het niet in de aanbieding is ).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2011, 14:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Wat vindt je 'niet te lang' in de keuken staan?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 15:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De maaltijdsalades van de AH zijn prima en als je er een uitzoekt met een 35% kortingsticker dan zijn ze ook niet duur.
Oud 04-08-2011, 17:36
honestsmile
honestsmile is offline
Macaroni of spagetti, daar doe je niet heel lang over. Net als nasi en bami.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 17:38
Verwijderd
Als wij met z'n tweeën (of vieren) zijn, dan kopen we vaak Knorr pakken. Niet superduur, wel heel snel en makkelijk te maken. En zo'n pak van 2-3 personen kun je makkelijk met zijn tweeën op. Voor in je eentje is het wel wat minder.

Heb je een vriezer? Dan kun je grotere porties maken, en dan porties invriezen. Zo kun je ook als je geen zin hebt gewoon daar wat uit halen en dat opeten .
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 21:31
Balance
Balance is offline
Citaat:
Als wij met z'n tweeën (of vieren) zijn, dan kopen we vaak Knorr pakken. Niet superduur, wel heel snel en makkelijk te maken. En zo'n pak van 2-3 personen kun je makkelijk met zijn tweeën op. Voor in je eentje is het wel wat minder.

Heb je een vriezer? Dan kun je grotere porties maken, en dan porties invriezen. Zo kun je ook als je geen zin hebt gewoon daar wat uit halen en dat opeten .
Ik gebruik gewoon de helft van zo'n pakket en gebruik de andere helft een andere keer.

Ik vind eigenlijk vrijwel alle rijstgerechten goed te doen. Kip kun je op een vrije dag inkopen en in blokjes snijden en dan invriezen, zodat je het uit je werk of school alleen maar hoeft te bakken. Wat groente snijden of een groentepakketje erbij gooien en het sausje aanlengen met water. Intussen rijst laten koken. Dan ben je met een minuut of 15 wel klaar.
Dat geldt dus voor gerechten als: babi pangang, rijst/mie in zoete sojasaus, kip madras, kipkerrie, etc. Nasi is zelfs nog iets makkelijker, als je er kant en klare pindasaus bij neemt.

Pasta's zijn ook snel. Spaghetti bolognese, macaroni in roomsaus, etc.
Als gehakt je te lang duurt, kun je smac of hamblokjes nemen.

Verder kun je op een vrije dag een quiche maken en invriezen. Dat zijn al gauw 4 grote of 8 kleine stukken.
Soep is snel te maken uit een zakje of evt. uit blik (iets minder gezond).
Hamburgers/broodje gezond zijn helemaal simpel.
Tortilla's zijn makkelijk te maken en te vullen met wat je wil.
En maaltijdsalades natuurlijk.
Oud 06-08-2011, 09:18
Verwijderd
Je koopt een lekkere runderlap, wat witlof, tomaten, paprika, komkommer, en een dressing.
De runderlap bak je lekker naar keuze met wat peper, en de rest snij je in kleine stukjes. Dressing erover, en klaar. Dat is maximaal 10 minuten.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 17:38
tuttebel
tuttebel is offline
andijviestamppot met spekjes en rookworst:

- aardappelpuree-zakjes, aanlengen met kokend water +2min, andijvie er rauw doorheen roeren (ev. geraspte kaas erbij) +1min..
- spekjes bakken +5min.
- rookworst in de magnetron +2min.
- pakje jus aanlengen +1min.

Verse pasta met spinazie, pijnboompitjes en creme fraiche (of tomaat, ui en paprika, wat je lekker vindt)
- pasta koken +6min.
- pijnboompitjes roosteren, spinazie roerbakken, samen in een pan met creme fraiche en kruiden erbij +5min.
Oud 06-08-2011, 22:07
Verwijderd
bloemkool net niet beetgaar koken, intussen water opzetten voor noedels. Naar smaak tofu/kip/quorn/champignons bakken, paprika in stukjes snijden en meebakken of rauw laten. Sausje maken van rode pesto, sambal, shoyu en ketjap en evt wat extra olie. Als alles klaar is nog even in de bakpan/wok gooien en mengen met het sausje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten