Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2011, 22:19
SweetStrawberry
SweetStrawberry is offline
Hee iedereen,

Ik heb een heel onzeker gevoel over mezelf. Een paar maanden geleden had ik een vriendje (het is nu dus uit) en die heeft me een heel erg geholpen om me van het idee af te helpen dat ik lelijk was enzo,. Nu heeft hij het 3 maanden geleden uitgemaakt, en ookal zei hij het niet heb ik het idee dat dat was omdat ik denk dat hij me lelijk vind. Dat denk ik dan. Ook heb ik me al in geen tijden mooi gevoeld en ik heb ook het gevoel dat ik nooit meer een vriendje krijg enzo en dat niemand me leuk vind.

Hoe kom ik hiervan af?

x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2011, 22:46
UnderCoverBoy1
UnderCoverBoy1 is offline
Je kan toch vragen waarom die het uitmaakte
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 08:00
Verwijderd
Je bent pas 14, nog heel jong, dus je krijgt vast ooit nog wel een vriend. Je moet gewoon niet zo gehaast zijn.

Spreek je je ex nog? Misschien kan je dan vragen waarom hij het uitgemaakt heeft. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij het uit zou maken omdat je lelijk bent. Niemand is lelijk, de één is misschien wat knapper dan de ander, maar niemand is echt heel erg lelijk. En als hij het wel zou doen omdat hij je niet mooi vindt dan zegt dat meer over hem dan over jou.

Wat vind je niet mooi aan jezelf? Echt alles, of alleen specifieke delen?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 09:17
Volk
Volk is offline
Ik denk dat als hij je lelijk vond hij geen relatie met je was begonnen. Dus zet dat maar uit je hoofd, hij vind je niet lelijk. Waarom zou hij je eerst helpen je ervan te overtuigen dat je niet lelijk bent om het daarna uit te maken omdat hij je lelijk zou vinden? Dat is niet logisch en je kunt dan ook concluderen dat hij je niet lelijk vind.

Heeft hij niet verteld waarom hij het uitmaakte?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 13:02
SweetStrawberry
Jawel hij heeft wel verteld waarom hij het uitmaakte, maar dat vond ik een beetje slappe reden. Ik heb wel nog veel contact met hem en hij weet ook waar ik mee zit en hij helpt me ook nog steeds .Dat vind ik natuurlijk heel fijn maar toch heb ik gewoon dat gevoel.

Om de vraag van Kika te beantwoorden:
Ik vind niet alles aan mezelf lelijk. Hetgeen waar ik het meest mee zit is mijn figuur. Ik voel me altijd heel dik als ik tussen dunnere mensen sta. Dat is dan ook het enige wat ik echt lelijk vind aan mijn gezicht. Ik heb volle lippen, een kleine neus en mooie ogen (vind ik zelf dan) maar mijn gezicht is wel heel dik. Dat vind ik dan heel lelijk.

Bedankt voor jullie hulp.
x
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 18:56
Verwijderd
- Je ex vond je niet lelijk, anders was hij in de eerste plaats nooit je vriendje geweest.
- 90% van relaties tussen 14 jarigen worden beëindigd met een "slappe reden". Het ding is dat er heel vaak geen "goede reden" is om een relatie te starten. Liefde is sowieso niet altijd rationeel en zeker niet als het om pubers met hormoontjes gaat. Je overleeft het wel, het duurt alleen even.
- Als je te dik bent moet je gaan sporten in plaats jezelf te dompelen in zelfmedelijden. Is je figuur jouw onzekerheid? Werk dan aan die onzekerheid.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 21:25
SweetStrawberry
Citaat:
- Als je te dik bent moet je gaan sporten in plaats jezelf te dompelen in zelfmedelijden. Is je figuur jouw onzekerheid? Werk dan aan die onzekerheid.
Dat is nou juist het punt. Ik sport heel veel en ik eet echt geen snoep, en toch blijf ik dik .En het is geen zelfmedelijden
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 22:02
Em.
Em. is offline
Citaat:
Dat is nou juist het punt. Ik sport heel veel en ik eet echt geen snoep, en toch blijf ik dik .En het is geen zelfmedelijden
Meh, of je hebt een probleem met je stofwisseling (dan moet je naar de huisarts) of je hebt zoals 95% van de meisjes die 'te dik' zijn gewoon een verkeerd beeld van jezelf. Wat is je gewicht en je lengte? Of post eens een foto. Ik denk namelijk dat je helemaal niet dik en lelijk bent, maar gewoon knap en onzeker, zoals praktisch alle pubermeisjes die denken dat ze moeten afvallen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 23:30
SweetStrawberry
lengte: 1.68
gewicht: 68 - 70 kg. Kheb het opgezocht en ik ben wel degelijk te zwaar.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2011, 00:43
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Ik ben ook net wat zwaarder dan gemiddeld, maar ik heb dan ook net wat grotere botten en net wat meer spier. Ik ben qua vet dunner dan anderen die lichter zijn. Als je zoveel sport kan jij dat toch ook hebben? Hoewel, misschien dan niet zo. We schelen 6 kg en 20 cm.
Huisarts? Dieet? Ik weet niet.. L&G of Sport vraag denk ik meer.

Ed: wat is Forumbaas+?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2011, 07:16
Verwijderd
Citaat:
lengte: 1.68
gewicht: 68 - 70 kg. Kheb het opgezocht en ik ben wel degelijk te zwaar.
Dan ben je inderdaad iets te zwaar maar zo ernstig is het niet hoor. En je bent nog in de groei waardoor het misschien wel goed komt als je weer ineens groeit. Waarschijnlijk is je beeld van jezelf anders dan wat het werkelijk is. Sterker nog, ik vind mensen die net iets te zwaar zijn mooier dan mensen die heel erg mager zijn. Dat is misschien een persoonlijke voorkeur, maar volgens mij hebben wel meerdere mensen dat.

Als je toch wat aan je gewicht wil doen zodat je je zekerder voelt moet je meer gaan sporten en gewoon gezond eten. Niet op een dieet gaan, want je bent nog in de groei dus dat is niet goed.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2011, 11:14
SweetStrawberry
Ok, bedankt voor jullie hulp.
x
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten