Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2011, 10:49
roos93
roos93 is offline
.

Laatst gewijzigd op 26-08-2016 om 13:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2011, 12:23
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Gewoon normaal eten en niet stressen. Niet constant op de weegschaal staan, het helpt niet.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 15:07
roos93
roos93 is offline
.

Laatst gewijzigd op 26-08-2016 om 13:41.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 15:20
Roosje
Roosje is offline
^ ik snap dat je het heel moeilijk vindt, maar de optie bestaat om je simpelweg voor te nemen niet meer op de weegschaal te gaan staan. Je kunt daarmee ophouden; jij bent degene die bepaalt wat je doet. Niemand bepaalt dat voor jou. Eventueel kun je beginnen met je om de dag wegen, dan elke week, dan om de week... door het langzaam af te bouwen, maak je het jezelf wel makkelijker. Bovendien kun je je kleren als richtlijn nemen in plaats van een getalletje op de weegschaal: passen je broeken? Dan zal het dus wel goed zijn.
Ten slotte is het belangrijker om tevreden te zijn met hoe je eruit ziet dan met het getalletje op de weegschaal. Dat laatste zegt niets over jou, dat eerste geeft aan of je goed in je vel zit. En daar heb je uiteindelijk veel meer aan dan aan een keurig gewicht.
Oud 07-08-2011, 17:27
Verwijderd
"Hoi. Ik heb ondergewicht, maar ik wil niet aankomen."

Natuurlijk is dit een eetstoornis.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 19:52
Verwijderd
Niet per definitie een eetstoornis nee, we weten een heleboel dingen niet.

Hoe ver zit onder het normale gewicht en wat zijn de klachten die je nu hebt van het ondergewicht? Ben je eigenlijk wel tevreden met jezelf?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 20:16
Verwijderd
Of je het een eetstoornis kunt noemen is zo over internet niet te zeggen. Maar dat het geen gezonde manier is om met eten om te gaan, weet je zelf ook wel, anders had je dit topic niet geopend.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 23:36
Volk
Volk is offline
Gooi die weegschaal het huis uit. Die is alleen handig als je je koffer moet wegen als je op vakantie gaat en dan kun je er ook even een lenen. Verder heb je helemaal niks aan zo'n ding.

Ik zou dit met je huisarts bespreken.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 15:13
Verwijderd
Wij kunnen niet hier geen diagnose stellen. Wel of geen eetstoornis als jij ondergewicht hebt, is het van belang dat je een bezoekje brengt aan de huisarts. Die kan je helpen om op een normaal gewicht te komen en kan je eventueel doorverwijzen als hij of zij denkt dat er wel degelijk sprake is van een eetstoornis.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 16:24
koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
Hoi,

Dit is vast een hele rare vraag, maar ik moet hem gewoon even stellen.
Het zit als volgt.. Ik heb ondergewicht, waar ik ook lichtelijk last van heb. Ik zou dus eigenlijk aan moeten komen. Maar het punt is dat ik dat helemaal niet wil. Als het getalletje op de weegschaal hoger is geworden voelt dat helemaal niet goed. Ik voel me dan ook schuldig, omdat ik eigenlijk blij zou moeten zijn als er iets bij is. Maar in plaats daarvan denk ik dan dat ik maar iets minder moet gaan eten, dat het er dan zo weer af is. En ik eet al niet zo veel.
Even voor de duidelijkheid, ik eet niet extreem weinig en heb ook niet de wil om af te vallen.
Dit is toch geen eetstoornis? Of wel..?

Groetjes Roos
ik heb bijna het zelfde, maar ik denk ook niet dat het een eetstoornis is. ik heb ook geen idee wat het wel is eigenlijk. maar niet iets waarvoor je naar de huisarts moet ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 18:56
Shyboy
Shyboy is offline
Stel de weegschaal in op -10 kilo, zodat je alsnog dun denkt te zijn als je op de weegschaal staat, maar tog weer wat kilos aan kan komen haha

zo niet, pleur dat ding weg ohhh zo slim <3
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 10:31
roos93
roos93 is offline
Ik ga vrijdagmiddag naar de huisarts. Weet alleen niet of ik het wel durf te vertellen allemaal..

Laatst gewijzigd op 10-08-2011 om 10:41.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Ik ga vrijdagmiddag naar de huisarts. Weet alleen niet of ik het wel durf te vertellen allemaal..
goedzo
Begin gewoon over je ondergewicht, dat is niet eng om over te praten toch? En dan kun je nog wel zien of je durft te noemen hoe jij je erover voelt.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 00:50
Thomas.
Thomas. is offline
Simpele regel:

Niet eten is doodgaan
Meer eten is goed
Meer eten is niet slecht
Doodgaan is slecht

Je moet meer eten als je ondergewicht hebt. Het woord zegt het: ONDER! als je meer eet kan je ht ideale gewicht bereiken! Iedereen vind het maar niks dat je mager wordt! En jijzelf diep in je hart ook niet! Waarschijnlijk hoor je nu een maar in je hoofd opkomen. Gooi die maar er tegelijk met je weegschaal naar buiten en geniet van je leven! Afvallen is slecht! BARSLECHT!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 08:40
Verwijderd
Thomas het ligt niet zo simpel als jij denkt.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Thomas het ligt niet zo simpel als jij denkt.
Idd, dat is het moeilijke er aan; puur rationeel ligt het wél zo simpel (als je te weinig weegt, moet je meer/anders eten), maar er komt veel meer bij kijken dan alleen dat, want mensen zijn niet puur rationeel. Daarom is het heel goed dat TS hiermee naar de huisarts gaat!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 15:37
roos93
roos93 is offline
.

Laatst gewijzigd op 26-08-2016 om 13:42.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Is geweest.. Hij heeft me doorverwezen naar een dietiste (mijn ouders hoeven dan de echte reden niet te weten, zij regelen mijn verzekering (nog) en krijgen dus hoe dan ook te zien wat ik 'uitspook'), ik moet bloed laten prikken (wat ik overigens vandaag gedaan heb) en over een maand weer terug naar de huisarts, om te kijken hoe het gaat. Ik vind het alleen zo lastig, om ook mijn laatste beetje 'houvast' te moeten verliezen. Ik ben er gewoon bang voor.
Ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n stap eng is, maar het is echt ontzettend goed dat je hulp zoekt! Uiteindelijk is het echt makkelijker met hulp dan in je eentje hiermee zitten, ook al lijkt dat nu misschien niet zo. Je kunt trots op jezelf zijn dat je die stap hebt gezet!!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 16:42
Rachelll
Rachelll is offline
gewoon chill blijven etenn. niet te veel natuurlijk maar als je ondergewicht hebt, dasecht niet chill ofzo gewoon meer eten anders heb je helemaal geen figuur, geen borsten en geen kont nou geloof mij dan hebben jongens liever dat je beetje mollig bent en wel ass en tiet hebt dan zon dun plankje yak! en nee denk niet dat je eetstoornis hebt maar uik zou wel oppassen hoor!!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 19:28
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
gewoon chill blijven etenn. niet te veel natuurlijk maar als je ondergewicht hebt, dasecht niet chill ofzo gewoon meer eten anders heb je helemaal geen figuur, geen borsten en geen kont nou geloof mij dan hebben jongens liever dat je beetje mollig bent en wel ass en tiet hebt dan zon dun plankje yak! en nee denk niet dat je eetstoornis hebt maar uik zou wel oppassen hoor!!
Nee. Ik heb liever een plank dan een varken.
Je hebt mensen die willen afvallen en dan kilo's kwijtraken, waardoor ze geen spieren meer hebben en elk vet wordt geaccentueerd. Wanneer meisjes sportief bezig zijn en een daarbij passend eetpatroon hebben zien ze er het best uit. Een klodder vet op een geraamte smijten is lelijk, beter dat er genoeg vet over is zodat de spieren niet verbranden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten