Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2011, 09:01
T_ID
T_ID is offline
'Kamerlid Mariko Peters betrokken bij ontvoering'

AMSTERDAM - De man van GroenLinks-Kamerlid Mariko Peters wordt beschuldigd van het ontvoeren van zijn eigen kinderen. Dat onthult het weekblad HP/De Tijd woensdag.

Peters zou medeplichtig kunnen worden bevonden aan ontvoering, blijkt uit de documenten van HP/De Tijd, waar NU.nl inzage in heeft gekregen.

Daaruit blijkt dat drie kinderen uit een eerder huwelijk al enkele maanden in de woning van Peters en haar partner verblijven. De in Groot-Brittannië wonende moeder zou ze terug willen.

De moeder heeft haar kroost in april voor het laatst gezien, meldt het blad. In die maand vertrokken de drie voor de paasvakantie naar het huis van Peters en Robert in Den Haag. De kinderen hadden, volgens afspraak, na afloop van de vakantie moeten worden teruggebracht naar Engeland, waar ze woonachtig zijn en naar school gaan.

[...]

Vriendjespolitiek

Peters zou zich ook schuldig hebben gemaakt aan vriendjespolitiek. Toen ze als diplomate in de Afghaanse hoofdstad Kabul werkte, kreeg ze volgens het blad een relatie met haar huidige partner.

Zijn organisatie vroeg in 2005 subsidie aan bij het Prins Claus Fonds. Het fonds zou de ambassade in Kabul vervolgens om advies hebben gevraagd.

Peters nam die taak volgens het blad 'graag' op zich, waarop de subsidieaanvraag zou zijn ingewilligd. Om elke schijn van belangenverstrengeling te vermijden had ze het verzoek volgens het blad door een collega moeten laten beoordelen.

http://www.nu.nl/politiek/2580718/ka...ntvoering.html

Samenvattend: de partner van Peters heeft met haar medeweten de kinderen gehouden, en dat is ontvoering, wat strafbaar is. Daarnaast heeft ze een subsidieaanvraag van haar eigen partner beoordeeld en goedgekeurd, wat duidelijke vriendjespolitiek is.

Peters verdedigde zich door te zeggen dat haar partner het gedeelde gezag heeft, maar dat is niet relevant omdat je dan nog steeds niet eenzijdig de kinderen mee mag nemen.

Wat denken jullie, is er hierna nog aan aftreden te ontkomen voor Peters?

Het zijn niet één, maar twee zaken, en aangezien Peters niet eens de moeite doet de ontvoering te ontkennen, lijkt me ook dat dat een gedane zaak is. Ik denk niet dat ze nog aan kan blijven.
Oud 04-08-2011, 10:24
Verwijderd
Dat hele gedoe met die kinderen laat me compleet koud. Dat van die subsidie is natuurlijk wel stout. Ze hoeft van mij niet af te treden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 12:42
Lorelei
Lorelei is offline
Ik had voor dit bericht überhaupt nog nooit van haar gehoord. Dus mijn eerste reactie is /care.

Maar goed, dat van die kindjes is stout (hoewel ik niet denk dat wij daar alle informatie over hebben, dus ik durf er niet zeker van te zijn dat het klopt) en dat van die subsidie is politiek gezien stouter. Hm. Nee ik geloof dat ik bij /care blijf.
Oud 04-08-2011, 13:19
Verwijderd
Sowieso /care natuurlijk. Toch vind ik het schattig dat uitgerekend tid met een groenlinks player-hate topic komt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 15:12
Mobius
Mobius is offline
Ik vraag me af of T_ID dit ook gepost had als het een VVD-politicus betrof.
Oud 04-08-2011, 16:46
Verwijderd
Het antwoord lijkt mij voor de hand liggend.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 17:08
Martiño
Martiño is offline
Much ado about nothing, lijkt mij.

Ik heb overigens twee keer op haar gestemd, dus ik kende haar wel.
Oud 05-08-2011, 10:53
Stff
Stff is offline
Citaat:
Ik vraag me af of T_ID dit ook gepost had als het een VVD-politicus betrof.
dat vroeg ik me dus ook af
Oud 05-08-2011, 11:00
Verwijderd
TISWA... Die stoute groen linksertjes ook.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 11:30
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
.
Oud 07-08-2011, 09:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Jeetje mineetje. Lijkt me verder een zaak tussen het OM en Peters en niet echt een zaak van politiek.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 14:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Jeetje mineetje. Lijkt me verder een zaak tussen het OM en Peters en niet echt een zaak van politiek.
Wat betreft de zaak met de kinderen nog niet eens tussen Peters en het OM, aangezien het niet haar kinderen zijn.
Oud 09-08-2011, 13:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat betreft de zaak met de kinderen nog niet eens tussen Peters en het OM, aangezien het niet haar kinderen zijn.
Ontvoering is een strafbaar feit, medeplichtigheid er aan ook. Zeker aangezien ze een enorme zaak maken van kinderontvoering tegenwoordig. Zeker Jeugdzorg begint al van tevoren als ze verwachten een dag of twee niet te weten waar iemand is, direct te dreigen met aangifte doen en what not. Laat staan echte zaken waarbij iemand de kinderen meeneemt naar het buitenland.

Je kunt geen kritiek uiten op landen in het Midden-Oosten die dat toestaan bij Nederlandse kinderen, om daarna zelf iemand er mee weg te laten komen.
Oud 09-08-2011, 15:02
Martiño
Martiño is offline
Ja, je kunt alles wel enorm gaan opblazen, maar het blijft hoe dan ook een privéaangelegenheid
Oud 10-08-2011, 12:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja, je kunt alles wel enorm gaan opblazen, maar het blijft hoe dan ook een privéaangelegenheid
Hoe is het begaan van een strafbaar feit een privézaak? Je klinkt een beetje Rouvoetiaans nu.
Oud 11-08-2011, 02:44
Verwijderd
Citaat:
Hoe is het begaan van een strafbaar feit een privézaak? Je klinkt een beetje Rouvoetiaans nu.
Dat de behandeling van de zaak publiekelijk toegankelijk zou kunnen zijn maakt het geen publieke zaak en al helemaal geen politieke. Ken je eigenheimers.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 02:45
Verwijderd
Waarom heb ik je hier nooit over gehoord trouwens?
http://www.geenstijl.tv/2011/05/jelt...isme_in_s.html
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 14:21
Verwijderd
http://www.nu.nl/binnenland/2592567/...ijs-kwijt.html

Hey TID, speciaal voor jou even opgesnord. Waarom kom jij nooit met dit soort berichten? Of mag je het eigen nest niet bevuilen?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 12:14
Verwijderd
Links opent de aanval!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 12:32
Schrödinger
Schrödinger is offline
Typisch weer de linkse kerk. Tussen het kinderen ontvoeren door hebben ze ook nog even de tijd om rechts te demoniseren.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 15:04
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 22:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hey TID, speciaal voor jou even opgesnord. Waarom kom jij nooit met dit soort berichten? Of mag je het eigen nest niet bevuilen?
Sinds wanneer ben ik conservatief-links dan? Wat heb ik nou weer met de PVV te maken? Van wat ik ervan begrijp stem jij meestal SP, dus een bezopen PVV'er is 'jouw nest' als we toch per se dat soort termen moeten gebruiken.
Oud 19-08-2011, 23:25
Verwijderd
hhahahaha, ik had een betere reactie dan een jij-bak verwacht.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 09:16
Verwijderd
Citaat:
hhahahaha, ik had een betere reactie dan een jij-bak verwacht.
En die van mij negeert hij gewoon straal
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 10:49
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ja, ach, dat is in een brievenbus pissen ook.
Oud 01-09-2011, 11:58
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Beste Veroorzaker,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan GroenLinks. We waarderen het dat u de moeite heeft genomen ons te schrijven.

(of, in geval van mails gericht aan Jolande : Hartelijk dank voor uw e-mail aan Jolande Sap. Zij waardeert het dat u de moeite heeft genomen om haar te schrijven.)

U schrijft over de publiciteit over ons Kamerlid Mariko Peters. Wij begrijpen dat de berichtgeving vragen oproept. GroenLinks en Mariko Peters hebben deze berichtgeving als zeer pijnlijk ervaren. Het is grotendeels te herleiden tot een gecompliceerde priv?zaak waarbij minderjarige kinderen betrokken zijn en dus terughoudendheid in de media passend is.

Als een Kamerlid in opspraak raakt, hoe onterecht dat in dit geval ook was, dan moet de onderste steen bovenkomen. De geloofwaardigheid van de politiek is immers in het geding. GroenLinks heeft daarom bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken (BuZa), waar de casus van vermeende belangenverstrengeling speelde, aangedrongen op onderzoek naar en openbaarmaking van de relevante feiten.

Het onderzoek bevestigt de resultaten van eerder onderzoek door BuZa dat er geen sprake was van belangenverstrengeling bij het werk van Mariko Peters voor de Nederlandse ambassade in Kabul in de periode 2005-2006.?
Een analyse van haar werkzaamheden laat zien dat zij zakelijk, kritisch en professioneel heeft gehandeld. Wel was het beter geweest als zij de mogelijke schijn van belangenverstrengeling aan de ambassadeur had voorgelegd, door hem te informeren over haar gevoelens van verliefdheid.
Het ministerie van BuZa heeft nu en in het verleden geen aanleiding
gezien om enige sanctie of berisping tegen Mariko Peters te treffen.

GroenLinks betreurt zeer de situatie die is ontstaan rond haar gewaardeerde Kamerlid. Wij baseren ons in de politiek graag op feiten en doen dat ook als het om onszelf gaat, zoals nu. Hoe lelijk de beeldvorming ook mag zijn, feit is dat de integriteit van Mariko Peters is bevestigd door onderzoek dat voor iedereen openbaar toegankelijk is.
Wij hebben er daarom vertrouwen in dat zij ook in de toekomst een uitstekend Kamerlid voor GroenLinks zal zijn.
?

Voor het volledige onderzoek, zie:?
http://minbuza.nl/nl/Nieuws/2011/08/...Mariko_Peters?

Jolande Sap heeft in het televisieprogramma Knevel en Van den Brink uitgebreid gereageerd op de berichten van afgelopen zomer, dat optreden staat hier:
http://groenlinks.nl/node/71338?. Hier staan ook achtergrondstukken.

?De afgelopen weken hebben veel betrokken leden en niet-leden gereageerd. Deze reacties zijn waardevol voor ons en zullen worden gedeeld in de fractie.? ??

Met vriendelijke groet,

Jaap van der Heijden
Publieksvoorlichting
Tweede Kamerfractie GroenLinks
Reageren

Regels voor berichten