Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2014, 18:38
Unknown123
Unknown123 is offline
Heey, weet eigenlijk niet n goed onderwerp voor dit topic maar 't gaat meer om de inhoud van t topic lijkt me xD.

Wist niet zo zeker of ik dit topic beter bij liefde & relatie kon plaatsen maar ik vind het zelf meer bij psychologie horen.

Ik zal de situatie even uitleggen: Ik heb sinds de kerstvakantie een meisje ontmoet via internet. Voor het geval dat jullie het vragen, het is 100% een meisje en niet iemand anders. Ik praat dus al een heel tijdje met haar en ik vind haar eigenlijk wel leuk en zelf denk ik dat ze mij ook leuk vind. Eerst waren onze gesprekken best serieus, maar toch wel fijn dat je alles kon delen zegmaar. Sinds ongv. een maandje zijn de gesprekken veel leuker geworden en vinden we t allebei leuk! We vinden elkaar ook heel lief en ze heeft me zelfs voor m'n verjaardag n leuke tekening via whatsapp gestuurd (:

Als ik de gesprekken die ik met haar heb terug zou lezen zou je echt denken dat we n relatie hebben maar ik heb haar nooit gevraagd (ken haar btw ook alleen maar via de app nog en nog niet in het echt).

Ik zou het dus erg leuk vinden om elkaar een keer in het echt te gaan ontmoeten en dat wilt zij ook maar ze vind het alleen heel erg eng. Ze is bang voor wat anderen over haar denken. Ze vind het eng om een spraakbericht te sturen via whapp maar heeft het uiteindelijk toch gedaan en was blij dat t dr toch lukte. Een video sturen via de app durft ze nog niet omdat ze ook hierbij bang is wat ik ervan zou vinden terwijl ik dr al zo vaak heb gezegd dat ze helemaal niet bang hoeft te zijn omdat ik accepteer wie ze is en niet anders over dr zal denken (:

Ze weet dat ik dr accepteer enzo maar ze zegt dat het niet tot dr doordringt. Tijdens het maken van bijv. zo'n video (gwn een video waarin ze iets vertelt, geen foute video ofzo hoor ) wordt ze onrustig in dr hoofd, ze blijft alleen maar denken van wat ik dr van zal vinden, ze krijgt het warm, gaat stotteren etc.

Van mij mag ze zelf weten wanneer ze dus een video maakt, ik hoef hem ook niet per se te hebben maar zou t wel leuk vinden! Nu had ik het er ook al met dr over gehad om dus n keertje af te spreken en dit wil ze ook, alleen is er een probleem: ze is erg onzeker en verlegen. Nou is dit natuurlijk niet n probleem omdat je gwn bent wie je bent dus vind ik dat helemaal niet erg. Maar zij vind het niet leuk om dan verlegen te zijn en heel onzeker zodat ik anders over dr gaat denken en het na de eerste ontmoeting 'het alweer hebben gehad'. Ik heb haar al duidelijk uitgelegd dat dat niet zo is en het helemaal niet erg vind dat ze in het begin verlegen is, maar dan toch blijft ze het denken...

Iemand die me wat meer tips hierover zou kunnen geven, of kunnen vertellen wat er precies aan de hand is/hoe ze nou werkelijk denkt?

Heel erg bedankt alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2014, 19:48
Pluis
Pluis is offline
Hoi, ik heb je topic toch even verplaatst naar liefde en relatie, aangezien daar best vaak topics langskomen over het ontmoeten van mensen via het internet.

Wat betreft het meisje: Het zou best kunnen dat ze heel onzeker is. Misschien schaamt ze zich voor haar uiterlijk (heb je al eens een foto van haar gezien?) of is ze ooit eens gekwetst waardoor ze afhoudend is in het contact.
Als spraakberichten lukken, zou je dat wat vaker kunnen doen. Net zolang tot ze zich wat dat betreft op haar gemak voelt. Dan zou je zelfs een keertje met haar kunnen bellen.
En wat betreft de video's is beginnen met een gewone foto waarvan zij vindt dat ze er leuk op staat een beter begin dan gelijk een bewegend beeld. Als dat allemaal goed gaat zou je zelfs kunnen skypen, en dan is ontmoeten uiteindelijk een stuk minder eng.
Oud 02-03-2014, 19:59
Unknown123
Unknown123 is offline
Toch bedankt voor de info, maar eigenlijk wist ik dat al wel een beetje. Foto's sturen vind ze niet eng, ze had zelfs er een foto tussen zitten waar ze een beetje raar op keek maar dat vond ze volgens mij niet erg. Ze kwam zelf op het idee om een keertje een video te maken, maar omdat het haar toen al niet lukte leek het me beter om dus eerst een spraakbericht te doen, dat ging al met enige moeite maar uiteindelijk toch gelukt (: Ik zat dus te denken om eerst een hele korte video te doen en als ze ziet dat dat haar al lukt dat ze meer zelfvertrouwen krijgt voor een iets langere video en zo steeds langer, maar tot nu toe is dat nog niet gelukt.

Ze zit dus eigenlijk steeds met het idee dat ik anders over dr ga denken wat dus niet zo is en dat weet ze. Ze heeft verteld dat ze waarschijnlijk weet waardoor die gedachte haar dwarszit omdat er een paar jaar geleden iets was gebeurd dat ik niet wilde horen zei ze omdat het vernederend was. Heb ervoor gekozen het haar niet te laten vertellen.

Weet nu eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen want ik kom eigenlijk niet verder op deze manier...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2014, 22:46
TheHunter
TheHunter is offline
gewoon wachten en lekker door chatten.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2014, 16:10
Unknown123
Unknown123 is offline
Haha jaa das inderdaad wel waar ja... Misschien is dat ook wel het beste wat je zegt gewoon blijven chatten totdat ze er zekerder van is of meer op dr gemak voelt, maar zoals ik al eerder zei wil ze wel een keertje afpsreken. Ik heb alleen geen haast met dat afspreken gedoe en zij ook niet maar er zal toch iemand een keer het initiatief moeten nemen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2014, 20:29
Pluis
Pluis is offline
wat dacht je trouwens van skypen zonder geluid? dat zij haar microfoon uitzet (en jij de jouwe eventueel gewoon aan). Als ze durft kan ze hem een paar seconden aanzetten, en als het eng wordt zet ze hem weer uit. Als foto's en bewegende beelden an sich geen probleem zijn.
Oud 03-03-2014, 20:41
igfy
igfy is offline
ik zou inderdaad misschien ook eerst een keer bellen/skypen, dat is misschien minder eng dan een video sturen. Desnoods spreek je af dat je 5 minuten voordat ze moet eten/naar school moet gaat bellen, dan heeft ze een soort van zekerheid dat het gesprek kort gaat duren en dat ze dus na die paar minuten ook kan ophangen zonder raar over te komen.
Oud 03-03-2014, 20:54
Unknown123
Unknown123 is offline
Dat laatste dat je zegt is wel een goed idee igfy. Al hoeft het natuurlijk niet te zijn met dat ze naar school gaat maar kan je denk ik ook gewoon afspreken dat als ze er niet uitkomt of zich helemaal zenuwachtig voelt en eigenlijk op wilt hangen dat ze dat gewoon mag doen (ook dan weet ze denk ik dat het niet raar overkomt). Volgens mij denkt ze ook best snel dat ze raar overkomt terwijl dit niet het geval is denk ik en blijft ze bij die gedachte waardoor ze er zelf misschien nog in gaat geloven (als dat kan)?

Foto's zijn geen probleem. Dit komt omdat ik vaker foto's van d'r zie en ze dat wel gewend is en vind ze het ook niet erg om nog meer foto's te maken. Bewegende beelden zijn nog geen succes. Ik denk dat ze tijdens een video geen goeie houding weet te geven en denkt dat ik haar houding raar vindt ofzo (terwijl ik haar al zo vaak zeg dat dit niet zo is). Ik ga haar natuurlijk niet dwingen om een video te maken maar heb dus gewoon gezegd dat ze zelf mag weten wanneer ze m stuurt (zodat ik er geen druk op leg).

Hoe kan ik (of zij zelf) ervoor zorgen dat ze meer zelfvertrouwen heeft, of dat ze toch beseft dat ik haar helemaal niet raar vind als ze het filmpje stuurt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten