Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2011, 15:24
Verwijderd
Advertentie
Oud 07-11-2011, 15:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Je weet niet wat je zieeeeeeet. pepernoten en appels, beter dan patat frieeeeet. Appeks zijn gezond, maar de pepernoten nieeeet. (8)
Oud 07-11-2011, 15:25
Verwijderd
Pepernoten en appels, uit is weer dit lied.
Oud 07-11-2011, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Ik ga vanavond bonenprutje (bruine bonen, paprika, mais, ui, champignons) eten met tortillachipskes
Oh dat is eigenlijk ook een prima idee! Met gehakt, knoflook, blokjes tomaat en zo.
Rationeel
Rationeel is offline
nomnom gluhwein
Verwijderd
heb eindelijk een goede werkplek op mijn kamer gemaakt
Oud 07-11-2011, 15:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oi, nu heb ik ook zin in Mexicaans!
Oud 07-11-2011, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Oh dat is eigenlijk ook een prima idee! Met gehakt, knoflook, blokjes tomaat en zo.
Die drie items ook inderdaad vegetarisch gehakt dan
Oud 07-11-2011, 15:29
Verwijderd
Jaaaaa, glühwein!
Verwijderd
Citaat:
nomnom gluhwein
Ik heb dat nog nooit gehad, maar het idee van die meuk staat me zó tegen
Verwijderd
Ik heb zin in stamppot, dus misschien ga ik maar eens voor het eerst in mijn leven zuurkoolstamppot maken
Oud 07-11-2011, 15:30
Schrödinger
Schrödinger is offline
Zuurkoolstamppot.
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zin in stamppot, dus misschien ga ik maar eens voor het eerst in mijn leven zuurkoolstamppot maken
Waarom heb je dat nog nooit gemaakt?
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dat nog nooit gehad, maar het idee van die meuk staat me zó tegen
Het is zó lekker <3

De beste glühwein ooit was tussen kerst en Oud & Nieuw, op de kerstmarkt in Gent, onder een terrasverwarmer, bij -10 ofzo <3
Martiño
Martiño is offline
@ schrödinger: chilikruiden zijn niet heet. Als je heet wil dan moet je de zaadjes uit rode pepers gebruiken.

Of dobermann, je gaat even naar een toko en je haalt daar iets pittigs.
Rationeel
Rationeel is offline
die blue elephant curry pasta's zijn goed
Oud 07-11-2011, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Waarom heb je dat nog nooit gemaakt?
Geen idee eigenlijk. Thuis aten we het ook bijna nooit. Het zit gewoon niet zo in mijn culinaire hoofd.
Oud 07-11-2011, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Ohh dat heb ik laatst nog gemaakt (voor vier dagen ) en dat was echt zo awesomegoddelijklekker. En juist de tweede keer dat je 't opwarmt is het nóg lekkerder!
Oud 07-11-2011, 15:32
Rationeel
Rationeel is offline
2 madame jeanette's in een curry en hij is ook wel heet
Verwijderd
Staat hier iig ook weer op het menu deze week, zuurkoolschtamp. Lekker <3 met ananasjes
Verwijderd
Citaat:
Ohh dat heb ik laatst nog gemaakt (voor vier dagen ) en dat was echt zo awesomegoddelijklekker. En juist de tweede keer dat je 't opwarmt is het nóg lekkerder!
Ik heb alleen niet echt een vriezer, dus dan moet ik het deze keer nog een keer eten
Hoe maken jullie het? Wat gooien jullie er verder doorheen, naast zuurkool, aardappel en een beetje melk?
Oud 07-11-2011, 15:33
Verwijderd
Nee, ik ga er geen ananas in doen
Wel VLEES (of erbij).
Oud 07-11-2011, 15:33
Verwijderd
Citaat:
@ schrödinger: chilikruiden zijn niet heet. Als je heet wil dan moet je de zaadjes uit rode pepers gebruiken.

Toko. In Didam Ik moet zelfs de sambal importeren uit Den Haag (nou ja, DH omdat ik daar geregeld kom, maar you get the picture) om te ontsnappen aan die Conimex-rommel

Citaat:
die blue elephant curry pasta's zijn goed
Zal eens kijken of die meuk voorhanden is in onze AH XXL (dát hebben we dan weer wel!)

Maar eerst even douchen en scheren (Pippeloen naamzoek, for the sake of annoyance).
Oud 07-11-2011, 15:34
Verwijderd
Hihi nee ik bedacht net dat jij er een bent van de school 'fruit door het avondeten is een doodzonde'
Voor mangnork doe ik er altijd spekjes door, verder niks bijzonders. Ik maak het trouwens met een schepje mayonaise. Dat klinkt vies, maar is lekker.
Oud 07-11-2011, 15:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik haat zuurkool
Rationeel
Rationeel is offline
ik haat smurfen
Verwijderd
Citaat:
Hihi nee ik bedacht net dat jij er een bent van de school 'fruit door het avondeten is een doodzonde'
Voor mangnork doe ik er altijd spekjes door, verder niks bijzonders. Ik maak het trouwens met een schepje mayonaise. Dat klinkt vies, maar is lekker.
Niet per se hoor. Wel fruit uit blik. Not done

Hoewel ik pizza hawai dan weer wel best lekker vind, soms.

Mayonaise heb ik nooit in huis, want dat eet ik verder niet. Kerriepoeder erdoor is ook wel lekker, toch?
Oud 07-11-2011, 15:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb nu wèl zin in stamppot rauwe andijvie
Oud 07-11-2011, 15:36
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Ehh, tuurlijk is het heet.
Oud 07-11-2011, 15:37
Verwijderd
Stamppot rauwe andijvie maak ik dan weer wel best vaak. Met gebakken uitjes en spekjes en blokjes kaas en een beetje Griekse yoghurt erdoor
Oud 07-11-2011, 15:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Stamppot rauwe andijvie maak ik dan weer wel best vaak. Met gebakken uitjes en spekjes en blokjes kaas en een beetje Griekse yoghurt erdoor
Ik zou het dan wel ohne fleish maken. En griekse yoghurt ja? Zal ik onthouden
Oud 07-11-2011, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Ik heb alleen niet echt een vriezer, dus dan moet ik het deze keer nog een keer eten
Hoe maken jullie het? Wat gooien jullie er verder doorheen, naast zuurkool, aardappel en een beetje melk?
Ik snipper twee grote uiten héél fijn en fruit dat samen met een paar teentjes knoflook. Dan plemp ik de zuurkool er bij, samen met wat laurierblaadjes en geplette jeneverbessen. Voeg ook een flinke scheut witte wijn d'r bij (droog). Lekker zachtjes laten stoven, ruim een half uur of zo. Dan eventjes wat spekkies helemaal uitbakken en in een kommetje er bij houden. Schil de aardappelen, lekker koken met een haffeltje zout. Ik gebruik meestal 500gr zuurkool op 1.5kg aardappelen, by the way. Maak even een botermelksausje (klont boter in een kopje melk laten smelten). Nou, als de aardappels klaar zijn afgieten, gooi de zuurkool er bij, stampen maarrrr! Net zo lang/veel warme botermelk er bij doen tot het zo smeuiïg is als je 'm hebben wilt. Daarna de spekjes d'r doorheen, goed omscheppen en klaar.
Oud 07-11-2011, 15:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb ook wel eens een stamppot gegeten en er dan katjang pedis doorgegooid, lekker knapperig en een beetje pittig (zoals de naam als zegt).
Oud 07-11-2011, 15:39
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ehh, tuurlijk is het heet.
met chilikruiden krijg je hooguit een peperig smaakje, het wordt nooit heet zoals met echte pepers. en volgens mij houdt dobbie daar wel van
Oud 07-11-2011, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Ik snipper twee grote uiten héél fijn en fruit dat samen met een paar teentjes knoflook. Dan plemp ik de zuurkool er bij, samen met wat laurierblaadjes en geplette jeneverbessen. Voeg ook een flinke scheut witte wijn d'r bij (droog). Lekker zachtjes laten stoven, ruim een half uur of zo. Dan eventjes wat spekkies helemaal uitbakken en in een kommetje er bij houden. Schil de aardappelen, lekker koken met een haffeltje zout. Ik gebruik meestal 500gr zuurkool op 1.5kg aardappelen, by the way. Maak even een botermelksausje (klont boter in een kopje melk laten smelten). Nou, als de aardappels klaar zijn afgieten, gooi de zuurkool er bij, stampen maarrrr! Net zo lang/veel warme botermelk er bij doen tot het zo smeuiïg is als je 'm hebben wilt. Daarna de spekjes d'r doorheen, goed omscheppen en klaar.
Klinkt goed Thanks!
Oud 07-11-2011, 15:41
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
met chilikruiden krijg je hooguit een peperig smaakje, het wordt nooit heet zoals met echte pepers. en volgens mij houdt dobbie daar wel van
Nou, ik weet niet wat er gebeurt als je een half potje in het eten mikt, maar ik denk dat het wel iets pittiger wordt dan "een peperig smaakje".
Oud 07-11-2011, 15:42
Rationeel
Rationeel is offline
dan wordt het gewoon smerig
Oud 07-11-2011, 15:43
Schrödinger
Schrödinger is offline
En pittig!
Oud 07-11-2011, 15:44
Verwijderd
speculaas en chocolade
Oud 07-11-2011, 15:44
Rationeel
Rationeel is offline

Oud 07-11-2011, 15:45
Rationeel
Rationeel is offline
kut, ik moet naar delft en er staat 6 km STIL op de a4
Oud 07-11-2011, 15:47
Verwijderd
ik heb woensdag een pta engels en ik weet de toets stof niet omdat het mens al 2weken ziek is.
Oud 07-11-2011, 15:48
Verwijderd
Citaat:
kut, ik moet naar delft en er staat 6 km STIL op de a4
Mwa a a
Oud 07-11-2011, 15:55
Verwijderd
ik speelde meta voor de bonte avond in groep acht
Oud 07-11-2011, 15:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Neee, ik loop nu al meer dan een week achter met de krant dat kan ik toch nooit inhalen!
Oud 07-11-2011, 15:57
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Neee, ik loop nu al meer dan een week achter met de krant dat kan ik toch nooit inhalen!
En nog niemand heeft gevraagd waarom je heen en weer aan het lopen bent en al een week niet slaapt?
Oud 07-11-2011, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Zeer zeker. Het eerste "reguliere" supermarktprodukt met als aanprijzing "EXTRA PITTIG!!" waarvan ik denk "Nou, daar zit wel een kern van waarheid in, zeg!" moet ik nog tegenkomen
Oud 07-11-2011, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik weet niet wat er gebeurt als je een half potje in het eten mikt, maar ik denk dat het wel iets pittiger wordt dan "een peperig smaakje".
Rationeel heeft gelijk hoor Goed pittig eten is gewoon goed pittig zonder dat de rest van je smaakbeleving naar de tyfus gaat
Oud 07-11-2011, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Klinkt goed Thanks!
Oh, vergeet niet een paar rossen met de pepermolen, dat was ik vergeten
Oud 07-11-2011, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik ga er geen ananas in doen
Wel VLEES (of erbij).
Nja de klassieker is natuurlijk rookworst. Maar ik houd niet zo bijzonder van rookworst, het gaat me vrij snel tegenstaan. Een goed gekruide bal gehakt works like a charm for me
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten